Vairuotojas žuvo vietoje. Pirminiais duomenimis, vilkikas turėjo problemų su stabdymo sistema. Šį spėjimą patvirtins arba paneigs galutinė avariją tiriančios Norvegijos ekspertų grupės išvada, kurios „Agrenta“ atstovai dar negavo. Įmonės vadovas Algis Trinkūnas sako, kad ekspertai prižada, kad susisieks, pateiks išvadą, bet kol kas jokių dokumentų nėra gavę.

„Sunkvežimis likęs avarijos vietoje. Galiu pasakyti tik tiek, kad tai labai skaudus įvykis, per 17 darbo metų Norvegijoje neturėjome didesnių incidentų“, - patikina A. Trinkūnas.

Abi minėtas avarijas sieja tai, kad greičiausiai jos įvyko dėl netvarkingos automobilių techninės būklės. Beveik visada tokiais atvejais kaltas lieka vairuotojas, kuris turi pasirūpinti, kad jo vairuojama transporto priemonė būtų saugi. Tačiau niekam ne paslaptis, kad kartais vairuotojai neturi kitokio pasirinkimo kaip tik važiuoti su ne itin patikimu vilkiku. Ne kartą girdėtos istorijos, kuomet vairuotojai, pranešę įmonės atsakingam darbuotojui, apie iškilusios problemas, dažniausiai išgirsta atsakymą: na, kaip nors parvažiuok, po truputį, o po to žiūrėsim.

Neoficialus nurodymas vėliau gali tapti labai skaudžios nelaimės priežastimi. Norėdamas išvengti atsakomybės, vairuotojas turėtų reikalauti raštiško įsakymo važiuoti toliau, su jame nurodytomis vilkiko problemomis. Tačiau taip beveik niekada nebūna.

Restauruotos padangos, abejotinos būklės stabdžiai, susidėvėjusi pakaba, tai tik kelios galimos problemos, dėl kurių kyla autokatastrofos. Juk keliuose be vilkikų važinėja ir lengvieji automobiliai, autobusai pilni žmonių, per perėjas vaikšto vaikai. O milijonus kainuojanti įranga reikalauja ir atitinkamos priežiūros. Ir ja reiktų rūpintis iš anksto, reguliariai tikrinti jos techninę būklę.

Iš vairuotojų teko girdėti, kad kartais važiuojama vilkikais, kurių techninė apžiūra pasibaigusi. Tokiu atveju negalioja ir transporto priemonės draudimas. Tad įvykus autoįvykiui, vairuotojas gali skaudžiai nukentėti ne tik fiziškai, bet ir finansiškai. Visi supranta, kad taip elgtis nederėtų, tačiau nesinori pyktis su vadovybe ir prarasti darbą, tad tenka rizikuoti. Galbūt šioje situacijoje reikia tik paklausti savęs, ar verta?

Kol Lietuvoje bus vairuotojų, kurie nebijos važinėti netvarkingomis transporto priemonėmis, tol darbdaviai tuo naudosis. Reiktų būti solidariems ir pasistengti panaikinti tokią praktiką. Belieka pasidžiaugti tuo, kad dauguma vilkikų Lietuvoje dėl techninės apžiūros neturi problemų – ji atliekama iškart.
Privalomosios techninės apžiūros centrų duomenimis, trečdaliui vilkikų atlikti echninę apžiūra iš pirmo karto nepavyksta. Dažniausi pasitaiko stabdžių sistemos gedimų, būna netinkamai sureguliuoti žibintai, prasisunkia alyva.