Parlamentinei opozicijai priklausančių liberalsąjūdiečių lyderis E.Masiulis sako, kad nacionalinio lygmens specialiajame susisiekimo komunikacijų, reikalingų sunkiasvoriams ir didžiagabaričiams bei kitiems kroviniams vežti AE statybai, plane darbai iki 2017 metų įvertinti 227 mln. litų (2011 metų kainomis). Didžiausios investicijos - po maždaug 80-90 mln. litų - buvo numatytos 2016-2017 metais.

Ši preliminari kaina buvusi nustatyta pagal bendrovių "Visagino atominė elektrinė" ir "Sweco Lietuva" pateiktus duomenis apie krovinių gabenimo maršrutui sutvarkyti reikalingus kelių ruožus.

Vėliau krovinių gabenimo į AE maršruto atnaujinimas pabrango iki 670 mln. litų vertinant 2012-2013 metų kainomis, bet teigiama, kad statybos būsimų metų kainomis visi darbai pabrangs iki 902 mln. litų.

Naujame Automobilių kelių direkcijos parengtame darbų plane didžiausios investicijos numatytos vėlesniais metais: 2018-aisiais numatyta išleisti 126,6 mln. litų, 2019- aisiais - 247,9 mln. litų, o 2020-aisiais - 262,4 mln. litų.

E.Masiulis šiuos naujus skaičiavimus vadina neatsakingais ir stebisi, kad kaina išaugo po "papildomų maršrutų apžiūrų vizualiniu būdu".

Eligijus Masiulis
"Stebiuosi tokiais skaičiavimais... Iš akies pasižiūri. Premjeras, kuris mėgsta pabrėžti, kad remiasi specialistų skaičiavimais ir vertinimais, šį kartą pasitiki skaičiavimais iš akies. Jeigu pagal tokias vizualinių būdų metodikas skaičiuojama, galima ir iki 2 mlrd. litų suskaičiuoti", - BNS teigė parlamentaras.

Jis mano, kad siekis rekonstruoti 150 km ilgio kelių ruožus esąs per ilgas: "150 km tai pusė viso atstumo. Labai daug".

Tuo tarpu V.Kondratovičius BNS sakė, kad tiek vieni, tiek kiti skaičiavimai yra preliminarūs, nes nėra atliktas techninis projektas, kuris leistų nustatyti tikslią darbų kainą.

„Tiek pirma, tiek antra kaina yra „iš akies“, nes tai yra specialusis planas, kurį rengia „Sweco LietuvaVAE užsakymu. Nuo pirmos iki antros kainos įvyko tam tikrų pokyčių užduotyje. Buvo pakeistas sąstatas, kuris veš reaktorių iki atominės elektrinės. Pasikeitė jo gabaritai, jis dvigubai pasunkėjo ir prireikė platesnio kelio“, - BNS sakė viceministras. V.Kondratovičius teigė, kad krovinio gabaritai seniau buvo numatyti 6 metrų pločio, o dabar praplatėjo iki 6,5 metro, todėl kelio pločio reikia bent 7 metrų.

Pasak jo, po to, kai nuspręsta, jog reikės platesnių kelių, nebepakanka vien tik rekonstruoti infrastruktūros senosios pagrindu: „Faktiškai reikia naujų kelių. Kategorija tų kelių yra trečia, tai pagal dabartines rinkos kainas kilometras tokių kelių kainuoja apie 3 mln. litų. Jeigu yra 150 kilometrų kelių, tai vien tam jau reikia 450 mln. litų.“

V.Kondratovičius aiškino, kad į galimą sumą yra įtrauktos ir tokios išlaidos, kaip žemės paėmimas visuomenės poreikiams, be to, rekonstrukcija skaičiuojama ateities kainomis, nes darbai galėtų prasidėti ne anksčiau nei po 3-4 metų.

„Tikra kaina, kuri atitiks realybę, bus tada, kai bus techninis projektas. Tada bus galima sakyti, kad sprendiniai yra išgryninti, tada galima sakyti jau preliminariai sakyti, kad štai tokia kaina“, - sakė viceministras.

Premjeras Algirdas Butkevičius anksčiau teigė, kad Visagino atominės elektrinės projektas yra per brangus Lietuvai ir jį statyti galima tik tuo atveju, jei pavyks sumažinti kaštus.

Šaltinis
Temos
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (116)