Keleivio mirtis viename iš sostinės miesto autobusų sukėlė diskusijų audrą visuomenėje: ar teisingai elgėsi autobuso vairuotojas, ką jis padarė ir ko nepadarė, kad žmogaus gyvybė būtų išgelbėta? Kaip tokiu atveju privalo elgtis viešojo transporto vairuotojas, kas numatyta ir ko nenumatyta jo pareiginėse instrukcijose, ką reikia daryti, kad panašių nelaimių būtų išvengta ateityje?
© DELFI (P.Sadausko nuotr.)

Įvykių seka

Priminsime, jog incidentas bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ 2 G maršrutu iš Stoties į Santariškes važiavusiame autobuse nutiko „juoduoju penktadieniu“ liaudyje vadinamą gruodžio 13-ąją.

„Remiantis vairuotojo pasakojimu, į keistai sėdintį keleivį dėmesį jis atkreipė dar važiuodamas link Santariškių. Galinėje stotelėje „Vaikų ligoninė“ jis priėjo prie žmogaus ir pabandė jį pažadinti. Keleivis nereagavo, tik kažką nerišliai kalbėjo. Nuo jo sklido stiprus alkoholio kvapas. Tada vairuotojas paskambino telefonu 112 klausdamas, kaip turėtų elgtis. Šios tarnybos operatorius patarė arba išlaipinti keleivį, arba laukti policijos. Po to ryšys nutrūko“, - aiškina bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ Eismo saugumo ir kontrolės skyriaus viršininkas Tadeuš Lavrynovič.

Vairuotojas šiek tiek palaukė, o prieš išvažiuodamas į maršrutą link stoties, dar kartą paskambino telefonu 112. Tuomet operatorius konkrečiai nurodė vairuotojui važiuoti į stotį, kur jo lauks policijos ekipažas. Kadangi penktadieniais išgėrusių ar pavargusių ir transporto priemonės salone miegančių keleivių pasitaiko neretai, šis atvejis nepasirodė išskirtinis, todėl vairuotojas nusprendė tęsti kelionę.

„Manau, vairuotojas pasielgė tinkamai neišlaipinęs žmogaus ir nepalikęs jo šaltyje. Pradėjęs važiuoti, jis jau neturėjo galimybės įdėmiai stebėti keleivio būklės. Šiuo atveju dalį kaltės turėtų prisiimti ir autobuso keleiviai, kurie nekreipė dėmesio į prastai besijautusį bendrakeleivį. Kuomet Rygos stotelėje į autobusą įlipo jaunuoliai, kurie ėmėsi iniciatyvos padėti žmogui, vairuotojas į jų pranešimą, mūsų manymu, reagavo tinkamai – sustabdė transporto priemonę, sulaukė greitosios pagalbos automobilio, priėjo prie keleivio ir visą laiką buvo šalia, kol medikai jį gaivino“, - aiškina T. Lavrynovič.

Problema – aktuali

Klausimas, ar turi vairuotojas kištis į keleivių tarpusavio konfliktus ar muštynes, kur prasideda ir kur baigiasi jo atsakomybė už vežamus žmones, kyla neretai.

„Pagrindinė ir svarbiausia autobuso vairuotojo funkcija – stebėti kelią bei kitus eismo dalyvius, matyti, kas vyksta aplinkui, paisyti saugumo reikalavimų bei Kelių eismo taisyklių – antraip gali nutikti dar didesnė nelaimė“, - aiškina asociacijos „Linava“ Keleivino transporto tarybos pirmininkas, bendrovės „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.

Tai, kaip elgtis panašiose situacijose, kokia nutiko Vilniuje, numatyta autobusų vairuotojų pareiginėse instrukcijose. „Vairuotojai žino – nutikus nelaimei, visų pirma reikia rinkti numerį 112. Pačiam nustatyti, kokia žmogaus būklė ar sveikata, reikia kompetencijos ir daugiau medicininių žinių“, - aiškina M. Grigelis.

Pasak jo, jei šiuo atveju Bendrosios pagalbos centro operatorius būtų išsyk peradresavęs skambutį greitosios pagalbos medikams, galbūt pagalba žmogui būtų suteikta laiku.

„Manau, vairuotojo šiuo atveju kaltinti nederėtų – pranešdamas pagalbos telefonu apie susiklosčiusią situaciją, jis padarė viską, ką privalėjo. Kam turėtų būti nukreiptas jo skambutis, sprendžia Bendrosios pagalbos centro operatoriai. Keleivis šiuo atveju nebuvo nei susižeidęs, nei kruvinas, todėl vairuotojui apie jo būklę spręsti buvo sunku. Beje, tikrai negalėčiau pasakyti, kad viešojo transporto vairuotojai yra abejingi. Tiesiog jie nėra nei medikai, nei policininkai“, - kalba M. Grigelis.

