aA
Kauniečių nepasitenkinimas nenuvalytomis gat­vėmis pirmadienį ryte peraugo į masinį pasipiktinimą, kokio dar nėra buvę. Neišlaikė ir Kauno mero kantrybė, kuris komunalininkus iškvietė pasiaiškinti.
Gatvė, sniegas, purvas
Gatvė, sniegas, purvas
© DELFI (J.Markevičiaus nuotr.)
Pirmadienio kelionė į darbą vairuotojams virto išbandymu. Dėl sniego kalnų pagrindinėse miesto gatvėse žmonės keiksnojo komunalininkus. Nuo ryto redakciją užgriuvo kauniečių skambučiai ir skundai.

„Šį rytą Kauno gatvės atrodė siaubingai – sniegas visiškai nenuvalytas, – piktinosi Gitana. - Įdomu, ką apie tai galvoja „Kelių remonto grupė“, atsakinga už miesto kelius.

Važiavau nuo Griunvaldo gatvės iki Savanorių prospekte esančios Muravos sankryžos ir nemačiau nė vienos gatves valančios mašinos“.

Kitas kaunietis atsiuntė nuotrauką, kaip ryte atrodė Chemijos prospektas. Ten trūko vamzdis, vanduo užšalo ir ilga prospekto atkarpa pasidengė ledu. Užuot važiavę gatve, vairuotojai slidžią atkarpą įveikė šaligatviais.

Meras nesulaukė atsakymų

Vidurdienį Kauno miesto meras Andrius Kupčinskas į savo kabinetą išsikvietė savivaldybės Komunalinio ūkio skyriaus vedėją Ramūną Noreiką.

„Susitikimo rezultatai – minimalūs, nes ponas R. Noreika nesiteikė atsinešti sąrašo gatvių, kurios naktį ir ryte buvo pabarstytos bei nuvalytos, – pasakojo A. Kupčinskas. – Jis sakė, kad neperžiūrėjo elektroninio pašto, nors tai galėjo padaryti jo referentė“.

Miesto meras paprašė savivaldybės administracijos direktoriaus Vyganto Gudėno skirti drausminę nuobaudą R. Noreikai.

Vyriausiasis komunalininkas nekomentavo mero veiksmų. „Miestas valomas kaip visada ir keista, kad šie dalykai šiemet sureikšminti, – stebėjosi R. Noreika. - Vairuotojai norėtų žiemą važinėti tokiomis gatvėmis, kokios būna vasarą, bet to niekada nebus“.

Aliarmą sukėlė ir taksistai

A. Kupčinskui raštą nusiuntė ir Kauno miesto lengvųjų automobilių taksi asociacija, kurios teigimu, naktį gatvės visiškai nebuvo valomos.

„Šiandien iki pietų sulaukėme nemažai skambučių iš vairuotojų, kurie skundėsi dėl prastai valomų kelių, - teigė asociacijos prezidentas Zenonas Šleinius. – Žinoma, mes pripratę dirbti bet kokiomis sąlygomis, bet tai (nevalytos gatvės) tikrai neprisidės prie geresnio keleivių aptarnavimo lygio“.

Mero A. Kupčinsko žodžiais, „šį žiemos sezoną gatvės neprižiūrimos ne pirmą kartą, o tai reiškia, kad Komunalinio ūkio skyriaus vadovai nesugeba kompetentingai kontroliuoti situacijos“.

Išbarstė 136 tūkstančius

Kauno gatvių barstymo konkursą praėjusiais metais laimėjo bendrovė „Kelių remonto grupė“. Anksčiau gatves barstė „Kauno keliai“. Nepabarsčius gatvių jų negali valyti Savivaldybės bendrovė „Kauno švara“.

Per sekmadienį ir pirmadienio rytą „Kelių remonto grupė“ Kaune išbarstė 209 tonas druskos. Papildomai buvo išbarstyta 96 tonos smėlio druskos mišinio. Šie darbai kainavo 136 tūkstančius litų.

„Juo temperatūra žemesnė, juo druskos poveikis silpnesnis“, - kalbėjo „Kelių remonto grupės“ generalinis direktorius Vidmantas Norkus.

Teisinosi ir „Kauno švaros“ bendrovės generalinis direktorius Petras Čiegis. „Visos mūsų brigados dirbo kaip ir visada, o realiai esame įpareigoti nuvalyti tik kelis procentus miesto gatvių, tikrai ne visas“, - teisinosi P. Čiegis.

Prakalbo apie atsistatydinimą

Nepriklausomi ekspertai nelinkę smerkti komunalininkų. „Nebuvo taip baisu, kaip žmonės pasakoja, bet gatves iš tikrųjų galima prižiūrėti geriau“, - sakė valstybės įmonės „Kauno regiono keliai“ direktoriaus pavaduotojas Tomas Mockus.

Ši įmonė barsto ir valo kelius Kauno rajone. Pasak T. Mockaus, pagrindinė bėda Kaune yra ta, kad gatves barsto ir valo dvi skirtingos bendrovės. „Matyt, trūksta veiksmų koordinavimo, o miestas galbūt skiria per mažai lėšų gatvėms prižiūrėti“, - svarstė T. Mockus.

