aA
Išgirdę, kad Lietuvoje puse lūpų kalbama apie galimą taršių automobilių apmokestinimą, latviai išsigando, kad seni dyzeliniai automobiliai užplūs jų rinką.
© DELFI / Domantas Pipas

Penktadienį Seime vykstant Baltijos šalių posėdžiui dėl įsipareigojimų kovai su klimato kaita, Baltijos Asamblėjos (BA) Ekonomikos, energetikos ir inovacijų komiteto pirmininko pavaduotojas Atisas Lėjinis iš Latvijos sakė, kad jo šalyje baiminamasi, jog lietuviai gali užsinorėti išparduoti senus dyzelinius automobilius Latvijoje, jeigu Lietuvoje tokie bus apmokestinti.

„Latviai bijo, kad visos senos dyzelinės mašinos bus parduodamos Latvijoje. Reikia apsvarstyti, kaip sustabdyti jų antplūdį“, - posėdyje nuogąstavimais pasidalijo A. Lėjinis.

Aplinkos ministras Kęstutis Navickas atsakė, kad kol kas apie dyzelinių automobilių apmokestinimą Lietuvoje nediskutuojama.

„Tačiau žinome apie tendencijas, kurios gali pasireikšti. Dyzeliniai automobiliai daro didesnį poveikį žmonių sveikatai, o ne klimato kaitai, bet tai nereiškia kad neturime apie tai kalbėti. Kalbame apie tam tikrus filtrus, kuriuos galima instaliuoti automobiliuose, jie turi veikti tinkamai. Mūsų tikslas - užtikrinti, kad jie būtų instaliuoti ir veiktų tinkamai“, - sakė K. Navickas.

Pasak ministro, jeigu Vyriausybė priimtų sprendimą dėl taršių automobilių apmokestinimo, mokestis būtų įvestas „dėl sveikatos dalykų“.

„Tai būtų tam tikros rinkos valdymo priemonės“, - komentavo ministras.

Pristatydamas Lietuvos įsipareigojimų kovoje su klimato kaita vykdymą, K. Navickas sakė, kad Lietuvos ekonomika darosi vis efektyvesnė, o tai lemia investicijos į mažiau emisijų išskiriančią ekonomiką skirtinguose sektoriuose.

„Kai kalbame apie Lietuvos energetikos strategiją, atrodo, kad skaičiai gana optimistiškai nuteikiantys, bet daug iššūkių yra transporto ir žemės ūkio srityse. Daug diskutuojame apie priemones, kurias reikėtų taikyti, galbūt automobilių mokesčius, taip pat kitas priemones, kurias reikėtų geriau kontroliuoti, ypač kalbant apie techninę automobilių būklę. Taip pat žemės ūkio sektoriuje Lietuvoje ryškios tendencijos kalbant apie cheminių trąšų naudojimo problemą“, - kalbėjo ministras.

Kalbant apie atsinaujinančią energetiką, anot K. Navicko, Lietuva jau 6 proc. viršija Europos Sąjungos (ES) nubrėžtus tikslus.

„Daug dėmesio skiriama vėjo, biomasės energetikai, investuojame į kogeneracines jėgaines, šie žingsniai nukreipti situacijai švelninti“, - sakė K. Navickas.

Ministras pabrėžė, kad vienas miestas, Ignalina, jau baigė renovacijos procesą. Dabar paskelbtos priemonės, kurios daugiau susiję su A+ klasės projektais.

„Ir čia esame aukščiau ES vidurkio, mūsų tikslas - 500 pastatų per metus, nors kai kurie projektai tikrai ambicingi. Kalbame ne tik apie kiekybinius, bet ir kokybinius rodiklius“, - teigė ministras.

Kalbėdamas apie elektra varomas transporto priemones, K. Navickas sakė, kad planuojama šalia automobilių statymo vietų įrengti įkrovimo stotis.

„Tiesa, šiuo klausimu daug priklauso nuo Susisiekimo ministerijos. Norime , kad naujose automobilių statymo vietose, ne miesto centruose, būtų įrengtos dvi įkrovimo stotys“, - sakė K. Navickas.

„Su visuomeniniu transportu susiję projektai - labiau savivaldybių sritis, bet kalbant apie transporto efektyvumą, taip pat norime prisidėti, ir manau, kad galima pasidžiaugti, jog miestuose gerėja dviračių takų būklė, infrastruktūra. Per pastaruosius 10 metų įvyko nemažai pasikeitimų“, - tikino K. Navickas.

Anot jo, pramonės srityje dedamos pastangos ją paversti ją labiau intelektualia, labai daug dėmesio skiriame investicijoms į naujas technologijas, energetinį efektyvumą.

