aA
AB „AviaAM Leasing“, didžiausia orlaivių nuomos, valdymo ir prekybos bendrovė Rytų Europoje, paskelbė pasirašiusi bendros komercinių orlaivių nuomos įmonės steigimo sutartį su Kinijos Henano provincijos civilinės aviacijos vystymo ir investicijų bendrove, rašoma pranešime spaudai.
„AviaAM Leasing“ sutarties pasirašymas su „HNCA“
© Bendrovės archyvas

Planuojama, kad ateityje naujai steigiama įmonė valdys modernų „Boeing 737“ ir „Airbus A320“ lėktuvų parką, kurio vertė – iki 900 mln. JAV dolerių.

„Šiuo metu Kinija, kartu su kitomis Azijos valstybėmis, yra pagrindinis pasaulinės aviacijos variklis. Kasmet šiame regione steigiamos naujos oro linijos ir atidaromi modernūs oro uostai, o bendras keleivių ir krovinių oro pervežimo augimas šiuo metu yra beveik dvigubai spartesnis už Europos ir Šiaurės Amerikos vidurkį.

Tad nieko nuostabaus, kad per artimiausius 15 metų vien Kinijos oro vežėjams prireiks daugiau nei 4000 naujų lėktuvų“, – pranešime spaudai Azijos rinkos potencialą komentuoja Tadas Goberis, „AviaAM Leasing“ valdybos pirmininkas ir generalinis direktorius.

Pasak pranešimo, bendros lietuvių ir kinų įmonės veikla bus orientuota į naujų ir prieš tai jau eksploatuotų „Boeing 737 Next Generation“ ir „Airbus A320“ lėktuvų trumpalaikę ir ilgalaikę nuomą. Kontrolinis įmonės akcijų paketas – 51 % – priklausys „AviaAM Leasing“, likusią dalį valdys Kinijos „HNCA“.

„Esame sukaupę nemažai patirties ir žinių orlaivių valdymo srityje bei palaikome santykius su oro linijomis visose pasaulio regionuose. Ši patirtis leis bendrai įmonei sėkmingai užsitarnauti Kinijos ir kitų Azijos valstybių oro vežėjų pasitikėjimą. Tuo tarpu mūsų partneris, bendrovė „HNCA“, gali pasigirti puikiais santykiais su Kinijos investuotojais ir bankais, o tai padės užtikrinti, kad palankiausias bendros įmonės finansavimo sąlygas“, – teigia T. Goberis.

Auganti pasaulinė paklausa lėktuvų nuomai

Šiandien visame pasaulyje skraido per 20 000 komercinių lėktuvų. „Boeing“ ir „Airbus“ lėktuvų gamintojai prognozuoja, kad per artimiausius 20 metų prireiks papildomų 38 tūkst. orlaivių, kurių bendra vertė sieks 5,5 trilijonus JAV dolerių.

Atsižvelgiant į tai, kad vieno naujo lėktuvo kaina svyruoja nuo 50 iki kelių šimtų milijonų JAV dolerių, priklausomai nuo modelio, jau šiandien virš 40 proc. oro linijų eksploatuojamų orlaivių yra naudojami pagal lizingo sutartis.

Tadas Goberis
Tadas Goberis
© Bendrovės archyvas

„Ne paslaptis, kad daugelis oro linijų veikia balansuodamos ant pelno ir nuostolių ribos ir todėl neišgali įsigyti lėktuvų iš nuosavų lėšų.

Be to, kai kuriems vežėjams papildomas vienas kitas lėktuvas reikalingas tik vasaros sezonui arba šventiniam laikotarpiui (pavyzdžiui, Kalėdų ir Naujųjų metų periodu). Pirkti papildomą lėktuvą trumpalaikiam naudojimui neapsimoka, todėl vis daugiau oro vežėjų pasinaudoja orlaivių nuoma. Taigi, paklausa tokioms paslaugoms auga visame pasaulyje, bet daugiausiai – Azijoje“, – aiškina Tadas Goberis.

Pasak pranešimo, 2015 m. rugpjūčio 24 dieną užfiksuotas didžiausias vertybinių popierių rinkos nuosmukis per pastaruosius 7 metus. Tądien Kinijos akcijų rinka smuktelėjo maždaug 8,5 proc. Šis ir kiti panašūs įvykiai privertė Azijos investuotojus ieškoti naujų, saugesnių investicijų objektų. Vienas tokių – orlaiviai.

