Šiuo metu UAB „Vėjo projektai“ komandoje dirba 22 darbuotojai. Įmonės dirbtuvėse iš 1982 m. “Škoda“ troleibuso gaminama novatoriška viešojo transporto priemonė „Dancer“.

„Mūsų tikslas pagaminti ypač lengvą, elektra varomą miesto autobusą, kurio konstrukcija pagaminta iš kompozicinių medžiagų. Konstrukcijai pagaminti naudojami stiklo ir anglies pluoštai, įvairių rūšių polimerai. Autobuso eksterjerą bus galima pakeisti per sekundę pritaikant kiekvienam miestui“, - projekto idėją nusakė įmonės generalinis direktorius Alvydas Naujėkas.

Paskaičiavo, kiek padėtų sumažinti energijos sąnaudas

Projekto įgyvendintojas pasakojo, kad nauja viešojo transporto priemonė turėtų padovanoti ir naują potyrį jos keleiviams – kuriamas interaktyvus dizainas.

Senutėje „Škodoje“ buvo sutvarkyta rėmo konstrukcija, važiuoklė, perdaryta elektrinė pavara, perkurtas interjeras, modernizuota vairuotojo vieta.

„Modernizuodami seną troleibusą tikimės jo svorį sumažinti 35 proc. Toks troleibusas naudos dvigubai mažiau elektros nei pirmtakas, o atsijungęs nuo tinklo galės važiuoti apie 20 km”, - pasakojo A. Naujėkas. Žadama iki šių metų pabaigos pabaigti pirmąją transporto priemonę. Sumažintas transporto priemonės svoris leis joje padidinti keleivių skaičių apie 30-40.

Bendrovė skaičiuoja, kad perdirbtas troleibusas, važiuodamas vieną kilometrą, sunaudos apie 0,8 kW elektros. Dabartinėmis kainomis viešojo transporto paslaugų teikėjams tai kainuotų apie 36 ct. Dabartiniai troleibusai sunaudoja apie 1,6 kW kilometrui (apie 72 ct). Dyzeliną naudojantys autobusai kilometrui sunaudoja apie 0,45 l kuro (apie 2 Lt).

„Per darbo dieną autobusas ar troleibusas vidutiniškai nuvažiuoja apie 200 km. Transporto priemonės modernizavimas leistų per dieną troleibusui sutaupyti 72 Lt, autobusui – 328 Lt”, - skaičiavo UAB „Vėjo projektai“ direktorius.

Kadangi viešojo transporto įmonės neretai įklimpusios į skolas, bendrovė žada perdirbtas transporto priemones į gatves perkelti bendradarbiaujant su lizingo kompanijomis.

„Žinome apie viešojo transporto įmonių finansinę būklę ir ji yra nedžiuginanti, nes savivaldybių skolos velkasi dešimtmečiais, todėl pradėjome tartis su lizingo bendrovėmis, jog jos dalyvautų projekte ir būtų transporto priemonių pirkėjos bei lizingo ar nuomos pagrindu be didelių investicijų operatoriai galės naudoti transporto priemones“, - teigė A. Naujėkas.

Bendrovės vadovas tikino, kad įmonė vieną transporto priemonę galėtų modernizuoti per savaitę.

Modernizuojant transporto priemonę keičiamas variklis, kuris yra apie 4 kartus lengvesnis nei dabartinis. Taip pat jis transporto priemonei suteikia 10 kW didesnį galingumą.

Kartu sumontuojama sistema, leidžianti stabdymo energiją paversti į elektrą, kuria užkraunamos baterijos.

„Dancer“ projektui sukurtas ir modernus vairuotojo valdymo skydelis, kurį galima pritaikyti prie individualaus žmogaus poreikių.

Medinės grindys ir turėklai

UAB „Vėjo projektai“ dirbantis architektas Marius Ščerbinskas atsakingas už transporto priemonės vizualines ir socialines koncepcijas.

Architektas pasakojo, kad transporto priemonės išorė bus dengiama kompozicine medžiaga, kuri gaminama iš stiklo ar anglies pluošto audinio. Būtent tokia medžiaga leidžia mažinti transporto priemonės svorį. 1 kv. m tokios medžiagos sveria apie 3,5 kg, o tai atitinka tokio paties dydžio 0,3 mm skardos svorį. Tokia plokštelė gali išlaikyti apie 200 kg svorį.

„Kadangi tokios medžiagos taisyti neįmanoma, judame į modulinę sistemą, kai įvykus avarijai per keletą valandų galėtume pakeisti kėbulo gabalą“, - kalbėjo M. Ščerbinskas.

Pasak jo, tokios medžiagos analogų yra, tačiau modernizuojamam troleibusui naudojama medžiaga pasižymės dar viena savybe. Ji bus skaidri.

„Labai nemėgstu, kai iš didelės erdvės yra patenkama į mažą. Be to, viešojo transporto priemonės yra didžiulė vizualinė tarša. Per jų sienas negali nieko matyti“, - pasakojo architektas.

Skaidria medžiaga bus dengiamos transporto priemonės sienos ir stogas, kuris leis pajusti atviras panoramas.

Pergalvotas ir transporto priemonės interjeras. Planuojama atsisakyti kuo daugiau nenatūralių medžiagų – bus montuojamos medinės grindys ir mediniai turėklai.

UAB „Vėjo projektai“ yra Lietuvos ir Vokietijos kapitalo įmonė, kurianti atsinaujinančia energija varomas elektrinio transporto sistemas tarptautinėms rinkoms. Padidinto mobilumo troleibuso su prototipine pavara sukūrimui yra skirta beveik 2 mln. Lt finansavimas iš Europos Sąjungos. Projektą administruoja Lietuvos verslo paramos agentūra(LVPA).

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (126)