Kad sniegas ištirptų, jį druska reikia barstyti bent du kartus. „Mes taip ir darome. Tik vėliau aptirpusį sniegą sustumiame į šalikelę“, - tikino T. Mockus.

Pasak jo, druska pakankamai gerai tirpdo sniegą iki 15 laipsnių šalčio.

Gali būti, kad Kauno komunalininkų vadovų laukia toks pat likimas, kaip ir Klaipėdoje švarą bei gatves prižiūrinčios bendrovės „Specialus autotransportas“ vadovo Olego Anapolskio. Daug kritikos sulaukęs O. Anapolskis sausio 3 dieną atsistatydino iš generalinio direktoriaus pareigų.

Vakar ir Kauno miesto savivaldybės Komunalinio ūkio skyriaus vadovai pradėjo rimtai svarstyti galimybę atsistatydinti.

„Kauno kelių“ bendrovės generalinis direktorius Ramūnas Šilinis akcentavo, kad nėra gerai, kai gatves barsto viena, o valo kita įmonė.

„Galbūt reikėtų Kauną padalyti į kelias zonas ir ten skelbti gatvių barstymo valymo konkursą, – siūlė R. Šilinis. – Tada atsirastų daugiau įmonių, kurios konkuruotų ir stengtųsi labiau prižiūrėti gatves“.

|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Paskelbta ataskaita: mirtinos katastrofos kilo dėl „Boeing“ noro sutaupyti (49)

„ Boeing “ sukėlė grėsmę keleivių saugumui, mažindama išlaidas „737 Max“ orlaivio...

Brangiausių automobilių TOP 3: kokie modeliai bei kainos dominuoja Baltijos šalyse, Ukrainoje ir Baltarusijoje? (61)

„Porsche“, „Ferrari“, „Lamborghini“, „Bentley“ savo savininkus dažniausiai randa...

Skrydžių ištroškę keliautojai vos per 10 minučių išpirko kelis šimtus kainavusius lėktuvo bilietus „į niekur“ (4)

Australijos oro bendrovė „Qauntas“ vos per dešimt minučių pardavė visus bilietus skrydžiui...

Geležinkelio statyboms ruože Livintai-Gaižiūnai – papildomi 2 mln. eurų iš ES

Antrojo kelio statyboms ruože Livintai-Gaižiūnai beveik 2 mln. eurų padidinta finansavimo dalis...

Teismas turės iš naujo vertinti „Gargždų geležinkelio“ skundą dėl negautų pajėgumų

Vilniaus apygardos administracinis teismas ( VAAT ), liepos pradžioje nutraukęs bylą dėl...

Top naujienos

Dėl mažytės salos Europa – ant karo slenksčio: vienas susidūrimas jau įvyko (95)

Tai mažytė, vos dvylikos kvadratinių kolometrų ploto sala, atsidūrusi pačioje pavojingosios...

Kalbino SEB inovacijų centro vadovas Audrius Rutkauskas, parengė Lina Širvinskienė | D+ nariams

Netolima darbo rinkos ateitis: beverčiai diplomai ir konkurencija su viso pasaulio specialistais (23)

Kaip dirbsime ir uždirbsime 2025 metais? Kaip su tuo susijęs tvarumas ? Kaip keisis konkurencija...

Kamčiatkos spindesys ir skurdas: gyvybei pavojingi kontrabandiniai ikrai, kaimai-vaiduokliai ir beribis brakonierių godumas (8)

Filmas „Raudonoji lašiša “ – kūrinys apie žuvį, nuo kurios faktiškai priklauso gyvybė...

„Barca“ testuoja Šaro nervus: žygis Ispanijoje pradėtas dramatišku trileriu Giedraitis debiutavo sėkmingai (6)

„Du susitikimai, trys susitikimai, minutės pertraukėlė – tau negana? Tau negana?“ – ant...

Akvilę ištiko viena dažniausių ir grėsmingiausių komplikacijų: po gimdymo vos nemirė

Vieną rytą nubudusi Akvilė pajuto, kad nutekėjo vaisiaus vandenys . „Sunerimau, nes laukiausi...

Prof. Vytautas Kasiulevičius: jei spėjimai pasitvirtins, bus galima teigti, kad Baltijos šalys buvo teisios (52)

„Daug ko dar nežinome, bet jeigu britų ir vokiečių spėjimai pasitvirtins ir pandemija...

Virtualūs konsultantai užkariauja įmones: kokie jų privalumai ir ko galime tikėtis ateityje (1)

Pasauliui vis labiau skaitmenizuojantis, įvairiuose sektoriuose pradedame pastebėti išmaniąsias...

Schilleris po LKL debiuto pasidžiaugė „Žalgirio“ stiprybe ir prabilo apie Blaževičiaus situaciją (30)

Naujasis Kauno „Žalgirio“ strategas Martinas Schilleris pirmojo blyno „Betsafe-LKL“...

Gediminas Jankauskas. Gabiausiam Alfredo Hitchcocko mokiniui – 80: žmogus, puikiai žinantis, ką ir kaip gyvenime daro

Sunku patikėti, bet JAV kino režisieriui Brianui De Palmai – 80! To tikrai nepasakytum,...

|Maža didelių žinių kaina