Lietuva 2021-2030 metais kovoje su klimato kaita iš visų šaltinių planuoja investuoti 7,6 mlrd. eurų.

ELTA primena, kad Premjeras Saulius Skvernelis šią savaitę tikino, jog naujų automobilių mokesčių neketinama įvesti, nors dėl taršos reikalavimų apie tai reikia pradėti galvoti. Anot Premjero, atsižvelgiant į lietuvių perkamąją galią, suprantama, kodėl šalies automobilių parkas yra senas. Tačiau, anot Ministro Pirmininko, jeigu bus vykdoma kova su tarša, ji būtų nukreipta, įsigyjant naujus automobilius, o jau turimiems papildomi apmokestinimai neturėtų būti taikomi.

Finansų ministras Vilius Šapoka pirmadienį teigė, kad taršiems automobiliams būtų taikomas ne mokestis, o „finansinė priemonė“.

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Tariamasi dėl galimybės plukdyti keleivius laivu Nemune nuo Vilkijos iki Kauno (3)

Valstybinės įmonės „ Vidaus vandens kelių direkcija “ generalinis direktorius Vladimiras...

Perspėjimas vykstantiems į Lenkiją: beveik mėnesiui bus atnaujinta sienų kontrolė (122)

Šengeno erdvei priklausanti Lenkija nuo lapkričio 22 d. laikinai atnaujins pasienio tikrinimus...

Seimas apsispręs, ar keisti smulkios prekybos degalais tvarką

Seimas apsispręs dėl pataisų, kurios vienų parlamentarų teigimu, supaprastintų dalies smulkių...

Estijoje atidarytas didžiausias „Omnivos“ logistikos centras: planuojama plėtra ir Lietuvoje (2)

Pirmadienį Estijos sostinėje Taline atidarytas naujas Estijos logistikos ir pašto paslaugų...

Baltarusija ketina pasienyje su Ukraina statyti upės uostą jūrai pasiekti (20)

Baltarusija svarsto galimybę pasienyje su Ukraina statyti upės uostą prie Dniepro, kad...

Top naujienos

Naujausiuose reitinguose – didėjanti praraja tarp lyderių (63)

Spalį smuko visuomenės palaikymas didžiausiai valdančiajai „valstiečių“ partijai, tačiau...

Starkevičius: į Lietuvą grįžta baudžiava – žemė atimama, bet savininkas paliekamas ją dirbti (22)

Kazimieras Starkevičius , buvęs žemės ūkio ministras, ūkininkas, dabar Seimo narys ir...

„Crypto 2.0“ - skaitmeniniai pinigai, už kuriuos pagaliau bus galima įsigyti prekių? (6)

Londono verslo klubas, sukurtas specialiai aktyvistams, padėjusiems pertvarkyti Britanijos rinkimų...

Ūkio ministras apie maisto kuponus: nežinau, iš kur atsiranda tokios idėjos (197)

Ar kainų mažinimą pagrindiniu tikslu išsikėlusi vyriausybė savęs neįvarė į kampą? „ Delfi...

Mokytojų streikas įsibėgėja: jungiasi dar 10 mokyklų (2)

Dar dešimt mokyklų trečiadienį prisijungs prie besitęsiančio pedagogų streiko dėl šiemet...

Panevėžį drebina kūdikio netektis: po ligoninės išvadų – neįtikimos ir šokiruojančios detalės (75)

Kūdikio Respublikinėje Panevėžio ligoninėje spalį netekusios Ilonos iš mažo miestelio...

Gražiausiais pasaulio vaikais vadinamos mergaitės užaugo: kaip jos atrodo dabar ir kaip susiklostė jų likimai? (1)

Netrūksta pasakų apie nuostabaus grožio vaikus – kai kuriems ir vardai duoti remiantis jų...

Orai: naktys darysis vis šaltesnės (3)

Labai norėtųsi, kad reiškiniai atmosferoje pasikeistų ir savaitgalio orų prognozė...

Rima Kernagienė su komanda lavins vaikų kūrybiškumą: auklėdami dažnai pridarome daugiau žalos nei naudos

„Vaikai supranta kur kas daugiau nei mes, suaugusieji, pastebime“, – neabejoja Rima Kernagienė....

Atsakė kelininkų darbu nepatenkintiems josvainiečiams: mes juk oro sąlygų nepasirinksime (1)

Keliai žvyro danga tvarkomi ne tik vasarą, bet ir rudenį, pavasarį. Tiesa, ne tik vasarą, bet ir...