aA
Privatūs vežėjai sostinėje suka galvas ne tik dėl artėjančios viešojo transporto pertvarkos, bet ir dėl savivaldybės nesumokamų pinigų. Keturioms privačių vežėjų kompanijoms savivaldybė skolinga daugiau nei milijoną litų.
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)

Sostinės savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento direktorius Virginijus Pauža DELFI teigė, jog bendrovei „Centvalis“ savivaldybė skolinga 330,5 tūkst. Lt, bendrovei „Leilandas“ – 9,1 tūkst. Lt, bendrovei „Toks“ – 29,9 tūkst. Lt, o kompanijai „Kolegita“ – beveik 700 tūkst. Lt. Pastarosios, didžiausios skolos savivaldybė kol kas mokėti neketina ir teisme ginčija nuosavus sprendimus.

Skolą ginčija teisme

V. Paužos teigimu, 698,4 tūkst. Lt skola „Kolegitai“ – tai kompensacijos už suteiktas lengvatas bendrovės autobusų keleiviams. Tiesa, artimiausiu metu savivaldybė su „Kolegita“ atsiskaityti neketina, mat abejoja, ar toks atsiskaitymas būtų teisėtas.

„Su „Kolegita“ vyksta teisiniai ginčai dėl 2008 metais sudarytos sutarties teisėtumo. Kol vyksta teismo procesas, įmonei „Kolegita“ pagal sutartį nėra mokamos lengvatos“, - DELFI teigė V. Pauža.

Tiesa, ginčas verda dėl kur kas didesnės sumos. Teisminio ginčo duomenimis, Vilniaus savivaldybė siekia niekine pripažinti 2008 m. su „Kolegita“ sudarytą sutartį ir iš bendrovės priteisti „nepagrįstai išmokėtas 1 737 373,47 Lt dydžio kompensacijas“.

Vilniaus savivaldybė bylinėjasi su... Vilniaus savivaldybe

„Kolegitos“ direktorius Vidas Barvidas DELFI teigė, jog situacija kurioziška: esą nenorėdama atsiskaityti už suteiktas lengvatas, savivaldybė per teismus ginčija nuosavus sprendimus.

„Aptarnavome maršrutą, jie mums mokėjo pinigėliu. O po poros metų sako, kad tai niekinė sutartis ir blogai išmokėti pinigai. (...) Savivaldybė (į teismą – DELFI) padavė UAB „Kolegita“ ir savivaldybės administraciją. Kada buvo teismas, teisėja klausė savivaldybės administracijos atstovo: „Jūs prieštaraujate savivaldybei?“ Ir jis atsako: „Ne, aš sutinku pilnai“. Teisėja sakė pirmąkart girdinti, kad ieškovas su atsakovu sutiktų“, - kalbėjo V. Barvidas.

Pasak jo, pirmos instancijos teismas priėmė „Kolegitai“ palankų sprendimą, tačiau jį savivaldybė apskundė aukštesnės instancijos teismui. Kol šis teismas nepriėmė sprendimo, 0,7 mln. Lt skola lieka pakibusi ore. V. Barvidas teigė nežinantis, ar jo įmonė išgyvens iki teismų maratono pabaigos.

„Įmonė skolinga visiems. „Sodrai“, Mokesčių inspekcijai. Turtas areštuotas. Nežinau, kiek tempsime“, - teigė „Kolegitos“ vadovas.

Savivaldybė nesureikšmina bylinėjimosi su savimi

Savivaldybės teisininkai nelinkę sureikšminti fakto, kad bylinėjamasi kone su savimi.

"Vilniaus miesto savivaldybė neturi galimybių išnagrinėti, ar viena ar kita sutartis yra teisėta. Šiuos veiksmus atlieka teismai. Dėl to, Vilniaus miesto savivaldybė norėdami gauti atsakymus, ar tarp Vilniaus miesto savivaldybės administracijos ir įmonės "Kolegita" pasirašyta sutartis yra teisėta, privalėjo kreiptis į teismą. Tik teismas turi galimybę priimti sprendimą dėl šios sutarties teisėtumo", - DELFI sakė savivaldybės Teisės departamento vadovas E. Varoneckas.

Jis taip pat pabrėžė, kad Vilniaus miesto savivaldybė ir Vilniaus miesto savivaldybės administracija yra skirtingi juridiniai asmenys.

Vežėjai bijo būti apgauti

V. Barvido teigimu, „Kolegitos“ pavyzdys nejuokais išgąsdino kitus privačius sostinės vežėjus. Esą jie bijo priimti savivaldybės pasiūlymą jungtis į elektroninio bilieto sistemą.

„Dabar nori į bendrą bilietų sistemą privačius vežėjus įtraukti. Ir visi bijo pasirašinėti sutartis, eiti į konkursą. Vien dėl mūsų patirties. Pasirašys sutartį, nemokės pinigų, po to į teismą paduos. Tai gali tęstis be galo ir be krašto“, - tęsė „Kolegitos“ vadovas.

