aA
Europos Parlamentui pirmadienį balsavus dėl Lietuvos vežėjams nepalankaus Mobilumo paketo įtraukimo į EP trečiadienio darbotvarkę, posėdyje nedalyvavę Lietuvos europarlamentarai žada kovo 27-ąją nepalaikyti Prancūzijos ir Vokietijos itin siekiamo dokumento.
© DELFI / Paulius Sadauskas

Pirmadienį Strasbūre pritrūko vos dviejų balsų, kad balsavimas dėl paketo nebūtų įtrauktas į trečiadienio darbotvarkę, kaip to siekė Lietuva ir dar 4 ES šalys.

Pirmadienį balsavime dalyvavo vienintelis Lietuvos atstovas Antanas Guoga, teigia susisiekimo ministras Rokas Masiulis, sukritikavęs balsavime nedalyvavusius europarlamentarus.

„Iš Lietuvos atstovų, mano žiniomis, salėje buvo tik A. Guoga. Leiskite paklausti – kur buvo kiti mūsų europarlamentarai? Ar valstybės interesai jiems yra svarbūs? Rytoj (kovo 27 dieną) vyks diskusija ir balsavimas dėl paties paketo. Ragintume, kad Lietuvos europarlamentarai dalyvautų bent šį kartą, kai priiminėjama Lietuvos vežėjų ateitis“, – savo feisbuko paskyroje rašo R. Masiulis.

Anot jo, Mobilumo paketas, toks koks yra siūlomas dabar, turėtų negrįžtamos žalos Lietuvos vežėjams ir valstybės ekonomikai – kalbama apie 6 proc. bendrojo vidaus produkto (BVP).

EP narys A. Guoga sako, kad jo kolegos iš Lietuvos pirmadienį posėdyje nedalyvavo ne iš blogos valios.

„Iš tikrųjų kolegos nespėjo. Tie maršrutai yra sunkūs – viskas ne iš blogo noro. Mums dabar svarbu susivienyti, kad socialdemokratai nepalaikytų pačio įstatymo“, – BNS sakė A. Guoga.

Pasak jo, Mobilumo paketui prieštaraujantys parlamentarai dar kartą balsuos dėl jo išbraukimo iš darbotvarkės ir perkėlimo kitam Europos Parlamentui. Iš Lietuvos atstovų už paketą balsuoti ketina vienintelė socialdemokratė Vilija Blinkevičiūtė.

„Taip, Vilija turi kitokią poziciją. Ir (Europos – BNS) socialdemokratų pozicija yra tokia (...). Mes turime vieningai suprasti, kas vyksta ir kokio lygio kova tai yra. Suprasdamas ekonomiką, man gal lengviau ir aš bandau paaiškinti ir Vilijai, kad čia mes tikrai turime būti vieningi“, – teigė A. Guoga.

Su V. Blinkevičiūte BNS susisiekti kol kas nepavyko.

Europarlamentaras Bronis Ropė, teigė nedalyvavęs balsavime pirmadienį, nes pavėlavo lėktuvas, tačiau tikino, kad trečiadienio balsavime dalyvaus.

EP nario Petro Auštrevičiaus biuras BNS pranešė, kad jis turi kitų įsipareigojimų.

„P. Auštrevičius šį kartą, deja, negali dalyvauti EP plenarinėje sesijoje Strasbūre dėl kitų svarbių įsipareigojimų. Tačiau jis dėjo ir deda visas pastangas dėl Mobilumo paketo svarstymo eigos, palankios Lietuvai“, – BNS atsiųstame komentare teigė jo biuras.

Anot jo, P. Auštrevičius pernai lapkritį organizavo renginį apie šio paketo žalą, taip pat praėjusį trečiadienį nusiuntė laišką Europos liberalų ir demokratų aljanso (ALDE) pirmininkui Guy Verhofstadtui (Gi Ferhofstadui).

Tuo metu Valentinas Mazuronis teigė, kad balsavimas pirmadienį, kai daugelis europarlamentarų negali atvykti, yra politinis žaidimas, o A. Guoga atvyko, nes jis vienintelis esą gali sau leisti skraidyti privačiu lėktuvu.

„Čia yra žaidžiami tokie ne visiškai korektiški žaidimai, kadangi balsavimų paprastai pirmadieniais nebūna. Buvo padarytas šitas balsavimas tada, kai daugelis parlamentarų negali atvykti, tame tarpe ir mes iš Lietuvos. O Antanas Guoga yra vienintelis iš parlamentarų, kuris gali užsisakyti lėktuvą ir nuskristi. Beje, jis galėjo pakviesti ir kitus europarlamentarus, tada būtume spėję visi“, – BNS teigė V. Mazuronis, pažadėjęs dalyvauti trečiadienio balsavime ir balsuoti prieš Mobilumo paketą.

A. Guoga taip pat teigė manantis, kad vokiečiai ir prancūzai, pasisakantys už Mobilumo paketą, žaidžia politinius žaidimus. Pasak jo, pirmadienį EP balsavime dalyvavusių parlamentarų skaičius buvo mažesnis nei įprasta.