Elgėsi pagal instrukcijas

Pasak bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ generalinio direktoriaus Gintaro Nakučio, vairuotojai nuolat instruktuojami, kaip jiems panašiais atvejais elgtis. Į klausimą, kaip pagelbėti keleiviui, jie privalo atsakyti ir laikydami egzaminą 95 kodui įgyti.

„Kiekvienas viešojo transporto vairuotojas žino – sulaukęs keleivių signalo, jis privalo sustabdyti transporto priemonę, prieiti prie prastai pasijutusio keleivio, išsiaiškinti situaciją ir tuomet kviesti atitinkamas tarnybas. Šiuo atveju vairuotojas būtent taip ir padarė“, - kalba generalinis direktorius.

Pasak T. Lavrynovič, derėtų atkreipti dėmesį ir į keleivių abejingumą. „Svarbiausia vairuotojo pareiga – vairuoti autobusą, saugiai vežti žmones. Jis negali kiekvienu momentu matyti ir žinoti, kaip salone jaučiasi keleiviai. Taigi prie nelaimės daug prisidėjo ir abejingas kitų keleivių požiūris“, - sako T. Lavrynovič.

Dėl vairuotojo veiksmų atliekamas nuodugnus darbo drausmės pažeidimo tyrimas. Išsiaiškinus visas aplinkybes bus nustatyta, ar jis tinkamai atliko pareigas, ar adekvačiai elgėsi susiklosčiusioje situacijoje.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Dubajuje pradedami testuoti skraidantys taksi (1)

Pirmadienį, rugsėjo 25 d., Dubajuje buvo atliktas demonstracinis skrydis aparatu, kaip tikimasi,...

„Rusijos geležinkeliai“ gabens konteinerius iš ES į Kiniją per Lietuvą (21)

Rusijos valstybės kontroliuojama geležinkelių bendrovė „Rossijskije železnye dorogi“ (...

Dubajuje išbandytas pirmasis autonominis skraidantis taksi (12)

Dubajus pirmadienį dar labiau priartėjo prie savo tikslo sukurti autonominių skraidančių taksi...

Seimas sušvelnino baudas už neteisingą automobilio lenkimą (126)

Seimas antradienį nustatė švelnesnes sankcijas vairuotojams už ištisinės linijos kirtimą....

„Lietuvos geležinkeliai“ keleivius ketina vežti 160 km/val. greičiu (26)

Pirmadienį „Lietuvos geležinkelių” bandomasis traukinys atskiruose ruožuose tarp Kauno ir...

Top naujienos

Atrado aukso gyslą: įrengę filmavimo kameras pareigūnai užfiksavo, kaip pinigai keliauja į valstybės tarnautojų kišenes (72)

Ne paslaptis, kad mažesniuose miesteliuose ir rajonuose žmonės vieni kitus gerai pažįsta. Skuodo...

Feisbuke įvertinęs barą viena žvaigždute sulaukė grasinančių užuominų (173)

Vilnietį Dominyką papiktino vieno sostinės baro sprendimas imti 1,5 euro mokestį, jei klientas...

Cukrus ir vėžys: ką privalome žinoti

Šiuo metu skelbiama labai daug trikdančios informacijos ir patarimų, susijusių su cukrumi, jis...

R.I.T.A. Aprūpinimas bulvėmis ir tarybinės visuomenės demokratizavimas nepriklausomos Lietuvos moksle (75)

Dr. Eugenijus Stumbrys, Lietuvos mokslo tarybos politikos ir analizės skyriaus vadovas sako, kad...

Panevėžį ant kojų sukėlė iš darželių pabėgę vaikai (28)

Auklėtojų atidumą patikrinę darželinukai sukėlė ant kojų ne tik švietimo bendruomenę, bet ir...

Litvakas R. Simonas: yra 6 Lietuvai aktualios taisyklės (18)

Lietuva netolimoje ateityje gali pasiekti labai daug, jei vadovausis tinkamu pavyzdžiu. Apie tai,...

Graikijoje britės tykojo siaubinga mirtis (13)

Dingusios britės turistės ieškantys Graikijos pareigūnai pranešė radę smarkiai sudarkytus...

Pamatykite, kaip atrodo prabangiausias viešbutis ant ratų: traukinio bilietų gauti beveik neįmanoma (4)

Traukinio „Shiki-shima“ keleiviams penkių žvaigždučių verta patirtis prasideda Tokijo...

Būgnų berniuku išvadintas A. Guoga kirto atgal (135)

„Dėl Eligijaus Masiulio – akivaizdu, kad problema sukasi apie vieną asmenį, kuris ieško, kaip...

Kaip į vandenį dingusio Čečėnijos dainininko istorija: paviešinti keisti vaizdo įrašai

Keletą savaičių garsaus Čečėnijos dainininko artimieji ieškojo informacijos, kur galėtų būti...