aA
Asociacija "Lietuvos keliai" prašo nemažinti investicijų į kelių sektorių. Asociacijos taryba, vienijanti beveik vienijanti beveik 30 šalies kelių sektoriaus įmonių, kreipėsi į prezidentą, ministrą pirmininką, visus ministrus, Seimo pirmininką bei Seimo narius dėl itin sudėtingos situacijos, kuri susidarė drastiškai mažinant finansavimą šalies keliams. Kreipimesi prašoma nemažinti investicijų į kelių sektorių, tam kad būtų galima užtikrinti bent minimalią kelių tinklo priežiūrą ir baigti 2008 metais pradėtus darbus.
Kelininkai: šalies kelių infrastruktūrai gresia katastrofa
© DELFI (J.Markevičiaus nuotr.)
Anot asociacijos „Lietuvos keliai“ tarybos pirmininko Stanislavo Kablio, jei, kaip numatoma, finansavimas keliams bus sumažintas iki 35 proc. 2008 metų apimčių, bus paralyžiuota visa šalies susisiekimo sistema. Taip pat, mažinant finansavimą, kelininkų įmonės bus priverstos atleisti dar kelis tūkstančius darbuotojų. Dėl augančio nedarbo dar labiau paaštrės įtampa visuomenėje, o dėl išaugusių išlaidų darbo netekusiems žmonėms išlaikyti dar labiau padidės biudžeto deficitas.

S. Kablio teigimu, transporto sistemos sunaikinimas neigiamai paveiks ir kitas šalies ūkio šakas. „Tik dėl gerai funkcionuojančios susisiekimo infrastruktūros Lietuvos ūkis galėjo sparčiai plėtotis“, - sakė asociacijos „Lietuvos keliai“ tarybos pirmininkas. Jo teigimu, dar labiau apkarpius finansus kelininkams, visiškai itin prastoje būklėje atsidurs savivaldybėms priklausanti susisiekimo sistemos dalis. „Jau dabar savivaldybėms priklausantys keliai, o ypač tiltai, yra labai blogos būklės“, - teigė S. Kablys.

2008 m. lapkričio 26 d. Europos Tarybos Komisijos pranešime apie Europos ekonomikos gaivinimo priemones akcentuojama, kad negalima nacionalinių biudžetų suvaržymais lėtinti investicijų plėtros, o investicijoms skatinti reikia numatyti papildomą finansavimą. Daugelis Europos šalių transporto sektorių išskyrė kaip prioritetinį investicijų prasme. Transporto ir ryšių sektoriuje Lietuvoje dirba apie 105 tūkst. žmonių, arba 6,9 proc. visų Lietuvos dirbančiųjų.

Sektoriuje sukurta bendrosios pridėtinės vertės (BPV) dalis 2008 m. siekė 12,6 procento. Transporto paslaugos sudaro 59,4 proc. bendro Lietuvos paslaugų eksporto. Lietuvos kelių sektoriuje dirba per tūkstantį subjektų, o apie 85 proc. kelių infrastruktūros priežiūros ir plėtros darbams naudojamų medžiagų ir paslaugų yra pagamintos Lietuvoje – tai skatina vidaus vartojimą.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Stikliūnas: šių metų antroji pusė į lėktuvus sugrąžins didesnį keleivių srautą (1)

Lietuvos oro uostai prognozuoja, kad per šių metų trečiąjį ketvirtį mūsų šalyje keleiviams...

„CityBee Solutions“ šiemet planuoja 20 proc. mažesnes pajamas (1)

„Modus Grupės“ lengvųjų automobilių nuomos ir pardavimo įmonė „CityBee Solutions“,...

EK leido suteikti 10,25 mln. eurų valstybės pagalbą Palangos oro uostui

Europos Komisija ( EK ) leido suteikti 10,25 mln. eurų valstybės pagalbą Palangos oro uostui,...

Lietuvoje siūloma įrengti didžiausią Baltijos šalyse sunkiasvorių elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą (4)

Per ateinantį dešimtmetį Lietuvoje turėtų būti įrengta didžiausia Baltijos šalyse...

Savivaldybių keliams – papildomi 20 mln. eurų (1)

Savivaldybių keliams papildomai paskirstyta 20 mln. eurų Kelių priežiūros ir plėtros programos...

Top naujienos

Profsąjunga apie nepasiskiepijusių nušalinimą: valstybė sprendžia problemas užkraudama atsakomybę ant darbuotojų pečių verslas siūlo atsakomybę palikti politikams

Premjerė Ingrida Šimonytė siūlo sekti Latvijos pavyzdžiu ir leisti darbdaviams nušalinti...

Ant savęs įpykusio Gudžiaus graužatis: atsiprašant, susi*ikau specialiai Delfi iš Tokijo (158)

„Finalas prastai. Sunku ir kažką dabar pasakyti, reikia apgalvoti, bet jokių pasiteisinimų...

Trečiąja Šimašiaus žmona tapusi Gilma Teodora Gylytė – garsi architektė, dar prieš metus Vilniaus merą vadinusi „Jūs“

Šeštadienį daugelį nustebino socialiniuose tinkluose pasirodęs Vilniaus mero Remigijaus...

Paskaičiavo, kiek Lietuvai kainuotų migrantų išlaikymas: ir tai dar nėra pats pesimistiškiausias scenarijus (310)

Lietuvoje prasidėjusiai migrantų krizei kol kas pabaigos nematyti. „Remiantis Užsieniečių...

Dar vienas fenomenalus pasirodymas: Jocytės šou garantavo pergalę Lietuvos rinktinei (14)

Lietuvos aštuoniolikmečių merginų rinktinė po poilsio dienos FIBA „Challenger“ turnyre...

Šiurpūs mokslininko eksperimentai – žmonėms gydyti: už prievartavimo stovą baisenė tik „Nevilties duobė“ (15)

Besiaiškindamas depresijos ir vienatvės ypatumus, įtakingas septintojo dešimtmečio pabaigos...

„Šeimos bičo“ kūrėjų nauja animacija apie princą George’ą kelia aistras: ar galima taip tyčiotis iš mažamečio? (16)

Kažin, ar ką stebina, kad vos prieš kelias dienas pasirodęs „Šeimos bičo“ kūrėjų HBO...

Gudrybės, padėsiančios mažą butą įrengti taip, kad jis būtų erdvesnis

Šiandien perkant būstą vienas populiariausių naujakurių pasirinkimų yra dviejų kambarių,...

Biudžetas pasipildytų apvalia suma: ar Lietuvai reikia cukraus ir druskos mokesčio? (14)

Apie cukraus ir druskos įvedimo mokesčius Lietuvoje kalbama jau seniai. Nuo šių metų pradžios...

Penkis šimtukus gavusi Morta: visą laiką planavau likti Lietuvoje, nes man čia gera (2)

Lietuvos abiturientams pasibaigę mokslo metai nebuvo lengvi. Beveik visus metus jiems teko mokytis...