Džiugina geranoriškumas

Vilnietė Irena dažnai važinėja sostinės mikroautobusais ir privačiais autobusais. Moterį tenkina jų maršrutai, sprata, kainos, vairuotojų elgesys.

„Kartą įlipusi į mikroautobusą susizgribau, kad neturiu pinigų. Vairuotojas buvo toks malonus, kad sutiko mane vežti, tik paprašė tiesiog kitą kartą grąžinti pinigus“, - džiaugėsi Irena.

Pasitinka rūkalų kvapas

Tačiau malonių vairuotojų bendravimą Irenai mikroautobusuose sugadina nemalonūs kvapai. Ji guodėsi, kad dažnai važiuodama iš Santariškių įlipusi pirmoje stotelėje neturi kuo kvėpuoti.

„Tiek autobuse, pažymėtame 05, tiek mikroautobusuose dažniausiai būna prirūkyta. Pasitaiko, kad nosį riečia ir mikroautobuso vairuotojo kvapas. Suprantu, juk šalta, nesinori jiems rūkyti lauke, bet nerūkančiam žmogui iš ryto tokie kvapai kelionės tikrai nepalengvina“, - apgailestavo pašnekovė.

Panašių skundų privatūs vežėjai iš savo klientų yra sulaukę ir anksčiau, tačiau būdų išspręsti pasikartojančias problemas neturi.

Trūksta gerų vairuotojų

„Rūkyti autobuse negalima nei kelionės metu, nei per pertrauką. Mes stebime, kad vairuotojai nerūkytų, bet sunku visus sugaudyti. Jeigu pagauname, baudžiame pinigine bauda“, - sakė bendrovės „Kolegita“ vadovas Vidas Barvidas.

Su draudimu rūkyti yra susipažinę ir bendrovės „Transrevis“ vairuotojai, vairuojantys 1, 5, 71 maršrutų mikroautobusus. Po šio draudimo tekstu jie net parašus padeda. Tačiau, kaip sakė bendrovės direktorius Vladas Dapkus, vairuotojai kartais vis tiek rūko.

„Aš pats nerūkau, tad įlipęs į mikroautobusą iškart užuodžiu rūkalų kvapą. Drausminame vairuotojus, bet labai bausti dėl to negalime. Ne tiek daug yra gerų vairuotojų, kad lengva ranka galėtume juos keisti, - kalbėjo V. Dapkus. - Tik pabrėžiame jiems, kad jokiu būdu nerūkytų prieš kelionę pro Santariškes. Ten yra daug ligonių ir pacientų. O ne kiekvienas iš jų gali iškęsti rūkalų kvapą.“

Negalima vilkėti treningų

Bendrovės „Kolegita“ vadovas sakė, kad darbo sutartyse vairuotojai neturi atskiro punkto apie jų išvaizdą. Higiena ir drabužiai – jų pačių reikalas.

Bendrovėje „Transrevis“ prieš pradėdami dirbti vairuotojai supažindinami su taisykle darbe atrodyti tvarkingai.

„Įspėjame, kad neitų į darbą senais treningais, nešvariais, tepaluotais drabužiais. Tačiau kokio stiliaus drabužiais turėtų būti, nenurodome. Asmens higieną traktuojame kaip savaime suprantamą dalyką – tvarkinga išvaizda reiškia ne tik drabužius, bet ir švarą“, - aiškino V. Dapkus.

V. Barvydas sakė, kad anksčiau įmonėje buvo ketinimų vairuotojams pasiūti uniformas. Tačiau idėjos atsisakyta dėl lėšų stygiaus – miesto savivaldybė vežėjui skolinga už keleiviams taikomas lengvatas.

Reikia prasiblaškyti

Kita problema, dėl kurios įmonių vadovams skundžiasi keleiviai, - „Ruskoje radio“, kurio dažnai klausosi mikroautobusų vairuotojai.

„Aš pats neatkreipiau dėmesio, kad būtent ši radijo stotis dažnai groja autobusuose, bet jeigu žmonės daug apie tai kalba, tai, matyt, yra tiesa. Mes vairuotojų paprašėme muziką pritildyti kuo labiau, kad galėtų susikalbėti su keleiviais ir kad ji neskambėtų įkyriai. O jeigu keleivis paprašytų išjungti, vairuotojai neturėtų dėl to daryti problemų, - sakė bendrovės „Transrevis“ vadovas. - Kita vertus, suprantama, kad vairuotojas visą dieną vairuoja ir jam reikia prasiblaškyti, tad jis klausosi to, kas jam patinka“.