aA
Trečiadienį iš Klaipėdos jau 46 kartą išvyko traukinys „Saulė“. Vadintas Europą ir Kiniją jungsiančiu projektu šiandien geležinkelio vagonų sąstatą su plataus vartojimo prekėmis traukiantis lokomotyvas dažniausiai sustoja Kazachstane. Tačiau viltys ateityje pasiekti ir Kiniją nemiršta.
Traukinio "Saulė" atvykimas
© DELFI / Audrius Solominas

Pirmasis bandomasis traukinys iš Kinijos per Lietuvą į Europą paleistas dar 2011 metais. „Lietuvos geležinkelių“ Krovinių vežimo direkcijos Komercijos departamento direktorius Tomas Keršys sako, kad jo maršrutas driekiasi daugiau nei 10 tūkst. kilometrų.

„Vežimai tokiais dideliais atstumais reikalauja glaudaus bendradarbiavimo tarp visų projekto dalyvių – geležinkelio kompanijų, operatorių, logistikos įmonių. Per šiuos metus buvo išgrynintas visas pervežimo procesas, situacija rinkoje parodė, kad kol kas didesnę perspektyvą turi pervežimai tarp Lietuvos ir Kazachstano, kurie ir yra sėkmingai vykdomi“, – paaiškino jis.

„Saulės“ operatoriaus „VPA Logistics“ geležinkelio operacijų padalinio vadovas Gintautas Kunickas sakė, kad traukinys kursuoja maždaug du kartus per mėnesį, nors pasitaiko ir intensyvesnių laikotarpių.

Jis nenorėjo atskleisti, kokios vertės kroviniai vežami konteineriuose, tačiau atsakė, kad juose dažniausiai gabenami įvairūs šveitikliai, dantų pasta, tabakas, kitos buityje naudojamos prekės, taip pat naudoti automobiliai arba jų dalys.

Statistikos departamento duomenimis, iš Lietuvos į Kazachstaną 2013 metais iš viso eksportuota prekių už kiek daugiau nei 1,5 mlrd. litų. Muilas, organinės paviršinio aktyvumo medžiagos, skalbikliai, tepimo priemonės, dirbtiniai vaškai sudaro apie 2,1 proc. šios sumos, o antžeminio transporto priemonės, išskyrus geležinkelio ir tramvajaus riedmenis, jų dalys ir reikmenys – net 23,3 proc.

Tuo metu į Kiniją Lietuva 2013 metais iš viso eksportavo prekių už 0,3 mlrd. litų.

Trukdo geopolitiniai klausimai

Paklaustas, kodėl Lietuvai nepavyksta išnaudoti „Saulės“ ir glaudžiau prekiauti su Kinija, G. Kunickas paaiškino, jog tam įtakos turi ir geopolitika. Esą mūsų santykiai su šia šalimi nuolat kinta, dažnai būna atsainūs.

Tiesa, jis pažymėjo, kad prekybos vystymo procesas nėra pamirštas ir tikimasi, jog ateityje bus pradėta prekiauti daugiau. Kol kas Kinija daugumą savo prekių į Europą atgabena per Baltarusiją.

T. Keršys irgi sakė, kad pirminė idėja išlieka tokia pati – sujungti reguliariu traukiniu Kiniją ir Europą. Tai ypač aktualu vykstant labai aktyviai vakarinių Kinijos regionų plėtrai.

„Deja, kaina išlieka pagrindiniu faktoriumi, todėl transportavimui iš Kinijos yra pasirenkamas jūrų transportas, o traukinių perspektyva – brangūs kroviniai, kuriuos reikia skubiai pristatyti į Europą.

Kitas svarbus akcentas – partnerio pasirinkimas Kinijoje, kuris atliktų krovinių konsolidaciją. Šiuo metu aktyviai dirbama su stambiomis Kinijos logistikos kompanijomis „CRIMT“, „Sinotrans“, „Cosco“, „China Shipping“, kurios galėtų užtikrinti konteinerių surinkimą Kinijoje ir prijungimą prie „Saulės“ traukinio.

Kinijoje atidaryta Lietuvos geležinkelių atstovybė, kurios pagrindinis tikslas – ieškoti krovinių, kurie galėtų būti vežami Lietuvos geležinkeliais, atstovybei sudėliotos aiškios užduotys, todėl tikimės, kad jau artimiausiu metu pavyks įgyvendinti pirminę traukinio idėją“, – kalbėjo „Lietuvos geležinkeliai“ atstovas.

Maršrutas – naudingas

Kazachstano ambasados Lietuvoje atstovas Olzhas Toguzbajevas sakė, kad traukinys „Saulė“ tiek Lietuvai, tiek Kazachstanui yra labai naudingas. „Tai yra pagrindinė mūsų šalis jungianti linija“, – pažymėjo jis.

O. Toguzbajevas taip pat priminė, kad neseniai iš Lietuvos į Kazachstaną pradėjo kursuoti ir „Baltic Wind“ traukinys. Juo daugiausiai vežami automobiliai, jų dalys, ypač prancūzų gamintojo „Peugeot“, kurio salonas neseniai atsidarė Kazachstane.

