aA
Kitais metais bus atnaujintos Lietuvos pėsčiųjų ir dviračių takų tiesimo rekomendacijos, pasitelkiant geriausia dviračių infrastruktūra garsėjančių Nyderlandų patirtį.
Tiesiami dviračių takai
Tiesiami dviračių takai
© Saulius Žiūra

Susisiekimo ministerijos vienas iš strateginių tikslų – sėkmingai plėtoti dviračių takų infrastruktūrą, kad žmonėms būtų suteikta laisvė judėti. Vienas iš pirmųjų žingsnių, siekiant pertvarkyti susisiekimo infrastruktūrą miestuose, būtų aiškių pėsčiųjų ir dviračių takų tiesimo rekomendacijų savivaldybėms parengimas, sakoma Susisiekimo ministerijos pranešime.

„Atnaujintos rekomendacijos turi būti efektyvios, pagrįstos realia praktika ir suteikti žmonėms laisvę judėti. Pėsčiųjų ir dviračių takų plėtrai skirtos investicijos turės būti nukreiptos ten, kur reikia, ne tik remiantis nacionaliniu žemėlapiu, bet ir atsižvelgiant į atnaujintus šiuolaikiškus standartus atitinkančius projektavimo principus“, – po susitikimo su Nyderlandų susisiekimo ministerijos atstovais Hagoje sakė susisiekimo viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė.

Anot viceministrės, Nyderlandų ekspertai dalyvaus Lietuvos taisyklių rengimo procese, todėl šis vizitas yra didelio plėtros plano ir rengiamo pėsčiųjų ir dviračių takų žemėlapio sudarymo sudedamoji dalis. Susitikime su Lietuvos susisiekimo ministerijos atstovais taip pat dalyvavo Europos Komisijos eismo saugos koordinatorius Matthew Baldwinas, Europos Transporto saugos tarybos vykdomasis direktorius Antonio Avenoso ir Nyderlandų Karalystės susisiekimo ministerijos ekspertai.

„Naujasis Lietuvos dviračių takų plėtros planas skatins kurti vientiso dviračių tinklo sistemas, integruoti jas su geležinkelio, vandens ir kelių transportu į bendrą sistemą, sieks užtikrinti dviratininkų ir pėsčiųjų saugumą. Jaučiame didžiulę Europos Komisijos paramą inicijuojamiems procesams. Tikimės, kad tarptautiniai ekspertai padės Lietuvoje plėtoti pasiteisinusią patirtį ir išvengti klaidų“, – atkreipė dėmesį A. Vaiciukevičiūtė.

Susisiekimo ministerija siekia spręsti leistino greičio viršijimo problemą, įrengti saugią infrastruktūrą, gerinti duomenų rinkimą, užtikrinti pėsčiųjų ir dviratininkų saugumą miestų teritorijose. Šiuo metu Lietuvoje dar nėra valstybės lygiu patvirtinto dviračių takų specialiojo plano, todėl dviračių takų plėtra vyksta nekoordinuotai, trūksta jungčių tarp nutiestų dviračių takų ruožų, juos projektuojant ir tiesiant ne visada įvertinami būtini eismo saugos reikalavimai ar teritorijų, per kurias jie eina, ypatumai.

Lietuva dalyvauja trejų metų trukmės Europos Sąjungos patirties mainų projekte. Jo metu dvylikos valstybių – Airijos, Austrijos, Bulgarijos, Graikijos, Ispanijos, Lietuvos, Lenkijos, Nyderlandų, Portugalijos, Prancūzijos, Rumunijos ir Švedijos – ekspertai dirba kartu dalydamiesi gerąja patirtimi, padėdami vieni kitiems rasti sprendimus, kaip pasiekti panašių rezultatų savo šalyse.

ELTA
Viskas apie pinigus. Finansų konsultantė atsako
Reikia patarimo, kaip planuoti išlaidas, kaip sutaupyti, o gal – kaip daugiau uždirbti? Užduokite klausimą nepriklausomai finansų konsultantei Ievai Jazavitienei.
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(4 žmonės įvertino)
3.0000

Startavo degalų iš AEI apskaitos sistema

Siekiant naudoti daugiau žaliojo kuro transporte, startavo degalų iš atsinaujinančių išteklių...

„LTG Infra“ kitąmet planuoja 240 mln. eurų investicijas

Lietuvos viešosios geležinkelių infrastruktūros tinklą valdanti įmonė „LTG Infra“ 2022...

Vežėjai prašo ministro Skuodžio inicijuoti atšaukimą privalomai grąžinti vilkikus (1)

Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „ Linava “ raštu kreipėsi į...

Gentvilas: už automobilių taršos mokestį surinkti pinigai atiteks savivaldybių viešojo transporto finansavimui (9)

Aplinkos ministras Simonas Gentvilas tikina, kad jo inicijuojamas automobilių taršos mokestis...

Kuo važinėja ministrai: iš tarnybinių taršiausias Kairio, už asmeninį daugiausiai mokėtų Dobrovolska (239)

Jei Lietuvoje būtų įvestas naujas taršos mokestis, 2023 metais daugiausiai už savo asmeninio...

Top naujienos

Vokietija įveda „neskiepytųjų karantiną“ (60)

Vokietija įveda ribojimus nepasiskiepijusiems nuo COVID-19 . Postą netrukus paliksianti kanclerė...

Kinija neįsileido prekių iš Lietuvos: mūsų šalies galimai nebeliko muitinės sistemose (20)

Vienos Lietuvos įmonės gaminiai šiandien negalėjo patekti į Kinijos jūrų uostus, pranešė...

2022 metais rūkymas brangs dar labiau: tai paveiks tiek cigarečių, tiek kaitinamojo tabako pirkėjus (77)

Kitais metais pakuotė cigarečių dėl didesnio akcizo turėtų pabrangti 17 centų, o kaitinamojo...

Nauja politinė jėga glemžiasi regionus: pavojus iškyla ne vienai partijai (148)

Buvusio premjero Sauliaus Skvernelio Seime vadovaujami demokratai stiprina savo pozicijas regionuose,...

Lavrovas perspėja apie „košmarišką karinės konfrontacijos scenarijų“ Europoje papildyta (178)

Rusijos užsienio reikalų ministras Sergejus Lavrovas ketvirtadienį perspėjo, kad į Europą...

Artėjant šventėms – dovanų etiketas: už kiek pirkti, kada išpakuoti ir kaip reaguoti, jei tikėjotės ne šito? (4)

Jau įsibėgėja kalėdinių dovanų pirkimo bumas. Visgi ruošiant staigmenas savo artimiesiems ir...

Gydytoja įspėjo apie vieną dažniausių lytiškai perduodamų ligų visame pasaulyje: gali sukelti net vėžį (2)

Žmogaus papilomos virusas (ŽPV) – viena dažniausių lytiniu keliu perduodamų ligų visame...

Ketvirtadienio vakaras vairuotojams saldus nebus: keliuose laukia plikledis ir provėžos paaiškino, kurie keliai tik valomi, kurie ir barstomi (6)

Lietuvos valstybinės reikšmės kelius prižiūrinti AB „Kelių priežiūra“ perspėja, kad...

Skelbiamas aukcionas, kuriame bus galima įsigyti Karlo Lagerfelfo daiktų

Monake šią savaitę startuoja aukcionų serija, kurios metu bus galima įsigyti asmeninių su „...

Benediktas Vanagas oficialiai pranešė: į Dakarą vykstančiame kelte jo lenktynių bolido nėra (67)

Lenktynininkas Benediktas Vanagas socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje paskelbė, kad nors...