aA
Lėktuvais keliaujantys keleiviai ne visada žino savo teises vėluojant skrydžiui, o net ir jas žinantys neretai iš aviacijos bendrovės sulaukia neigiamo atsakymo paprašius kompensacijos.
© DELFI / Tomas Vinickas

Wizz Air“ lėktuvu atostogų skridusiam vilniečiui Dariui (vardas pakeistas – red.) teisme pavyko ne tik įrodyti, kad jam bendrovė turi sumokėti 400 eurų (1381 Lt) kompensaciją, bet ir papildomai prisiteisė 1000 Lt neturtinės žalos atlyginimą.

Dariaus iškelta byla turėtų būti ypač nemaloni Vengrijos verslininkams – pigių skrydžių bendrovių klientai Lietuvoje taip ir nesiryžta bylinėtis, nes iki šiol tokių bylų teismuose nėra išnagrinėta.

Praėjusių metų liepos mėnesį po atostogų Kaprio saloje vilnietis nuvyko į Romos Fiumicino oro uostą, kad antradienį vykstančiu 19.45 val. skrydžiu iškeliautų atgal į Vilnių.

Trečiadienio rytą vyras jau turėjo būti darbe.

Nuvykęs į oro uostą likus tik pusvalandžiui iki skrydžio pradžios Darius sužinojo, kad jo skrydis atidėtas. Apie tai jis sužinojo iš oro uosto salėje įrengtos skrydžių tvarkaraščių lentos.

Nesulaukė nei maisto, nei informacijos

Nors sostinės gyventojas nusileisti Vilniaus oro uoste turėjo 23.30 val. antradienį, orlaivis oro uostą Romoje paliko tik 3.10 val. nakties.

Po daugiau nei aštuonių valandų laukimo oro uoste Darius Lietuvos žemę pasiekė 6.50 val. trečiadienio ryte.

Darius pasakojo, kad oro uoste nebuvo pasirūpinta nei maitinimo kuponais, nei suteikta galimybė paskambinti. Taip pat vyras skundėsi, kad keleiviams nebuvo suteikta informacija, kodėl skrydis vėluoja, laukimo salėje nebuvo nė vieno „Wizz Air“ personalo darbuotojo, kuris būtų paaiškinęs situacija ir keleivių teises.

„Oro uosto darbuotojai teigė, kad nieko nežino apie atidėtą skrydį ir jokios informacijos negali suteikti, pasiūlė laukti skrydžio, o visą informaciją sekti tvarkaraščių lentoje“, - sakė jis.

Grįžęs į namus Darius kreipėsi į „Wizz Air“, kad šis sumokėtų jam pagal Europos Sąjungos reglamentą priklausančius 400 eurų. Reglamentas nurodo, kad tokia kompensacija priklauso keleiviui, jei skrydis vėluoja tris ar daugiau valandų, skrendant 1,5-3,5 tūkst. atstumo skrydžiais.

Lietuvis skaudžiai pamokė „Wizz Air“
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)

Pigių skrydžių bendrovė atsisakė tenkinti lietuvio prašymą ir pasiūlė padengti patirtas maisto ir skambučių išlaidas, kurias laukdamas patyrė klientas – paprašė atsiųsti tai patvirtinančius dokumentus.

Pasipiktinęs tokiu „Wizz Air“ gestu Darius kreipėsi į teismą.

Internete susiradęs Europos Sąjungos ieškinių dėl nedidelių sumų formą (formą galite rasti ČIA), Darius pats surašė ieškinį ir be teisininkų pagalbos stojo ginti savo teisių.

Tik jame vyras jau paprašė „Wizzair“ sumokėti ne tik pagal reglamentą priklausančią kompensaciją, bet ir neturtinę žalą.

Teismui vyras nurodė, kad dėl vėluojančio skrydžio jis patyrė nepatogumų – vėlavo į darbą, visą naktį buvo nemiegojęs, todėl buvo blogos savijautos. Darius taip pat tvirtino, kad nemaloni patirtis oro uoste sugadino jo atostogų pabaigą. Vilnietis paprašė jam priteisti 2 tūkst. Lt neturtinės žalos.

Skrydžiai sustojo dėl vožtuvo

Savo ruožtu „Wizz Air“ atstovai advokatai teismo prašė ieškinį atmesti. Oro bendrovės advokatai tikino, kad skrydžio vėlavimas Dariui nesuteikia teisės į kompensaciją: kompensacija keleiviui nepriklauso, jei oro bendrovė gali įrodyti, kad skrydis buvo atidėtas ilgam laikui dėl ypatingų aplinkybių, kurių būtų negalima išvengti net imantis ypatingų priemonių.

„Wizz Air“ kompanija aiškino, kad tą rytą po lėktuvo nusileidimo Vilniuje elektroninė sistema parodė, kad yra gedimas orlaivio pakaitinių stabdžių sistemoje. Dėl to lėktuvas vakare negalėjo laiku pasiekti Romos, kur jo laukė Darius. Pigių skrydžių bendrovė bandė įtikinti teismą, kad dėl minėto vožtuvo tolimesni skrydžiai negalėjo būti vykdomi.

Teigiama, kad oro vežėjas, kaip galėdamas, surado pakaitinį vožtuvą, tačiau šis buvo pristatytas tik po vidurnakčio kitą dieną, todėl bendrovė atnaujinti skrydžius su šiuo orlaiviu galėjo tik nuo 1.19 val. nakties.

„Wizz Air“ įsitikinimu, orlaivio techninė problema patenka į „ypatingų aplinkybių“ sąvoką. Teigiama, kad vožtuvo gedimas kilo staiga, o ne dėl bendrovės kaltės – jo nebuvo galima nuspėti.

