aA
Europos Parlamentas ketvirtadienį balsavo už vilkikų vairuotojų darbo sąlygas reglamentuojantį Mobilumo paketą.
© DELFI / Andrius Ufartas

Reformos iniciatoriai sako siekiantys užtikrinti, kad visi darbuotojai Europoje už tą pačią darbo apimtį gautų vienodą atlygį. Rytų europiečiai teigia, kad vakariečiai siekia išstumti jų vežėjus iš rinkos.

BNS apžvelgia keturias daugiausiai nesutarimų keliančias jo nuostatas.

Vilkikų grąžinimas į registracijos šalį kas mėnesį

Daug diskusijų kelia reikalavimas vilkikus grąžinti į registracijos šalį. Siūloma, kad vilkikai, nesvarbu, tušti ar pilni, kas keturias savaites turėtų grįžti į šalį, kurioje yra registruoti.

Mobilumo paketo šalininkai teigia, kad toks reikalavimas yra reikalingas kovojant su vadinamosiomis „įmonėmis – pašto dėžutėmis“ – vežėjų bendrovėmis, registruotomis vienoje šalyje, tačiau realiai veikiančiomis kitose šalyse.

Kritikai sako, kad tai nepagrįstai varžo teisę pasirinkti, kur praleisti laiką, papildomas važinėjimas didintų sąnaudas ir kenktų aplinkai.

Vairuotojų poilsio sąlygos

Mobilumo paketu siekiama uždrausti savaitinį poilsį vilkiko kabinoje. Diskusijose pateikiami skirtingi argumentai ir statistika dėl galimybės ilsėtis mokamose aikštelėse.

Kabotažo operacijos

Mobilumo pakete siūloma stabdyti sistemingą kabotažą – procedūrą, kuomet užsienio transporto priemonė atlygintinai veža krovinius kitoje šalyje. Svarstoma įvesti penkių dienų trukmės „atvėsimo“ laikotarpį, per kurį nebūtų galima vykdyti šių operacijų toje pat šalyje su ta pačia transporto priemone.

Šios iniciatyvos šalininkai yra Vakarų Europos valstybės, siekiančios, kad jose būtų apribota išskirtinėmis sąlygomis veikiančių vežėjų iš periferinės Europos dalies veikla.

Kritikai teigia, kad vadinamasis „atvėsimo“ laikotarpis iškraipytų pervežimų rinką. Be to, atkreipiamas dėmesys ir į tai, kad siūlymas įvesti ribojimus kabotažui yra neproporcingas siūlymui leisti vairuotojams kas keturias savaites grįžti namo.

Vairuotojų komandiravimas

Vakarų Europa norėtų, kad vilkikams kaskart kertant naujos valstybės sieną, jų vairuotojai atlyginimas ir atostogos būtų skaičiuojami pagal tos šalies įstatymus. Šiuo metu darbo užmokestis nustatomas pagal jų registracijos šalies tvarką.

Šalininkų teigimu, dabartinė tvarka, kuomet Rytų Europos vežėjams mokama mažesnė alga nei konkurentams Vakarų Europoje, yra nesąžininga ir apsunkina konkurenciją pastarųjų vežėjams.

Rytų Europos vežėjams siūlomos taisyklės netinka. Jos teigia, kad tvarka apsunkintų apskaitą ir skatintų nelygybę tarp vairuotojų, kadangi jų pajamos labiau priklausytų nuo komandiravimo krypties, o ne nuo atlikto darbo.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(27 žmonės įvertino)
4.3333
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Seimas juda teisinių sąlygų sudarymo po pertvarkos atsiradusioms „Lietuvos geležinkelių“ bendrovėms link

Seimas ketvirtadienio posėdyje pritarė susisiekimo ministro Roko Masiulio pateiktam įstatymo...

Seimas pritaria, kad didesnė dalis surinkto degalų akcizo būtų skiriama kelių priežiūrai (4)

Seimo posėdyje ketvirtadienį po svarstymo pritarta padidinti kelių priežiūrai skiriamų už...

Daugybė pokyčių vairuotojams: siūlo drausti valgyti, rūkyti ar gerti prie vairo (511)

Saugaus eismo automobilių keliais įstatyme siūloma nustatyti dažnesnę sveikatos patikrą vyresnio...

Norima didesnę dalį surinkto degalų akcizo skirti kelių priežiūrai (6)

Seimo posėdyje ketvirtadienį bus svarstoma padidinti kelių priežiūrai skiriamų už degalų...

„Boeing 737 Max“ krizė bendrovei kainavo milijardą dolerių (6)

„Boeing“ trečiadienį paskelbė pirmojo šių metų ketvirčio pajamų ataskaitą, kurioje „...

Top naujienos

Didžiausią pamoką ir širdgėlą įvardinęs Jasikevičius prisipažino tikėjęsis daugiau (25)

Kaip beurgztų Kauno „Žalgiris“, gamtos neapgausi – Lietuvos čempionai sutiko už save...

Juozaitis demonstratyviai išėjo iš LRT debatų (699)

Kandidatas į Prezidento postą Arvydas Juozaitis nusprendė pasitraukti iš prezidentinių LRT...

„Žalgirio“ sezonas Eurolygoje baigtas: finalo ketverte – fantastiškai atakavusi „Fenerbahče“ (875)

Kauno „Žalgiris“ ketvirtadienį stojo į paskutinę kovą Eurolygoje: atkrintamųjų...

Po BMW skrydžio iš daugiaaukštės stovėjimo aikštelės – pirmos jos vadovų reakcijos: tokių įvykių per 15 metų nebuvo (824)

Po ketvirtadienį įvykusios skaudžios nelaimės, kuomet iš prekybos centro „ Europa “...

Nenustebkite: naktį sostinėje bus siekiama panaikinti taršą (148)

Naktį iš ketvirtadienio į penktadienį į sostinės gatves išvažiuos „Grindos“ automobiliai...

Politologas: sunkiausia Zelenskiui bus suprasti, kad prezidento žodis – dar ne viskas (20)

Ketvirtadienį Kijeve įvyko neoficialus Lietuvos užsienio reikalų ministro Lino Linkevičiaus ir...

Rusai pristatė naują ir klastingą ginklą: galės nugabenti branduolinį užtaisą nešančius dronus į bet kurią pakrantę (540)

Rusija nuleido į vandenį specialų branduoline energija varomą povandeninį laivą, kuris, manoma...

Mokslininkai tyrė knarkiančius: ypač nustebino moterų rezultatai (10)

Knarkimas yra varginanti problema. Sutrikęs kvėpavimas miegant blogina poilsio kokybę – tiek...

Randai, kurie gali likti visam gyvenimui: būdai, kaip greitai ir efektyviai juos pašalinti

Kiekvienas iš mūsų ant savo kūno nešiojamės vienokius ar kitokius randus . Vieni jų gali būti...