aA
Pastaruoju metu Kazachstane buvo sulaikyti du gėles gabenę Lietuvos krovininiai automobiliai. Vieno vilkiko vairuotojas, įmonės „Jugernautas“ vadovas Nerijus Puidokas, sako, kad automobiliai buvo sulaikyti, nes buvo važiuojama su dvišaliu, o ne trišaliu leidimu. Pastarųjų esą trūksta. Tuo metu Susisiekimo ministerija ragina vežėjus būti supratingus ir nenaudojamą trišalį leidimą grąžinti.
Vilkikas
Vilkikas
© Shutterstock

„Trišalių leidimų nėra šiuo metu, jų nepakanka, kiek mums jų reikia, neišsprendžia mūsų vyriausybės, neranda bendros kalbos tarpusavyje, tai, visų pirma, problema didelė. Kad nestabdytume mašinų, važiavome su dvišaliais. Krovinys, siuntėjas kaip ir lietuvis, bet gėlės Lietuvoje neauga, auga Olandijoje. Jie sulaikė mašinas, nes mes pažeidėme jų sistemą. Sumokėjome baudą, su „Linavos“, Valstybine kelių transporto inspekcija, Vyriausybės pagalba išsikapstėme tas mašinas, radome trišalių leidimų, paskolino kita įmonė. Kitu būdu būtų mašinos stovėjusios tol, kol būtų atsiradę trišalių leidimų“, – Eltai pasakojo N. Puidokas.

Už vieną vilkiką po šio įvykio teko pakloti 1,5 tūkst. eurų baudos.

„Bauda buvo dar palyginus proto ribose, kadangi ją reikės mokėti per penkias dienas, tai mums vienai mašinai bauda buvo apie 1,5 tūkst. eurų, šiaip tai būtų 3 tūkst. eurų ir daugiau bauda“, – sakė N. Puidokas.

Anot įmonės vadovo, įvairių nesusipratimų Kazachstane pasitaikydavo ir anksčiau, tačiau tokio masto – pirmą kartą.

„Mūsų verslui tai yra mirtis, kadangi mūsų pagrindiniai klientai, pagrindinė sritis yra Kazachstanas. Mums nutraukus šią kelionę... Šiuo metu mažai įmonei ieškoti naujų kelių yra praktiškai net neverta“, – pripažino jis.

Vežėjų asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas teigė, kad Lietuva dėl leidimų yra įtemptuose santykiuose su Kazachstanu.

„Užtekdavo dvišalių leidimų, nes persiformina Kaune gėlės, išeina kaip iš Lietuvos, bet suprantama, kad nedaug gėlių auga pas mus, jos yra vis tiek iš Olandijos, Kolumbijos ar dar kažkur. Tas traktavimas skirtingas, išeina taip, kad jie paprašo trečiųjų šalių leidimo, o jie yra deficitiniai, kadangi esame įtemptuose santykiuose su Kazachstanu dėl tų leidimų.

Kazachstanas visada naudodavo keletą kartų daugiau tų leidimų nei mes. Pernai pasidarėme paritetinius pagrindus, kad vienodai jie leidimų turi, vienodai mes – po 4,5 tūkst. dvišalių leidimų ir po 1 tūkst. trišalių. Jiems dabar labai pritrūko, nebeturi. Kai areštavo tas dvi transporto priemones Kazachstane, pas mus buvo areštuotos devynios, bet jos jau važiavo su padirbtais leidimais čia“, – Eltai sakė Z. Buivydas.

Anot jo, trišalių leidimų trūkumas buvo jaučiamas visada.

„Anksčiau būdavo apsikeičiama po 9 tūkst. (leidimų – ELTA), tačiau lietuviams nereikia tiek daug dvišalių leidimų, mums daugiau reikia trišalių. Bandome dabar siūlyti, kad būtų universalūs leidimai. Pavyzdžiui, po 5,5 tūkst., bet universalūs“, – sakė Z. Buivydas.

Susisiekimo ministerija Eltą informavo, kad su Kazachstano Respublika 2020 metams pariteto pagrindu buvo pasikeista 1000 trišalių leidimų. Trišalių leidimų buvo išdalinta tiek, kiek jų buvo gauta. Ministerija taip pat atkreipia dėmesį, kad vežėjai dar turi apie 13 proc. nepanaudotų leidimų, ir prašo vežėjų sąmoningumo nepanaudotus trišalius leidimus grąžinti.

„Pagal ilgalaikę leidimų panaudojimo statistiką vežėjai kasmet Lietuvos transporto saugos administracijai grąžina nuo 5 iki 10 proc. nepanaudotų leidimų iš gautos kvotos, todėl naudojant leidimus, visų pirma, reikia pačių vežėjų supratingumo. Jeigu vežėjas, gavęs trišalį leidimą, laikui bėgant sužino, kad jo nepanaudos, turi laiku jį grąžinti, kad tą leidimą būtų galima paskirti kitam vežėjui, turinčiam užsakymą į Kazachstaną. Labai svarbu efektyviai panaudoti leidimus, ir tai priklauso nuo vežėjų supratingumo, nes nėra jokios prasmės laikyti leidimą ir jo nepanaudoti“, – teigė ministerija.

