„Ekonomiškumas visuomet buvo išskirtinis „Fiat“ automobilių privalumas. Tuo neleis suabejoti ir Lietuvoje pristatomas dyzelinis „Punto” bei visi kiti „Fiat” automobiliai su „Multijet“ varikliais”, teigia UAB “Autobrava”, oficialios „Fiat Auto“ atstovės Lietuvoje, komercijos direktorė Asta Bagdonavičienė.

„Fiat Punto“ su naujuoju 1.3 l 16v „Multijet” varikliu užmiestyje 100 km nuvažiuoti sunaudoja vos 3,7 l dyzelio. Degalų sąnaudos mieste – 5,4 l, kombinuotos – 4,3 l.

Pasak Astos Bagdonavičienės, tokie ypatingai aukšti „Multijet“ variklių ekonomiškumo parametrai yra ilgalaikės „Fiat“ gamintojų patirties, tobulinant dyzelinius variklius, rezultatas.

Kurti tiesioginio įpurškimo dyzelinius variklius lengviesiems automobiliams „Fiat Auto“ pradėjo dar 1976 m. Po dešimtmečio buvo pristatytas „Fiat Croma” TD-ID – pirmasis lengvasis automobilis su tiesioginio įpurškimo turbodyzeliniu varikliu. 1988 m. „Fiat Auto“ ėmėsi kurti aukšto spaudimo tiesioginio įpurškimo variklius „Unijet”. 1997 m. Buvo pristatytas pirmas „Fiat Auto” grupės automobilis su naujo tipo tiesioginio įpurškimo varikliu – „Alfa Romeo 156”. Naujoji sistema gavo „Common Rail” vardą ir greitai išplito tarp kitų markių automobilių. Nuo 1997 m. pradėta kurti antra „Common Rail” sistemos karta, kurią nuo šių metų imta naudoti visuose „Fiat Auto” automobiliuose.

„Fiat Auto“ atstovybė Lietuvoje rinkai jau siūlo kelis „Fiat“ automobilius su dyzeliniais „Multijet” varikliais. Tai Europos 2004 metų automobiliu pripažinta „Fiat Panda“, “Fiat Punto” bei “Fiat Doblo”. Visi jie varomi to paties galingumo - 1,3 l tūrio 4 cilindrų 16v 70 AG – „Multijet” „Common Rail” tiesioginio įpurškimo varikliu su elektroniniu valdymu.

Astos Bagdonavičienės teigimu, dyzelinių „Fiat" sąrašą Lietuvoje netrukus papildys ir naujasis „Fiat Auto” koncerno kūrinys „Fiat Idea”, debiutuosiantis Lietuvoje šią vasarą.

Lietuvoje dyzeliniu Multijet varikliu varoma „Panda“ kainuoja nuo 31 000 Lt su PVM, „Punto” – nuo 35 900 Lt su PVM, „Doblo” – nuo 38 400 Lt su PVM.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją