„Jau nuo praėjusių metų vasaros ne vieną kartą teko girdėti iš įvairių koridorių paslapčia atsklindančius argumentus, kad Lietuvai nusitiesus pirmąją „Rail Baltica-1“ europinę vėžę iki Kauno, toliau mums pragmatiškai neapsimoka, kad europiniai bėgiai su „Rail Baltica-2“ projektu pasiektų Rygą ir Taliną. Tokius pseudoargumentus, kaip visiškai neracionalius, mesdavau į šiukšlių dėžę, bet faktas, kad jie kažkam Lietuvoje vis dar rūpi. Ir galbūt sąmoningai ar nesąmoningai daro įtaką kai kurių valdžios vyrų veiksmams. O tada galima ir apsimesti „kvaileliu“ ir ieškoti vis naujų argumentų, kodėl vis dar negalime susitarti su estais ir latviais – tai bėgių reikia per Vilnių, tai per Šiaulius, po to – per Jonavą ir taip toliau“, - spaudos konferencijoje versiją kėlė A. Kubilius.

Jis tvirtina, kad estų susisiekimo ministro Juhano Partso žodžiai, kad kvailiai mūsų Vyriausybėje ir pasidavimas „Lietuvos geležinkelių“ įgeidžiams trukdo svarbaus projekto įgyvendinimui, nėra priimtini dėl vartojamos stilistikos ir nediplomatinės kalbos.

Andrius Kubilius
„Bet negaliu labai kritiškai vertinti J. Partso pasisakymo turinio, nes kai kurias labai panašias pastabas išsakiau savo straipsnyje „Kas laukia Lietuvos 2014 m. ir vėliau?“ Jame sakiau, kad tiek 2014 metais, tiek iki pat šios kadencijos pabaigos Lietuvos laukia inercinė stagnacija, kai judės tik tie projektai, kurie jau buvo pastatyti ant bėgių, o visa kita nepajudės“, - tvirtino A. Kubilius.

DELFI primena, kad interviu leidiniui „The Wall Street Journal“ Estijos Estijos susisiekimo ministras Juhanas Partsas kalbėdamas apie geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ projektą sakė, kad Lietuvos Vyriausybėje esama kvailių, kurie pasidavė „Lietuvos geležinkelių“ interesams.

Opozicijos lyderis priminė, kad tame pačiame savo straipsnyje jis rašė, kad greitasis „Rail Baltica“ traukinys liks „Lietuvos geležinkelių“ įgeidžių įkaitu ir niekur toliau Kauno nejudės, nes politinės valios ir lyderystės naujiems žingsniams į priekį nebus surasta.

„Sakiau, kad viena iš tokios stagnacijos priežasčių yra vis labiau Lietuvoje įsigalinti „intelekto nesugadinta politika“. Lietuvoje, norint ko nors nepavadinti prasčiokiškai „kvailiu“, įprasta vartoti rafinuotą pasakymą, kad jis yra „intelekto nesugadinto veido“. Taigi sakiau beveik tą patį ir į tai niekas pernelyg piktai nesureagavo, bet, be abejo, svetimos šalies ministras neturėtų mūsų taip auklėti“, - dėstė A. Kubilius.

Tačiau opozicijos lyderis pastebi, kad nepaisant estų ministro akibrokšto ir mūsų valdžios reakcijos į jį, taip ir lieka neaišku, ar estai nėra teisūs.

Jo teigimu, premjeras Algirdas Butkevičius turi rūpintis ne tik estų atsiprašymu, bet ir aiškiai pasakyti, kad „Rail Baltica-2“ bus ir tam Lietuva tikrai netrukdys.

„Kiek teko girdėti iš ryto, Ministras Pirmininkas panašiai ir pasisakė. Kaip suprantu, ministras R. Sinkevičius suskubo spaudos konferencijoje taip pat pasiaiškinti, ir, matyt, garantuoti, kad iki vasario pradžios viskas bus suderinta. Taigi galima konstatuoti, kad gal estų ministro ekscentriškas akibrokštas ir išeis šiam, tikrai labai svarbiam projektui į naudą. Gražu, kad rūpinamės per Vilnių einančiais bėgiais, bet vis kartojant, kad mes be Vilniaus nenurimsime, galima likti be jokių bėgių. O tai būtų istorinė klaida.“, - dėstė opozicijos lyderis.

DELFI primena, kad Lietuvos susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius pirmadienio spaudos konferencijoje vylėsi, jog pavyks sutarti su estais. Lietuva siekia, kad „Rail-Baltica 2” vėžė eitų per Vilnių, tuo metu prieš kelerius metus padarytoje galimybių studijoje jos trajektorija numatyta nuo Talino per Rygą, Panevėžį iki Kauno.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (92)