aA
Atėjus vasarai, laisvėjant karantinui ir gyventojų judumui, keleivių vežimo įmonės fiksuoja staiga padidėjusią kelionių paklausą, o keleiviai pastebi itin išaugusias pavežėjimo paslaugų kainas. Maža to, kelionės ne tik pabrango, bet ir reikalauja kantrybės. Rasti laisvą automobilį šiuo metu tikras iššūkis, ypač savaitgalių vakarais, kai vidurnaktį visi barai uždaro duris.
Keleivių vežėjams iššūkių metas: vilniečiai stebisi staiga išaugusiomis kainomis ir vairuotojų stygiumi net ne piko metu
© Shutterstock

Pastebi itin išaugusias kainas

Delfi skaitytojai pastebėjo, kad pastaruoju metu sostinėje kyla problemų su keleivių vežimo paslaugomis. Trūksta vairuotojų, tenka ilgai laukti automobilių, o kainos net ir ne piko metu – didžiulės.

Socialiniame tinkle „Facebook“ taip pat galima rasti įvairių atsiliepimų apie pavežėjus. Štai vilnietė nustebo sužinojusi, kad apie 10 val. ryte jos kelionė nuo Senamiesčio iki Žirmūnuose esančio „Technopolio“ jai kainavo beveik 10 eurų. Ji taip pat pastebėjo, kad porą mėnesių niekaip nepavyksta išsikviesti pigiausios „Ekonominės“ klasės automobilių net ne piko metu.

Tiek pat kelionė atsiėjo dar vienam keleiviui, dienos metu važiavusiam iš Fabijoniškių į Lazdynus. Jis atkreipė dėmesį, kad anksčiau už tokį patį atstumą jis mokėdavo apie 6 eurus, ir naktį, kai tarifas paprastai būna dvigubai didesnis.

Kitas vilnietis sako, kad jo kelionė iš Šnipiškių į Justiniškes kainavo 13 eurų. Važiuoti su pavežėju užtruko 18 minučių, kai su troleibusu tas pats atstumas įveikiamas per 22 minutes.

„Bolt“
„Bolt“
© Organizatorių nuotr.

Rasti laisvų automobilių beveik neįmanoma

Nemažai feisbuko vartotojų skundėsi ne tik dėl kainų, bet ir galimybių išsikviesti vairuotoją. Vyras pasakoja kelerius metus besinaudojantis „Uber“ paslaugomis, bet pastaruoju metu jis pasibaisėjo – tenka laukti 10 minučių, kol programėlė randa automobilį, tačiau iškart nurodo, kad laisvų vairuotojų nėra. Tuomet esą lieka kviestis „Bolt“ už dvigubą kainą.

Viena moteris vos nepavėlavo į lėktuvą, nes sekmadienį apie 5 val. ryte apie pusvalandį bandė išsikviesti „Bolt“ automobilį, taip pat skambino įprastoms taksi bendrovėms, tačiau nesėkmingai.

Kiti skundėsi, kad dėl barų ribojamo laiko vidurnaktį iš Vilniaus centro neįmanoma grįžti namo, mat dauguma nori pasibūti iki galo.

Fiksavo rekordinę gegužę

Visos Delfi kalbintos keleivių vežimo įmonės pastebi išaugusią paklausą. „Bolt“ vadovas Lietuvoje Andrius Pacevičius sako, kad gegužės rodikliai jau grįžo į priešpandeminį lygį.

„Akivaizdu, kad laisvėjant karantinui, gyventojai darosi vis mobilesni, ypač didmiesčiuose. Gegužę fiksavome kone rekordinę pavežėjimo paslaugų paklausą – per „Bolt“ platformą užsakymų skaičius buvo didžiausias nuo praėjusių metų pradžios.

Lyginant su balandžiu, gegužę kelionių buvo 10 proc. daugiau, o lyginant su šių metų sausiu – net 40 proc. daugiau. Gegužė taip pat tapo antru intensyviausiu mėnesiu nuo „Bolt“ veiklos pradžios Lietuvoje“, – pažymi „Bolt“ vadovas.

„Bolt“
„Bolt“
© Organizatorių nuotr.

Iššūkių kilo per „Euroviziją“

Kitos pavežėjimo paslaugas teikiančios „eTaksi“ vadovas Andrius Norkaitis skaičiuoja, kad gegužę Vilniuje, palyginus su balandžio mėnesiu, iškvietimų skaičius staiga šoktelėjo daugiau nei 30 proc., pastebimas augimas ir kituose šalies miestuose.

„Iš tiesų jaučiame didesnę paklausą mūsų paslaugoms. Tam įtaką daro laisvėjantis karantinas, žmonės jau gali lankytis kavinėse, renginiuose lauke, eiti į svečius, geri orai taip pat skatina juos daugiau judėti.

