Lietuvos krovininio transporto įmonės protestuoja prieš būsimus Prancūzijos reikalavimus vairuotojų atlyginimams ir papildomai administracinei naštai. Įmonių vadovai ir savininkai siekia, kad Prancūzija būtų apskųsta Europos Komisijai (EK). Vairuotojų profsąjunga nėra prieš didesnes algas, bet abejoja, ar tada dalis įmonių išvis išliks. EK atstovo teigimu, atlyginimų reguliavimas – kiekvienos šalies reikalas.
© A.Stackevič nuotr.

Visi lygūs, bet yra lygesnių. Taip sako į piketus Vilniuje susirinkę vežėjų įmonių vadovai ir savininkai. Jų teigimu, didžiosios Vakarų Europos šalys leidžia sau diktuoti kitų šalių vežėjams – veja juos, nelikus Rusijos rinkos ir išaugus konkurencijai, kaip tik išmano.

Į Prancūziją iškomandiruoti vairuotojai nuo liepos turės gauti tokį pat valandinį atlygį, koks mokamas prancūzams. Tol, kol pasikraus krovinį arba kol tranzitu pervažiuos šalį. Įmonės taip pat turės pateikti su vairuotoju susijusią informaciją, jeigu jis bus sustabdytas patikrinti. Tam esą teks samdyti papildomą žmogų.

„Ir taip visur mažiname etatus, ekonominiu režimu dirbame, o čia priverčia mus deklaruoti visas mašinas, visus darbuotojus, jų atlyginimus, jų atostogas“, – piktinasi UAB „Aituros transportas“ direktorius Zenonas Buivydas.

„Vairuotojų tai neliečia. Jis dirbs savo darbą ir toliau. Bet įmonei tai bus papildomi sunkumai samdyti žmogų Prancūzijoje, kuris vestų apskaitą“, – aiškina UAB „Baltic Transline Transport“ direktorius Vidmantas Petkevičius.

„Tas, sakykim, žmogaus laikymas, yra viena pusė. Taip, valandinio užmokesčio taikymas yra dar viena, nes lygiai tą patį Vokietija pasidarė. Turime mes tą daryte. Dabar prancūzai bando įsiveste. Kas toliau?“ – klausia UAB „Alta transportas“ direktorius Raimondas Vėlavičius.

„Klausimas, ar bus, ką vežti ir kur važiuoti, jeigu apribojimai prasidės visose šalyse. Čia yra problema didžiausia“, – teigia UAB „Samarina“ direktorius Mindaugas Kapleris.

„Jeigu šiai dienai tvirtai neatstovėsime, ES pasiduos spaudimui, tai vis tiek kažkada ateis, žingsnis po žingsnio ji gali ir subyrėti“, – svarsto UAB „Solotransa“ direktorius Artūras Rutkauskas.

Lietuvos, kaip ir 10 kitų šalių, vežėjai EK prašo ištirti, ar Prancūzijos numatyti reikalavimai nepažeis ES sutarties. EK tokį tyrimą apie metus vykdo dėl Vokietijos.

„Mes norime, kad ES atkreiptų dėmesį į neteisėtus veiksmus, kurių imasi didžiosios ES valstybės, siekdamos apriboti mūsų teisėtą darbą ES“, – teigia asociacijos „Linava“ prezidentas Erlandas Mikėnas.

„Mokesčių sistemos, atlyginimų sistemos, socialinė apsauga – šitie dalykai yra nacionalinė kompetencija. Tai šituos dalykus kiekviena šalis gali reguliuoti. Bet turėtų iš tikrųjų atsižvelgti į bendros rinkos funkcionavimą“, – sako EK atstovybės Lietuvoje Ryšių su žiniasklaida grupės vadovas Giedrius Sudikas.

