aA
Privatūs vežėjai sostinėje suka galvas ne tik dėl artėjančios viešojo transporto pertvarkos, bet ir dėl savivaldybės nesumokamų pinigų. Keturioms privačių vežėjų kompanijoms savivaldybė skolinga daugiau nei milijoną litų.
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)

Sostinės savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento direktorius Virginijus Pauža DELFI teigė, jog bendrovei „Centvalis“ savivaldybė skolinga 330,5 tūkst. Lt, bendrovei „Leilandas“ – 9,1 tūkst. Lt, bendrovei „Toks“ – 29,9 tūkst. Lt, o kompanijai „Kolegita“ – beveik 700 tūkst. Lt. Pastarosios, didžiausios skolos savivaldybė kol kas mokėti neketina ir teisme ginčija nuosavus sprendimus.

Skolą ginčija teisme

V. Paužos teigimu, 698,4 tūkst. Lt skola „Kolegitai“ – tai kompensacijos už suteiktas lengvatas bendrovės autobusų keleiviams. Tiesa, artimiausiu metu savivaldybė su „Kolegita“ atsiskaityti neketina, mat abejoja, ar toks atsiskaitymas būtų teisėtas.

„Su „Kolegita“ vyksta teisiniai ginčai dėl 2008 metais sudarytos sutarties teisėtumo. Kol vyksta teismo procesas, įmonei „Kolegita“ pagal sutartį nėra mokamos lengvatos“, - DELFI teigė V. Pauža.

Tiesa, ginčas verda dėl kur kas didesnės sumos. Teisminio ginčo duomenimis, Vilniaus savivaldybė siekia niekine pripažinti 2008 m. su „Kolegita“ sudarytą sutartį ir iš bendrovės priteisti „nepagrįstai išmokėtas 1 737 373,47 Lt dydžio kompensacijas“.

Vilniaus savivaldybė bylinėjasi su... Vilniaus savivaldybe

„Kolegitos“ direktorius Vidas Barvidas DELFI teigė, jog situacija kurioziška: esą nenorėdama atsiskaityti už suteiktas lengvatas, savivaldybė per teismus ginčija nuosavus sprendimus.

„Aptarnavome maršrutą, jie mums mokėjo pinigėliu. O po poros metų sako, kad tai niekinė sutartis ir blogai išmokėti pinigai. (...) Savivaldybė (į teismą – DELFI) padavė UAB „Kolegita“ ir savivaldybės administraciją. Kada buvo teismas, teisėja klausė savivaldybės administracijos atstovo: „Jūs prieštaraujate savivaldybei?“ Ir jis atsako: „Ne, aš sutinku pilnai“. Teisėja sakė pirmąkart girdinti, kad ieškovas su atsakovu sutiktų“, - kalbėjo V. Barvidas.

Pasak jo, pirmos instancijos teismas priėmė „Kolegitai“ palankų sprendimą, tačiau jį savivaldybė apskundė aukštesnės instancijos teismui. Kol šis teismas nepriėmė sprendimo, 0,7 mln. Lt skola lieka pakibusi ore. V. Barvidas teigė nežinantis, ar jo įmonė išgyvens iki teismų maratono pabaigos.

„Įmonė skolinga visiems. „Sodrai“, Mokesčių inspekcijai. Turtas areštuotas. Nežinau, kiek tempsime“, - teigė „Kolegitos“ vadovas.

Savivaldybė nesureikšmina bylinėjimosi su savimi

Savivaldybės teisininkai nelinkę sureikšminti fakto, kad bylinėjamasi kone su savimi.

"Vilniaus miesto savivaldybė neturi galimybių išnagrinėti, ar viena ar kita sutartis yra teisėta. Šiuos veiksmus atlieka teismai. Dėl to, Vilniaus miesto savivaldybė norėdami gauti atsakymus, ar tarp Vilniaus miesto savivaldybės administracijos ir įmonės "Kolegita" pasirašyta sutartis yra teisėta, privalėjo kreiptis į teismą. Tik teismas turi galimybę priimti sprendimą dėl šios sutarties teisėtumo", - DELFI sakė savivaldybės Teisės departamento vadovas E. Varoneckas.

Jis taip pat pabrėžė, kad Vilniaus miesto savivaldybė ir Vilniaus miesto savivaldybės administracija yra skirtingi juridiniai asmenys.

Vežėjai bijo būti apgauti

V. Barvido teigimu, „Kolegitos“ pavyzdys nejuokais išgąsdino kitus privačius sostinės vežėjus. Esą jie bijo priimti savivaldybės pasiūlymą jungtis į elektroninio bilieto sistemą.

„Dabar nori į bendrą bilietų sistemą privačius vežėjus įtraukti. Ir visi bijo pasirašinėti sutartis, eiti į konkursą. Vien dėl mūsų patirties. Pasirašys sutartį, nemokės pinigų, po to į teismą paduos. Tai gali tęstis be galo ir be krašto“, - tęsė „Kolegitos“ vadovas.