Vasarą, jei situacija dėl viruso gerės, tikimės dar didesnio augimo. Panašias tendencijas stebėjome ir praėjusią metų vasarą: po sunkaus pirmo karantino birželio – rugpjūčio mėn. visas keleivių vežimo sektorius pajautė atsigavimą, tačiau rudenį, vėl įvedus karantiną, skaičiai krito žemyn“, – komentuoja A. Norkaitis.

Jis užsiminė, kad didžiausia kelionių paklausa fiksuota „Eurovizijos“ konkurso metu: „Eurovizijos“ finalo vakaras tapo antraisiais Naujais metais, per kuriuos vyksta intensyviausias keleivių judėjimas ir sulaukiame didžiausios mūsų paslaugų paklausos. Kadangi šiemet dėl pandemijos apribojimų Naujieji buvo ramūs, didžiulis užsakymų antplūdis „Eurovizijos“ konkurso metu mums patiems buvo staigmena ir priminė Naujuosius.“

eTaksi automobiliuose įrengė izoliuotas vietas keleiviams
eTaksi automobiliuose įrengė izoliuotas vietas keleiviams
© Bendrovės nuotr.

Kai kur kainas sumažino

Taksi įmonė „Etransport“, atėjus vasarai ir laisvėjant karantinui, taip pat pajuto didesnį užsakymų kiekį. Esą nuolat auga ne tik užsakymų, bet ir vairuotojų kiekis platformoje – daugiau jų pereina dirbti iš kitų taksi įmonių.

„Automobilio paieškos užtrunka, esant pikui bei kavinių ir barų darbo pabaigoje. Žmonės, išsiilgę šių laiko leidimo vietų, stengiasi kuo daugiau ir iki galo tuo pasinaudoti, ypač tai stipriai atsispindi užsakymų kiekyje“, – komentuoja „Etransport“ atstovai.

Taksi įmonė pažymi, kad kelionių tarifai nekinta, priklausomai nuo užsakymų kiekio, paros laiko ar savaitės dienos. Tuo esą jie ir skiriasi nuo pavežėjų.

„Mūsų įmonė kainų nekėlė metų metus – siūlome mažas kainas. Kai kuriuose miestuose kainos buvo sumažintos, atsižvelgiant į miesto ypatumus ir konkurencines aplinkybes“, – tikina bendrovė.

Ieško būdų, kaip kainas padaryti ne tokias jautrias paklausai

Atkreipus dėmesį, kad dauguma pavežėjų paslaugomis besinaudojančių vilniečių minėjo „Bolt“ taikomą padidintą kainodarą, „Bolt“ vadovas aiškina, kad kelionių kaina yra dinaminė, tad priklauso nuo realiu laiku esančios paklausos ir vairuotojų skaičiaus, o bazinių įkainių platforma esą nekėlė ir nesiruošia kelti.

„Intensyviai ieškome optimalių būdų, kaip klientams kainodarą padaryti ne tokią jautrią išaugusiai paklausai, o pavežėjų keleiviai sulauktų kuo greičiau“, – sako A. Pacevičius.

Keleivių vežėjams iššūkių metas: vilniečiai stebisi staiga išaugusiomis kainomis ir vairuotojų stygiumi net ne piko metu
© Shutterstock

Anot jo, konkretų vairuotojų skaičių šiuo metu sudėtinga įvardyti, nes situacija kinta kasdien, priklausomai nuo pačių pavežėjų sprendimo vykti į miestų gatves – jie vairavimo laiką renkasi patys. Pašnekovas priduria, kad vairuotojų skaičius, sušvelninus karantiną, nuolat didėja, kadangi grįžta tie, kurie veiklą buvo sustabdę dėl rizikos užsikrėsti koronavirusu.

„Matydami toliau augančią paklausą intensyviai kviečiame prisijungti vairuotojus, kuriems tai gali būti puiki proga solidžiai užsidirbti. Būtent gegužę fiksavome rekordines „Bolt“ pavežėjų pajamas – didžiuosiuose šalies miestuose jos vidutiniškai siekė net 14 eurų per valandą“, – pažymi „Bolt“ vadovas.

Dar ne visi spėjo grįžti į darbus

„eTaksi“ vadovas tikina, kad savo kainodaros klientams nekeitė nei pirmojo, nei antrojo karantino metu. Be to, dalį klientų sumokėtų pinigų už kelionę įmonė skyrė COVID-19 savanorių bei senjorų vežimui. A. Norkaičio teigimu, automobilio laukimo laikas priklauso nuo dirbančių vairuotojų ir užsakymų skaičiaus ir gali svyruoti nuo minutės iki kelių ar daugiau.

„Įprastai sunkiausia automobilį išsikviesti gali būti piko metu, kai žmonės vyksta į darbus ar iš jų, ne karantino metu – savaitgalių vakarais“, – sako jis.

Pašnekovas pasakoja, kad dalis vairuotojų, kurie dėl saugumo ar kitų priežasčių nedirbo pandemijos metu, dar nespėjo grįžti dirbti, tad jų laukia sugrįžtančių.

