Taip norėta bausti už pakartotinį vairavimą esant neblaiviam, kai žmogus sėda prie vairo po to, kai iš jo atimtas vairuotojo pažymėjimas, arba kai tris kartus per tam tikrą laikotarpį surenkamas nustatytas baudos balų skaičius.

Tokią pataisą siūlė Seimo nariai Vytautas Čepas ir Gintaras Šileikis. Ekonomikos komitetas, kuriam buvo pavesta pareikšti savo pastabas apie projektą, nusprendė, kad ši bausmė būtų per griežta.

Taip pat buvo atmestas siūlymas atsisakyti sankcijų ribų, arba vadinamųjų „žirklių“. Anot komiteto poziciją pristačiusios Birutės Vėsaitės, sankcijos turi būti taikomos individualiai. Kitaip tariant, būtina atsižvelgti į lengvinančias ir sunkinančias aplinkybes.

Projekto svarstymo metu pasigirdo nuomonių, kad turėtų būti skiriamos skirtingos bausmės už eismo taisyklių pažeidimus gyvenvietėje ir už jos ribų. Mat gyvenvietėje pažeidimas kelia didesnį pavojų aplinkiniams. Tačiau buvo pritarta Ekonomikos komitete pakoreguotam projektui.

Anot G. Šileikio, išmetus esminius pakeitimus, „įstatymas tapo chaotiškas ir bedantis“. Tačiau V. Čepas liko patenkintas. „Gal jis liko ir ne toks griežtas, bet šimtą kartų geresnis už dabartinį, kuris sėja mirtį, nebaudžiamumą ir tyčiojasi iš pareigūnų“, - teigė jis.

Galiausiai projektą nuspręsta sujungti su anksčiau svarstytu Vyriausybės siūlomu pataisų projektu ir kuo greičiau jį patvirtinti, kad šis įsigaliotų jau nuo sausio 1 d.

Vyriausybės siūlomame variante vietoj vairuotojo pažymėjimo atėmimo iki gyvos galvos taikoma kitokia sankcija – automobilio konfiskavimas.

Taip pat jame numatyta galimybė taikyti alternatyves bausmes – skirti baudą arba tam tikram laikui atimti vairuotojo pažymėjimą. Bausmės griežtėja, jei nusižengia dvejų vairavimo metų stažo neturintis asmuo, neturintis vairuotojo pažymėjimo, arba jei eismo įvykio metu nukenčia žmonės.

Parlamentarų pasiūlytos balų sistemos, kai tam tikra sankcija pažeidėjui skiriama surinkus tam tikrą balų skaičių, galutiniame variante greičiausiai neliks, tačiau gali būti sugriežtinta atsakomybė už saugos diržų nesegimą.

V. Čepas siūlė už šį pažeidimą skirti tik 25 litų baudą, nes jis gali pakenkti tik pačiam žmogui. Ekonomikos komitetas linkęs patvirtinti 100-200 litų baudą, o jei žmogus ir vėliau nesisega diržo – 200-300 litų baudą arba vairuotojo pažymėjimo atėmimą vienam mėnesiui.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją