aA
Naujausia permaina, atsiradusi „Ryanair“ nustatytose rankinio bagažo taisyklėse, sukėlė oro vežėjo paslaugomis besinaudojančių piliečių pasipiktinimą. Vienas keleivis savo padėtį net palygino su įkaito situacija. Vis dėlto didžiausiu biudžetu disponuojanti Europos oro transporto bendrovė teigia, kad keliautojai netruks patys įsitikinti pakeistų strategijų teikiamais pranašumais. Didžiausią teigiamą poveikį, pasak įmonės atstovų, jie patirs dėl gerokai punktualiau vykdomų skrydžių.
Ryanair
© Reuters / Scanpix

Su neapmokestinamu rankiniu bagažu susijusios taisyklės, kaip rašo „Independent“, lieka nepakitusios: ir toliau bus leidžiama įsinešti didelį 55 x 40 x 20 cm matmenų ne sunkesnį kaip 10 kg lagaminą ir kiek mažesnį 35 x 20 x 20 cm matmenų neviršijantį krepšį.

Šį rankinį bagažą keleiviai turi įsinešti praeidami įlaipinimo vartus ir prie jų budinčius apsaugos darbuotojus.

Vis dėlto jei keleiviai nebus papildomai sumokėję už prioritetinio įlaipinimo paslaugą, didesnius lagaminus jie turės palikti prie vartų. Tokie krepšiai bus pažymėti ir perkelti į specialią vietą, o paskirties oro uoste iškrauti kartu su kitu bagažu.

Apie įsigaliojusias permainas buvo pranešta pernai vasarą. Iš pradžių jas buvo numatyta įteisinti lapkričio 1 d., bet vėliau terminas buvo nukeltas iki šių metų sausio 15 d., kai nebekyla prie masinių skrydžių atšaukimų privedančių su pilotų darbu susijusių problemų.

Oro vežėjas, be kita ko, sumažino bagažo skyriuje vežamam bagažui taikomus mokesčius, taip pat nuo 15 iki 20 kg padidino svorio apribojimą. Už bagažo skyriuje ne piko laikotarpiu vežamą lagaminą teks mokėti jau ne 39, o 28 eurus. Tačiau ši taisyklė negalios tik piko laikotarpiu, t. y. per Kalėdas, Velykas, taip pat vasarą organizuojamiems bei kokiems nors specialiems reisams.

Daugelis „Ryanair“ klientų pokyčių sukeltais būgštavimais suskubo pasidalyti su žiniasklaidos kanalais. Pavyzdžiui, Robinas Griggsas, dažnai skraidantis iš Mančesterio į pietvakarių Prancūzijoje esantį Karkasoną, sakė, kad bus paveikti tie, kuriems dažnai tenka skraidyti, nemėgsta lūkuriuoti laukimo salėje, kol galės pasiimti bagažą – juk taip kelionė pailgėja bemaž 20–30 minučių.

„Faktiškai ir mokėti tenka daugiau. Kaip jie gali taip elgtis pagal galiojančią užsakymų sistemą? Jaučiuosi tarsi koks įkaitas“, – sakė oro vežėjo sprendimu nepatenkintas klientas.

Atsirado ir tokių, kurie taisykles suprato klaidingai. Vieni skundėsi dėl pakitusių rankinio bagažo matmenų, kiti nerimavo, kad galbūt uždrausta gabentis lagaminus su ratukais.

„Argi gali įmonė šitaip keisti skrydžio sąlygas, kai bilietas į reisą jau nupirktas?“ – klausė Jamesas Robertsonas.

Taip, gali. Nes pirkdamas bilietą keleivis sutinka, prireikus, neprieštarauti, kad jo turimas krepšys būtų gabenamas bagažo skyriuje. Dabar tokia tikimybė tiesiog virto garantuota perspektyva. Nebent būtų sumokėta daugiau nei pusšešto euro siekianti prioritetinio įlaipinimo priemoka.

„Ar tai dar vienas „Ryanair“ praturtėjimo būdas?“ – teiravosi kita keleivė, Elizabeth Thompson.

Oro vežėjo atstovai patikino, kad pakeitimų paketas atsiėjo įmonei 50 mln. eurų. Bendrovės rinkodaros direktorius Kenny Jacobsas patikino, kad tai – vienas iš labiausiai pagrįstų kada nors inicijuotų pokyčių.

Jis užsiminė, kad tada, kai buvo įvesta dviejų lagaminų strategija, orlaivio apkrovos koeficientas, t. y. užimtų vietų skaičius, siekė 81 proc., o tai reiškia, kad 34 vietos paprastai būdavo tuščios. Netrukus tas koeficientas išaugo ir dabar siekia 96 proc.

„Elementarūs fizikos dėsniai sufleruoja, kad 185 žmonės negali būti orlaivio salone su lagaminais ir kuprinėmis“, – aiškino K. Jacobsas.

„Daugybė žmonių į oro uostus atsigabendavo neįtikėtinai daug bagažo. Mes siekėme apginti dviejų lagaminų taisyklę, todėl pamėginome pateikti atsakymą į klausimą, kaip užtikrinti punktualumą. Dabartiniai pokyčiai – tai klientų atžvilgiu visiškai sąžiningas ir korektiškas sprendimas“, – kalbėjo „Ryanair“ rinkodaros direktorius.

Aiškėjant atnaujintoms „Ryanair“ sąlygoms, aiškėja ir tai, kad sumokėjus papildomai, absoliučios garantijos, kad krepšį pavyks įsinešti į saloną, nesuteikiama.

„Prioritetinio įlaipinimo priemoką sumokėjusiems asmenims tikrai neteks skirtis su rankiniu bagažu – nebent tam būtų kokios nors su operatyviais veiksmais susijusios priežastys“, – paaiškino oro vežėjo atstovai.

„Ryanair“ taip pat įspėja, kad rankinio bagažo gabenimą apibrėžiančių taisyklių nevykdymas gresia 56 eurus siekiančia bauda. Tokia sumą prie įlaipinimo vartų tektų sumokėti už kiekvieną nenumatytą bagažo vienetą.

Keleiviai jaučiasi įkaitais dėl naujos „Ryanair“ bagažo tvarkos
© DELFI / Orestas Gurevičius
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vyriausybė pritarė siūlymui iki 563 mln. eurų didinti šių metų kelių finansavimą

Vyriausybė pritarė siūlymui, kad keliams šiemet gali būti paskirstyta 563 mln. eurų. Vyriausybė...

Rengės ruožas pripažintas nesvarbiu nacionaliniam saugumui (2)

Vyriausybė trečiadienio posėdyje galutinai patvirtino Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių...

Krovinių Lietuvoje pernai vežta 11,9 proc. daugiau (1)

Lietuvoje pernai visų rūšių transportu vežta 152,8 mln. krovinių – 11,9 proc. daugiau nei 2017...

Vyriausybėje – siūlymas iki 563 mln. eurų didinti šių metų kelių finansavimą (12)

Keliams šiemet gali būti paskirstyta 563 mln. eurų. Vyriausybė trečiadienį turėtų patikslinti...

Nepatikėsite, kur yra viena geriausių dviračių gamyklų pasaulyje: „Baltik vairo“ atsigavimas atima žadą (640)

Staiga visus lenkti pradėjęs dviratininkas gali sukelti įtarimų. Gal jis vartoja dopingą? Tačiau...

Top naujienos

Guoga apie sprendimą nebesitraukti iš politikos: gulėjau lovoje ir pajutau tuštumą (70)

Naujausias Antano Guogos statymas – Centro partija. Kur ir kodėl dingo pažadai trauktis iš...

Gyvai / Eurolygos išgyvenimo drama Tel Avive: „Maccabi“ – „Žalgiris“ (61)

Trečiadienį Izraelyje susitinka dvi komandos, bandančios išsaugoti paskutinę viltį patekti į...

Pasipiktino EV numeriu ne ant elektromobilio: gal „Regitra“ visiems tokius parduoda? (22)

Elektromobilių savininkai Lietuvoje turi kelias lengvatas, pavyzdžiui, gali važiuoti dalimi...

Arūnas Milašius. Žilagalviai – laikas kilti nuo sofos ir eiti dirbti, jūsų jau laukia (166)

Ką bekalbėtumėte, tačiau mūsų darbo rinka keičiasi ir keičiasi ton pusėn, apie kurią...

Sinoptikai turi pavasarinių naujienų: bus bent keli šiltesnio oro pliūpsniai karščio rekordus jau fiksuoja Šiaurės pusrutulyje esančios stotys (11)

Sinoptikai visame pasaulyje stebi pavasario įsitvirtinimą. Ne visose šalyse pavasario pradžia...

Atsakingas pareigas užimanti Vilma Drulienė: kas svarbiausia norint pasiekti bet kokį tikslą (11)

Kovo mėnesį „Litexpo“ vykusioje konferencijoje „Moters vizija“ savo pranešimą skaitė ir...

Rusija įtūžo Lenkijai nepakvietus Putino į Antrojo pasaulinio karo pradžios metines (201)

Rusija trečiadienį reiškė pasipiktinimą, kad Lenkija nepakvietė prezidento Vladimiro Putino...

5 stadijos, kurias įveikia vyras, kol pagaliau supranta sutikęs savo moterį (3)

Dauguma nieko rimto neplanuojančių vyrų sutinka savo vienintelę tada, kai mažiausiai to laukia....

Kodėl skirtingose šalyse naudojami skirtingi kištukiniai lizdai?

Jei daug keliaujate, tikrai esate susidūrę su problema, kuomet svečioje šalyje negalite naudotis...

Augant nerimui dėl „Brexit“ – žinia lietuviams emigrantams: į ambasadas siųs mobilias komandas (189)

Daugelis Lietuvos emigrantų gana neramiai stebi procesus, kurie šiuo metu vyksta britų parlamente.