„Nors šalyje turime vieną iš didžiausių vairuotojų tinklų, tačiau atsigaunantis sektorius ir augantis iškvietimų skaičius skatina mus ieškoti naujų vairuotojų. Žinoma, konkurencija dėl vairuotojų keleivių vežimo sektoriuje taip pat yra didelė. Dalis vairuotojų, kurie dėl saugumo ar kitų priežasčių nedirbo pandemijos metu, dar nespėjo grįžti dirbti, todėl tikimės, kad išaugusi paklausa ir gerėjanti situacija juos paskatins vėl sėsti už vairo“, – sako A. Norkaitis.

www.DELFI.lt
Turite teisinį klausimą?
Aiškiai ir konkrečiai aprašykite savo situaciją – jos teisinį vertinimą ir savo įžvalgas „Delfi Plius“ platformoje pateiks Lietuvos jaunųjų advokatų asociacijos nariai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(24 žmonės įvertino)
1.9167

Vyriausybės planuose - iki 2024 m. atnaujinti krovininę laivybą Nemunu

Ministrų kabinetui išvažiuojamajame pasitarime su Vidaus vandens kelių direkcijos (VVKD) vadovais...

„Bolt“ pernai suskaičiavo per 0,5 mlrd. eurų nuostolį

„Bolt“ prekės ženklą naudojantis Estijos startuolis „Bolt Technology“ 2021-aisiais patyrė...

„Linava“: įsigaliojusia mokėjimo tvarka siekiama apriboti darbdavio galimybę piktnaudžiauti dienpinigiais

Penktadienį įsigaliojo Vyriausybės priimti teisės aktai, kuriais buvo pakeista dienpinigių...

Birželį naujų lengvųjų automobilių registravimas smuko beveik 24 proc.

Preliminariais „AutoTyrimų“ duomenimis, gautais pagal ES reglamentuotą metodiką išanalizavus...

LTG vadovas Lazauskas apie kritinius metus ir laukiančius pokyčius: atsistatyti prireiks 7 metų

Valstybės valdomi „ Lietuvos geležinkeliai “ (LTG) šiemet susidūrė su ne vienu iššūkiu ir...

Top naujienos

Elektros tiekėją pasirinkęs vyras pasijuto apgautas: pasirašęs sutartį gavo žinią apie pakeistą kainą (6)

Atsakingų institucijų patarimai, kaip pasirinkti elektros tiekėją, nebūtinai apsaugo vartotojus...

Delfi PliusVaidas Mikaitis

Lietuvis aplankė kraštą, kur gamta primena rojų, o sąlygos – pragarą: Rusijos pralaimėjimas čia sukeltų dar didesnį nestabilumą

Manau, nieko nestebina, jog žmonės pastaruoju metu yra neramūs ir sudirgę arba, kaip prieš...

Delfi Pliusparengė Nerijus Povilaitis

Rusijai prognozuoja tikrą vidinę katastrofą: iki šių metų pabaigos kai kurie regionai tiesiog „numirs“ (24)

Istorikas ir publicistas Kamilis Galejevas teigia, jog šiuo metu Rusijoje vyksta įdomūs procesai...

Byra rusų komerciniai lėktuvai: dėl dalių trūkumo gali tekti civilius skraidinti kariniais orlaiviais

Dėl Vakarų sankcijų, kurios draudžia tiekti Rusijai svarbias lėktuvų remonto dalis, karą...

Jau ruošiasi rudens bangai: naujas tyrimas padės apsispręsti, ką toliau darysime su vakcinomis

Nuo rugpjūčio mėnesio – ketvirta vakcinos nuo COVID–19 doze planuojama leisti skiepyti...

Teisėja pataria, ką daryti oro linijoms atšaukus ar atidėjus skrydį

Kiekvienais metais tūkstančiai lietuvių atstogauti vyksta į užsienį, o dažnas iš jų –...

6 patarimai, kaip pasigaminti burnoje tirpstantį mėsainį

Tobulai iškeptam mėsainiui atsispirti gali nedaugelis. Tam, kad mėsainis tiesiog tirptų burnoje,...

Karas Ukrainoje. Rusija atakuoja Lysyčanską, JAV sako, kad užimti Chersono rusams nepavyks

Savo naktinėje kalboje Ukrainos prezidentas Volodymyras Zelenskis sakė, kad Rusijos bombardavimas...

Naujokas sostinėje: Masiulis papildė „Ryto“ puolėjų grandį

Paaiškėjo dar vienas krepšininkas Vilniaus „Ryto“ stovykloje. Vilniečiai pasirašė dvejų...

Delfi PliusMisha Savic; ELTA

Vienoje Europos šalyje – visiškai kitokios nuotaikos: net po invazijos Putiną palaiko labiau nei ES (7)

Dauguma serbų nepritartų narystei Europos Sąjungoje, rodo apklausa, atskleidžianti...