aA
Konkurencijos taryba (KT) netirs valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ ir jų antrinės įmonės „LG Cargo“ ne tranzitinių krovinių pervežimo kainodaros. Prašymą atlikti tyrimą tarybai buvo pateikusi Latvijos kapitalo geležinkelių paslaugų įmonė „LGC Cargo“.
Konkurencijos taryba netirs „Lietuvos geležinkelių“ ir „LG Cargo“ kainodaros
© DELFI / Lukas Bartkus

KT birželio 2 dienos sprendime nurodė. kad toks tyrimas neatitinka tarybos veiklos prioritetų, o jam reikalingi ištekliai būtų neproporcingi tikėtiniems jo rezultatams.

Pasak KT, „LGC Cargo“ nurodo, kad ji ir kita krovinius per Lietuvą norinti vežti bendrovė „Gargždų geležinkelis“ negali to daryti, nes negali konkuruoti su „LG Cargo“ ir „Lietuvos geležinkeliais“, vežančiais pigiau už savikainą.

„Vis dėlto „LGC Cargo“ pateikti duomenys ir paaiškinimai rodo, kad ji negali pradėti vykdyti krovinių pervežimo veiklos visų pirma ne dėl „LG Cargo“ ir „Lietuvos geležinkelių“ taikomos krovinių pervežimo kainodaros, o dėl to, kad jai nėra suteikta prieiga prie geležinkelių infrastruktūros pageidaujamais krovinių vežimo maršrutais“, – rašoma KT sprendime.

Todėl, anot KT, net atliktus tyrimą dėl galimo „LG Cargo“ ir „Lietuvos geležinkelių“ piktnaudžiavimo dominuojančia padėtimi, jis neturėtų įtakos veiksmingai konkurencijai.

Taryba taip pat pažymi, kad jos atsisakymas atlikti tyrimą nereiškia, kad „LG Cargo“ ir „Lietuvos geležinkelių“ veiksmai negali pažeisti Konkurencijos įstatymo.

KT nutarimas per 20 dienų gali būti skundžiamas Vilniaus apygardos administraciniam teismui.

„LGC Cargo“, kuri per didžiausią akcininkę Latvijos bendrovę „Baltic Transit Service“ yra netiesiogiai susijusi su žinomais buvusiais Latvijos politikais ir „Rusijos geležinkeliais“ (RŽD), dėl negautų pervežimų geležinkeliais pajėgumų 2017–2019 metais buvo pateikusi ieškinį teismui.

Vilniaus apygardos administracinis teismas šiemet gegužę nutraukė „LGC Cargo“ ginčą su pajėgumų bendrovei neskyrusia Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). Teismas teigė, kad tiek 2017-2018, tiek 2018-2019 metų traukinių tvarkaraščių galiojimo laikas yra pasibaigęs, todėl LTSA negalėtų skirti pajėgumų „LGC Cargo“.

Bendrovė taip pat prašė geležinkelio pajėgumų 2019-2020 metams, tačiau LTSA jų neskyrė. Sprendimą neskirti pajėgumų LTSA motyvavo ir tuo, kad „LGC Cargo“ verslo planai gali turėti tranzito požymių.

„LGC Cargo“ pernai apskundė Lietuvą Europos Komisijai (EK). Įmonė, tarp kurios akcininkų ir vadovų yra buvęs „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Stasys Dailydka bei tuometinis jo pavaduotojas Stasys Gudvalis, teigia norinti vežti krovinius nuo sienos su Latvija iki sienos su Kaliningradu.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(4 žmonės įvertino)
3.0000

Automobilių mokestis gali įnešti pokyčių: perspėja dėl apgavysčių, dalies žmonių laukia du keliai (104)

Lietuvoje nuo liepos 1 dienos pradėjo galioti automobilių registracijos mokestis – jį reikės...

Aukščiausiasis Teismas dėl Rusnės estakados sutarties skyrė Kelių direkcijai 95 tūkst. eurų baudą (17)

Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT) penktadienį tenkino Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT)...

„Airbus“ šiaurės Vokietijoje ketina atleisti apie 3 175 darbuotojus

„ Airbus “ dėl koronaviruso pandemijos ketina atleisti tūkstančius darbuotojų Vokietijoje,...

„Lietuvos geležinkeliai“ keičia įvaizdį: kitaip trumpins pavadinimą (82)

Didžiausia Baltijos šalyse geležinkelių grupė „ Lietuvos geležinkeliai “ 101-ojo gimtadienio...

Nidoje vėl tūps lėktuvai: aikštelei suteiktas aerodromo statusas (24)

Šiandien, liepos 3-ąją, Nidos lauko aikštelei suteiktas aerodromo statusas – po kelių metų...

Top naujienos

Po Ispanijos mokslininkų atradimo COVID-19 pandemijos istoriją teks perrašyti iš naujo? (76)

Jeigu pasitvirtins tai, ką dar nerecenzuotame straipsnyje neseniai aprašė ispanų gydytojai,...

Automobilių mokestis gali įnešti pokyčių: perspėja dėl apgavysčių, dalies žmonių laukia du keliai (104)

Lietuvoje nuo liepos 1 dienos pradėjo galioti automobilių registracijos mokestis – jį reikės...

Šventinę dieną verta pasiimti skėtį (8)

Sekmadienio dieną lietaus bus mažiau, lis tik trumpai, didžiausia tikimybė prognozuojama...

Pasiturinčios vilnietės pažintis su užsieniečiu baigėsi skaudžia tragedija: prieš mirtį patyrė ypatingas kančias (253)

Vilniuje įsikūrusiai apartamentų nuomos bendrovei ir paplūdimio sporto šakų centrui vadovavusios...

Sirijos diktatoriaus šeimoje prasidėjo karas (115)

XX a. trečiajame dešimtmetyje Ali Sulaymanas al Wahhishas gavo pravardę Al Assadas, arba Liūtas,...

Netoli Vilniaus – laimės terapija tarp gyvūnų: vykdami čia nedarykite vienos klaidos (22)

Dubingių žirgyno pristatinėti tikrai nereikia – visi jį žino, tik ne visi yra buvę. Klausiu...

Šašlykai – baisi nuodėmė sveikatai? Jei atsiminsite kelias taisykles, galėsite valgyti be sąžinės graužaties (106)

Šašlykai – daugumos lietuvių labai mėgstamas, vasariškas ir... kartais netgi pavojingas...

Svarbesnis nei bet kada: nukraujavusių „Pacers“ viltys – į galingą Sabonio žaidimą (21)

Dvidešimt dviem NBA klubam ruošiantis artėjančiam 2019-20 metų sezono pratęsimui viena iš...

Komišką įvartį įmušęs „Bayern“ iškovojo ir Vokietijos taurę (3)

Miuncheno „Bayern“ futbolininkai šeštadienio vakarą Berlyno Olimpiniam stadione iškovojo...

Grybavimo sezonas – kas jau dygsta ir kiek per valandą gali uždirbti patyręs grybautojas kokie miškai grybingesni – Lietuvos ar Lenkijos (55)

Apie grybavimo sezoną kalbamės su Valdu Kaubre, Valstybinės miškų urėdijos vadovu, gamtininku...

|Maža didelių žinių kaina