Naujausia permaina, atsiradusi „Ryanair“ nustatytose rankinio bagažo taisyklėse, sukėlė oro vežėjo paslaugomis besinaudojančių piliečių pasipiktinimą. Vienas keleivis savo padėtį net palygino su įkaito situacija. Vis dėlto didžiausiu biudžetu disponuojanti Europos oro transporto bendrovė teigia, kad keliautojai netruks patys įsitikinti pakeistų strategijų teikiamais pranašumais. Didžiausią teigiamą poveikį, pasak įmonės atstovų, jie patirs dėl gerokai punktualiau vykdomų skrydžių.
Ryanair
© Reuters / Scanpix

Su neapmokestinamu rankiniu bagažu susijusios taisyklės, kaip rašo „Independent“, lieka nepakitusios: ir toliau bus leidžiama įsinešti didelį 55 x 40 x 20 cm matmenų ne sunkesnį kaip 10 kg lagaminą ir kiek mažesnį 35 x 20 x 20 cm matmenų neviršijantį krepšį.

Šį rankinį bagažą keleiviai turi įsinešti praeidami įlaipinimo vartus ir prie jų budinčius apsaugos darbuotojus.

Vis dėlto jei keleiviai nebus papildomai sumokėję už prioritetinio įlaipinimo paslaugą, didesnius lagaminus jie turės palikti prie vartų. Tokie krepšiai bus pažymėti ir perkelti į specialią vietą, o paskirties oro uoste iškrauti kartu su kitu bagažu.

Apie įsigaliojusias permainas buvo pranešta pernai vasarą. Iš pradžių jas buvo numatyta įteisinti lapkričio 1 d., bet vėliau terminas buvo nukeltas iki šių metų sausio 15 d., kai nebekyla prie masinių skrydžių atšaukimų privedančių su pilotų darbu susijusių problemų.

Oro vežėjas, be kita ko, sumažino bagažo skyriuje vežamam bagažui taikomus mokesčius, taip pat nuo 15 iki 20 kg padidino svorio apribojimą. Už bagažo skyriuje ne piko laikotarpiu vežamą lagaminą teks mokėti jau ne 39, o 28 eurus. Tačiau ši taisyklė negalios tik piko laikotarpiu, t. y. per Kalėdas, Velykas, taip pat vasarą organizuojamiems bei kokiems nors specialiems reisams.

Daugelis „Ryanair“ klientų pokyčių sukeltais būgštavimais suskubo pasidalyti su žiniasklaidos kanalais. Pavyzdžiui, Robinas Griggsas, dažnai skraidantis iš Mančesterio į pietvakarių Prancūzijoje esantį Karkasoną, sakė, kad bus paveikti tie, kuriems dažnai tenka skraidyti, nemėgsta lūkuriuoti laukimo salėje, kol galės pasiimti bagažą – juk taip kelionė pailgėja bemaž 20–30 minučių.

„Faktiškai ir mokėti tenka daugiau. Kaip jie gali taip elgtis pagal galiojančią užsakymų sistemą? Jaučiuosi tarsi koks įkaitas“, – sakė oro vežėjo sprendimu nepatenkintas klientas.

Atsirado ir tokių, kurie taisykles suprato klaidingai. Vieni skundėsi dėl pakitusių rankinio bagažo matmenų, kiti nerimavo, kad galbūt uždrausta gabentis lagaminus su ratukais.

„Argi gali įmonė šitaip keisti skrydžio sąlygas, kai bilietas į reisą jau nupirktas?“ – klausė Jamesas Robertsonas.

Taip, gali. Nes pirkdamas bilietą keleivis sutinka, prireikus, neprieštarauti, kad jo turimas krepšys būtų gabenamas bagažo skyriuje. Dabar tokia tikimybė tiesiog virto garantuota perspektyva. Nebent būtų sumokėta daugiau nei pusšešto euro siekianti prioritetinio įlaipinimo priemoka.

„Ar tai dar vienas „Ryanair“ praturtėjimo būdas?“ – teiravosi kita keleivė, Elizabeth Thompson.

Oro vežėjo atstovai patikino, kad pakeitimų paketas atsiėjo įmonei 50 mln. eurų. Bendrovės rinkodaros direktorius Kenny Jacobsas patikino, kad tai – vienas iš labiausiai pagrįstų kada nors inicijuotų pokyčių.

Jis užsiminė, kad tada, kai buvo įvesta dviejų lagaminų strategija, orlaivio apkrovos koeficientas, t. y. užimtų vietų skaičius, siekė 81 proc., o tai reiškia, kad 34 vietos paprastai būdavo tuščios. Netrukus tas koeficientas išaugo ir dabar siekia 96 proc.

„Elementarūs fizikos dėsniai sufleruoja, kad 185 žmonės negali būti orlaivio salone su lagaminais ir kuprinėmis“, – aiškino K. Jacobsas.

