Europos Sąjungoje (ES) verda ginčai dėl oro keleivių teisių. Siūloma, kad bendrovės už vėluojančius skrydžius keleiviams mokėtų kompensacijas, be to, nedraustų į lėktuvą, kaip atskirą bagažą, neštis oro uostuose pirktų prekių, o vėluojant išskristi – pamaitintų greičiau nei dabar.
© Shutterstock nuotr.

Apklausa Danijoje rodo, kad tik 2 proc. keleivių gauna jiems priklausančias kompensacijas už atšauktą arba vėluojantį skrydį. Tad ES institucijose užvirė ginčai, kaip užtikrinti keleivių teises, nenuskriaudžiant oro bendrovių. Europos parlamentas (EP), matyt, ir dėl artėjančių rinkimų labiau linkęs didinti keleivių teises ir kompensacijas, jei oro bendrovės nevykdo sąlygų. Parlamentarai Europos Komisijos (EK) siūlymui pateikė pusę tūkstančio pataisų.

„Kad būtų daugiau aiškumo, informacijos, skaidrumo ne tik dėl kainų, bet ir tada, kai rezervuojamas bilietas. Taip pat reikia aiškiai apibrėžti įlaipinimo teises. Ir svarbiausia aiškiai apibrėžti, kas yra nenumatyti atvejai“, – projekto turinį apibūdina EP narys Gorgesas Bachas. – Mane šiek tiek šokiravo, kai oro linijos nuolatos praneša apie technines problemas, ir kad tai yra nenumatyti atvejai.“

Bendrovės turėtų įrodyti, kad lėktuvas buvo tikrai prižiūrimas, o techninė problema rimta ir kilo netikėtai. Taip pat jos galėtų nemokėti kompensacijų, jei skrydis vėluotų dėl oro sąlygų ar dispečerių streikų.

Nesutarimų politikų rate kyla ir dėl kompensacijų už vėluojančius skrydžius. EK siūlo kompensaciją mokėti tik jei lėktuvas Bendrijos viduje vėluoja atskristi daugiau nei penkias valandas. Tačiau europarlamentarai nori nustatyti keleiviams palankesnį – trijų valandų – vėlavimą. O kompensacija būtų 300 eurų. Jei skrydžio atstumai didesni, oro bendrovės galėtų vėluoti daugiau, tačiau kompensacija išaugtų dvigubai.

O jei lėktuvas vėluoja bent dvi valandas, pagal naujas taisykles, keleivis turėtų gauti maisto.

Europos Oro bendrovių asociacija sako, kad nauji siūlymai didins jiems finansinę naštą. Tačiau panašu, kad diskusijos užsitęs, nes bendros pozicijos šalys narės dar neturi.

„Pozicija yra nevienareikšmė, tačiau apibendrinant galima pasakyti taip: keleivių teisės turi būti apgintos labiau nei šiuo metu yra. Iš kitos pusės – jos turi būti subalansuotai apgintos, kad nesudarytų didelių finansinių nuostolių ir nesustabdytų investicinės plėtros iš vežėjų pusės“, – sako Lietuvos susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.

Manoma, kad galutinis sprendimas dėl oro keleivių teisių bus priimtas tik po metų.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sidnėjuje nusileido pirmasis „Qantas“ orlaivis „787 Dreamliner“ (2)

Penktadienį (spalio 20 dieną) Sidnėjuje nutūpė pirmasis „ Qantas “ orlaivis „787...

Pastaruoju metu Lietuvos oro uostuose mažėjo keleivių (11)

Į Lietuvos oro uostus trečiąjį šių metų ketvirtį atvyko ir išvyko 1,3 mln. keleivių - 5,1...

Lenkija statys Baltijos kanalą, kad aplenktų Rusiją (27)

Lenkija paskelbė planuojanti iškasti kanalą per Aistmarių neriją, kad laivai galėtų...

M. Bartuška: geležinkelio ruožo atstatymas atsieis apie 20 mln. eurų (72)

„Lietuvos geležinkelių“ vadovas Mantas Bartuška sako, kad atstatyti geležinkelio ruožą iš...

Autobusas į miestą važiuoja 3 dienas per savaitę: dirbtų, bet pėsčiomis nevaikščios (48)

Ne didžiuosiuose Lietuvos miestuose gyvenantiems žmonėms nusigauti iki rajonų centrų tampa vis...

Top naujienos

Iškėlė versiją, kodėl dingo baikeris: viskas prasidėjo dar vasarą (2)

Mįslingai dingusio baikerio Aivaro Kilkaus draugai ir artimieji surėmė pečius su policijos...

Sprendžiamas 17-os „Rimi“ ir „Iki“ parduotuvių likimas (46)

Konkurencijos tarybai leidus susijungti prekybos tinklams „Rimi“ ir „Iki“ , bendrovės...

Liberalų agonija: laikinuoju pirmininku patvirtino E. Gentvilą, bet ir dėl to skraidė žiežirbos (225)

Penktadienį susirinkusi Liberalų sąjūdžio valdyba priėmė pirmininko Remigijaus Šimašiaus...

Gyvai / Pirmasis testas išvykoje: „Chimki“ – „Žalgiris“ (56)

Kauno „Žalgirio“ krepšininkai siekia antrosios pergalės Eurolygoje. Penktadienį Šarūno...

Kada Vilniuje bus pastatytas tikras dangoraižis (47)

Augant gyventojų skaičiui Vilniuje ir miestui vis labiau plečiantis į pakraščius, kalbama, kad...

Ar jau verta ruoštis ekonominei krizei? (59)

Labiausiai turime bijoti laikotarpių, kai nieko nebijome, sako ekonomistas Nerijus Mačiulis ,...

Šiaulių arenos gimtadienyje – ir A. Šedžius: atvyko ne su žmona pildoma (23)

Penktadienio vakarą Šiauliuose skamba dainos ir sveikinimai. Dešimtmečio jubiliejų...

JAV būsto pardavimai netikėtai atsigavo

Nenaujų būstų pardavimai Jungtinėse Valstijose rugsėjį netikėtai atsigavo, nors...

Lietuvos atkūrimo šimtmečio proga dviračiu pervažiavo džiungles

Keliautojas Gediminas Vasiliauskas Lietuvos atkūrimo šimtmečio sukakties proga Amazonės džiungles...

V. Danauskienė. Į šipulius dūžtanti „Remigijaus legenda“ (206)

Ar dar prisimenate 2004-ųjų kovo 24-ąją? Paksogeite besikapanojanti Lietuva gauna tarsi šlapiu...