aA
Krovininė Marvelės prieplauka nedomina verslininkų – iš 11 susidomėjusiųjų konkursu, koncesininku tapti nepanoro nė vienas. Dabar rengiamasi naujai prieplaukos šeimininko paieškai.
© A.Aleksandravičiaus nuotr.

Pirmasis Marvelės prieplaukos statybų etapas baigtas prieš pusantrų metų. Įrengta krantinė, krovos ir sandėliavimo aikštelė, nutiesti privažiavimo keliai, inžineriniai tinklai. Pernai paskelbtas ir koncesijos konkursas. Jo laimėtojas, be kita ko, turėjo praplėsti infrastruktūrą, aprūpinti prieplauką reikalinga krovos technika, teikti baržų švartavimo, kitas paslaugas.

Suskaičiuota, kad privačios investicijos į Marvelės prieplaukos plėtrą siektų daugiau kaip 11 mln. eurų. Toks siūlymas nesudomino nė vieno verslininko.

„Koncesininkas turi investuoti į prieplauką 11 milijonų eurų, bet valstybė neprisiima jokių konkrečių įsipareigojimų, kaip ji toliau patį Nemuną tvarkys, tai reiškia: „ateik, sudėk čia pinigus, o priplaukt neturėsi kaip, mes negarantuojam“. Tai tokiomis sąlygomis niekas nenorės“, – sako Nacionalinės upių transporto plėtros asociacijos valdybos pirmininkas Nerijus Baltrukonis.

„Valstybė suteikia sąlygas tai, kad jie galės vykdyti krovą, gauti už tai pajamas ir vystyti šitą veiklą. Šiuo metu, sakau, mes aiškinamės, ar tikrai tos sąlygos nėra per griežtos, ar ne per dideli iškelti reikalavimai ir pasižiūrėsime, sumažinus juos, įvertinus visas rizikas, pliusus ir minusus, išeisime toliau, į kitą konkursą“, – tikina Susisiekimo ministerijos Vandens ir geležinkelių transporto politikos departamento direktorius Andrius Šniuolis.

Naujo koncesijos konkurso rengėjų ir už vandens kelių priežiūrą atsakingų valdininkų teigimu, pagrindinė priežastis, kodėl iškart nerastas prieplaukos valdytojas 25 metams, – per mažas gylis Nemune nuo Kauno iki Jurbarko.

Nors pramoginė laivyba šiame ruože sėkmingai vystoma, krovinių pervežimui gylių nepakanka. Norint tinkamai parengti laivakelius, reikalinga nauja technika.

„Esame numatę naujos technikos įsigijimą Nemuno vagos valymui.

Būtent tam ruožui, kur yra problematinis, parengti europiniai projektui, dėl kurių tikimės išsivalyti laivakelį reikalingą šiam infrastuktūriniam objektui įsisavinti efektyviai“, – aiškina Vidaus vandens kelių direkcijos gen. direktorius Antanas Ivanauskas.

„Mes buvom prieš 4 metus prisikvietė olandų investuotojus, jie investavo patys į žemsiurbę, ir staiga pati direkcija sugalvojo žemsiurbę pirkti. [...] Pamatę tokius dalykus, aš manau, niekas neinvestuos į baržas, nes taip rašo, o veiksmai taip rodo, manyčiau, reikėtų keisti požiūrį“, – teigia Nacionalinės upių transporto plėtros asociacijos valdybos pirmininkas Nerijus Baltrukonis.

Specialistai atkerta, kad kalbos – viena, o konkretūs pasiūlymai ir darbai – kas kita. Konkursu domėjosi 11 galimų investuotojų, bet laimėtoju tapti nepanoro nė vienas.

Dėl priemonių gyliui palaikyti bus reikalingas vyriausybės pritarimas, o ir kainuotų jos ne vieną milijoną. Jei pavyktų dėl visko sutarti ir gauti ES lėšų, verslininkai Marvelės prieplaukoje, tikimasi, šeimininkautų 2019 m.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Įspėja transporto įmones: sąstingį pajus pirmosios, pataria mažinti Rusijos ir NVS įtaką (3)

Finansų ekspertai perspėja, kad susidūrusios su mažėjančiais prekių srautais ir delsimu...

„Gelsauga“ planuoja atleisti pusę tūkstančio darbuotojų (12)

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ antrinė pastatų ūkio priežiūros įmonė „...

JAV logistika valdoma Lietuvoje: emigrantų įkurta „GP Transco“ atidarė naują biurą Vilniuje (11)

Sėkmingą šimtamilijoninį verslą JAV įkūrę lietuviai jo plėtrai renkasi tėvynę....

„Modus“ grupė „CityBee“ paslaugą plečia į Latviją ir Estiją

Lietuviško kapitalo tarptautinė grupė „Modus Group“ plečia dalijimosi automobiliais paslaugą...

Valstybės kontrolė: geležinkelių infrastruktūra turėtų būti valdoma efektyviau (7)

Aukščiausiosios audito institucijos atliktas auditas „Viešosios geležinkelių infrastruktūros...

Top naujienos

Įvertino Vyriausybės darbą skirtingose srityse: turi sunerimti dėl keturių (181)

Lapkričio 4 – gruodžio 3 dienomis Rinkos tyrimų centras Tėvynės Sąjungos – Lietuvos...

Palygino kelionių organizatorių pasiūlymus: poilsis ten pat, o kainų skirtumas – 400 eurų (54)

Planuojant kelionę visuomet svarbu gauti norimo tipo poilsį už geriausią įmanomą kainą. Vis...

„Revolut“ Lietuvoje tampa banku (32)

Jungtinės Karalystės finansinių technologijų įmonė „ Revolut “ Lietuvoje gavo specializuoto...

Tragedija laivų statykloje: lūžo krano kabina, žuvo du žmonės (14)

Ketvirtadienį, 7.48 val., pranešta, kad Klaipėdoje, Vakarų laivų gamyklos teritorijoje, lūžo...

Žurnalistų dėmesio centre – Putino apsauginiai: jie net nenutuokė, kaip elgtis (6)

Rusijos Federacijos prezidento apsaugos tarnybos pareigūnai dirba apsimetę operatoriais, praneša...

Jokių „Danske“ skeletų spintoje, sako Lietuva, kol jos kaimynės nepatogiai muistosi (23)

Kol kitas Baltijos šalis drebina finansiniai skandalai, Lietuva turi žinią visiems,...

Puošti galima ne tik eglutę: kokie kiti įspūdingi augalai gali ją pakeisti (3)

Raugerškis su vaisių šakelėmis, alksnio vaisynai, žalios buksmedžio šakelės, raganių...

Grybauskaitė: ES lieka mums skolinga (57)

Lietuvos ūkininkai iš Europos Sąjungos ( ES ) negaus tokių tiesioginių išmokų, kokios...

Galinga Bilio pradžia – Lietuvos rekordas ir finalo vertas rezultatas, Meilutytė – pusfinalyje

Pasaulio plaukimo trumpame baseine čempionate Kinijoje 100 metrų kompleksinio plaukimo rungties...

„Raptors“ sutriuškino čempionus, tačiau neteko Greeno sutraumuoto Valančiūno (2)

Nuostabią pergalę NBA pirmenybėse iškovojo lygos lyderiai Toronto „Raptors“ (23-7). Kanados...