aA
Prasidėjus lietingiems orams, Vilniaus miesto gatves vėl ima kaustyti spūstys.
© DELFI / Andrius Ufartas

Atsižvelgdami į pasikeitusias gamtines sąlygos, specialistai dalinasi rekomendacijomis, kaip išvengti spūsčių, o Vilniaus miesto savivaldybė ketina imtis tam tikrų sostinės kelių reformų.

Pasak Saugaus eismo skyriaus vedėjo Vidmanto Pumpučio, daugiausia spūsčių, susidaro Antakalnio gatvėje, prie Pedagoginio žiedo, kelyje iš centro į Fabijoniškes ir Šeškinę, ypač – važiuojant vakarinio piko metu, taip pat prie Liepkalnio sankryžos.

„Spūstys dažnai susidaro nuo prekybos centro „Ikea“ ir jose tenka praleisti beveik pusvalandį, – teigia V. Pumputis ir priduria, kad, jo manymu, nepakankamai yra išnaudojamos galimybės rekonstruojant bei valant gatves, norint, kad formuotųsi tranzitinis srautas. – Taip pat, siekiant sumažinti spūstis, būtina eliminuoti posūkių į kairę ir šviesoforais reguliuojamų sankryžų skaičių“.

„Susisiekimo paslaugų“ Viešųjų ryšių ir komunikacijos specialistas Tomas Šiuškus priduria, kad pastebimiausių spūsčių, piko valandomis, galima tikėtis Geležinio Vilko, Ukmergės, Kalvarijų, Ozo, Kareivių, T. Narbuto, Liepkalnio ir Olandų gatvėse, taip pat Pilaitės, Konstitucijos ir Savanorių prospektuose.

„Prasidėjus mokslo metams geriau iš namų išvykti penkiomis minutėmis anksčiau – net ir tos kelios minutės kai kada turi pastebimos įtakos kelionės trukmei. Pati kelionės į darbą ir iš darbo trukmė, piko metu, gali prailgti 15-20 minučių“, – sako jis.

Spūstys sumažėjo dėl Vakarinio aplinkkelio

Dažniausiai padidėjusios spūstys pastebimos rugsėjo pradžioje, o dar didesnės prasideda spalį-lapkritį. Tiesa, nors vilniečiams ir pavyksta išvengti didžiųjų spūsčių, važiuojant iš miegamųjų rajonų, jos, lyginant su vasaros laikotarpiu, vis tiek yra didesnės.

V. Pumpučio teigimu, praėjusiais metais, lyginant su rugpjūčiu, buvo pastebėtas 30-50 proc. padidėjęs spūsčių kiekis. Pašnekovas sako, kad, nors augimas pastebimas ir šiemet, jis yra mažesnis.

„Lyginant su pernai, spūstyse praleidžiamas laikas, pavyzdžiui, Ukmergės gatvėje, dabar yra sumažėjęs bene dvigubai. Manau, kad šiemet gatvės kemšasi ženkliai mažiau dėl Vakarinio aplinkkelio atidarymo, o kai kurie žmonės, galbūt, dažniau pradėjo naudotis viešuoju transportu, – sako V. Pumputis ir priduria, kad, nepaisant suprastėjusių oro sąlygų ir dėl to sulėtėjus eismui, atidarius Vilniaus Vakarinį aplinkkelį, spūsčių ženkliai sumažėjo Ukmergės gatvėje.– Praėjusiais metais transporto kamščiai čia prasidėdavo maždaug ties prekybos centru „Senukai“ arba dar arčiau, o štai šiandien tik prieš Saltoniškių žiedą“.

T. Šiuškus taip pat pritaria, kad, norėdami sutaupyti laiko, vairuotojai gali rinktis ir keliones per Vakarinį aplinkkelį, kurį atidarius sumažėjo transporto srautai pagrindinėse miesto gatvėse. Lyginant 2017 m. sausio – gegužės mėn. su tuo pačiu laikotarpiu 2016 m. pastebėtas paros srauto sumažėjimas Ukmergės g. (13 proc.) ir Laisvės pr. nuo Viršuliškių (19 proc.).

Lapkritį prasidės dar didesnės spūstys
© DELFI / Domantas Pipas

Vairuotojai vėluoja pajudėti

Kalbėdamas apie kelių spūstis sukeliančias sąlygas, V. Pumputis atkreipia dėmesį ir į vairuotojų daromas klaidas. Anot jo, žmonės dažnai blokuoja sankryžas, o, įvykus eismo įvykiui, laiku nepatraukia nuo kelio automobilių. Kaip problemą įvardija ir netolygų pajudėjimą – kai kurie vairuotojai nepakankamai budriai stebi srautą ir atsilieka pavažiuoti į priekį.

„Dažniausiai taip yra dėl vis dažniau pastebimo žmonių elgesio, kai, užstrigę spūstyse, iš nuobodulio jie išsitraukia mobiliuosius telefonus ir atsiriboja nuo realios aplinkos. Taip pat didelę įtaką sulėtėjusiam eismui daro meteorologinės sąlygos. Jei lyja stipresnis lietus ar sninga, visi sulėtina ir važiuoja labai atsargiai. Norint to išvengti, vairuotojai turėtų pasirūpinti geresnėmis padangomis ir savo automobilių technine būkle, kad taip jautriai nebūtų reaguojama į oro pasikeitimus“, – sako V. Pumputis.

„Rekomenduotina stengtis iš anksto pasiplanuoti dienos maršrutą – tą galima padaryti remiantis internete skelbiama informacija apie tam tikrose miesto vietose susidariusias spūstis. Taip pat verta atkreipti dėmesį į piko laiką bei, esant galimybei, rinktis magistralinius kelius. Važiuojant ryte, dar ne piko metu, tas 30 proc. spūsčių padidėjimas beveik nejaučiamas“, – patarimais vairuotojams dalinasi VGTU Automobilių inžinerijos katedros doc. Vidas Žuraulis.