Anot jos, santykiai tarp Lietuvos ir Kazachstano yra dalykiški, o komunikavimo kanalai veikia puikiai.
„Taip pat yra „karštoji linija“ tarp Lietuvos ir Kazachstano kontroliuojančių institucijų. Komunikuojama ministerijų ir ambasadų lygmeniu“, – teigiama ministerijos komentare.

Ji taip pat pažymėjo, kad transporto priemonių sulaikymo Kazachstane atvejų buvo ir anksčiau.

„Lietuvos kontroliuojančios institucijos taip pat sulaiko Kazachstano vežėjų transporto priemones. Sulaikymo pagrindas tiek Lietuvoje, tiek Kazachstane – nacionalinių teisės aktų pažeidimas. Susisiekimo ministerija nuolat rekomenduoja vežėjams ir vežėjus vienijančioms asociacijoms, vykdant tarptautinius pervežimus, labai tiksliai vadovautis priimančiosios valstybės nacionaliniais teisės aktais“, – Eltai teigė ministerija.

ELTA
Viskas apie pinigus. Finansų konsultantė atsako
Reikia patarimo, kaip planuoti išlaidas, kaip sutaupyti, o gal – kaip daugiau uždirbti? Užduokite klausimą nepriklausomai finansų konsultantei Ievai Jazavitienei.
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(5 žmonės įvertino)
2.6000

Vilkikų eilės Baltarusijos–Lietuvos pasienyje vėl auga

Baltarusijos–Lietuvos pasienyje iš kaimyninės šalies pusės smarkiai padidėjo vilkikų eilės....

Vežėjai siūlo taikyti lengvatas įsigyjantiems netaršias transporto priemones (3)

Vyriausybei ir Finansų ministerijai siūlant nuo 2023 metų didinti akcizus taršiausio kuro...

Baltarusijoje driekiasi milžiniškos vilkikų eilės: įvažiuoti į Lietuvą laukti tenka ir 8 paras (35)

Transporto įmonės „Komlita“ atstovas Vitas Klimavičius tikina, kad šiuo metu Raigardo...

Lentvaryje baigtas statyti tunelis po geležinkeliu papildyta (5)

Lentvaryje trečiadienį bus pradėtas naudoti apie 21 mln. eurų kainavęs automobilių tunelis po...

Baltarusija: sunkvežimių eilės įvažiavimui į ES per savaitę pailgėjo 30 proc. (5)

Įvažiavimo į Europos Sąjungą laukiančių krovininių transporto priemonių Baltarusijos...

Top naujienos

Ukrainos pasienyje – ženkliai pasikeitusi situacija: kitas Rusijos žingsnis gali būti lemiamas (19)

Augant įtampai aplink Ukrainos sienas, politikai Lietuvoje svarsto, kad šiuo atveju yra tikimybė,...

Prasideda eglučių pardavimai: prognozuoja, kad kaina bus 1–2 eurais didesnė (3)

Pardavėjai tradicinėse prekybos vietose rikiuoja eglutes, nors kol kas pirkėjai žaliaskarių dar...

Dulkys nurodė, kada būtų galima kalbėti apie karantiną: siunčia žinutę dėl naujos atmainos (73)

Sveikatos apsaugos ministras Arūnas Dulkys antradienį Kaune vakcinavosi sustiprinančią vakcinos...

Lukašenka: pasiūlysiu Putinui sugrąžinti branduolinį ginklą į Baltarusiją pareiškė, kad Krymas priklauso Rusijai (3)

Baltarusija pasiūlys Rusijai dislokuoti šalies teritorijoje branduolinį ginklą, jei analogiškų...

Už Kazį: į rinktinę grįžo tvarka ir ramybė – grįš ir didelės pergalės? (1)

Dvi pergalės iš dviejų galimų. Kazio Maksvyčio diriguojamos Lietuvos krepšinio rinktinės...

Dėl migracijos krizės VRM siūlo dar mėnesiui pasienyje pratęsti nepaprastąją padėtį papildyta (2)

Vidaus reikalų ministerija (VRM) siūlo dar mėnesiui pratęsti nepaprastąją padėtį pasienyje su...

Sartų ežere užfiksavo nepaprastą ir itin retą reiškinį: vos prieš kelias dienas jis stebėtas ir Kanadoje (1)

Dusetose gyvenanti Vilija antradienį nufilmavo itin neįprastą reiškinį – Sartų ežere...

Keičiasi pluoštas eismo taisyklių: kai kurios naujovės keliuose vairuotojus privers įpročius keisti iš esmės (359)

Nuo pirmosios ateinančių metų dienos įsigalioja Kelių eismo taisyklių pakeitimai, ir dalis...

Aurimas Švedas ir Mykolas Katkus – apie pasaulį, kuris mūsų laukia už kampo

Vaizdas – kaip tekstas. Tokia yra 22-osios tarptautinės Vilniaus knygų mugės , kuri vyks 2022...