aA
Konkurencijos taryba (KT) netirs valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ ir jų antrinės įmonės „LG Cargo“ ne tranzitinių krovinių pervežimo kainodaros. Prašymą atlikti tyrimą tarybai buvo pateikusi Latvijos kapitalo geležinkelių paslaugų įmonė „LGC Cargo“.
Konkurencijos taryba netirs „Lietuvos geležinkelių“ ir „LG Cargo“ kainodaros
© DELFI / Lukas Bartkus

KT birželio 2 dienos sprendime nurodė. kad toks tyrimas neatitinka tarybos veiklos prioritetų, o jam reikalingi ištekliai būtų neproporcingi tikėtiniems jo rezultatams.

Pasak KT, „LGC Cargo“ nurodo, kad ji ir kita krovinius per Lietuvą norinti vežti bendrovė „Gargždų geležinkelis“ negali to daryti, nes negali konkuruoti su „LG Cargo“ ir „Lietuvos geležinkeliais“, vežančiais pigiau už savikainą.

„Vis dėlto „LGC Cargo“ pateikti duomenys ir paaiškinimai rodo, kad ji negali pradėti vykdyti krovinių pervežimo veiklos visų pirma ne dėl „LG Cargo“ ir „Lietuvos geležinkelių“ taikomos krovinių pervežimo kainodaros, o dėl to, kad jai nėra suteikta prieiga prie geležinkelių infrastruktūros pageidaujamais krovinių vežimo maršrutais“, – rašoma KT sprendime.

Todėl, anot KT, net atliktus tyrimą dėl galimo „LG Cargo“ ir „Lietuvos geležinkelių“ piktnaudžiavimo dominuojančia padėtimi, jis neturėtų įtakos veiksmingai konkurencijai.

Taryba taip pat pažymi, kad jos atsisakymas atlikti tyrimą nereiškia, kad „LG Cargo“ ir „Lietuvos geležinkelių“ veiksmai negali pažeisti Konkurencijos įstatymo.

KT nutarimas per 20 dienų gali būti skundžiamas Vilniaus apygardos administraciniam teismui.

„LGC Cargo“, kuri per didžiausią akcininkę Latvijos bendrovę „Baltic Transit Service“ yra netiesiogiai susijusi su žinomais buvusiais Latvijos politikais ir „Rusijos geležinkeliais“ (RŽD), dėl negautų pervežimų geležinkeliais pajėgumų 2017–2019 metais buvo pateikusi ieškinį teismui.

Vilniaus apygardos administracinis teismas šiemet gegužę nutraukė „LGC Cargo“ ginčą su pajėgumų bendrovei neskyrusia Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). Teismas teigė, kad tiek 2017-2018, tiek 2018-2019 metų traukinių tvarkaraščių galiojimo laikas yra pasibaigęs, todėl LTSA negalėtų skirti pajėgumų „LGC Cargo“.

Bendrovė taip pat prašė geležinkelio pajėgumų 2019-2020 metams, tačiau LTSA jų neskyrė. Sprendimą neskirti pajėgumų LTSA motyvavo ir tuo, kad „LGC Cargo“ verslo planai gali turėti tranzito požymių.

„LGC Cargo“ pernai apskundė Lietuvą Europos Komisijai (EK). Įmonė, tarp kurios akcininkų ir vadovų yra buvęs „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Stasys Dailydka bei tuometinis jo pavaduotojas Stasys Gudvalis, teigia norinti vežti krovinius nuo sienos su Latvija iki sienos su Kaliningradu.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(4 žmonės įvertino)
3.0000

EK leido suteikti 10,25 mln. eurų valstybės pagalbą Palangos oro uostui

Europos Komisija ( EK ) leido suteikti 10,25 mln. eurų valstybės pagalbą Palangos oro uostui,...

Lietuvoje siūloma įrengti didžiausią Baltijos šalyse sunkiasvorių elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą (4)

Per ateinantį dešimtmetį Lietuvoje turėtų būti įrengta didžiausia Baltijos šalyse...

Savivaldybių keliams – papildomi 20 mln. eurų (1)

Savivaldybių keliams papildomai paskirstyta 20 mln. eurų Kelių priežiūros ir plėtros programos...

Vyriausybė svarstys dėl 35 mln. eurų paskolos naujai kelių rinkliavai (11)

Lietuvoje planuojant iki kitų metų pabaigos sukurti ir įdiegti elektroninę kelių rinkliavos...

Batavičius žada stiprinti komandą, aviacijos konkurencingumą (2)

Būsimasis skrydžių valdymo įmonės „Oro navigacija“ vadovas Saulius Batavičius žada...

Top naujienos

Istoriniame Latvijos mieste atrado kardinaliai pasikeitusį kvartalą: vakarais čia plūsta jaunimas, o būsto kainos jau kaip Rygoje (13)

Kuržemės centre, Latvijoje , yra vieta, kurią istorijos, gamtos ir gastronomijos mėgėjai vertina...

Vytautė Merkytė | D+

Apokalipsė, kuri neatėjo: įtikėję, kad ateities nėra, sektos nariai atsisakė dirbti ir naujas aukas verbavo per seksą

Michaelo Youngo vaikystė buvo neįprasta: berniukas uoliausiai iš savo brolių ir seserų apsiėmė...

Pažintis su keturiais nelegalais Dieveniškėse: niekur neskubėdami paprašė išvirti kavos (493)

Lietuvos pasienyje, Šalčininkų rajono Dieveniškių kaimelyje, kur būriai žmonių protestuoja...

Atostogos gali būti kitokios, nei tikitės: Kroatija ir Juodkalnija dėl koronaviruso ribos pramogas (21)

Lietuvių pamėgtos atostogų šalys Adrijos jūros pakrantėje – Kroatija ir Juodkalnija...

Griškonis irklavimo finale neprilygo galingiems varžovams – liko toli nuo medalių (2)

Jūros miško keliu pavadintame Tokijo olimpiniame irklavimo kanale vienintelis iš lietuvių likęs...

Gyventojai tūžta ant būsto administratoriaus: po brangaus remonto laiptai atrodo kaip po karo, bet pavojaus niekas netvarko (79)

Vilniuje, Karoliniškėse, esančio daugiabučio gyventojų kantrybė trūko – laiptų remontą...

11 metrų baudinių seriją pralaimėjusi „Sūduva“ baigė savo žygį Europoje „Kauno Žalgiris“ finišavo beviltiškai, krito ir „Panevėžys“ (69)

Lietuvos futbolo klubams ketvirtadienio vakaras buvo kaip niekad įtemptas – net trys A lygos...

„Socialdarbiečiai“ keičia pavadinimą – tampa Lietuvos regionų partija (114)

Opozicinė Lietuvos socialdemokratų darbo partija ketvirtadienį Kernavėje vykusiame neeliniame...

Tankiau lankysis lietus

Orų pobūdis Lietuvoje keičiasi. Virš Šiaurės Europos išplitus žemo atmosferos slėgio laukui...

Penktadienį Tokijuje – pirmojo lietuvių medalio laukimas, Gudžiaus metimai ir motyvuoti plaukikai kas, kur, kada (19)

Penktadienį, liepos 30-ąją, Tokijo olimpinėse žaidynėse varžysis 10 Lietuvos sportininkų –...