aA
Plintant koronavirusui, su rimtais iššūkiais susidūrė logistikos sektorius – skaičiuojama, kad šios srities įmonių apyvarta pasaulyje nukrito apie 15 proc. Tačiau logistikos specialistai teigia, kad krovinių gabenimas Europoje nesutriko, nors ir vyksta sudėtingesnėmis sąlygomis, o Jungtinėse Amerikos Valstijose ir Kanadoje jau juntamas logistikos įmonių atsigavimas, rašoma pranešime spaudai.
Vilkikas Švedijoje
Vilkikas Švedijoje
© AFP / Scanpix

„Net tuo atveju, jei viruso plitimas artimiausiu metu nebus sustabdytas, tikėtina, kad kovo-balandžio mėnesiais bendra logistikos sektoriaus apyvarta turėtų nusmukti dar 30-40 procentų, o gabenimo sausumos keliais apimtis – ne daugiau kaip 10 procentų. Kita vertus, naujausia informacija apie atsigaunantį krovinių judėjimą Kinijoje bei kitose pasaulio rinkose leidžia prognozuoti, kad nuosmukis bus laikinas, ir dar pirmąjį šių metų pusmetį situacija grįš į įprastas vėžes“, – sako „ACE Logistics“ direktorius Ignas Puluikis.

Pasak jo, šiuo metu didžiausia viruso įtaka yra krovinių gabenimui iš Kinijos. Vasario mėnesį – buvo visiškas sąstingis. Dėl sumažinto fabrikų darbo režimo ir transporto judėjimo apribojimų Kinijoje tiesiog nebuvo ką gabenti. Vasario mėnesio antroje pusėje jūrų linijų kroviniai pajudėjo, tačiau laivai buvo užkrauti mažiau nei 50 proc. Gabenimas laivais užtrunka 1-1,5 mėnesio, todėl tiesioginis poveikis mūsų rinkoje bus juntamas balandį ir gegužę.

Kaip rašoma pranešime, optimizmo teikia tai, kad geležinkeliuose pirmieji reguliarūs išvykimai iš Kinijos suplanuoti nuo kovo 5-osios, o reguliarūs jūrų laivų išplaukimai jau patvirtinti šios savaitės pabaigoje. Gabenimas lėktuvais niekada nebuvo nutrūkęs, bet dėl pasikeitusių maršrutų ir judėjimo apsunkinimo Kinijoje jis užtrunka ilgiau. Bloga žinia yra tai, kad dėl susikaupusios krovinių apimties gabenimas gali pabrangti.

Didžiausias poveikis – oro ir geležinkelių transportui

Koronaviruso poveikis logistikos sektoriui yra netolygus – įtaka kiekvienai transporto rūšiai skiriasi. Nors virusas jau palietė daugiau kaip 30 Europos šalių, kelių transportu kroviniai senajame žemyne gabenami beveik be jokių trukdžių.

Terminalai dirba, nepatogumų kertant Europos valstybių sienas nėra. Tik saugumo sumetimais kol kas kartu su kai kuriais partneriais sutarėme nepristatyti krovinių į kelis šiaurės Italijos regionus. Viruso įtaka dabar labiausiai jaučiama oro ir geležinkelių transportui, o jūrų transporte ji pasijus per ateinančius vieną – du mėnesius.

„Kalbant apie krovinių pristatymą į Kiniją ir gabenimą iš jos, situacija šiuo metu darosi aiškesnė. Tačiau dėl išaugusio užsakymų kiekio netrukus kiek sudėtingiau bus gabenti laivais ir geležinkeliais, kuriuose paprasčiausiai pritrūks vietos, kai kurios jūrų linijos užimtos iki balandžio vidurio“, – sako I. Puluikis.

Virusui nenustojus plisti didžiausia grėsmė logistikos sektoriui, anot „ACE Logistics“ vadovo, būtų vyriausybių sprendimai apriboti judėjimą tarp regionų ar šalių. Tokiu atveju nebeliktų galimybės gabenti krovinių, o logistikos įmonės netektų pajamų.

„Tai juodasis scenarijus. Netikiu, kad taip gali nutikti. Remiantis informacija, kad Kinijoje viruso plitimas jau suvaldytas, kur kas labiau tikėtinas logistikos sektoriaus atsigavimo scenarijus“, – teigia I. Puluikis.

Pasak Sveikatos apsaugos ministerijos, šiuo metu nėra įrodymų, kad virusas gali būti perduodamas per daiktus, todėl logistikos įmonės nesiėmė papildomų apsaugos priemonių siuntinių ir krovinių gabenimui.

„Teoriškai galime svarstyti krovinių dezinfekcijos klausimą, kaip tai padarė Kinijos paštas – siekiant užtikrinti maksimalią prevenciją, dezinfekuojamos visos per Uhano miestą keliaujančios siuntos. Tačiau nesant įrodymų, kad siuntiniai galėtų kelti riziką sveikatai, esame linkę vadovautis PSO rekomendacijomis“, – sako „ACE Logistics“ vadovas.

