aA
Nuo praėjusių metų balandžio mėginanti gauti teisę gabenti krovinius geležinkeliu Lietuvos teritorijoje bendrovė „LGC Cargo“ priėmė sprendimą kreiptis į Europos Komisiją (EK), kuriai pateikė skundą. Susisiekimo ministerija tai vadina spaudimo priemone Lietuvos valdžios institucijoms.
Europos Komisija
Europos Komisija
© Shutterstock

Kaip skelbia Lietuvos privačių geležinkelių įmonių asociacija (LPGĮA), Lietuvos geležinkelio paslaugų bendrovė „LGC Cargo“ 2017 m. pabaigoje gavo licenciją gabenti krovinius Lietuvoje – įmonė planavo vežti krovinius iš NVS į ES šalis, taip pat vykdyti vietinius vežimus Lietuvoje.

Vis dėlto bendrovei vykdyti šią veiklą Susisiekimo ministerijai pavaldi Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) leidimo nesuteikė.

„Mūsų nuomone, tokiais Susisiekimo ministerijos ir jai pavaldžių institucijų veiksmais yra ribojama konkurencija. Kadangi jau tiek laiko viena bendrovė negali imtis krovinių gabenimo veiklos Lietuvoje, nors tai nėra draudžiama ar ribojama įstatymais, esame priversti prašyti pagalbos EK“, – teigė LPGĮA direktorius Tomas Keršis.

Bendrovė EK apskundė 4 Lietuvos institucijas: Susisiekimo ministeriją, jai pavaldžią Lietuvos transporto saugos administraciją, geležinkelių infrastruktūros valdytoją „Lietuvos geležinkelius“, rinkos reguliuotoją Ryšių reguliavimo tarnybą.

„Pagrindinė skundo esmė, kad buvo 8 mėnesius vilkinamos derybos su infrastruktūros valdytoju. Iš kitos pusės, Transporto saugos administracijos veiksmai ir perdėti, nepagrįsti reikalavimai lėmė, kad įmonei „LGC Cargo“ nebuvo suteikti infrastruktūros pajėgumai“, – žurnalistams sakė T. Keršis.

Jo teigimu, bendrovė nuolat teigė skundus Ryšių reguliavimo tarnybai, tačiau jie buvo nagrinėjami vangiai.

„Eilėje teisės aktų Lietuvos jau yra numatyta, kad visada prioritetą turi įmonė, kuri veža daugiau. Kadangi turime Lietuvoje monopolį, visą laiką daugiau veš „Lietuvos geležinkeliai“. Skundžiame ir Ryšių reguliavimo tarnybos abejingumą. Jai pateikti skundai nuo rugpjūčio mėnesio yra labai vangiai nagrinėjami. Paskutinis skundo punktas – „Lietuvos geležinkelių“ naudojamas kryžminis subsidijavimas. Pajamomis, kurias gauna iš tranzito, jie gali dotuoti kitus pervežimus, o kiti vežėjai tokių sąlygų neturi“, – teigė T. Keršis.

Pasak jo, susidaro įspūdis, kad naujokams galima gabenti krovinius tik ten, kur jų iš viso nėra, – Valstybės kontrolės ataskaitoje pažymima, kad 39 proc., „Lietuvos geležinkelių“ užsakytų geležinkelių infrastruktūros pajėgumų nepanaudojama.

„Rinkoje nėra konkurencijos, todėl infrastruktūra panaudojama neefektyviai. (...) Visi pajėgumai Klaipėdos ir kitomis pagrindinėmis kryptimis oficialiai paskelbti perpildytais, pirmenybę turi tas, kas veža daugiau. Kitaip tariant, valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“, – įsitikinęs T. Keršis.

T. Keršio teigimu, sutartis su „Lietuvos geležinkeliais“ dėl naudojimosi viešąja geležinkelių infrastruktūra pasirašyta gruodį.

Susisiekimo ministerijos Eltai atsiųstame komentare teigiama, kad tokie bendrovės veiksmai – spaudimo priemonė Lietuvos valdžios institucijoms.

„Natūralu, kad bendrovė „LGC Cargo“ naudojasi visais įmanomais būdais, siekdami apginti, jų manymu, pažeistą teisę gauti prieigą prie viešosios geležinkelių infrastruktūros. Vis dėlto bendrovės kreipimasis į EK, o ne siekis savo teises, visų pirma, apginti naudojantis nacionalinėmis priemonėmis, t. y. kreipiantis į Konkurencijos tarybą ar teismą, laikytinas spaudimo priemone Lietuvos valdžios institucijoms“, – rašoma Susisiekimo ministerijos komentare Eltai.

Pasak ministerijos, viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumus skiriančios institucijos – Lietuvos transporto saugos administracijos sprendimas neskirti „LGC Cargo“ pajėgumų motyvuojamas tuo, kad „LGC Cargo“ nepateikė duomenų, pagrindžiančių, kad, naudodamasi viešąja geležinkelių infrastruktūra pagal prašomus jai skirti pajėgumus, bendrovė nevykdys krovinių vežimo tranzitu veiklos, ir taip nepašalino pagrįstos abejonės, kad „LGC Cargo“ vykdys veiklą, kurią vykdyti išimtinai gali tik Lietuvos valstybės valdomas vežėjas.

Tuo metu „Lietuvos geležinkeliai“ komentuoja, kad Europos Sąjungos direktyva bei Lietuvos teisės aktai numato, kad krovinius iš Rusijos tranzitu į Kaliningrado sritį gali vežti tik Lietuvos valstybės kontroliuojamas vežėjas, ir ši taisyklė patvirtinta, siekiant užtikrinti nacionalinį saugumą.

„Kai „LGC Cargo“ kreipėsi dėl geležinkelių infrastruktūros pajėgumų, kurie naudojami ir tranzitui į Kaliningradą, jų buvo paprašyta patvirtinimo, kad pajėgumai nebus naudojami Rusijos krovinių tranzitui. Prašomų patvirtinimų „LGC Cargo“ nepateikė.

Primename, kad Ryšių reguliavimo tarnyba atmetė „LGC Cargo“ skundą kaip nepagrįstą. Konstatuota, kad infrastruktūros valdytojas „Lietuvos geležinkeliai“ elgėsi pagal teisės aktus“, – teigiama „Lietuvos geležinkelių komentare.

Pasak bendrovės, viešai minimas ir skaičius, neva „Lietuvos geležinkeliai“ nepanaudoja net 39 proc. užsakytų pajėgumų. „Lietuvos geležinkeliai“ teigia suskaičiavę, kiek užsakytų pajėgumų realiai buvo panaudota per 2018 metus.

„Visų metų visų maršrutų vidurkis – nepanaudota tik 21 proc. pajėgumų. O svarbiausiuose ruožuose nepanaudojama vos 5 proc. Kai kuriuose maršrutuose panaudojami visi pajėgumai“, – teigiama bendrovės pranešime.

ELTA
Viskas apie pinigus. Finansų konsultantė atsako
Reikia patarimo, kaip planuoti išlaidas, kaip sutaupyti, o gal – kaip daugiau uždirbti? Užduokite klausimą nepriklausomai finansų konsultantei Ievai Jazavitienei.
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
4.0000

Į įprastas vėžes logistika šiemet dar negrįš: būtinos sisteminės permainos

Logistikos ekspertų prognozės rodo, kad ir šiemet, kaip ir pastaruosius dvejus metus, situacija...

Besitikintiems pigių lėktuvų bilietų turi prastų žinių: kainos kils, bet Lietuvos laukia trys nauji oro vežėjai (8)

Besitikintiems pigesnių lėktuvų bilietų šiemet Lietuvos oro uostų Aviacinių paslaugų skyriaus...

Dėl stipraus bangavimo ir vėjo iš Klaipėdos uosto negali išplaukti 3 laivai

Ketvirtadienį po pietų vakarų Lietuvoje sustiprėjus vėjui sutriko laivų eismas Klaipėdos uoste...

Vairuotojai iš trečiųjų šalių kvalifikacijos egzaminus galės laikyti ir rusų kalba mokymas užtruks trumpiau (3)

Seimo patvirtinti Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimai leis trumpinti krovinių ir...

Subsidijoms už įsigytus elektromobilius – dar 1 mln. eurų

Perskirsčius Klimato kaitos programos lėšas dar 1 mln. eurų skirta kompensuoti už gyventojų...

Top naujienos

Šešių vaikų mama pasibaisėjusi situacija mokykloje: kad nereikėtų ten eiti, jie grasina susilaužyti ranką psichoterapeutė: atsakomybę turi prisiimti kiekvienas

Leisti vaiką į valstybinę ar į privačią mokyklą ? Tai klausimas, kamuojantis vis daugiau...

Pagrindinėms šalies ligoninėms opi problema: taip prarandamas laikas, gelbėjant sunkius ligonius (8)

Pasirengimas organų transplantacijai, ypač jų pervežimas – itin kruopščiai planuojamos...

Lavrovas po pokalbio su Blinkenu plūdo Baltijos šalis, atsakymų iš JAV laukia kitą savaitę papildyta (440)

Po 1,5 val. trukusio pokalbio Ženevoje su JAV valstybės sekretoriumi Antony Blinkenu Rusijos...

Palangoje įgriuvo legendinė „Vila Auska“, savininkas Rokas Galvonas sako: skaičiuojami didžiuliai nuostoliai (37)

Palangos kurorte esantis išskirtinis objektas – „Vila Auska “ tapo vienu didžiausių...

EK sukritikavus migrantų apgręžimą, Kasčiūnas priekaištus atmeta: su stipria vėliava judėsime į priekį (2)

Europos Komisijos ( EK ) vidaus reikalų komisarei Ylva Johansson pareiškus, kad neteisėtai sieną...

Lagaminus į Pekiną kraunantiems lietuviams galvas kvaršina ne diplomatija, o logistika paskutiniai klaustukai išnyks pirmadienį

Senkant dienoms iki Pekino olimpinių žaidynių atidarymo Lietuvos delegacijai nekyla nuogąstavimų...

Tiesioginė transliacija / Iš esmės: į ką gali išvirsti nepatenkintų žmonių ignoravimas? (8)

Sausio 13-osios protestas atskleidė, jog dabartinė įtampa ir poliarizacija visuomenėje yra kur kas...

Šie specialistai yra geriausiai mokamų profesijų penketuke: be jokios patirties gauna 1000 eurų į rankas ir atlygis nuolat auga (22)

Jau dabar pirmą darbą gavę šios profesijos atstovai pradeda nuo maždaug 1000 eurų atlyginimo į...

Naujas iššūkis darbdaviams – masiškai sergantys darbuotojai: įtaria piktnaudžiavimą (77)

Ne pirmi metai, kai verslas skambina pavojaus varpais, kad nebeliko norinčiųjų dirbti. Dar labiau...

Koronavirusas įsisuko į TS-LKD frakciją: susirgo Seimo narys ir ministrė (50)

Koronavirusas įsisuko į valdančiosios Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų (...