aA
Europos Parlamentas ketvirtadienį balsavo už vilkikų vairuotojų darbo sąlygas reglamentuojantį Mobilumo paketą.
Kontroversiškasis Mobilumo paketas skinasi kelią Europos Parlamente
© DELFI / Andrius Ufartas

Reformos iniciatoriai sako siekiantys užtikrinti, kad visi darbuotojai Europoje už tą pačią darbo apimtį gautų vienodą atlygį. Rytų europiečiai teigia, kad vakariečiai siekia išstumti jų vežėjus iš rinkos.

BNS apžvelgia keturias daugiausiai nesutarimų keliančias jo nuostatas.

Vilkikų grąžinimas į registracijos šalį kas mėnesį

Daug diskusijų kelia reikalavimas vilkikus grąžinti į registracijos šalį. Siūloma, kad vilkikai, nesvarbu, tušti ar pilni, kas keturias savaites turėtų grįžti į šalį, kurioje yra registruoti.

Mobilumo paketo šalininkai teigia, kad toks reikalavimas yra reikalingas kovojant su vadinamosiomis „įmonėmis – pašto dėžutėmis“ – vežėjų bendrovėmis, registruotomis vienoje šalyje, tačiau realiai veikiančiomis kitose šalyse.

Kritikai sako, kad tai nepagrįstai varžo teisę pasirinkti, kur praleisti laiką, papildomas važinėjimas didintų sąnaudas ir kenktų aplinkai.

Vairuotojų poilsio sąlygos

Mobilumo paketu siekiama uždrausti savaitinį poilsį vilkiko kabinoje. Diskusijose pateikiami skirtingi argumentai ir statistika dėl galimybės ilsėtis mokamose aikštelėse.

Kabotažo operacijos

Mobilumo pakete siūloma stabdyti sistemingą kabotažą – procedūrą, kuomet užsienio transporto priemonė atlygintinai veža krovinius kitoje šalyje. Svarstoma įvesti penkių dienų trukmės „atvėsimo“ laikotarpį, per kurį nebūtų galima vykdyti šių operacijų toje pat šalyje su ta pačia transporto priemone.

Šios iniciatyvos šalininkai yra Vakarų Europos valstybės, siekiančios, kad jose būtų apribota išskirtinėmis sąlygomis veikiančių vežėjų iš periferinės Europos dalies veikla.

Kritikai teigia, kad vadinamasis „atvėsimo“ laikotarpis iškraipytų pervežimų rinką. Be to, atkreipiamas dėmesys ir į tai, kad siūlymas įvesti ribojimus kabotažui yra neproporcingas siūlymui leisti vairuotojams kas keturias savaites grįžti namo.

Vairuotojų komandiravimas

Vakarų Europa norėtų, kad vilkikams kaskart kertant naujos valstybės sieną, jų vairuotojai atlyginimas ir atostogos būtų skaičiuojami pagal tos šalies įstatymus. Šiuo metu darbo užmokestis nustatomas pagal jų registracijos šalies tvarką.

Šalininkų teigimu, dabartinė tvarka, kuomet Rytų Europos vežėjams mokama mažesnė alga nei konkurentams Vakarų Europoje, yra nesąžininga ir apsunkina konkurenciją pastarųjų vežėjams.

Rytų Europos vežėjams siūlomos taisyklės netinka. Jos teigia, kad tvarka apsunkintų apskaitą ir skatintų nelygybę tarp vairuotojų, kadangi jų pajamos labiau priklausytų nuo komandiravimo krypties, o ne nuo atlikto darbo.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(27 žmonės įvertino)
4.3333

Rusijos verslininkai jau susidūrė su vilkikų iš Lietuvos vėlavimu: krovinių pristatymas brangsta (50)

Baltarusijos prezidento Aliaksandro Lukašenkos raginimas uždaryti šalies sienas su Lietuva ir...

ES siūlo rengti daugiau tiesioginių skrydžių ir taip sumažinti aviacijos emisijas

Europos Komisija ( EK ) sieks sumažinti aviacijos pramonės išmetamas anglies dvideginio emisijas...

„Volkswagen“ derasi dėl prekių ženklo „Bugatti“ pardavimo Kroatijos įmonei „Rimac“ (3)

Vokietijos automobilių gamintoja „ Volkswagen “ derasi dėl galimo prabangių sportinių...

Kroviniai ima vėluoti: vežėjai Baltarusijoje susiduria su nauja patikrinimų taktika (229)

Aliaksandras Lukašenka jau ne kartą pagrasino užverti sienas ir nebepraleisti vilkikų iš...

„Vitras-S“ pakeitė pavadinimą į „Top Rails“

Geležinkelio infrastruktūros ir statybos remonto bendrovė „ Vitras-S “ įregistravo naują...

Top naujienos

Biomedicinos mokslų daktarės verdiktas: šias uogas privalu valgyti kiekvienam (71)

Raudonos, mažos, bet stipraus skonio uogos, kupinos vitaminų ir maistinių medžiagų, augančios...

Socdemų senbuvis demaskuoja Karbauskį: politine prasme tai būtų didžiausia bėda Lietuvai (537)

Nors iki Seimo rinkimų dar liko beveik 3 savaitės, jau dabar skamba garsūs pareiškimai apie...

Tatuiruočių meistras Alytuje atidarė naują pramogų viešbutį, tačiau užeiti į vidų išdrįs ne visi (40)

Prieš mėnesį atverti pirmieji siaubo namai Alytuje kuria planus užkariauti alytiškių ir miesto...

Aurimas Kuckailis | D+ nariams

Ar aš pakankamai vyras? Jei savęs kada to klausei – šis tekstas kaip tik tau (1)

Vyrai negali kalbėti apie tą ar aną, neturi įgūdžių ir nemoka, galbūt draugų kompanijose...

Orai primins vasarą: įšils iki 23 laipsnių (4)

Trečiadienį anticiklonas ir toliau neapleis mūsų šalies. Naktį dangus bus palankus stebėti...

Kairys negailėjo liaupsių Marčiulioniui, Šernius apgailestavo, kad nepavyko įkasti „Rytui“ (12)

„Jie mums neleido žaisti taip, kaip mes norėtume. Su gynyba ir charakteriu mums pavyko...

Gyventojų pasipiktinimas nesutvarkytais šaligatviais apnuogino didesnę problemą: įstatymuose – didžiulė spraga (30)

NT vystytojai, plėtodami gyvenamosios ar komercinės paskirties projektus, infrastruktūrą...

Skirtingi finišai: Ispanijoje – stebinanti pagarba varžovui, Maskvoje – pralaimėjusiojo erzinimas (23)

Pergalė ar medalis dar nėra viskas. Tai patvirtino socialinius tinklus apskriejęs gražus Ispanijos...

Kūno dalis, dėl kurios vis daugiau moterų kreipiasi į plastikos chirurgus: anksčiau norėjo mažinti, dabar – didinti (73)

Ar gali sėdmenys būti per maži? Tikrai taip ir ši problema pasitaiko dažniau, nei galėtume...

Švedijoje dirbantis epidemiologas stebisi Lietuvos kova su koronavirusu: tai nepagrįsta mokslu ir įrodymais (365)

Švedijoje dirbantis biomedicinos mokslų daktaras, epidemiologas Andrius Kavaliūnas stebisi tuo,...

|Maža didelių žinių kaina