aA
Lietuvos banko valdybos pirmininko pavaduotojas ir ekonomistas Raimondas Kuodis kalbėdamas apie klimatą bei taršos mokesčius, siūlo šalies magistralėse apriboti automobilių greitį iki 100 km/val. Anot jo, tai padėtų sumažinti išmetamo CO2 kiekį ir galėtų būti alternatyva naujiems taršos mokesčiams.
Raimondas Kuodis
Raimondas Kuodis
© DELFI / Domantas Pipas

Žinių radijo laidoje „Aktualusis interviu“ R. Kuodis aiškino, kad, kad jau kuris laikas pasaulis reikalauja globalių sprendimų, kaip bendras pasaulinis CO2 mokesčio įvedimas, tačiau tam, anot jo, reikia visų šalių bendro sprendimo, kurio, deja, jau keletą dešimtmečių padaryti nepavyksta, nes, kaip patikslino, yra pasirinktas blogas formatas.

Anot ekonomisto, klimato kaitos kovos lyderiai, tokie, kaip Europos Sąjunga ar Jungtinės Amerikos Valstijos (JAV) po prezidento rinkimų galėtų sudaryti klubą ir CO2 mokesčius įvesti vienašališkai.

„O tie, kurie neprisijungs, bus baudžiami kokiais nors kompensaciniais muitais produkcijai. Tiesiog reikia keisti formatą. O kitas dalykas – klausyti aplinkosaugos specialistų, kurie yra parodę, kurie metodai yra efektyvūs ir veikia.

Bet, deja, pasaulis trypčioja vietoje, todėl, kad visi spardo tą problemą žemyn gatve ir mes jau esame pasiekę tam tikrus lūžio taškus, kurie jau pradeda veikti kaip domino efektas ir praktiškai pasaulis nebeturi laiko pasiekti neutralumo klimato atžvilgiu, nors tą planuoja padaryti po 30 metų. Na, kadangi planas greičiausiai dėl kažkokių priežasčių nepavyks, tai mes savo vaikus pasmerkiame gyvenimui pirtyje su visomis pasekmėmis“, – laidoje kalbėjo R. Kuodis.

Anot ekonomisto, politikai, prieš įvedinėdami tokius mokesčius, turėtų visuomenei aiškiai paaiškinti tiek patį mokestį, tiek tai, kaip jis visuomenei sugrįžtų.

„Jei (politikai-red.) abiem pusrutuliais mąstytų, tai sakytų, gerai, įvedame kažkokį elgseną koreguojantį mokestį, bet jis taigi nebus karaliaus užrakintas skrynioje, jis grįš tai pačiai visuomenei.

Juk jei visuomenei pateiktum visą paketą – ir mokesčio, ir kam jis grįš, tam tikras grupes būtų lengviau įtikinti tuo, kad nuo to praktiškai niekas gali nenukentėti, bet elgseną mes būsime pakeitę“, – teigė jis ir pridūrė, kad tuo atveju, tarkime, pramonė, turėdama aiškumą dėl žaliosios politikos, galėtų ir pati pradėti smarkiai investuoti matydama, į kokį tašką einama.

„Tai tokio kalbėjimo Lietuvoje nėra, nes politikai žiūri į tą vieną aspektą, ar tauta neišsigąs, jei bus įvedamas, tarkime, didesnis akcizas anglims ir pan.“, – sakė jis.

Žinių radijo laidoje taip pat buvo užsiminta ir apie R. Kuodžio siūlymą magistralėse greitį riboti iki 100 km/val.

„Greičio ribojimas tiesiogiai išplaukia iš kaštų naudos analizės, kurias Lietuvoje mažai kas daro. Optimalus greitis priklauso nuo to, kokie yra tavo laiko kaštai ir nuo kuro sąnaudų.

Elementarūs skaičiavimai rodo, kad greičio tarp Vilniaus ir Kauno didinimas iki 130 km/val., tai ne tik kad mes čia kelininkus pradžiuginame bereikalingais darbais, bet ir pašeriame naftos tiekėjus po keliasdešimt milijonų Eur per metus, todėl, kad mūsų laikas nėra tiek vertas, kiek padidėja kuro sąnaudos. Tai jeigu tu padidini greitį 30 proc., tai kuro sąnaudos gali didėti 45 proc.“, – sakė jis bei taip pat aiškino, kad kuo greičiau važiuoji, tuo daugiau CO2 išmeti.

