aA
Privatūs vežėjai sostinėje suka galvas ne tik dėl artėjančios viešojo transporto pertvarkos, bet ir dėl savivaldybės nesumokamų pinigų. Keturioms privačių vežėjų kompanijoms savivaldybė skolinga daugiau nei milijoną litų.
Kuriozas: nenorėdama mokėti skolos vežėjams, Vilniaus savivaldybė pati save skundžia teismui
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)

Sostinės savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento direktorius Virginijus Pauža DELFI teigė, jog bendrovei „Centvalis“ savivaldybė skolinga 330,5 tūkst. Lt, bendrovei „Leilandas“ – 9,1 tūkst. Lt, bendrovei „Toks“ – 29,9 tūkst. Lt, o kompanijai „Kolegita“ – beveik 700 tūkst. Lt. Pastarosios, didžiausios skolos savivaldybė kol kas mokėti neketina ir teisme ginčija nuosavus sprendimus.

Skolą ginčija teisme

V. Paužos teigimu, 698,4 tūkst. Lt skola „Kolegitai“ – tai kompensacijos už suteiktas lengvatas bendrovės autobusų keleiviams. Tiesa, artimiausiu metu savivaldybė su „Kolegita“ atsiskaityti neketina, mat abejoja, ar toks atsiskaitymas būtų teisėtas.

„Su „Kolegita“ vyksta teisiniai ginčai dėl 2008 metais sudarytos sutarties teisėtumo. Kol vyksta teismo procesas, įmonei „Kolegita“ pagal sutartį nėra mokamos lengvatos“, - DELFI teigė V. Pauža.

Tiesa, ginčas verda dėl kur kas didesnės sumos. Teisminio ginčo duomenimis, Vilniaus savivaldybė siekia niekine pripažinti 2008 m. su „Kolegita“ sudarytą sutartį ir iš bendrovės priteisti „nepagrįstai išmokėtas 1 737 373,47 Lt dydžio kompensacijas“.

Vilniaus savivaldybė bylinėjasi su... Vilniaus savivaldybe

„Kolegitos“ direktorius Vidas Barvidas DELFI teigė, jog situacija kurioziška: esą nenorėdama atsiskaityti už suteiktas lengvatas, savivaldybė per teismus ginčija nuosavus sprendimus.

„Aptarnavome maršrutą, jie mums mokėjo pinigėliu. O po poros metų sako, kad tai niekinė sutartis ir blogai išmokėti pinigai. (...) Savivaldybė (į teismą – DELFI) padavė UAB „Kolegita“ ir savivaldybės administraciją. Kada buvo teismas, teisėja klausė savivaldybės administracijos atstovo: „Jūs prieštaraujate savivaldybei?“ Ir jis atsako: „Ne, aš sutinku pilnai“. Teisėja sakė pirmąkart girdinti, kad ieškovas su atsakovu sutiktų“, - kalbėjo V. Barvidas.

Pasak jo, pirmos instancijos teismas priėmė „Kolegitai“ palankų sprendimą, tačiau jį savivaldybė apskundė aukštesnės instancijos teismui. Kol šis teismas nepriėmė sprendimo, 0,7 mln. Lt skola lieka pakibusi ore. V. Barvidas teigė nežinantis, ar jo įmonė išgyvens iki teismų maratono pabaigos.

„Įmonė skolinga visiems. „Sodrai“, Mokesčių inspekcijai. Turtas areštuotas. Nežinau, kiek tempsime“, - teigė „Kolegitos“ vadovas.

Savivaldybė nesureikšmina bylinėjimosi su savimi

Savivaldybės teisininkai nelinkę sureikšminti fakto, kad bylinėjamasi kone su savimi.

"Vilniaus miesto savivaldybė neturi galimybių išnagrinėti, ar viena ar kita sutartis yra teisėta. Šiuos veiksmus atlieka teismai. Dėl to, Vilniaus miesto savivaldybė norėdami gauti atsakymus, ar tarp Vilniaus miesto savivaldybės administracijos ir įmonės "Kolegita" pasirašyta sutartis yra teisėta, privalėjo kreiptis į teismą. Tik teismas turi galimybę priimti sprendimą dėl šios sutarties teisėtumo", - DELFI sakė savivaldybės Teisės departamento vadovas E. Varoneckas.

Jis taip pat pabrėžė, kad Vilniaus miesto savivaldybė ir Vilniaus miesto savivaldybės administracija yra skirtingi juridiniai asmenys.

Vežėjai bijo būti apgauti

V. Barvido teigimu, „Kolegitos“ pavyzdys nejuokais išgąsdino kitus privačius sostinės vežėjus. Esą jie bijo priimti savivaldybės pasiūlymą jungtis į elektroninio bilieto sistemą.

„Dabar nori į bendrą bilietų sistemą privačius vežėjus įtraukti. Ir visi bijo pasirašinėti sutartis, eiti į konkursą. Vien dėl mūsų patirties. Pasirašys sutartį, nemokės pinigų, po to į teismą paduos. Tai gali tęstis be galo ir be krašto“, - tęsė „Kolegitos“ vadovas.