Į V. Mazuronio priekaištą A. Guoga atsakė, jog šį kartą skrido iš Palangos, tačiau žadėjo kitąkart paimti į lėktuvą ir kolegas.

„Lėktuvą paėmiau iš Palangos, tai tiesiog kitų negalėjau pakviesti, visi tikrai nebūtų iš Vilniaus atvažiavę (...). Tačiau aš visada esu pasiruošęs priimti ir kviečiu kitus skristi ir ateity turbūt visada reikės tą daryti“, – sako A. Guoga.

„Linavos“ atstovai viliasi, kad trečiadienį vyksiančiame balsavime dėl Mobilumo paketo dalyvaus visi Lietuvos europarlamentarai.

Lietuvai ir dar 4 šalims kelia rūpestį reikalavimas periodiškai grąžinti sunkvežimius į registracijos šalį, siūlymus riboti galimybę teikti transporto paslaugas kitose šalyse, reikalavimas daryti kelių dienų pertrauką tarp kabotažo operacijų, siūlymas uždrausti vairuotojų savaitinį poilsį kabinoje – pasak ministrų, Europos kelių tinklo infrastruktūra nėra pakankamai išvystyta ir nepritaikyta tinkamam vairuotojų poilsiui.

Sausio mėnesį prieš nepalankias vežėjams nuostatas Briuselyje protestavo apie 600 vežėjų iš Bulgarijos, Rumunijos, Vengrijos, Lenkijos ir Lietuvos.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
3.5000

Rekonstrukcija įsibėgėja: ties Kaunu vėl laukia permainos (45)

Grandiozinė magistralės A1 atkarpos ties Kaunu rekonstrukcija įsibėgėja. Netrukus vairuotojų...

Keičiasi taisyklės keliantis į Kuršių neriją (2)

Nuo birželio valstybė nekompensuos ne Neringoje gyvenančių keleivių perkėlimo į Kuršių...

Vilniaus oro uostas pernai nusileido tik Rygai (5)

Didžiausias Lietuvoje tarptautinis Vilniaus oro uostas pagal pernai aptarnautų keleivių,...

Masiulis: krovininis kelių transportas generuoja pusę transporto sektoriaus sukuriamo BVP (7)

Pirmą šių metų ketvirtį Lietuvoje gerėjo visų transporto rūšių – kelių, geležinkelių,...

Smiltynės perkėla kainų keisti neplanuoja (3)

Kainų komisija penktadienį spręs dėl valstybės valdomos Smiltynės perkėlos sąnaudų...

Top naujienos

Lietuvoje – lemtinga diena: renkame valstybės vadovą ir savo atstovus Europos Parlamente (103)

Sekmadienį, gegužės 26 d., Lietuva renka šalies Prezidentą ir 11 Europos Parlamento narių.

Lietuvio gyvenimas – deimantais klotas: jaunas vyras sukasi klestinčiuose versluose per du žemynus (50)

Jaunas Lietuvos žydas Patrikas Ribas šiandien gali džiaugtis itin sėkmingu šeimos verslu. Nuo...

Nesuvokiamos skerdynės: dėl 10 km plyno lauko galvas padėjo per milijoną karių (90)

Somos mūšis , buvo vienas didžiausių Pirmojo pasaulinio karo mūšių. Jis vyko nuo 1916-ųjų...

Princesės Dianos žūties liudininkais tapusi amerikiečių pora bijo dėl savo gyvybių: parodymai atskleidė netikėtas detales (86)

Kaip sako 1997 metų rugpjūčio 31 dieną princesės Dianos žūties Paryžiuje liudininkais...

Paaugliai žaislus keičia į ginklus: buriasi į grupes, smurtauja, vagia ir nieko nebijo (162)

Vagia automobilius, peilius naudoja kaip grasinamuosius įrankius, apiplėšinėja, spardo, muša ir...

Labiausiai neraminantys dalykai dėl „Titaniko“ tragedijos nėra tie, kuriuos parodė legendiniame filme

Visi neabejotinai žino „Titaniko“ nuskendimo istoriją, net jei jūsų galvoje ši tragedija...

Patikrinę iš JAV į Lietuvą atvežtą „Volvo“ visureigį konstatavo: gerai, kad ne dyzelinis (138)

Vieša paslaptis, sako autoservisų specialistai, kad dažniausiai benzininiai automobiliai genda...

Nemaloni tiesa: šie baisuokliai gyvena ant jūsų veido ir kasnakt rengia puotas (44)

Nepulkite į paniką, bet ant jūsų veido veikiausiai yra kelios dešimtys voragyvių, gyvenančių...

Į kovą dėl Davieso parašo jungiasi „Barcelona“: pasiūlymas gerokai pelningesnis nei kitų (12)

Kauno „Žalgirio“ lyderis Brandonas Daviesas – dar vieno Eurolygos grando radare. Pasak...

Kodėl daliai žmonių sunkiau pajusti orgazmą ir ką jiems daryti (18)

Žmonės nepatiria orgazmo taip dažnai, kaip rodoma Holivudo filmuose ar kalbama prie savaitgalio...