Perklaustas, ar greičio apribojimas iki 100 km/val. gali būti alternatyva taršos mokesčiams ir CO2 mažinimui, R. Kuodis tai patvirtino.

„Taip. Yra priemonių visuma, vienos jų – veiksmingos, kitos – ne. Vienos – brangiai kainuoja, kitos – pigiai.

Greičio ribojimas – viena elementariausių ir pigiausių priemonių. Problema ta, kad kai Aplinkos ministerija šneka apie klimato kaitą, Susisiekimo ministerija leidžia į greičio didinimą investuoti. Tai kas išeina? Vienas į vieną pusę, kitas – į kitą“, – aiškino jis ir tikino, kad štai Olandija jau yra priėmusi sprendimą greitį magistralėse mažinti iki 100 km/val.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(141 žmogus įvertino)
2.3262

Palangos oro uosto rekonstrukcija baigta: ketvirtadienį atnaujins veiklą (2)

Prieš pusantro mėnesio pradėta Palangos oro uosto aerodromo rekonstrukcija baigta. Jos metu...

Jurbarko, Šakių ir Vilkaviškio rajonuose eismo sąlygas sunkina rūkas

Jurbarko, Šakių ir Vilkaviškio rajonuose eismo sąlygas sunkina rūkas , įspėja Automobilių...

Teismas: „Eurochem Logistics“ iš latvių neatgaus 85 tūkst. eurų žalos (1)

Lietuvos logistikos bendrovė „Eurochem Logistics International“ iš Latvijos logistikos...

Kopenhaga panaikino elektrinių paspirtukų draudimą (2)

Kopenhaga , uždraudusi nuomotis elektrinius paspirtukus, panaikino ribojimus prieštaringai...

Top naujienos

Po 12 metų tylos Vilniuje – naujo prekybos centro atidarymas: žada 30-70 proc. žemesnes kainas (362)

Jau šį penktadienį Vilniuje, adresu Vytauto Pociūno g. 8, duris atvers didžiausias...

Galingas ciklonas užgrius visą Lietuvą: siautės ypač stiprus vėjas, nustebins šiluma (6)

Trečiadienio dieną per šalį praslinks šiltasis atmosferos frontas. Diena bus apniukusi, tik po...

Parodė, kaip atrodo lietuvių mėgstamiausias viešbutis Turkijoje: ekonominės atostogos atima žadą (80)

Kemeras – vienas populiariausių ir mylimiausių Turkijos kurortų. Vasaros sezono metu čia būna...

Trenerių mintys apie „autodafė“ Vilniuje išsiskyrė: mums patiems buvo netikėta, varžovams – tuo labiau (10)

Vilniaus „Rytas“ (1/1) pirmoje istorijoje komandų tarpusavio akistatoje 87:69 numušė FIBA...

Čempionų lyga: PSG kailį gelbėjo Messi dublis, Madride – „Liverpool“ triumfas (5)

Antradienį vakare sužaisti UEFA Čempionų lygos trečio turo 8-i susitikimai, kuriuose pelnyti net...

Latvių epidemiologas: padėtis Latvijoje – katastrofiška, greitosios nebeturi, kur pristatyti ligonių

Eksponentiškai augantis sergamumas COVID-19 liga ir didėjantis mirusių nuo jos skaičius pasėjo...

Dar viena šalis atšauks likusius koronaviruso apribojimus

Jei epidemiologinė situacija išliks stabili, Islandija planuoja lapkričio viduryje atšaukti visus...

Edmundas Jakilaitis | D+

Apie karybą: yra trys priežastys, dėl kurių moterų yra kariuomenėje, bet ne mūšio lauke

Naujausiame Edmundo Jakilaičio pokalbyje „Apie karybą“ su Vilniaus universiteto karo istoriku...

Tarptautiniame fronte „Rytas“ nukovė FIBA Čempionų lygos laimėtoją (135)

Antradienį Vilniaus „Rytas“ (1/1) pergalingai sugrįžo į ASG areną ir FIBA Čempionų lygos...

Remigijus Misiūnas | D+

1919 m. karo nustekentame Kaune apsilankė užsieniečių delegacija: meilės ryšiai su vietinėmis geruoju nesibaigė II dalis

1919 m., anot P. Tamašausko, daug iškentę atsikūrusios valstybės gyventojai užsienio misijas...