aA
Valstybės įmonė „Kelių priežiūra“ pertvarkyta: 2019 m. planuojama sutaupyti 2,5 mln. Eur, kurie būtų skiriami kelių priežiūros gerinimui. Tiesa, pertvarka palies ir iki 150 įmonės darbuotojų – jų žadama atsisakyti. Taip pat įmonė žada atsisakyti ir turėtų butų ar poilsio namų.
© DELFI / Kiril Čachovskij

Dėl vykdomų pokyčių nelieka 11 įmonės padalinių, kurie sujungiami į regionus: centro, vakarų, šiaurės vakarų, šiaurės rytų, rytų ir „Automagistralę“.

Pagrindinės administracijos funkcijos – kelių priežiūros ir statybos, komercijos, technikos ir turto, kokybės ir technologijų, finansų, personalo, teisės ir administravimo – bus sutelktos į 7 kontroliuojamus departamentus. Regionuose ir toliau veiks 46 kelių tarnybos.

„Keičiame struktūrą ir atsisakome perteklinių administracinių funkcijų. Tuo pačiu siekiame išlaikyti savo srities profesionalus, norinčius tobulėti, žengti koja kojon su šiuolaikine verslo rinka, tad pirmiausia skelbsime vidines atrankas, į kurias kviesime esamus komandos narius“, – sako „Kelių priežiūros“ generalinis direktorius Darius Aleknavičius.

Darbuotojams, kurie neras pageidaujamos vietos naujoje įmonės struktūroje ar norės karjerą tęsti už įmonės ribų, bus pasiūlyta įdarbinimo konsultantų pagalba, ją finansuos „Kelių priežiūra“. Įgyvendinami pokyčiai per šiuos metus palies iki 150 įmonės darbuotojų.

Skaičiuojama, kad jau per 2019 m. įmonė, atsisakiusi besidubliuojančių funkcijų, sutaupys apie 2,5 mln. Eur, kuriuos ketinama skirti kelių priežiūros gerinimui, tinkamų darbo sąlygų kūrimui. Įmonė planuoja, kad iš viso efektyvesnė veikla leis pasiekti 8,5 mln. Eur rezultat1 (2019 m. palyginti su 2016 m.)

Direktorius taip pat pasakojo, kad įmonė atsisakys per 30 nekilnojamojo turto objektų, tarp kurių yra ir butai, poilsio namai.

„Kelių priežiūra“ įkurta 2017 m., reforma pradėta siekiant depolitizuoti valstybės kontroliuojamas įmones ir efektyvinti įmonės veiklą, vadovaujantis Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO) rekomendacijomis.

Darius Aleknavičius
Darius Aleknavičius
© DELFI / Kiril Čachovskij

„Galutiniai įmonės savininkai yra mokesčių mokėtojai, tad privalome dėti visas pastangas, kad ji būtų valdoma atsižvelgiant į visuomenės interesus. Siekiame veikti efektyviai, užtikrinti saugumą kelyje, kelių priežiūrą organizuoti nuosekliai visame Lietuvos kelių tinkle, savo veiklą vykdyti pagal aukščiausius skaidrumo, etikos ir socialinės atsakomybės standartus“, – tikino D. Aleknavičius.

Praėjus pusmečiui po reorganizacijos įmonė atsisakė su viešosiomis paslaugomis susijusių veiklų, perduodama jas kitoms institucijoms, centralizavo viešuosius pirkimus, įdiegė skaidrumo politiką, centralizuotą dokumentų valdymo sistemą, pradėjo perteklinio turto perdavimą Turto bankui.

„Kelių priežiūra“ planuoja pasirengti strateginį planą ateinantiems ketveriems metams – jį pristatyti numatyta lapkričio mėnesį. Iki pristatymo atliekami namų darbai: apskaitos ir verslo, dokumentų valdymo ir personalo sistemų diegimas, pasenusių, neefektyvių ir nusidėvėjusių mašinų keitimas, maršrutų ir kelių tarnybų tinklo analizė.

„Informacinės technologijos, modernūs darbo ir vadybos metodai – sritys, į kurias ketiname investuoti. Turime ambiciją tapti pavyzdžiu kitoms šalims. Jau šiandien yra diegiamos išmaniosios sistemos, padėsiančios prognozuoti oro sąlygas ir greičiau reaguoti į besikeisiančią situaciją keliuose žiemą. Efektyvesnei kelių būklės analizei ketiname pasitelkti ir daugiau modernių technologijų“, – apie ateities planus pasakojo įmonės vadovas.

