aA
Privatūs vežėjai sostinėje suka galvas ne tik dėl artėjančios viešojo transporto pertvarkos, bet ir dėl savivaldybės nesumokamų pinigų. Keturioms privačių vežėjų kompanijoms savivaldybė skolinga daugiau nei milijoną litų.
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)

Sostinės savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento direktorius Virginijus Pauža DELFI teigė, jog bendrovei „Centvalis“ savivaldybė skolinga 330,5 tūkst. Lt, bendrovei „Leilandas“ – 9,1 tūkst. Lt, bendrovei „Toks“ – 29,9 tūkst. Lt, o kompanijai „Kolegita“ – beveik 700 tūkst. Lt. Pastarosios, didžiausios skolos savivaldybė kol kas mokėti neketina ir teisme ginčija nuosavus sprendimus.

Skolą ginčija teisme

V. Paužos teigimu, 698,4 tūkst. Lt skola „Kolegitai“ – tai kompensacijos už suteiktas lengvatas bendrovės autobusų keleiviams. Tiesa, artimiausiu metu savivaldybė su „Kolegita“ atsiskaityti neketina, mat abejoja, ar toks atsiskaitymas būtų teisėtas.

„Su „Kolegita“ vyksta teisiniai ginčai dėl 2008 metais sudarytos sutarties teisėtumo. Kol vyksta teismo procesas, įmonei „Kolegita“ pagal sutartį nėra mokamos lengvatos“, - DELFI teigė V. Pauža.

Tiesa, ginčas verda dėl kur kas didesnės sumos. Teisminio ginčo duomenimis, Vilniaus savivaldybė siekia niekine pripažinti 2008 m. su „Kolegita“ sudarytą sutartį ir iš bendrovės priteisti „nepagrįstai išmokėtas 1 737 373,47 Lt dydžio kompensacijas“.

Vilniaus savivaldybė bylinėjasi su... Vilniaus savivaldybe

„Kolegitos“ direktorius Vidas Barvidas DELFI teigė, jog situacija kurioziška: esą nenorėdama atsiskaityti už suteiktas lengvatas, savivaldybė per teismus ginčija nuosavus sprendimus.

„Aptarnavome maršrutą, jie mums mokėjo pinigėliu. O po poros metų sako, kad tai niekinė sutartis ir blogai išmokėti pinigai. (...) Savivaldybė (į teismą – DELFI) padavė UAB „Kolegita“ ir savivaldybės administraciją. Kada buvo teismas, teisėja klausė savivaldybės administracijos atstovo: „Jūs prieštaraujate savivaldybei?“ Ir jis atsako: „Ne, aš sutinku pilnai“. Teisėja sakė pirmąkart girdinti, kad ieškovas su atsakovu sutiktų“, - kalbėjo V. Barvidas.

Pasak jo, pirmos instancijos teismas priėmė „Kolegitai“ palankų sprendimą, tačiau jį savivaldybė apskundė aukštesnės instancijos teismui. Kol šis teismas nepriėmė sprendimo, 0,7 mln. Lt skola lieka pakibusi ore. V. Barvidas teigė nežinantis, ar jo įmonė išgyvens iki teismų maratono pabaigos.

„Įmonė skolinga visiems. „Sodrai“, Mokesčių inspekcijai. Turtas areštuotas. Nežinau, kiek tempsime“, - teigė „Kolegitos“ vadovas.

Savivaldybė nesureikšmina bylinėjimosi su savimi

Savivaldybės teisininkai nelinkę sureikšminti fakto, kad bylinėjamasi kone su savimi.

"Vilniaus miesto savivaldybė neturi galimybių išnagrinėti, ar viena ar kita sutartis yra teisėta. Šiuos veiksmus atlieka teismai. Dėl to, Vilniaus miesto savivaldybė norėdami gauti atsakymus, ar tarp Vilniaus miesto savivaldybės administracijos ir įmonės "Kolegita" pasirašyta sutartis yra teisėta, privalėjo kreiptis į teismą. Tik teismas turi galimybę priimti sprendimą dėl šios sutarties teisėtumo", - DELFI sakė savivaldybės Teisės departamento vadovas E. Varoneckas.

Jis taip pat pabrėžė, kad Vilniaus miesto savivaldybė ir Vilniaus miesto savivaldybės administracija yra skirtingi juridiniai asmenys.

Vežėjai bijo būti apgauti

V. Barvido teigimu, „Kolegitos“ pavyzdys nejuokais išgąsdino kitus privačius sostinės vežėjus. Esą jie bijo priimti savivaldybės pasiūlymą jungtis į elektroninio bilieto sistemą.

„Dabar nori į bendrą bilietų sistemą privačius vežėjus įtraukti. Ir visi bijo pasirašinėti sutartis, eiti į konkursą. Vien dėl mūsų patirties. Pasirašys sutartį, nemokės pinigų, po to į teismą paduos. Tai gali tęstis be galo ir be krašto“, - tęsė „Kolegitos“ vadovas.

