aA
Pirmiausia Lietuvoje bus apmokestinti seni ir galingi automobiliai. Elektromobilių naudojimas bus skatinamas plečiant jų įkrovimo tinklą – pavyzdžiui, privalomai įrengiant dvi įkrovimo vietas visuose naujuose daugiabučiuose.
Kokius automobilius siūlys apmokestinti: labiausiai smogtų seniems ir galingiems
© DELFI / Domantas Pipas

Apie tai Seimo Europos reikalų komitete penktadienį kalbėjo aplinkos ministras Kęstutis Navickas.

„Dėl automobilio mokesčio mes jau esame svarstę Vyriausybės formate. Reiktų nepamiršti, kad įvedus bendrą automobilių mokestį, jis pirmiausia kirstų mažiausias pajamas turinčioms ir gausioms šeimoms.

Dabar tai yra pateikta viešoms konsultacijoms. Tikimės šį (mokesčio, – DELFI) formatą pateikti kartu su biudžetu. Mes kalbame apie taršius automobilius. Dėl slenksčio galutinai neapsisprendę, bet mūsų siūlymas yra 200–210 g kilometrui“, – kalbėjo ministras.

Ministras posėdyje nedetalizavo, tačiau iš paskelbtų skaičių akivaizdu, kad galvoje turėjo anglies dvideginio (CO2) dujų kiekį, kurį važiuodamas išmeta automobilis.

Jo nurodyti skaičiai gana dideli. Pavyzdžiui, naujos laidos „BMW 5“ sedanas su 3 l turbodyzeliniu varikliu į aplinką išmeta 132 g CO2/km. Pernai „Lietuvos metų automobiliu“ išrinktas visureigis „Mazda CX-5“, priklausomai nuo variklio, išmeta 132–162 g CO2/km, mūsų šalyje populiarus „Volkswagen Passat“ su galingiausiu 2 litrų darbinio tūrio benzininiu motoru – 145 g CO2/km, o hibridinis „Toyota C-HR“ – 87 g CO2/km.

Didesnė nei 200 g CO2/km emisija būdinga didelio darbinio tūrio benzininiais (dažniausiai – atmosferiniais) varikliais „ginkluoti“ automobiliai. Pavyzdžiui „Cadillac Escalade“ visureigyje montuojamas 6,2 litro darbinio tūrio motoras įveikdamas vieną kilometrą į aplinką išmeta 302 gramus anglies dvideginio.

Kęstutis Navickas
Kęstutis Navickas
© DELFI / Domantas Pipas

„Iš esmės mokestis nebūtų siejamas su vadinamais liaudies automobiliais, kuriais važinėja žemas pajamas turintys žmonės. Jis taikomas į galingus ir senus automobilius. Lietuvoje ir išsiskiria parkas, kad perkami seni ir galingi automobiliai ir nesietų su tuo“, – aiškino K. Navickas.

Jis tikino, kad svarstant mokesčio projektą buvo kalbama ir apie įvairius kompensacinius mechanizmus.

„Tiesiog kad mokestis nepaveiktų ir apsaugotų ypatingai gausias šeimas. Gausioms šeimoms kaip tik ir reikia galingesnio automobilio. Ne dėl to, kad reikalingas jis galingas savo variklio tūriu, bet paties automobilio tūriu, nes daugiau vietų reikia. Apie tai kalbame ir pirmos konsultacijos prasidėjo“, – pripažino aplinkos ministras.

Jis taip pat priminė Lietuvos įsipareigojimą 9 proc. taršos sumažinimą iš ne prekybos sektoriaus. Esą nebus išvengta transporto ir žemės ūkio sektorių.

„Jei kils aplinkos taršos leidimų kainos, o jos kyla jau dabar, tai mes turėsime labai didelę duobę ir dėl to sprendimus reikia priimti. Labai tikiuosi, kad tas registracijos mokestis taršiems automobiliams bus pateiktas kartu su valstybės biudžetu“, – vylėsi K. Navickas.

Anot jo, toliau svarstomos ir visos priemonės, kurios skatintų mažiau taršių automobilių plėtrą:

„Tarkime, infrastruktūros plėtimas elektromobiliams vyksta visu tempu. Statybos reglamentai yra pakoreguoti, kad naujuose daugiabučiuose būtų mažiausia dvi įkrovimo vietos.