Vis dėlto Vilniaus miesto apylinkės teismas nusprendė, kad šiame ginče Darius teisus. Šių metų gegužės mėnesį teisme nuspręsta vilniečio ieškinį tenkinti iš dalies – ieškovui priteisti 400 eurų kompensaciją ir 1 tūkst. Lt neturtinei žalai atlyginti.

Teismas nurodė, kad Darius galutinį kelionės tikslą pasiekė daugiau kaip 7 valandomis vėluodamas, o oro bendrovė neįrodė, kad skrydis buvo atidėtas dėl ypatingų aplinkybių.

Nesutikdami su pirmos instancijos teismo sprendimu „Wizz Air“ atstovai kreipėsi su apeliaciniu skundu ir prašė jį panaikinti, o Dariaus ieškinį atmesti kaip nepagrįstą bei priteisti beveik 1,9 tūkst. Lt atsiėjusias bylinėjimosi išlaidas.

Vilniaus apygardos teismas aviakompanijos skundą atmetė kaip nepagrįstą – iš karto nuo paskelbimo įsiteisėjusiame sprendime pažymima, kad „Wizz Air“, kaip oro skrydžių profesionalui, buvo žinoma, jog gedimas nebus pašalintas iki skrydžio Roma-Vilnius pradžios, todėl turėdamas pakankamai laiko jis galėjo imtis kokių nors kitų priemonių, išskyrus orlaivio remontą, kad išvengtų skrydžio atidėjimo.

Kokios kompensacijos iš oro bendrovės priklauso keleiviui vėluojant skrydžiui, skaitykite ČIA.

Tapkite DELFI draugais „Facebook“ ir pirmieji sužinokite svarbiausius Lietuvos ir pasaulio įvykius!

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Vitras-S“ atsiėmus ieškinį, „Lietuvos geležinkeliai“ galės tęsti konkursą

Estijos geležinkelių paslaugų grupės „ Skinest Rail “ valdomai geležinkelių tiesimo ir...

„Latvijos geležinkelių“ vadovas: pamažu perimame Baltarusijos krovinius iš Lietuvos (11)

Daugėja atvejų, kai Baltarusijos užsienio prekybos krovinių savininkai renkasi ne Klaipėdos, o...

Masiulis: neaišku, kaip Vaitkus spręs uosto tarifų ir geležinkelių reikalus (4)

Susisiekimo ministras sako, kad padėtis dėl Klaipėdos uosto vadovo Arvydo Vaitkaus yra labai...

Nuo 2020-ųjų benzine biodegalų turės būti ne mažiau kaip 10 proc. (7)

Seimas pakeitė iki šiol galiojančius reikalavimus dėl biodegalų maišymo į benziną – pritarė...

Vyriausybė pritarė siūlymui iki 563 mln. eurų didinti šių metų kelių finansavimą (2)

Vyriausybė pritarė siūlymui, kad keliams šiemet gali būti paskirstyta 563 mln. eurų. Vyriausybė...

Top naujienos

Skvernelio ir Grybauskaitės konfliktas atsidūrė prokremlinės žiniasklaidos taikinyje: dalį žodžių prigalvojo, dalį nutylėjo (216)

Į prezidentus kandidatuojančio premjero Sauliaus Skvernelio ir dabartinės šalies vadovės Dalios...

Jasikevičius: tai, kas vyksta su „Žalgiriu“, yra gražu

Trys pergalės iš eilės ir keturios per pastarąsias penkerias rungtynes. Tokią statistiką...

Ekspertė paaiškino, kaip galima investuoti į NT: kada pinigai grįš su kaupu?

Apie tai, kur geriausia investuoti, reikia ilgai sukti galvą, gerai viską apskaičiuoti ir apgalvoti...

ES lyderiai spaudžia ir perspėja britus: viskas bus daug sunkiau

Europos Sąjungos lyderiai ketvirtadienį didino spaudimą Didžiosios Britanijos parlamentui paremti...

Darbuotoja dėl 300 eurų pakilo į kovą su viena didžiausių Lietuvos įmonių (94)

Kovo 13 dieną AB „ Lietuvos geležinkeliai “ (LG) pralaimėjo darbo ginčo bylą dėl jubiliejaus...

Skvernelio raginimo atsistatydinti sulaukęs VSTT vadovas: tokios galimybės nesvarstau (8)

Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai nustačius, kad Valstybinės saugomų teritorijų tarnybos...

Ekspertas: Nazarbajevo kelias – vienas iš nedaugelio Putinui likusių variantų (30)

Nursultanas Nazarbajevas , Kazachstano prezidentas nuo 1990 m., sulaukęs 78-erių pareiškė...

Kepenis kalbėdamas apie skiepus pratrūko: vienuolikos metų norime paskiepyti nuo paleistuvystės Veryga nepritaria Kepeniui, bet nesipyks (140)

Kai visoje Europoje ir Lietuvoje – tymų protrūkis , o mūsų šalyje kasdien sužinoma apie...

Kurį naudotą automobilį geriausia pirkti, kad pavažinėjus pavyktų brangiai parduoti (60)

Prieš pirkdami naudotą automobilį žmonės domisi ne tik specifiniais tam tikro modelio ypatumais,...

Pasitikrinkite, ar jūsų vaikas savarankiškas: šios savybės išduoda, kad auklėjate teisingai

Dažnas, išgirdęs tokį klausimą, turėtų nemažai atsakymų: nuo aukšto vaiko intelekto (IQ),...