aA
Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) tęsiamas kelių kokybės auditas atskleidė kai kurių rangovų piktnaudžiavimo detales, – kalbantis su rangovais dėl anksčiau aptiko broko ištaisymo, paaiškėjo, kad kai kuriuose objektuose nusižengta ne tik atliekant rangos darbus, bet ir kai kurių projektų vykdymo metu galimai buvo suklastota dokumentacija mažinant reikalavimus ir naudojant prastesnes medžiagas.
Kelio Vilnius-Utena remontas (LAKD.lt nuotr.)
Kelio Vilnius-Utena remontas (LAKD.lt nuotr.)

Be to, dalis rangovų vengia prisiimti atsakomybę už padarytus pažeidimus, atsisako bendradarbiauti ir taisyti defektus, pateikia tikrovės neatitinkančius tyrimų rezultatus, vilkina procesus.

Pasak Kelių direkcijos vadovo Vitalijaus Andrejevo, kalbantis su rangovais dėl defektų apimties, jų šalinimo ir darbų terminų palyginti visuose dokumentuose nustatyti reikalavimai: nuo viešųjų pirkimų techninių specifikacijų iki techninių darbo projektų. Paaiškėjo atvejų, kai projektuojant ir įgyvendinant projektus reikalavimai dokumentuose buvo mažinami kokybės sąskaita.

„Buvome įsipareigoję 2019 m. sutvarkyti nustatytus defektus. Paaiškėjo naujos aplinkybės, tam tikrų rengėjų nenoras bendradarbiauti, vengti atsakomybės, nepateikti dokumentų. Pirkimo dokumentai skiriasi nuo parengtų techninių projektų. Šios aplinkybės verčia mus nerimauti dėl tam tikrų objektų defekto ištaisymo iki metų pabaigos“, – žurnalistams sakė V. Andrejevas.

Valstybinės reikšmės kelių kokybės audito metu nustatyti defektai ruožuose, dėl kurių rangovai bendradarbiauja, bus pašalinti iki 2019 metų pabaigos. Kituose ruožuose, dėl kurių rangovai atsisako bendradarbiauti ir vilkina procesus, defektų ištaisymas gali persikelti į kitus metus.
Rangovai supažindinti su audito išvadomis ir pasiūlyti galimi defektų šalinimo būdai. Dalis įmonių sutinka bendradarbiauti, teikia informaciją, sutinka ištaisyti defektus.

Pavyzdžiui, bendrovės „Panevėžio keliai“ ir „Kauno tiltai“ keliuose ruožuose, kuriuose buvo nustatyti pažeidimai, paklojo naują asfaltą, su bendrove „Alkesta“ pasiektas susitarimas dėl garantinio termino pratęsimo ir bus vykdoma tolesnė objekto stebėsena, įmonės „Žemaitijos keliai“ ir „Eurovia Lietuva“ sutiko patikrinti visą kelio ruožą po to, kai bus gautos išvados dėl pažeidimų apimčių, tada bus sprendžiama dėl trūkumų ištaisymo būdų ir terminų.

Tačiau, pasak LAKD, yra rangovų, kurie ne tik atsisako šalinti defektus, bet ir vilkina procesus, atsisako teikti informaciją, bendradarbiauti, ignoruoja nustatytas faktines aplinkybes.

„Rangovai vengia pateikti arba pateikia kitus dokumentus, atsižvelgiant ir į Verslo konfederacijos vadovo rekomendaciją, ketiname visus rangovus, kurie atsisakė bendradarbiauti arba atsisako taisyti defektus, viešinti, kad visuomenė žinotų, kokių rangovų kokie darbai neatlikti“, – teigė V. Andrejevas.

LAKD teigimu, kelių kokybės audito metu tikrinant, ar atlikti darbai atitinka projektinę dokumentaciją, paaiškėjo, kad bendrovės „Fegda“ įrengtame ruože (kelio Nr. 5230 Paberžė-Barskūnai-Medžiukai ruožas nuo 6,50 iki 11,16 km) projektinė dokumentacija neatitinka viešojo pirkimo techninės specifikacijos. Projektinėje dokumentacijoje skaldos pagrindo sluoksnis pakeistas pigesnėmis ir prastesnėmis medžiagomis.

Vykdant kelių auditą susidurta su atveju, kai rangovai slepia faktines aplinkybes, siekiant išvengti atsakomybės. Bendrovės „YIT Lietuva“ (anksčiau UAB „Lemminkainen Lietuva“) įrengtame objekte (kelio Nr. 4220 Verdainė-Pašyšiai ruožas nuo 0,696 iki 5,300 km) vietoje viešųjų pirkimų dokumentuose nustatyto skaldos pagrindo sluoksnio buvo panaudotos prastesnės ir pigesnės medžiagos, taip susilpninant kelio dangos konstrukciją. Audito metu paaiškėjo, kad techninė priežiūra dar vykdant rangos darbus buvo nustačiusi, kad buvo paklota ne tokia medžiaga, tačiau darbai vis tiek buvo priimti.

LAKD praneša, kad rangovas sutiko atlikti papildomus tyrimus pažeidimų mastui nustatyti ir pateikė Kelių direkcijai rezultatus. Rangovo samdyta laboratorija nustatė neva objekte medžiagos panaudotos tinkamos. Kadangi laboratorijų atliktų tyrimų rezultatai smarkiai skyrėsi, Kelių direkcija pasitelkė užsienio laboratoriją, kuri patvirtino pirmų laboratorijų tyrimų rezultatus, t. y., kad visame objekte buvo panaudota netinkama medžiaga.

Siekiant pašalinti audito metu nustatytus defektus, kartu su audito išvadomis Kelių direkcija pateikė bendrovei „Kamesta“ alternatyvų sprendinį defektams ištaisyti, t. y. įrengti papildomą asfalto sluoksnį visame kelio ruože (kelio Nr. 5223 Buivydžiai–Lavoriškės–Kena ruožas nuo 0,00 iki 8,67 km). Kadangi rangovas atsisakė savo sąskaita ištaisyti defektus, Kelių direkcija ketina pirkti papildomus rangos darbus ir po to sąskaitą už juos pateiks rangovui.

Šiaulių plentas“ įrengtuose ruožuose (kelio Nr. 4001 Žeimiai-Pamūšis-Pašvitinys ruožas nuo 22,69 iki 26,46 km; kelio Nr. 4001 Žeimiai-Pamūšis-Pašvitinys ruožas nuo 27,55 iki 32,61 km; kelio Nr. 4004 Kuršėnai-Smilgiai-Aukštelkė ruožas nuo 8,16 iki 11,38 km) trūksta skaldos pagrindo sluoksnio storio, tačiau rangovas atsisako bendradarbiauti ir atlikti detalius tyrimus problemos mastui nustatyti. Kelių direkcijos iniciatyva bus atlikti papildomi tyrimai defektų mastui nustatyti. Jeigu rangovas nesutiks ištaisyti defektų, Kelių direkcija pasitelks trečiąsias šalis jų ištaisymui ir pateiks patirtų išlaidų sąskaitą rangovui apmokėti.

Pasak V. Andrejevo, nustačius daugiau pažeidimų, būtų galvojama apie tyrimo plėtimą.

„Jeigu matysime, kad tai sisteminis pobūdis, tyrimą plėsime, kad nustatytume objektus, kuriuose defektai atsiranda dėl rangovų netinkamų veiksmų. Kol kas turime pateiktus 18 objektų. 6 objektuose ištaisyti defektai, 6 – rangovai bendradarbiauja, o dar 6 objektuose turime problemų su nenoru bendradarbiauti“, – sakė LAKD vadovas.

2018 m. Susisiekimo ministerijos iniciatyva atlikus šalies valstybinės reikšmės kelių kokybės auditą buvo ištirti 33 skirtingi keliai ir nustatyta, kad beveik 90 proc. tirtų kelių neatitiko kokybės reikalavimų. Net 18 kelių buvo nustatyti esminių pažeidimų, dėl kurių objektai apskritai neturėjo būti priimti. Audito metu buvo tikrinti keliai, statyti bei rekonstruoti 2008-2017 metais.