„Daugybė žmonių į oro uostus atsigabendavo neįtikėtinai daug bagažo. Mes siekėme apginti dviejų lagaminų taisyklę, todėl pamėginome pateikti atsakymą į klausimą, kaip užtikrinti punktualumą. Dabartiniai pokyčiai – tai klientų atžvilgiu visiškai sąžiningas ir korektiškas sprendimas“, – kalbėjo „Ryanair“ rinkodaros direktorius.

Aiškėjant atnaujintoms „Ryanair“ sąlygoms, aiškėja ir tai, kad sumokėjus papildomai, absoliučios garantijos, kad krepšį pavyks įsinešti į saloną, nesuteikiama.

„Prioritetinio įlaipinimo priemoką sumokėjusiems asmenims tikrai neteks skirtis su rankiniu bagažu – nebent tam būtų kokios nors su operatyviais veiksmais susijusios priežastys“, – paaiškino oro vežėjo atstovai.

„Ryanair“ taip pat įspėja, kad rankinio bagažo gabenimą apibrėžiančių taisyklių nevykdymas gresia 56 eurus siekiančia bauda. Tokia sumą prie įlaipinimo vartų tektų sumokėti už kiekvieną nenumatytą bagažo vienetą.

Keleiviai jaučiasi įkaitais dėl naujos „Ryanair“ bagažo tvarkos
© DELFI / Orestas Gurevičius
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Estija su Suomija planuoja susijungti povandeniniu tuneliu

Jungtinė Suomijos ir Estijos darbo grupė, rengianti pasiūlymus, susijusius su 92 kilometrų ilgio...

Pristatė galimybių studiją dėl Vilniaus prijungimo prie „Rail Baltica“ (22)

Trečiadienį Lietuvos ekspertai Europos Komisijos atstovams ir partneriams pristatė Vilniaus...

Vilniuje svarstoma nemokamo viešojo transporto idėja per visas valstybines šventes (14)

Vilniaus savivaldybė svarsto, ar leisti keleiviams nemokamai naudotis viešuoju transportu per visas...

Siūlo alkoblokus padaryti privalomais (16)

Seimo narys „tvarkietis“ Remigijus Žemaitaitis siūlo įteisinti privalomus alkoblokus nuomai...

„City Bee“ svarsto alkoblokų įdiegimą (13)

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis sako, jog automobilių dalijimosi paslaugų įmonė „ City...

Top naujienos

Arūnas Milašius. Antras smūgis per sočią senatvę – kaip žlugo planas B (12)

Lietuvos valdžia eilinį kartą sumanė pensijų reformą. Tiksliau nubraukė vienos valdžios...

Pratrūko net Venclova: nenoriu, kad tai būtų siejama su mano vardu (991)

Garsūs intelektualai – Tomas Venclova ir Mindaugas Kvietkauskas – labai nustebo savo pavardes...

Medikai išeina į gatves: algos pramušė dugną (8)

Absoliuti dauguma – 67 proc. sveikatos specialistų –neuždirba net vidutinio šalies atlyginimo,...

Telefonų vagystėms atėjo galas: operatoriai žada naujoves (22)

Šalies mobiliojo ryšio operatoriai blokuos vogtus telefonus. Tai reiškia, kad pavogtas telefonas...

Korėjos pusiasalyje – istorinis įvykis atnaujinta 10.34 (5)

Šiaurės Korėjos vadovas Kim Jong-unas penktadienį, 9.30 val. vietos (0.30 val. Grinvičo...

Rusijos keršto planas: kai kurie iš JAV išsiųsti rusų diplomatai vykdė šiurpią užduotį (49)

Iš 60 Rusijos diplomatų, išsiųstų iš Jungtinių Valstijų , buvo ir specialiųjų tarnybų...

„Danske Bank“ patvirtino apie pokyčius: ką reikia žinoti klientams? (97)

Antra pagal turtą Šiaurės Europoje finansų grupė „ Danske Bank “ Baltijos šalyse atsisako...

Istorinis „Žalgirio“ žygis pradžiugino ne tik sirgalius (44)

Istorinis Kauno „Žalgirio“ krepšininkų žygis Eurolygoje džiugina ne tik sirgalius. Rankomis...

Prieš Eurolygą – nauja stipri „Panathinaikos“ ataka: tai – surežisuotas cirkas, ar yra prasmė tęsti seriją? (26)

Atėnų „Panathinaikos“ klubo vadovybė dar kartą itin nuožmiai atakavo Eurolygos turnyro...

Jeffas Bezosas labai neįprastai atsirenka darbuotojus: kaip jūs atsakytumėte į suktus jo klausimus? (118)

Jeffas Bezosas, turtingiausias pasaulio žmogus ir „Amazon“ vadovas, yra pasakęs: „Jau mieliau...