„Jeigu tas būtų valandinis, tarifikacija vienoda visiems vairuotojams, tada vėl kiltų kitų klausimų, kaip ten mūsų firmos sugebėtų įsitvirtinti – ar kokybe, kitais dalykais. Kai uždarė Rusijos sieną, visi nuvažiavo ten, ten dabar vyksta karas – kas pigiau, tam ir atiduoda“, – aiškina Transporto darbuotojų profesinių sąjungų forumo pirmininkas Ramūnas Narbutas.

Lietuvoje priskaičiuojama iki 5 tūkst. transporto įmonių. Jose dirba apie 150 tūkst. žmonių – tai yra kas septintas aštuntas darbingo amžiaus gyventojas.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Dėl nepalankių oro sąlygų kelininkai nebaigė asfaltuoti kelių (13)

Kelininkai teigia, kad dėl nepalankių oro sąlygų dalis žvyrkelių asfaltavimo darbų nebuvo...

Penktadienio vakarą sostinę sukaustė spūstys (38)

Penktadienio vakarą Vilniuje susiformavo didžiulės spūstys: užsikimšo Geležinio Vilko g.,...

Buvusio „Taxify“ vairuotojo patirtis - kaip iš filmo (50)

Socialiniame tinkle kaunietis vairuotojas pasidalino istorija, kurioje skundžiasi bendradarbiavimu su...

Vakarų ir šiaurės vakarų Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia drėgnos (1)

Penktadienio rytą dėl buvusio arba besitęsiančio lietaus vakarų ir šiaurės vakarų Lietuvoje...

Šiaurės ir vakarų Lietuvoje susiformavo plikledis (4)

Ketvirtadienio rytą kelininkai įspėja dėl slidžių kelių ruožų, susiformavusių vakarų ir...

Top naujienos

Išvarytieji? Emigrantas 10 metų skynė agurkus, bet savo pasiekė (24)

Prisistatydamas Virgilijus Šauklys net susinepatogina – jau seniai pats savęs šiuo vardu...

Ekonomistas pasiūlė idėją, leisiančią pakelti vidutinį atlyginimą iki 1440 eurų ir susigrąžinti emigrantus (92)

Idėjos Lietuvai, leisiančios iki 2042 metų susigrąžinti daugiau nei pusę milijono tėvynainių...

Orai: šaltesnės permainos jau pakeliui

Savaitgalį šiluma trauksis iš šalies, pūs nemalonus vėjas , numatomi drėgni orai – vis...

„Patys kalti?“ Viena žiopla klaida – ir antstoliai persekioja visą gyvenimą (245)

Lietuvoje reikalų su antstoliais turi kas 10-as gyventojas. Šalies gyventojai ir įmonės iš viso...

Dukters neteko socialinę darbuotoją pavadinusi „žiurke“ (245)

Į redakciją užėjusi sudėtingo likimo jauna moteris guodėsi, kad jos penkiametę dukrą Palangos...

Svarbiausiu metu Kalniečio vedamas „Emporio Armani“ patiesė vokiečius, iš dugno atsispyrė „Barcelona“ gynėjo nesustabdė ir pasruvęs kraujas (2)

Tris su pusę kelinio sunkiai taškus rinkęs Milano „Emporio Armani“ klubas namuose 71:62...

Gyvai / NBA čempionato rungtynės: „Oklahoma City Thunder“ - „San Antonio Spurs“

NBA čempionato rungtynės: „Oklahoma City Thunder“ - „San Antonio Spurs“.

Dmitrijus Trockis: šiuolaikinis žmonių gyvenimas baugus lyg zombių (63)

Rytų filosofijos mokyklose dažnas postulatas apie tai, kad laimės pagrindas – disciplina ....

Lietuva JAV minima dėl Klaipėdos SGD laivo (117)

Lietuvos ambasadorius Jungtinėse Valstijose Rolandas Kriščiūnas sako, kad ryšys tarp Europos...

Porų santykiai, kai trūksta sekso (17)

Sunku kalbėtis apie sekso trūkumą, nes paprasčiausiai bijoma išgirsti, kad esi negeidžiamas.