Kazachstano ambasadoriaus patarėjas sakė tikįs, jog ilgainiui traukiniai iš Lietuvos per Kazachstaną dažniau nuvažiuos ir į Kiniją, o gal net ir iki Ramiojo vandenyno. Juolab kad šiuolaikinės technologijos tai leidžia padaryti kur kas greičiau – tai, kas anksčiau truko 7–10, dienų šiandien įveikiama per 4 dienas.
T. Keršys taip pat mato galimybių „Saulės“ projektą plėtoti toliau. Jis sakė, kad „Lietuvos geležinkeliai“ konteinerinių traukinių plėtrą laiko viena iš prioritetinių krypčių. Šiuo metu jau sėkmingai eksploatuojami 7 konteineriniai traukiniai, dar šiemet planuojama paleisti traukinių naujomis kryptimis.

„Organizuojant tokius projektus, pirminiame etape naudą gana sunku apibrėžti – reikalingas didelis įdirbis organizuojant visą pervežimo procesą, dėliojant komercines sąlygas. Šiuo metu visuotinai pripažintas „Vikingas“ prieš 11 metų prasidėjo nuo kelių šimtų konteinerių per metus, o šiuo metu tai vienas iš sėkmingiausių projektų Europoje.

„Saulės“ traukiniu pervežamų konteinerių apimtys rodo, kad jau dabar šis projektas turi didelį potencialą augti, ir mes tikimės, kad mūsų turima patirtis leis šį projektą sėkmingi plėtoti“, – reziumavo pašnekovas.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kuriamas orlaivis, kurį bus galima valdyti ir neturint licencijos

Teksase įsikūrusi kompanija šiais metais siekia pradėti pardavinėti trumpus pramoginius...

„Oro navigacija“: Vilniaus oro uoste skrydžiai vyksta pagal planą

Penktadienį dėl nenumatytų aplinkybių Vilniaus aerodromo skrydžių valdymo centre dirbančioje...

Lietuvoje bus atnaujinta 14 svarbių geležinkelio pervažų papildyta (5)

Didinant eismo saugumą, Lietuvoje iki 2022 metų bus modernizuota 14 svarbių geležinkelio...

„LG Cargo“ veš iki 2 mln. tonų „Milsos“ skaldos (1)

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ krovinių vežimo įmonė pasirašė...

Skvernelis žada NT ir taršių automobilių mokesčius papildyta (561)

Naujų mokesčių bei didesnio jų progresyvumo Lietuvai nepavys išvengti, sako laikinasis premjeras....

Top naujienos

Naujausi reitingai: Nausėdos populiarumas primena 1998-ųjų Adamkų (119)

Palankiausiai vertinamų Lietuvos politikų sąrašo viršūnėje įsitvirtino prezidentas Gitanas...

Iraniečių sulaikytame laive – latvis: dėl jo paleidimo derybos vyko visą naktį (21)

Kaip rašoma pranešime spaudai, Londonas šeštadienį patarė Didžiosios Britanijos laivams...

Paviešino kraupios avarijos vaizdo įrašą: tyrimo eiga liudininkams ėmė kelti įtarimų (18)

Kėdainių rajone įvykusios kraupios avarijos tyrimas įvykį mačiusiems žmonėms ėmė kelti...

Partijų reitingas: kol du pešasi, trečias lipa į viršų pasirodė Laisvės partijos reitingas (54)

Populiariausia politinė jėga Lietuvoje yra opozicinė Tėvynės sąjungos–Lietuvos krikščionių...

Gyvai / 1006 km lenktynės prasidėjo „Dynami:T Energy“ nesėkme: vienas automobilis užsidegė, kitas – sustojo trasoje atnaujinta 12.27 (4)

Greta Palangos įrengtoje lenktynių trasoje jau 20-ąjį kartą prasidėjo „Aurum 1006 km...

Teisininko komentaras. Įdarbinti užsienietį Lietuvoje taps sudėtingiau – įvedamos kvotos (5)

Seimas priėmė įstatymo „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ pakeitimo įstatymo projektą,...

Ekspertai piešia siaubingą scenarijų: jau po 5 metų šimtai milijonų turės bėgti nuo krizės (128)

Potvyniai Pietų Azijoje kelia grėsmę beveik 6 mln. šalies gyventojų, o dėl liūčių sezono...

Salomėja Nėris – išteisinti ar nuteisti? knygos ištrauka (249)

Išteisinti Salomėją Nėrį ar nuteisti – šį klausimą gausiai pateikdama archyvinės medžiagos...

Grybų sezono laimikis: iš voveraičių ir ryžių paruošė labai skanų patiekalą, tereikėjo kelių papildomų ingredientų (17)

Voveraitės – vienos geidžiamiausių grybautojų laimikių. Šie grybai – ne tik labai skanūs...

Šiurpus Černobylyje dirbusios medikės iš Lietuvos liudijimas: rėkiau visiems sutiktiems, bet niekas manimi netikėjo (352)

„Aš nežinau, kiek dar gyvensiu (anądien su vyru prisiminėme, kad Kijevo gydytojai mums...