Valstybės įmonė „Kelių priežiūra“ pertvarkyta: 2019 m. planuojama sutaupyti 2,5 mln. Eur, kurie būtų skiriami kelių priežiūros gerinimui. Tiesa, pertvarka palies ir iki 150 įmonės darbuotojų – jų žadama atsisakyti. Taip pat įmonė žada atsisakyti ir turėtų butų ar poilsio namų.
© DELFI / Kiril Čachovskij

Dėl vykdomų pokyčių nelieka 11 įmonės padalinių, kurie sujungiami į regionus: centro, vakarų, šiaurės vakarų, šiaurės rytų, rytų ir „Automagistralę“.

Pagrindinės administracijos funkcijos – kelių priežiūros ir statybos, komercijos, technikos ir turto, kokybės ir technologijų, finansų, personalo, teisės ir administravimo – bus sutelktos į 7 kontroliuojamus departamentus. Regionuose ir toliau veiks 46 kelių tarnybos.

„Keičiame struktūrą ir atsisakome perteklinių administracinių funkcijų. Tuo pačiu siekiame išlaikyti savo srities profesionalus, norinčius tobulėti, žengti koja kojon su šiuolaikine verslo rinka, tad pirmiausia skelbsime vidines atrankas, į kurias kviesime esamus komandos narius“, – sako „Kelių priežiūros“ generalinis direktorius Darius Aleknavičius.

Darbuotojams, kurie neras pageidaujamos vietos naujoje įmonės struktūroje ar norės karjerą tęsti už įmonės ribų, bus pasiūlyta įdarbinimo konsultantų pagalba, ją finansuos „Kelių priežiūra“. Įgyvendinami pokyčiai per šiuos metus palies iki 150 įmonės darbuotojų.

Skaičiuojama, kad jau per 2019 m. įmonė, atsisakiusi besidubliuojančių funkcijų, sutaupys apie 2,5 mln. Eur, kuriuos ketinama skirti kelių priežiūros gerinimui, tinkamų darbo sąlygų kūrimui. Įmonė planuoja, kad iš viso efektyvesnė veikla leis pasiekti 8,5 mln. Eur rezultat1 (2019 m. palyginti su 2016 m.)

Direktorius taip pat pasakojo, kad įmonė atsisakys per 30 nekilnojamojo turto objektų, tarp kurių yra ir butai, poilsio namai.

„Kelių priežiūra“ įkurta 2017 m., reforma pradėta siekiant depolitizuoti valstybės kontroliuojamas įmones ir efektyvinti įmonės veiklą, vadovaujantis Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO) rekomendacijomis.

Darius Aleknavičius
Darius Aleknavičius
© DELFI / Kiril Čachovskij

„Galutiniai įmonės savininkai yra mokesčių mokėtojai, tad privalome dėti visas pastangas, kad ji būtų valdoma atsižvelgiant į visuomenės interesus. Siekiame veikti efektyviai, užtikrinti saugumą kelyje, kelių priežiūrą organizuoti nuosekliai visame Lietuvos kelių tinkle, savo veiklą vykdyti pagal aukščiausius skaidrumo, etikos ir socialinės atsakomybės standartus“, – tikino D. Aleknavičius.

Praėjus pusmečiui po reorganizacijos įmonė atsisakė su viešosiomis paslaugomis susijusių veiklų, perduodama jas kitoms institucijoms, centralizavo viešuosius pirkimus, įdiegė skaidrumo politiką, centralizuotą dokumentų valdymo sistemą, pradėjo perteklinio turto perdavimą Turto bankui.

„Kelių priežiūra“ planuoja pasirengti strateginį planą ateinantiems ketveriems metams – jį pristatyti numatyta lapkričio mėnesį. Iki pristatymo atliekami namų darbai: apskaitos ir verslo, dokumentų valdymo ir personalo sistemų diegimas, pasenusių, neefektyvių ir nusidėvėjusių mašinų keitimas, maršrutų ir kelių tarnybų tinklo analizė.

„Informacinės technologijos, modernūs darbo ir vadybos metodai – sritys, į kurias ketiname investuoti. Turime ambiciją tapti pavyzdžiu kitoms šalims. Jau šiandien yra diegiamos išmaniosios sistemos, padėsiančios prognozuoti oro sąlygas ir greičiau reaguoti į besikeisiančią situaciją keliuose žiemą. Efektyvesnei kelių būklės analizei ketiname pasitelkti ir daugiau modernių technologijų“, – apie ateities planus pasakojo įmonės vadovas.