ELTA
Turite teisinį klausimą?
Aiškiai ir konkrečiai aprašykite savo situaciją – jos teisinį vertinimą ir savo įžvalgas „Delfi Plius“ platformoje pateiks Lietuvos jaunųjų advokatų asociacijos nariai.

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(24 žmonės įvertino)
4.7917

„Finnair“ pranešė atleisianti 200 darbuotojų

Suomijos oro linijų bendrovė „ Finnair “ ketvirtadienį pranešė pradedanti derybas dėl...

„Teltonika“ pradėjo masinę elektromobilių įkrovimo stotelių gamybą

Lietuvos aukštųjų technologijų įmonių grupei „Teltonika“ priklausanti bendrovė...

„AirBaltic“ skelbia apie 18 naujų maršrutų – keturi iš Vilniaus (1)

Latvijos oro linijų bendrovė „AirBaltic“ šiandien paskelbė kitų metų vasaros sezono, kuris...

Neliks dar vieno skrydžio iš Vilniaus: uždaromas vienas iš JK oro uostų

Donkasterio Šefildo oro uosto (DSA) savininkas pareiškė, kad oro uostas užsidarys, nes...

Planuojama dar viena perkėla iš Klaipėdos į Kuršių neriją

Pietinės Klaipėdos uosto plėtros pasiūlymuose numatyta vieta dar vienai perkėlai į Kuršių...

Top naujienos

Daiva Žeimytė-Bilienė, laida „Iš esmės“, Virginija Spurytė

Įvardijo juodžiausią konflikto Ukrainoje scenarijų: tada Rusija pradės pasaulinį karą (3)

Kremliuje įvyko lūžis, Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas prisijungė prie karo partijos,...

Elektros sąskaitas sumažinti norintys daugiabučių gyventojai imasi ir neleistinų veiksmų: įspėja apie baudas

Kylant elektros energijos kainoms, gyventojai ima svarstyti apie žaliąją energetiką. Saulės...

Verslas PliusCraig Stirling ir Elena Mazneva

Energetinė krizė Europai gresia būti tokia pat skausminga kaip 2009-ųjų krizė

Ekonominė žala dėl Rusijos dujų tiekimo sustabdymo Europoje sparčiai kaupiasi ir galiausiai gali...

Putino ir Lukašenkos susitikimas: panašu, jog derėtasi itin svarbiais klausimais (7)

Su Rusijos prezidentu Vladimiru Putinu Sočyje susitikęs Vakarų nepripažįstamas Baltarusijos...

Raimondo vėžys niekaip nepasidavė gydymui: kai atrodė, kad visos galimybės išsemtos, sužibo nauja viltis

45-erių metų kinologas iš Plungės rajono Raimondas Aponkus prieš keliolika metų ties raktikauliu...

Alma Adamkienė pateko į ligoninę, įtariama COVID-19 infekcija (5)

Prezidento Valdo Adamkaus žmona Alma Adamkienė vėl pateko į ligoninę.

Vytautas Landsbergis – ligoninėje

Pirmasis nepriklausomybę atkūrusios Lietuvos vadovas, profesorius Vytautas Landsbergis –...

Parengė Dalia Vaitkutė-Šiaulienė

Mokslas ar mistika: iš šio ežero pasemti vandens neįmanoma, o jo atsigėrusius ištinka mirtis

Mūsų planetoje gausu paslaptingų ir mistiškų vietų, ežerai – ne išimtis. Paslaptingi ežerai...

Jurga Grigienė

Padavėjai atskleidė kavinių triukus ir paslaptis: kokių patiekalų geriau neužsisakinėti ir kaip suprasti, kad jus mausto (3)

Ne paslaptis, kad kylant kainoms dažnas mūsų apsilankymus kavinėse ir restoranuose retiname. O jei...