Skundžiasi pinigų trūkumu

Kaip ir „Kolegitos“ atveju, bendrovėms „Centvalis“, „Leilandas“ ir „Toks“ savivaldybė skolinga už suteiktas viešojo transporto lengvatas. Vilniaus Miesto ūkio ir transporto departamento direktoriaus V. Paužos teigimu, sostinei skiriama per mažai pinigų šių lengvatų kompensavimui.

„Skolos susidarė dėl nepakankamai skiriamų lėšų lengvatų kompensavimui, nors būtent įstatymuose numatyta prievolė kompensuoti lengvatinių keleivių bilietus. Vien kompensuoti visas bilietų lengvatas Vilniui reikia apie 85 mln. Lt, bet valstybės biudžete sostinei vykdyti visas socialines funkcijas (tarp jų ir mokėti kompensacijas, išmokas, kompensuoti lengvatas ir kt.) skirta tik 63 mln. Litų. Dėl to, savivaldybė yra nepajėgi laiku padengti visų turimų įsipareigojimų ne tik vežėjams, bet ir kitoms miestui paslaugas teikiančioms įmonėms, įstaigoms“, - aiškino savivaldybės specialistas.

DELFI primena, jog Vilniaus miesto savivaldybės skola priartėjo prie simbolinės milijardo litų sumos. Meras Artūras Zuokas teigia sulaukiantis pozityvių ženklų iš Vyriausybės – esą galima tikėtis, kad jau kitąmet Vilniaus finansinė padėtis pagerės.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Techninių apžiūrų tvarka gali keistis: pajudino dešimtmečius veikiantį monopolį (92)

Privalomąją techninę apžiūrą Lietuvoje teikia dešimt pelningai dirbančių įmonių. Visos jos...

„Alitalia“ dėl streiko atšaukia skrydžius

Italijos nacionalinis vežėjas „Alitalia“ atšaukė maždaug pusę antradienio skrydžių po...

Aviacijos reguliuotojai šią savaitę svarstys, ar atnaujinti „Boeing 737 MAX“ skrydžius (2)

Pasaulio aviacijos reguliavimo institucijų atstovai šią savaitę susitiks Teksase, kad...

Estakadą Rusnėje Skvernelis palygino su žmonių pergale „prieš valstybės biurokratinį abejingumą“ (63)

Ministras pirmininkas Saulius Skvernelis , šeštadienį Rusnėje dalyvavęs estakados atidarymo...

Vokietija sprendžia elektrinių paspirtukų likimą (8)

Be elektrinių paspirtukų savo kasdienybės neįsivaizduoja dauguma pasaulio miestų, bet tik ne...

Top naujienos

Šimonytė išdėstė savo komandos viziją ir pažėrė netikėtų pastabų kai kuriems ministrams (161)

Į antrąjį prezidento rinkimų turą patekusi Ingrida Šimonytė sakė, kad į savo komandą, jei...

Techninių apžiūrų tvarka gali keistis: pajudino dešimtmečius veikiantį monopolį (92)

Privalomąją techninę apžiūrą Lietuvoje teikia dešimt pelningai dirbančių įmonių. Visos jos...

Rusijos nešvarios naftos krizė ligi galo neišspręsta: uostus toliau pasiekia užteršta žaliava Rusija nekomentuoja (24)

Rusijos pastangos įveikti beprecedentę naftos taršos krizę buvo nesėkmingos, šaliai pakrovus dar...

LKL užkulisiai: kodėl „Rytas“ nepanoro australo ir kaip pergalės neatnešė net pažadėti „iPhone“ laida „Krepšinio zona“ (32)

Eurolyga jau žino savo šių metų čempionus bei prizininkus, o po poros savaičių juos turės ir...

Lietuviai užsibrėžė tikslą išmokyti viso pasaulio žmones atsisakyti materialių dovanų

„Jei Lietuvoje, gatvėje, paklausite žmonių, ar jie žino, kad galima dovanoti ne tik fizines...

Tomas Sinickis. O dabar apie „Euroviziją“ rimtai, be humoro atsakymas Gediminui Jauniui (23)

Aš norėjau patylėti. Ir jau buvau pamiršęs Euroviziją. Bet šiandien perskaičiau Gedimino...

Siūlo prisidėti prie žalesnio Vilniaus: subūrę draugus balsuoti gaus išskirtinę dovaną

Europos Parlamento ( EP ) rinkimai lietuviams šiemet taps ne tik Europos lyderių išrinkimo...

Septyni klausimai, kurie kelia didžiausią nerimą dėl „Google“ ir „Huawei“ skandalo

Visus technologijų srities atstovus sukrėtė JAV prezidento Donaldo Trumpo įsakas, kuriuo Amerikos...

Mirė legendinis austrų F-1 lenktynininkas Niki Lauda (5)

Austrijos sostinėje Vienoje mirė triskart F-1 lenktynių pasaulio čempionas Niki Lauda, pranešė...

Po kepinančio karščio – audringos liūtys, vėjas ir perkūnija: skelbia, kuriems miestams klius (15)

Antradienio pirmoje dienos pusėje vyraus nepastoviai debesuoti ir sausesni orai .