Sujungus regionines priežiūros įmones valstybinės reikšmės keliai buvo atskirti nuo paslaugos (kelių priežiūros) ir perduoti Lietuvos automobilių kelių direkcijai.

„Kelių priežiūroje“ per 2,6 tūkst. darbuotojų. Ji yra atsakinga už 21 tūkst. km valstybinės reikšmės kelių: žiemą valo sniegą, barsto kelius, pavasarį – rudenį tvarko kelio ženklus, griovius, kelių sankasas, atnaujina susidėvėjusią kelių dangą, profiliuoja/greideriuoja žvyrkelius prižiūri pakelės statinius, želdinius ir kt.

Per metus kelių valstybinių priežiūrai išleidžiama apie 79 mln. Eur.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Savaitgalio naktimis Vilniuje bus eismo pakeitimų: T. Narbuto gatvę geriau aplenkti (3)

Pavasarį sostinėje pradėtos naujo pėsčiųjų ir dviračių viaduko per T. Narbuto gatvę statybos...

Naujos detalės dėl lietuvių vilkiko avarijos Italijoje: užkardas buvo pakeltas? (273)

Kaip jau buvo pranešta, ketvirtadienio naktį Italijoje į tragišką avariją pateko vilkikas iš...

Vasarą ties Panevėžiu bus ribojamas eismas „Via Baltica“ (7)

Vykdant Panevėžio aplinkkelio rekonstrukciją „ Via Baltica “ kelyje vasarą bus smarkiai...

Teismas turės iš naujo spręsti „Biserio“ pretenzijas Vilniui (1)

Teismas turės iš naujo svarstyti Vilniaus kelių ženklinimo bendrovės „Biseris“ pretenzijas...

Žada apsaugoti vakarinę Vilniaus dalį nuo liūčių (1)

Vasaromis Lietuvą ėmus skandinti liūtims, Vilniaus miesto savivaldybė ir gyvenamąsias statybas...

Top naujienos

Lietuvai stojant į turtingųjų klubą, išaiškėjo niūri statistika: „sublizgėjom“ antirekordais   (222)

Turtingųjų valstybių klubu pakrikštytoje Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijoje (...

Palanga išskėstomis rankomis jau laukia poilsiautojų: kokiomis maisto kainomis pasitiko (195)

Kaip privilioti kuo daugiau turistų šiltuoju sezonu, Palangos verslininkai jau gerai apgalvojo....

Pikul žaidžia atviromis kortomis: apie santuokos užkulisius ir kitus galimus Jasaičio romanus su žinomomis moterimis (4)

Pastaruoju metu kone visa lietuva stebi skaudžią dviejų žmonių santykių dramą. Susipykę...

Savaitgalį laukia gražūs orai, o po jų – fantastiški karščiai (27)

Iškeliaujanti gegužė karščio mėgėjų nenuvils ir toliau: karštas bus ne tik savaitgalis, bet...

Vairuotojai sunerimo: eismo ženklai perspėja apie karo grėsmę? (18)

Geltonos spalvos ženklų su stilizuotais tankų ir šarvuočių atvaizdais buvo pastebėta Lenkijoje...

Nužudymo bylą išsprendė tik praėjus 36 metams: žudikas vaikščiojo visai šalia (1)

JAV Teksaso valstijoje pareigūnai išsprendė nedidelį miestelį sukrėtusio Beth Bramlett...

Fenomenalus LeBrono benefisas išplėšė Love'o netekusiems „Cavaliers“ septintąsias rungtynes (20)

NBA Rytų konferencijos finalo laimėtojas pirmą kartą po penkerių metų pertraukos spręsis...

Kodėl po uodo įkandimo taip ilgai vargina niežulys?

Kai uodas įkanda, jis ne tik išsiurbia žmogaus kraujo , bet ir įšvirkščia savo seilių....

„Akropoliuose“ vyksta „Jamam“ nuolaidų akcija (3)

Penktadienį ir šeštadienį prekybos ir pramogų centruose „Akropolis“ vyksta nuolaidų akcija...

Šokiruojantis merginos pagrobimas: gyvą palaidojo po žeme (76)

Barbaros Jane Mackle gyvenimas buvo tikrai kerintis. Daili ir populiari 20 metų mergina buvo Majamyje...