Per skatinamąsias priemones kiek galime, tiek einame, o dėl baudžiamųjų, ar skatinamųjų, kad nebūtų taršių apie tai diskutuojame. Visi kiti mokesčiai – kol kas apie juos nekalbame.“

Iš tiesų Lietuvoje vyrauja seni automobiliai, daugiausia varomi dyzelinu.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Transporto verslas praneša smarkiai apkarpęs investicijas (1)

Transporto ir saugojimo verslas šiais metais gerokai apkarpė investicijas, kurioms mažėti...

„Rail Baltica“ tarp Vilniaus ir Kauno – keturios galimos trasos (3)

Lietuvoje tiesiant europinės vėžės geležinkelį „Rail Baltica“ , linijoje tarp Vilniaus ir...

Žiniasklaida: ministerija svarsto Lietuvai galimybę turėti nacionalines avialinijas (24)

Susisiekimo ministerija svarsto galimybę Lietuvai kartu su privačiu investuotoju turėti...

Autoservisų patikrinimai visoje Lietuvoje tęsiasi: rasti dar 15 nesilaikę reikalavimų (14)

Prasidėjus akcijai „ Garažiukas “, Aplinkos apsaugos departamento Telšių aplinkos apsaugos...

Sakartvelas nuo lapkričio leis oro susisiekimą su Lietuva (27)

Sakartvelo civilinės aviacijos agentūra nuo lapkričio atšauks oro susisiekimo su Lietuva ir dar...

Top naujienos

424 nauji koronaviruso atvejai, pranešta apie dar 5 mirtis: daugybė atvejų ugdymo įstaigose 200 iš jų registruota Vilniaus, 80 Kauno apskrityse (484)

Ketvirtadienį paskelbti nauji duomenys dėl koronaviruso. Patvirtintas naujas rekordas ir net penkios...

Galima Šimonytės komanda – ministerijoms gali vadovauti ir profesionalai, ir gerai žinomi politikai (281)

Po pergalingo pirmojo Seimo rinkimų turo nakties, Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių...

Veryga pasakė, kada gali tekti stabdyti planines gydymo paslaugas (24)

Naujų koronaviruso atvejų daugėja šimtais. Ketvirtadienį registruoti net 424 nauji koronaviruso...

Keičiasi paveiktų šalių sudarymo ir saviizoliacijos tvarka: daliai keliaujančių galios išimtys

Nuo pirmadienio keičiasi paveiktų šalių sudarymo tvarka bei izoliacijos taikymo principai....

Švietimo ministras: pradinukai ir ikimokyklinukai į ugdymo įstaigas grįš po atostogų (8)

COVID-19 plitimas Lietuvos mokyklose kelia nerimą, sako švietimo, mokslo ir sporto ministras...

VMI paruošė tūkstančius deklaracijų: reikės sumokėti žemės mokestį (7)

Valstybinė mokesčių inspekcija ( VMI ) informuoja, kad privačios žemės savininkams...

Žvirblienė: nesinori gąsdinti – laukia ilga žiema, netrukus galime pasiekti ir 1000 atvejų per dieną (136)

Trys šimtai naujų užsikrėtimų koronavirusu per parą – ne riba, laidoje „Delfi rytas“...

Pratrūko ir Vokietija: kai kur koronaviruso plitimas jau gali būti nevaldomas

Vokietija susiduria su labai rimta COVID-19 padėtimi, teigia šalies Roberto Kocho instituto...

Skelbiama, kad „AstraZenecos“ vakcinos bandymo metu mirė savanoris papildyta (175)

Nuo koronaviruso sukeltų komplikacijų Brazilijoje mirė „AstraZeneca Plc“ COVID-19 vakcinos...

Voras.online | D+ nariams

Cichanouskajos ultimatumui įgyvendinti Lukašenkai liko vos kelios dienos: ar protestuotojai griebsis ginklų?

Spalio 13 dieną Vilniuje priversta reziduoti Baltarusijos opozicinė politikė Sviatlana...

|Maža didelių žinių kaina