Dalis parlamentarų trečiadienį surengtame Seimo Ekonomikos komiteto posėdyje tvirtino, kad vienintelė kurą Lietuvoje gaminanti „Mažeikių nafta" gali naudotis savo padėtimi ir todėl būtina skatinti degalų importą, siūloma peržiūrėti būtinus kuro rezervus kuro importuotojams.

„Mes turime monopolistą, jis mato poreikį ir naudojasi proga. Monopolistui reikia sudaryti konkurenciją, o ne kontroliuoti kainas", – komiteto posėdyje tvirtino ir Konkurencijos tarybos pirmininkas Rimantas Stanikūnas.

Tačiau kartu pripažįstama, kad labiausiai kylančias degalų kainas lemia situacija pasaulyje.

Nebus gerokai pigesnis

Šiuo metu Lietuvoje žiemą leidžiama pardavinėti tik „Arctic 1" ir Arctic 2" standartą atitinkantį dyzeliną, kuris užšąla esant 35 laipsniams šalčio.

Trečiadienį posėdžiavęs Seimo Ekonomikos komitetas mano, kad šylant klimatui tokių standartų laikytis nebūtina ir galima būtų leisti importuoti F klasės dyzeliną, taip pat atitinkantį Europos Sąjungos standartus.

Manoma, kad Lietuvos degalinėse jis galėtų atsirasti rudenį.

Šis dyzelinas, kuris prieš kelerius metus jau buvo parduodamas Lietuvoje, užšąla esant 20 laipsnių šalčio.

„Jis yra rizikingas ta prasme, kad negarantuoja vežėjams, jog jie su šiuo produktu neturės problemų. „Linava" turi daug nuogąstavimų ir skundų, todėl reikia įspėti visus vartotojus, kad pigesnį dyzeliną pilantis esate atsakingi patys", – po komiteto posėdžio trečiadienį sakė Ūkio ministerijos sekretorius Anicetas Ignotas.

Jo teigimu, šis dyzelinas nebus gerokai pigesnis už dabar parduodamą, tačiau mažins bendrą kuro kainų lygį.

Ūkio ministerijos sekretorius atkreipia dėmesį, kad pigesnio dyzelino įvežti į Lietuvą sudėtinga dėl brangios logistikos, o arčiausiai esančios Baltarusijos dyzelinas esą yra nepakankamos kokybės.

Lietuvos naftos produktų mažmeninės prekybos įmonių asociacijos prezidentas Mindaugas Palijanskas žurnalistams sakė, kad F klasės dyzeliną gamina visos šioje geografinėje platumoje veikiančios gamyklos. „Mažeikių nafta" taip pat ketina pradėti jį gaminti.

„Visi gamina F klasę, nes niekas šiandien prie -32 laipsnių temperatūros nevažinėja", - sakė jis.

„Mažeikių naftos" generalinis direktorius Marekas Mroczkowskis dar komiteto posėdyje tvirtino, kad jo valdoma bendrovė nėra monopolistas, nes į Lietuvos degalų rinką galima įeiti laisvai.

„Pardavėjus mūsų degalus pirkti skatina tai, kad mūsų kaina yra geresnė ir mes esame patrauklesni nei kiti tiekėjai. Jei „Mažeikių naftos" nebūtų, kainos būtų didesnės", - aiškino jis.

M. Mroczkowskio teigimu, dyzelinio kuro spartesnį brangimą lemia pasaulio rinkų situacija.

Šiuo metu 87,2 proc. Lietuvoje sunaudojamo dyzelino yra pagaminta „Mažeikių naftos" gamykloje, 12,4 proc. įvežama degalinių tinklo „Lukoil".

Šią savaitę dyzelino antkainis degalinėse sudaro 23 ct/l, jis nuolat krenta lyginant su ankstesniais mėnesiais. Pavyzdžiui, dar sausį jis buvo 37 ct/l. Naftos kaina pasaulio rinkose per metus pakilo 92 proc.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją