aA
Kinijos geležinkelių korporacija „China Railway Corporation International“ domisi trijų Baltijos šalių įgyvendinamu milijardinės vertės transeuropinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ projektu. Pasak „Lietuvos geležinkelių“ vadovo Stasio Dailydkos, kinai nori susipažinti su projektu, o tai gali būti susiję su jų noru dalyvauti rangos konkursuose.
© DELFI (R.Achmedovo nuotr.)

„Jie nori susipažinti su Latvijoje, Estijoje tais projektais ir nori iki mūsų atvažiuoti. Ką jie ten galvoja, ką nori - neįsivaizduoju“, - BNS sakė S. Dailydka.

Stasys Dailydka
Stasys Dailydka
© DELFI / Tomas Vinickas

Anot jo, gali būti, jog Kinijos atstovai svarsto apie galimybę dalyvauti rangos konkursuose: „Galiu tik įtarti, kad jie nori rangos konkurse dalyvauti. Gal dar kažkur, gal planuoja dalyvauti su kokiais siūlymais - neįsivaizduoju“.

„Lietuvos geležinkelių“ atstovas Vidmantas Gudas BNS informavo, kad Kinijos kompanijos atstovai į Lietuvą atvyks sausio 5-11 dienomis.

Portalo lrytas.lt šaltinių duomenimis, kinai Lietuvos atstovams pasiūlė savo paslaugas bei investicijas, tiesiant „Rail Baltica“. Jie norėtų investuoti į projektą arba jį perimti. Kinijos kompanijos taip pat siūlo atsiųsti visą projektui reikalingą darbo jėgą.

Premjero atstovė Evelina Butkutė-Lazdauskienė BNS sakė negalinti pasakyti, ar iš tiesų kinai nori investuoti į „Rail Baltica“. Tačiau ji teigė, kad lapkritį ministro pirmininko vizito Kinijoje metu buvo kalbama, kad Lietuva galėtų glaudžiau dalyvauti projekte „Viena juosta - vienas kelias“.

„Buvo kalbėta, kad pas mus yra gera infrastruktūra, „Rail Baltica“ vystoma, traukiniai „Saulė“, „Vikingas“, ir galėtų dalyvauti „Viena juosta -vienas kelias“, - BNS sakė E.Butkutė-Lazdauskienė.

Pasak susisiekimo ministro atstovo Ričardo Slapšio, kinų investicijos į „Rail Baltica“ yra daugiau „teoriniai pasvarstymai“. Jis teigė, jog konkrečių pasiūlymų dėl to nesulaukta.

Lapkričio pabaigoje Pekine vykusiame Lietuvos–Kinijos verslo forumo metu pasirašyta 11 įvairių sutarčių, kurios atvers kelius Kinijos investicijoms Lietuvoje. Tuo metu Kinijos pramonės korporacija „China Merchants Group“ (CMG) pasirašė sutartį su „Lietuvos geležinkeliais“ dėl ekspedijavimo ir logistikos įmonės kūrimo.

Be to, CMG ketina Klaipėdoje steigti logistikos parką, investuoti į jūrų uostą ir tapti vieno iš terminalų valdytoja bei potencialia tolesnės uosto plėtros partnere. Ji taip pat derasi su tarptautine uostų terminalų operatore „Terminal Investment Limited“ dėl investicijų į vieną didžiausių Klaipėdos uosto krovos bendrovių „Klaipėdos Smeltė“.

Pekino bendrovė „Beijing Energy Investment Holding“ į kogeneracinę jėgainę Kaune norėtų investuoti 300-400 mln. eurų.

BNS
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Susikirto dėl metro statybų: ar Vilniuje jį apskritai įmanoma įrengti (40)

Neseniai Seimas priėmė Metropoliteno įgyvendinimo įstatymą, kuriuo uždegė žalią šviesą...

Paskelbtas „Rail Baltica“ ruožo Rokai-Palemonas rangovo konkursas (1)

Valstybės valdoma bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ paskelbė europinės vėžės...

„Kautra“ atviruką 50 metų jai atidavusiam darbuotojui nupiešė ant autobuso (12)

Antradienio rytą „Kautros“ darbuotojai išradingai pasveikino buvusį autobuso vairuotoją,...

Vėl keis Gedimino prospekto trinkeles – dviratininkų takai taps šviesesni kainuos per 0,6 mln. eurų (111)

Vilniaus miesto savivaldybė kitąmet planuoja atnaujinti dviračių takus visame Gedimino prospekte.

„Lietuvos geležinkeliai“ studentams pradeda siūlyti apmokamas stažuotes (3)

„Lietuvos geležinkelių“ įmonių grupė nuo šių metų lapkričio pradėjo apmokamų...

Top naujienos

Pravieniškių mafija“: išskirtinė slaptu informatoriumi paversto kalinio išpažintis (49)

Daugybę metų Pravieniškių pataisos namuose siautėję aukščiausioms kalinių kastoms...

Įsileidus Kremlių – tragedija: neįsivaizdavome, kad žmonės bus žudomi vidury baltos dienos (148)

Lygiai prieš penkerius metus prasidėjo Ukrainos Orumo revoliucija – Maidanas . „Tai buvo...

Susikirto dėl metro statybų: ar Vilniuje jį apskritai įmanoma įrengti (40)

Neseniai Seimas priėmė Metropoliteno įgyvendinimo įstatymą, kuriuo uždegė žalią šviesą...

„Sports Illustrated“: sužvėrėjęs Sabonis neįsivaizduoja žaidimo „puse kojos“ ar 50 proc. (33)

Vienu iš Indianos „Pacers“ komandos lyderių tapęs 22 metų Domantas Sabonis šį sezoną...

Į vieną labiausiai izoliuotų pasaulio kampelių įžengusį amerikietį ištiko baisus likimas (56)

Indijos Andamanų salose, kurios yra tarp labiausiai izoliuotų pasaulio kampelių, nuo valstybės...

Nuomos verslas vis dar skendi šešėlyje: kas laukia tų, kurie nemoka mokesčių

Nuomojančių būstą oficialiai pamažu daugėja – per penketą metų šalyje legalių nuomotojų...

Unikauskas ir Gylys – kodėl slogą gydyti reikia rimtai: po sinusito galite visiškai pasikeisti

„Ką daryti, jei net praėjus septynioms dienoms sloga nesibaigia?“ – LRT TELEVIZIJOS laidoje...

Bičiuliai, draugai ir gerbėjai atsisveikina su netikėtai mirusiu teatro genijumi Eimuntu Nekrošiumi: tai yra labai skaudu (52)

Žinia, kad lapkričio 20-ąją anapilin iškeliavo vienas garsiausių Lietuvos teatro režisierių...

Pramogos Vokietijoje pigesnės nei Lietuvoje: akys raibo nuo pasiūlymų (151)

Vieną negražią dieną, tingiai beieškodamas pigesnių savaitgalinių kelionių idėjų, aptikau...

Indrė Makaraitytė. Kai blaivus protas išeiginėje, ateina Puidokas (344)

Pernai užregistruotas 8181 asmuo, nukentėjęs nuo smurto artimoje aplinkoje. 80 proc. iš šių...