Skundžiasi pinigų trūkumu

Kaip ir „Kolegitos“ atveju, bendrovėms „Centvalis“, „Leilandas“ ir „Toks“ savivaldybė skolinga už suteiktas viešojo transporto lengvatas. Vilniaus Miesto ūkio ir transporto departamento direktoriaus V. Paužos teigimu, sostinei skiriama per mažai pinigų šių lengvatų kompensavimui.

„Skolos susidarė dėl nepakankamai skiriamų lėšų lengvatų kompensavimui, nors būtent įstatymuose numatyta prievolė kompensuoti lengvatinių keleivių bilietus. Vien kompensuoti visas bilietų lengvatas Vilniui reikia apie 85 mln. Lt, bet valstybės biudžete sostinei vykdyti visas socialines funkcijas (tarp jų ir mokėti kompensacijas, išmokas, kompensuoti lengvatas ir kt.) skirta tik 63 mln. Litų. Dėl to, savivaldybė yra nepajėgi laiku padengti visų turimų įsipareigojimų ne tik vežėjams, bet ir kitoms miestui paslaugas teikiančioms įmonėms, įstaigoms“, - aiškino savivaldybės specialistas.

DELFI primena, jog Vilniaus miesto savivaldybės skola priartėjo prie simbolinės milijardo litų sumos. Meras Artūras Zuokas teigia sulaukiantis pozityvių ženklų iš Vyriausybės – esą galima tikėtis, kad jau kitąmet Vilniaus finansinė padėtis pagerės.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Paskelbtas „Rail Baltica“ ruožo Rokai-Palemonas rangovo konkursas (1)

Valstybės valdoma bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ paskelbė europinės vėžės...

„Kautra“ atviruką 50 metų jai atidavusiam darbuotojui nupiešė ant autobuso (12)

Antradienio rytą „Kautros“ darbuotojai išradingai pasveikino buvusį autobuso vairuotoją,...

Vėl keis Gedimino prospekto trinkeles – dviratininkų takai taps šviesesni kainuos per 0,6 mln. eurų (103)

Vilniaus miesto savivaldybė kitąmet planuoja atnaujinti dviračių takus visame Gedimino prospekte.

„Lietuvos geležinkeliai“ studentams pradeda siūlyti apmokamas stažuotes (3)

„Lietuvos geležinkelių“ įmonių grupė nuo šių metų lapkričio pradėjo apmokamų...

„Busturo“ keleiviai gali atsiskaityti bekontakte kortele (3)

Šiaulių autobusų keleiviai, pirkdami bilietą iš vairuotojo, gali atsiskaityti bekontakte banko...

Top naujienos

Tarptautiniame kontrabandos tinkle įsipainiojo lietuviai: genialus planas apeiti Rusijos sankcijas

Šeštame aukšte esančiame bute Sankt Peterburgo Lenino prospekte Nastia Loškina ant virtuvės...

Gyventojai prezidentei už darbą surašė pažymius: kokia Grybauskaitė liks atmintyje?

Per beveik dešimt metų prezidentės Dalios Grybauskaitės populiarumo kreivė nukrito daugiau negu...

Lustų rinka smigo žemyn: 400 mlrd. dolerių vertės pramonės klestėjimas eina į pabaigą

Nuostoliai lustų gamintojų rinkoje praėjusią savaitę tęsiasi, ypač po to, kai JAV...

Dvejus metus nelaiminčios rinktinės vedlys posto palikti neskuba: ne laikas apie tai kalbėti specialiai DELFI iš Belgrado (4)

Pirmas Tautų lygos turnyras lietuviams prisvilo: C divizione 4 grupėje Lietuvos futbolo rinktinė...

Juozaičio pranašystė: jei taip toliau, po 20 m. nebebus lietuvių kalbos ir tautos (1559)

„Niekada taip nebuvo, kad lietuvis taip ėstų lietuvį. Po bet kurio straipsnio tokių keiksmų...

Su Nekrošiumi dirbusios aktorės vos tramdo ašaras: taip netikėta, taip staiga (37)

Antradienio rytą Lietuvą žaibiškai apskriejo liūdna žinia – mirė garsus teatro režisierius...

Orai: laikysis lengvas šaltukas

Lapkritis persirita į paskutinį dešimtadienį ir, panašu, artėja prie jam būdingų orų.

Andrius Užkalnis: mano šuo maitinasi geriau negu visa tavo šeima (505)

Lietuviai, nacionalinio maisto gadintojai. Ar pastebėjote, kad lietuviai blogiausiai elgiasi su tuo...

Markauskas pardavė jį iš posto išvertusį ūkį: politika privertė daryti greitus sprendimus (28)

Per patį skandalo dėl neteisėtai ariamos žemės įkarštį tuometinis žemės ūkio ministras...

Tenerifėje atostogavęs lietuvis apie salai smogusią stichiją: sakė, kad tai – anomalija (33)

„Tai ne eilinis įvykis, nes anomalija ne bet ką vadina“, – taip savaitgalį šėlusią...