„Spūstis sumažintų ir diferencijuotas darbo bei pamokų ar paskaitų pradžios laikas. Darbuotojams renkantis skirtingus darbo pradžios laikus pastebimai sumažėtų eismo srautai gatvėse, o srautai pasiskirstytų tolygiau. Užtenka pasižiūrėti ir į kurios nors įstaigos stovėjimo aikštelę – leidus rinktis darbo pradžios laiką iki minimumo sumažėja spūsčių ties įvažiavimu į aikštelę“, – teigia T. Šiuškus.

Lapkritį prasidės dar didesnės spūstys
© DELFI / Domantas Pipas

Planuoja pokyčius

Eismo pokyčius taip pat turėtų paskatinti dviračių takų plėtra. Naudodamiesi jais žmonės, gyvenantys miegamuosiuose rajonuose, turėtų turėti galimybę miestą netrukdomai pasiekti vientisais dviračių takais ir savaime prisidėti prie mašinų srautų mažinimo.

T. Šiuškaus teigimu, šiemet planuojama nutiesti 12 km naujų dviračių takų. Vienas jų jau įrengtas Saulėtekio al., vykdomi įrengimo darbai Laisvės prospekte bei P. Vileišio gatvėje, toliau vyksta kitų dviračių takų projektavimas. Iki 2020 m. planuojama apskritai sujungti visus dviračių takus, esančius mieste. Pagrindinės jungtys per Pilaitės pr.–T. Narbuto g., Ukmergės g. bus pradėtos statyti jau kitąmet.

„Strateginis tikslas – patogi ir saugi susisiekimo dviračiais sistema, užtikrinanti, kad 90 proc. miesto gyventojų dviračių takus pasiektų ne didesniu nei 1 km atstumu. Be to, numatoma numatoma ne tik plėsti dviračių takus, bet ir rekonstruoti dabartinę Liepkalnio – Žirnių g. sankryžą į dviejų lygių, taip užtikrinant sklandesnį transporto srautų laidumą per šią sankryžą“, – apie Vilniaus kelių reformų planus pasakoja T. Šiuškus.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kiemą iškniso ir dingo: neįmanoma net išeiti iš laiptinės (41)

Socialiniame tinkle „Facebook“ tauragiškiai įvedė naują madą – apie problemas praneša...

Vokietija nepasieks 1 mln. elektromobilių savo keliuose tikslo iki 2020 metų (4)

Vokietija nepasieks savo tikslo iki 2020 metų keliuose turėti 1 mln. elektromobilių, trečiadienį...

Pradėtas „Rail Baltica“ projekto auditas (4)

Lietuvos aukščiausioji audito institucija, Latvijos valstybinė audito institucija ir Estijos...

„Scania“ pasirinko Lietuvą – mūsų keliuose testuos vandenilio technologijas

Švedijos koncernas „ Scania “ CV AB kartu su savo atstovu Lietuvoje UAB „Scania Lietuva“ ir...

Latvijos oro linijų bendrovė „airBaltic“ gali pasiekti rekordą (10)

Latvijos oro linijų bendrovė „airBaltic“ per šių metų vasaros sezonąperskraidino 18...

Top naujienos

Žydų bendruomenė ir intelektualai lieka neišgirsti: Vilniaus meras nesiryžta priimti sprendimo (240)

Po kelių dienų bus minimos Vilniaus geto sunaikinimo 75-osios metinės. Kaip Lietuva turi elgtis su...

Bedarbiui buvusiam Seimo nariui šyptelėjo netikėta sėkmė (160)

Raseinių rajono savivaldybės taryboje neseniai susiformavusi naujoji valdančioji dauguma...

Sugadintas debiutas: kuriozinį sprendimą priėmęs teisėjas išvarė iš aikštės Ronaldo „Bayern“, „Real“, „Man United“ pergalės (38)

UEFA Čempionų lygos trečiadienio rungtynėse tarp „Valencia“ ir Turino „Juventus“...

Po šilumos rekordo Lietuvoje – staigūs pokyčiai: šalį skalaus lietus, siautės vėjas (6)

Trečiadienį Lietuvoje daugelyje rajonų pasiekti šilumos rekordai, kai termometro stulpelis dieną...

Kiemą iškniso ir dingo: neįmanoma net išeiti iš laiptinės (41)

Socialiniame tinkle „Facebook“ tauragiškiai įvedė naują madą – apie problemas praneša...

Pabaisos nekaltais veidais: žinomas JAV gydytojas su mergina įtariamas slapta apsvaiginęs ir išniekinęs tūkstančius moterų (46)

Chirurgui iš Kalifornijos ir jo merginai įtariami dviem seksualiniais nusikaltimais . Tyrėjai...

Dizaineris Robertas Kalinkinas sulaukė šeimos pagausėjimo: mano žmona yra turbo moteris (6)

Žinomas dizaineris Robertas Kalinkinas vėlų trečiadienio vakarą pasidalijo džiugia žinia. Jo...

STT paskelbė statistiką apie gimines savivaldybėse: reakcija stulbinanti (273)

Specialiųjų tyrimų tarnyba ( STT ) birželį paskelbė analizę, kuri rodo, kad beveik penktadalis...

Į Lietuvą atvykę italai smarkiai nustebo: manėme, kad čia visi vilki treningus ir mušasi (149)

Tą rytą prieš skrydį mano draugai italai , Pietro ir Simone, net nesudvejoję, apsiavė...