Praktiškai visi stambūs sandoriai aviacijos rinkoje yra vykdomi JAV doleriais, todėl investuotojai yra apsaugoti nuo vietinių valiutų kursų svyravimo. Pats orlaivis, kaip investicijų objektas, taip pat yra universalus – jeigu paklausa vienoje valstybėje sumažėja, lėktuvą galima be vargo pasiūlyti kitoje šalyje arba regione.

Galiausiai, lėktuvas – tai ilgalaikė investicija, kuri, jeigu tinkamai prižiūrima, leidžia efektyviai išnaudoti ganėtinai didelį kapitalą ir atnešti iki 10-12 proc. grąžos.

DELFI primena, kad „AviaAM“ priklauso verslininko Gedimino Žiemelio tiesiogiai arba netiesiogiai valdomai įmonių grupei.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Atnaujinus pirsą, Klaipėdos uoste švartuosis didesni DFDS laivai

Rekonstravus vieną Klaipėdos uosto pirsų, uoste galės švartuotis beveik dukart didesni Danijos...

Estijos premjeras: Suomija nori dalyvauti „Rail Baltica“ projekte (6)

Suomija išreiškė norą dalyvauti Baltijos regiono geležinkelių infrastruktūros projekte „Rail...

Teismas: buvęs „Utenos regiono kelių“ vadovas turi atlyginti tik dalį žalos (1)

Buvęs jau panaikintos bendrovės „ Utenos regiono keliai “ vadovas Edmantas Šakalys valstybės...

Perspėja vairuojančius: keliuose yra slidžių ruožų (2)

Sekmadienio rytą Alytaus bei Varėnos rajonuose valstybinės reikšmės kelių dangos padengtos...

Buvęs aplinkos ministras Navickas: automobilių taršos mokestis parengtas (27)

Buvęs aplinkos ministras Kęstutis Navickas teigia, kad ministerija yra visiškai parengusi...

Top naujienos

Paksas – didesnio žaidimo dalis: savo tikruosius tikslus išdėstė Kremliaus ruporui (122)

Maskvai Rolandas Paksas yra įdomesnis europiniame kontekste nei kaip žaidėjas Lietuvos vidaus...

Oficiali skaičiuoklė: pasitikrink, kaip po visų pokyčių 2019 metais atrodys tavo atlyginimas (166)

Darbdavio ir darbuotojo įmokų sujungimas, nauji tarifai, naujovės pensijų kaupime – nuo 2019...

Žiniasklaida: Michaelis Schumacheris pakilo iš lovos (40)

Prabėgus beveik penkeriems metams nuo nelemto Michaelio Schumacherio pasivažinėjimo slidėmis...

Dar vienas skandalas Kaune: 10-metė skubos tvarka atiduodama įvaikinti Naujosios Zelandijos piliečiams (1622)

Sveika, graži, visų mylima dešimtmetė kaunietė skubiai ruošiama įvaikinimui ir vyks gyventi į...

Prieššventinė krepšinio savaitė – įtempta: „Žalgiris“ nebegali leisti sau paslysti (26)

Jeigu Kauno „Žalgirio“ krepšininkai toliau puoselėja viltis rimtai kovoti dėl kelialapio į...

Noras susilaukti vaikų buvo stipresnis už baimę: papasakojo, ką moterys turi iškęsti per dirbtinį apvaisinimą (93)

Vilnietė Viktorija Beišienė, tinklaraščio „Nesupermama“ autorė prisipažįsta, kad apie...

Eva Tombak. Sentimentalumas – kaip apgaulingas saldainis

Žmonės dažnai painioja sentimentalumą su empatija. Empatija – tai gebėjimas užjausti,...

Kalėdos be streso: kaip nepamesti galvos dėl dovanų pirkimo (4)

Dovanos sustiprina žmonių ryšius, nuspalvina šventę. Daugeliui žmonių jos pažadina jausmą,...

Penktojo vaikelio laukiantys Krivickai atvėrė namų duris: ant karališkos eglutės – tūkstančius kainuojančios dekoracijos (178)

„Man Kalėdos asocijuojasi su šeima, eglute, židiniu, kuriame visi galime gėrėtis liepsna ir...

Paprastas tobulų kūčiukų receptas: išsikeps net ir nemokantys gaminti (2)

Kaip išsikepti skanius kūčiukus , kurie būtų nesunkiai pagaminami? Štai paprastu ir...