Skundžiasi pinigų trūkumu

Kaip ir „Kolegitos“ atveju, bendrovėms „Centvalis“, „Leilandas“ ir „Toks“ savivaldybė skolinga už suteiktas viešojo transporto lengvatas. Vilniaus Miesto ūkio ir transporto departamento direktoriaus V. Paužos teigimu, sostinei skiriama per mažai pinigų šių lengvatų kompensavimui.

„Skolos susidarė dėl nepakankamai skiriamų lėšų lengvatų kompensavimui, nors būtent įstatymuose numatyta prievolė kompensuoti lengvatinių keleivių bilietus. Vien kompensuoti visas bilietų lengvatas Vilniui reikia apie 85 mln. Lt, bet valstybės biudžete sostinei vykdyti visas socialines funkcijas (tarp jų ir mokėti kompensacijas, išmokas, kompensuoti lengvatas ir kt.) skirta tik 63 mln. Litų. Dėl to, savivaldybė yra nepajėgi laiku padengti visų turimų įsipareigojimų ne tik vežėjams, bet ir kitoms miestui paslaugas teikiančioms įmonėms, įstaigoms“, - aiškino savivaldybės specialistas.

DELFI primena, jog Vilniaus miesto savivaldybės skola priartėjo prie simbolinės milijardo litų sumos. Meras Artūras Zuokas teigia sulaukiantis pozityvių ženklų iš Vyriausybės – esą galima tikėtis, kad jau kitąmet Vilniaus finansinė padėtis pagerės.

www.DELFI.lt
Viskas apie pinigus. Finansų konsultantė atsako
Reikia patarimo, kaip planuoti išlaidas, kaip sutaupyti, o gal – kaip daugiau uždirbti? Užduokite klausimą nepriklausomai finansų konsultantei Ievai Jazavitienei.
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Krovinių srautai Latvijos geležinkeliais šiemet padidėjo penktadaliu

Per keturis šių metų mėnesius Latvijos geležinkeliais pergabenta 9,066 mln. tonų krovinių –...

Naujų automobilių pardavimai ES balandį sumažėjo penktadaliu

Problemos tiekimo grandinėse balandį toliau neigiamai veikė naujų automobilių pardavimus Europos...

Bandomieji „LTG Cargo“ ir „Lotos kolej“ traukiniai gabena krovinius iš Ukrainos į Lietuvą (1)

Beveik prieš tris savaites į Ukrainą išvykęs bandomasis „Lietuvos geležinkelių“ (LTG)...

Pasitraukusiam „Lietuvos geležinkelių“ vadovui – nepamiršta 19,3 tūkst. eurų premija (2)

„Lietuvos geležinkelių“ valdyba buvusiam vadovui Mantui Bartuškai nusprendė išmokėti 19,3...

LTG profsąjunga: gali būti atleista mažiau žmonių, darbą siūlo subrangovai

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės įmonėms atleidžiant apie 2 tūkst....

Top naujienos

Medikai mato atsiveriančią problemą: jei taip bus ir toliau, daugės kyšių, o pacientai tik kentės (1)

Kovo mėnesį per visą Lietuvą nuskambėjo žinia, kad buvusiam Santaros klinikų vadovui gydytojui...

Ukrainoje – pirmasis rusų kario teismas: teisiamasis pripažino savo kaltę

Ukrainos sostinėje trečiadienį prasidėjo pirmasis nuo Rusijos invazijos pradžios teismo procesas...

Karas Ukrainoje. Rusija iš „Azovstal“ evakuotiems kariams nieko gero nežada: pasirodė nežmoniškų siūlymų taikos derybos – sustabdytos (6)

Evakuacijos misija „ Azovstal “ plieno gamykloje Mariupolyje tęsiasi, trečiadienio naktį savo...

Maršalo fondo ekspertė: Lietuvos sprendimas apstulbino kinus nemano, kad JAV paseks Lietuvos pavyzdžiu

Maršalo fondo Azijos tyrimų programos vadovė Bonnie Glaser sako nemananti, kad JAV pervadintų...

Iš Ukrainos – nauja prognozė dėl karo: iš tikrųjų viskas toli gražu ne taip (3)

Ukraina Rusiją įveiktų per penkis mėnesius. Tokią prognozę per interviu Dmitrijui Gordonui...

Po Aleknos metimo – Gudžiaus atsakymas: pasiekė geriausią sezono rezultatą pasaulyje

Lietuvos disko metikai Mykolas Alekna ir Andrius Gudžius netiesiogiai lenktyniauja tarpusavyje ir...

Tarsi užkeikimas: Vilniaus stadiono statyboms koją kiša infliacija (6)

Brangstančios žaliavos , įskaitant ir augančias kuro kainas, smarkiai koreguoja ambicingų...

Partnerystės įstatymo nepalaikę liberalai dvejoja ir toliau: požiūris susiformavo dar vaikystėje (2)

Seimo pirmininkės Viktorijos Čmilytės -Nielsen „konservatyviu kompromisu“ įvardintas...

Švytintis Jokubaitis atsiėmė Eurolygos apdovanojimą: net muša prakaitas specialiai Delfi iš Belgrado

Eurolygos geriausiųjų apdovanojimais startavo finalo ketverto renginys Belgrade, kuriame dėl titulo...