Skundžiasi pinigų trūkumu

Kaip ir „Kolegitos“ atveju, bendrovėms „Centvalis“, „Leilandas“ ir „Toks“ savivaldybė skolinga už suteiktas viešojo transporto lengvatas. Vilniaus Miesto ūkio ir transporto departamento direktoriaus V. Paužos teigimu, sostinei skiriama per mažai pinigų šių lengvatų kompensavimui.

„Skolos susidarė dėl nepakankamai skiriamų lėšų lengvatų kompensavimui, nors būtent įstatymuose numatyta prievolė kompensuoti lengvatinių keleivių bilietus. Vien kompensuoti visas bilietų lengvatas Vilniui reikia apie 85 mln. Lt, bet valstybės biudžete sostinei vykdyti visas socialines funkcijas (tarp jų ir mokėti kompensacijas, išmokas, kompensuoti lengvatas ir kt.) skirta tik 63 mln. Litų. Dėl to, savivaldybė yra nepajėgi laiku padengti visų turimų įsipareigojimų ne tik vežėjams, bet ir kitoms miestui paslaugas teikiančioms įmonėms, įstaigoms“, - aiškino savivaldybės specialistas.

DELFI primena, jog Vilniaus miesto savivaldybės skola priartėjo prie simbolinės milijardo litų sumos. Meras Artūras Zuokas teigia sulaukiantis pozityvių ženklų iš Vyriausybės – esą galima tikėtis, kad jau kitąmet Vilniaus finansinė padėtis pagerės.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Valdantieji vėl persigalvojo – taršių automobilių mokestis įsigaliotų dar vėliau (61)

Valdantieji taršių automobilių mokestį siūlo įvesti ne nuo kitų metų balandžio, kaip numatyta...

Streikuoja Italijos oro linijos „Alitalia“ ir „Air Italy“ (1)

Prasidėjus iš anksto planuotam Italijos oro linijų „ Alitalia “ ir „Air Italy “...

Seimas su žemėmis maišęs automobilių registracijos mokestį po svarstymo jam pritarė (513)

Penktadienio rytą Seimas ėmėsi svarstyti automobilių registracijos mokestį. Jis, pagal naujausią...

„Boeing“ pripažino, kad „737 Max“ neskraidys iki kitų metų (4)

Po JAV Federalinės aviacijos administracijos (FAA) įspėjimo, „Boeing“ pagaliau pripažino,...

Seimas imasi pataisų dėl taršių automobilių mokesčio (32)

Seimas penktadienį iš anksto nenumatytame posėdyje svarstys naują taršių automobilių mokestį...

Top naujienos

Eksperimentuos su moksleiviais: ikimokyklinis ugdymas – nuo 5, pirma klasė – nuo 6 metų (33)

„Nesame beviltiški autsaideriai. Nesame šiame klube blogiausi“, – po penkiolikmečių tyrimo...

Užkalni, kiek tu gali valgyti? (162)

Turiu gyvenime kelias pramogas, ir viena jų yra rašyti apie maistą, nes rašyti man net labiau...

Pasaulio ekonomika įklimpusi skolose: išbristi padės dar didesnės skolos (182)

„Zombinės“ bendrovės Kinijoje. Nepakeliama studentų paskolų našta Amerikoje. Milžiniškos...

Prieš didžiąsias šventes Anglijoje dingo lietuvis, artimieji prašo pagalbos (12)

Prieš didžiąsias metų šventes socialiniame tinkle ir Anglijos lietuvių feisbuko grupėse plinta...

Gyvai / „Betsafe-LKL“ rungtynės: „Žalgiris“ – „Šiauliai“ tiesioginė vaizdo transliacija

Eurolygoje į pralaimėjimų liūną patekęs Kauno „Žalgiris“ prieš kitos savaitės mūšius su...

Leonid Bershidsky

Ką tik išverčiau „1984“ į rusų kalbą. Dūstu, man trūksta oro... (1)

Šiais metais gyvenau keturis dusnius mėnesius su George Orwello knyga „1984“. Nesupratau, į ką...

Vieniems tai košmaras, bet mokslininkai negali nustoti džiūgavę: aptiko gigantišką vorų lizdą (2)

Žaliavoriai – vieni iš didžiausių ir įspūdingiausių mįslingo ir pavojingo Australijos vorų...

Prie geležinkelio Klaipėdoje stovinčių namų gyventojų reikalaujama išsikraustyti (106)

Klaipėdoje prie geležinkelio gyvenantys bei triukšmą ir trūkinėjančias sienas kenčiantys...

Menopauzė: kas vyksta su moters oda ir kaip tuos pokyčius suvaldyti? (21)

Menopauzės laikotarpis moterims sudėtingas dėl daugelio priežasčių: keičiasi kūnas, savijauta,...