Sujungus regionines priežiūros įmones valstybinės reikšmės keliai buvo atskirti nuo paslaugos (kelių priežiūros) ir perduoti Lietuvos automobilių kelių direkcijai.

„Kelių priežiūroje“ per 2,6 tūkst. darbuotojų. Ji yra atsakinga už 21 tūkst. km valstybinės reikšmės kelių: žiemą valo sniegą, barsto kelius, pavasarį – rudenį tvarko kelio ženklus, griovius, kelių sankasas, atnaujina susidėvėjusią kelių dangą, profiliuoja/greideriuoja žvyrkelius prižiūri pakelės statinius, želdinius ir kt.

Per metus kelių valstybinių priežiūrai išleidžiama apie 79 mln. Eur.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Siūlo pelno mokesčio lengvatą taikyti elektromobiliams (10)

Ūkio ministerija siūlo patobulinti pelno mokesčio lengvatos taikymą investiciniams projektams,...

„Lietuvos geležinkelius“ paliko Turto valdymo centro direktorė (13)

Iš valstybės valdomos bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ pasitraukė Turto valdymo centro,...

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija: konkuruosime, kad krovinių tranzitas tarp Lietuvos ir Baltarusijos toliau augtų (4)

Baltarusijai paskleidus žinią , kad šalis ketina krovinius iš Klaipėdos nukreipti į Rygą,...

Rugpjūtį keleivių traukiniais skaičius buvo 16 proc. didesnis nei pernai (2)

Rugpjūtį „Lietuvos geležinkelių“ traukiniais vietiniais ir tarptautiniais maršrutais keliavo...

Kelių direkcija nutraukė antrąjį Rusnės estakados statybų konkursą (52)

Automobilių kelių direkcija nutraukė antrąjį Rusnės estakados statybų konkursą, skirtą keliui...

Top naujienos

Pirmąją popiežiaus Pranciškaus vizito dieną – netikėtas gestas ir gausios pagyros Lietuvai (1271)

Šeštadienio vakarą baigiasi pirmoji popiežiaus Pranciškaus diena Lietuvoje. Ko gero, svarbiausiu...

Telefonai kaista: skelbiama apie didžiulį emigrantų susidomėjimą grįžti į Lietuvą (203)

Teigiama, kad tarp Jungtinėje Karalystėje (JK) gyvenančių lietuvių susidomėjimas grįžimu į...

Darbuotojai pasipiktinę – atlyginimai vėluoja po pusmetį (47)

Pledus, baldinius ir kitokius audinius gaminančios bendrovės „Lanalita“ gamybinio padalinio...

Tokių Prezidento rinkimų Lietuva seniai nematė: Pakso referendumas dėl lito ir kiti nežinomieji (553)

Likus mažiau nei metams iki prezidento rinkimų, prie starto linijos rikiuojasi kandidatai. Nors per...

Ypatingą vaidmenį popiežiaus vizito metu atlikęs 14-metis: iš pradžių tuo nepatikėjau (252)

Nors popiežius Pranciškus jau išvyko nakčiai į Apaštališkąją nunciatūrą, tūkstančiai...

Jasikevičius po pirmos pergalės: jie bėga, griūna, nori viską daryti, bet tai yra gerai (15)

Kauno „Žalgiris“ įsirašė pirmąją pergalę naujai startavusiame „Betsafe- LKL “ sezone....

Ką tik vairuotojo pažymėjimą atgavęs Paulius Aršauskas – ir vėl policijos taikiklyje (65)

Vis dažniau žiniasklaidoje minimas ir vos prieš kelias dienas vairuotojo pažymėjimą atgavęs...

Ko turėtumėte atsisakyti miegamajame, jeigu norite kokybiško poilsio (4)

Miegamasis turėtų būti tikra ramybės oazė, todėl svarbu žinoti, kaip šį kambarį tinkamai...

Šiurpus mokslininkų atradimas – žmogaus akis gali matyti „atvaizdus-vaiduoklius“

Mokslininkai neseniai išsiaiškino, kad žmogaus akis turi gana šiurpą keliančių gebėjimų....

Aplankė skaniausių desertų vietas: čia pasidaryti nuotrauką tiesiog būtina (2)

Pastaraisiais metais vis dažniau galime išgirsti sąvoką „instagramiškas maistas“, kitaip...