Planuojama, kad naujoji transporto priemonė bus varoma elektra, o labiausiai pastebimas aspektas – itin futuristinis dizainas.

„Konkė jau palaidota, miestas žengia modernesniu būdu. Norime išlaikyti atmintį, tačiau tai daryti inovatyviai. Tai nebus mašina, greitaeigis transportas, tačiau tai bus kaip naujasis miesto simbolis“, - kalbėjo Kauno vicemeras Simonas Kairys.

Planuota, kad po rekonstrukcijos Laisvės alėjoje turėjo būti įrenti bėgiai, tačiau nauja Kauno valdžia šios prieštaringos idėjos atsisakė.

„Tai leido sutaupyti apie 600 tūkst. eurų“, - teigė vicemeras Povilas Mačiulis.

„Vienintelis Kaunas turėjo ir turi funikulierius. Dabar reikia ne praėjusio amžiaus, o šiuolaikinių transporto priemonių“, - teigė architektas Jonas Audėjaitis.

Naujo transporto viziją pristatė dizaineris Andrea Busato iš „Scuola Italiana Design-PST Galileo“ mokyklos, kuri nuolat dirba su tokiomis kaip kompanijomis kaip „Fila", „Ferrero", „Electrolux", „Alfa Romeo", „DeLonghi", „Chicco" ir kitais visame pasaulyje žinomais prekiniais ženklais.

Trumpai kalbant, planuojama, kad Laisvės alėjoje turėtų kursuoti elektrinis vagonas. Tačiau naujoji transporto priemonė neprimena iki šiol matytų traukinių.

„Ieškojome pavyzdžių kitose Europos šalyse, kur kursuoja tokie elektriniai traukiniai. Kreipėme dėmesį į kalbą, stilistiką, apžvelgėme rinką. Žvelgėme į ateitį, tačiau mums buvo labai įdomi miesto istorija. Bet mes nenorime būti nostalgiški – laikai keičiasi, Kaunas keičiasi. Mes atkreipėme dėmesį į organinį scenarijų, natūralumą, emocijas, futuristinį stilių“, - kalbėjo A. Busato.

„Buvo sukurtas objektas, šiuolaikinė transporto priemonė skirta Kaunui. Uždavinys buvo, kad reikėjo surasti miesto transporto priemonę ir pabėgti nuo traukinių įvaizdžio. Reikėjo Kaunui surasti formą, kuri atitiktų charakterį“, - teigė profesorius Saulius Jurašius.

Penktadienį pristatyta ir pirmini idėja. Kol kas tai eskizinis, pirminis variantas.

„Vystant mintį gali kisti forma, dydis. Forma yra neeilinė. Tai emocinė forma, tačiau piemonė susideda iš modulių, forma gali kisti, pailgėti. Tai priklauso nuo miesto poreikių. Buvo panaudoti interaktyvūs stiklai, kuriuose vaizdas gali kisti. Čia galima rodyti vaizdus apie Kauno istoriją, sportą. Iš vidaus jie vaizdo neužstoja“, - kalbėjo S. Jurašius.

Kiek panašus traukinys važinėja Šveicarijoje. Panašus variantas talpina 18 keleivių. Eskizuose nematyti traukinio ratų.

„Ratai būtų maži, kad visi keleiviai, tame tarpe ir neįgalūs, galėtų lengvai įlipti“, - kalbėjo S. Jurašius.

Važiuotų naujasis autonominis traukinys Laisvės alėja nuo Soboro iki Kauno apylinkės teismo – tiesia atkarpa.

Bendrovės „Elinta“ vadovas Vytautas Jokužis teigė, kad visa elektrinė dalis jau yra paruošta.

„Techninę dalį sukurti paprasta. Tačiau sukurti dizainą, kuriuo susidomėtų visas pasaulis, yra sudėtinga. Todėl pagrindinis darbas teko dizaineriams“, - teigė V. Jokužis.

Tiesa, kol kas neapskaičiuota, kiek gali kainuoti idėjos įgyvendinimas.

„Sutaupyti pinigai Laisvės alėjos rekonstrukcijai mums leidžia pradėti galvoti apie idėjos realizavimą“, - teigė P. Mačiulis.

„Elektromobiliai yra ir sąmata nėra kažkokia fantastika. Sąmata nėra kosminė – ji reali“, - kalbėjo V. Jokužis.

Teigiama, kad už sutaupytą sumą – 600 tūkst. eurų – įgyvendinti projektą būtų realu. Planuojama, kad kitų metų pavasarį turėtų paaiškėti konkretūs skaičiai ir terminai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (121)