Išgyvenus ekonominę krizę nebegąsdina ir virusai

I. Puluikio manymu, logistikos sektoriaus dalyviams dabar svarbiausia yra apgalvoti bent kelis veiksmų plano variantus, modeliuoti situacijas ir nuspręsti, kas bus daroma pačiu blogiausiu atveju. Į trumpalaikių bei ilgalaikių strategijų kūrimą turėtų būti įtraukti ir visų grandžių įmonės vadovai.

„Mūsų sektorius išgyveno 2008-2009 metų krizę. Tai buvo rimta repeticija prieš visas negandas ateityje. Įmonės, kurios išsilaikė kriziniu laikotarpiu, yra pasiruošusios išgyventi ir viruso sukeltus sunkumus“, – tvirtina logistikos ekspertas.

Jei viruso plitimas artimiausiu metu nebus sustabdytas, I. Puluikio nuomone, tikėtina, kad kovo-balandžio mėnesiais bendra krovinių gabenimo apyvarta turėtų nusmukti dar 30-40 proc., kelių transporto srityje – iki 10 procentų.

„Nuosmukiui įtakos turės tai, kad nuo kinų Naujųjų metų praktiškai buvo nutrūkęs krovinių išgabenimas laivais ir geležinkeliu. Tačiau naujausiomis žiniomis, Kinijoje jau leista krovininiam transportui judėti tarp provincijų – tai reiškia, kad kroviniai greitai pasieks išvykimo terminalus. Traukinių operatoriai ir jūrų linijos pranešė apie pirmųjų išvykimų datas kovo pradžioje – tai geri ženklai logistikos verslui. Todėl viliuosi, kad dar pirmąją metų pusę situacija grįš į įprastas vėžes“, – įsitikinęs I. Puluikis.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
1.0000

Naujų automobilių rinka šiemet augo 9,6 proc.

Lietuvoje sausio-liepos mėnesiais įregistruota apie 24,2 tūkst. naujų lengvųjų automobilių...

LG ir „Magna“ vienija jėgas komponentų elektromobiliams gamyboje

Pietų Korėjos elektronikos milžinė LT ir Kanados „Magna International“, viena didžiausių...

„Avia Solutions Group“ krovinių oro bendrovė įsigis 25 „Boeing“ lėktuvus (3)

Verslininko Gedimino Žiemelio kontroliuojamos aviacijos verslo grupės „Avia Solutions Group“...

„Girteka logistics“ pernai pasiekė rekordinę beveik 1 mlrd. eurų apyvartą (3)

Viena didžiausių šalyje transporto ir logistikos bendrovių „ Girteka logistics“ praėjusiais...

Stikliūnas: šių metų antroji pusė į lėktuvus sugrąžins didesnį keleivių srautą (1)

Lietuvos oro uostai prognozuoja, kad per šių metų trečiąjį ketvirtį mūsų šalyje keleiviams...

Top naujienos

Kasčiūnas: tarnybos įpareigotos neteisėtus migrantus nedelsdamos grąžinti į Baltarusijos teritoriją papildyta 21:53 (1609)

Šiandien valstybės lygio ekstremaliosios situacijos operacijų vadovė Agnė Bilotaitė priėmė...

Šių specialistų trūkumas garantuoja, kad darbą tikrai gausite: jokių viršvalandžių ir vidutinis 2000 eurų atlyginimas (66)

Ar pamenate, kai jūsų klausdavo, kuo norėsite būti užaugę? Ką darėte, kai atėjo laikas...

Tokijo karščio ir drėgmės pristabdyta Šerkšnienė atrankos barjero neįveikė, bet nenusiminė: ypatingo tikslo ir neturėjau specialiai Delfi iš Tokijo

Antradienio Lietuvos lengvaatlečių pasirodymą Tokijuje anksti ryte pradėjo Agnė Šerkšnienė ,...

Profesorius Čaplinskas: delta atmainos virusas dauginasi kitaip nei prieš tai plitusių (245)

Sergamumo koronavirusu padėtis šalyje blogėja. Kasdien skelbiami vis didesni naujai...

Karolis Kasperas | D+

Hitlerio vaikai: nuo dešimties metų ruošė karo mašinas, nušluosiančias viską savo kelyje

Yra sakoma – tradicijos perduodamos iš kartos į kartą. Adolfas Hitleris taip pat nusprendė...

Tokijo žaidynių ketvirtfinalis: Slovėnija – Vokietija gyvai

Antradienį anksti ryte prasidėjo Tokijo olimpinių žaidynių turnyro ketvirtfinalio etapas, pirmame...

Karbauskis: Landsbergis turi važiuoti pas Nausėdą ir neišeiti, kol nesusitars (619)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) lyderis Ramūnas Karbauskis sako, jog...

Prienų rajone – įspūdingas nuosavas pomidorų ūkis: augina kelis šimtus skirtingų jų veislių (26)

300 skirtingų pomidorų veislių – tiek šiemet savo pomidorų ūkyje jų augina agronomė ir...

Eskedar Maštavičienė: jei didžioji dalis nelegalių migrantų liktų Lietuvoje – jie taptų legaliais gyventojais (1109)

14 metų Lietuvoje gyvenanti ir Lietuvos pilietybę turinti pabėgėlė iš Etiopijos Eskedar...