Pusė tūkstančio prašymų

Kauno seniūnijos gavo per 500 prašymų, kuriuose žmonės prašo Savivaldybės suremontuoti gatves, kiemus, vienoje ar kitoje vietoje užlopyti duobes. Tačiau gyventojų lūkesčiams nelemta išsipildyti. Miestas neturi tam pakankamai pinigų.

Teisindamiesi dėl duobėtų gatvių Kauno komunalininkai kaltina politikus, esą būtent jie skiria lėšas ir tvirtina Gatvių priežiūros programą. Tačiau iš tikrųjų patys komunalininkai parengia sprendimus, tinkančius nebent Vasiukų projektui.

Kovo pabaigoje Kauno miesto tarybai vėl siūloma pritarti Gatvių priežiūros programai. Joje per 2007-2009 metus užsimota atlikti darbų už 307,6 mln. litų, bet šiuos užmojus įgyvendinti nėra net menkiausios galimybės.

Iš rekordinio šių metų miesto biudžeto (585 mln. litų) gatvėms prižiūrėti buvo skirta tik 0,5 mln. litų. Iš Lietuvos automobilių kelių direkcijos tikimasi gauti 12 mln. litų, bet tik 10 mln. planuojama skirti gatvėms remontuoti.

Tikisi manos iš dangaus

Savivaldybės Komunalinio ūkio skyriaus vedėjo pavaduotojui Zenonui Girčiui buvo sunku pasakyti, kiek tiksliai gatvių bus remontuojama šiemet. Žvelgiant realiai, kapitaliai galima būtų suremontuoti tik 1-2 gatves. Maždaug 10 mln. litų 2004 metais kainavo dalies Europos prospekto kapitalinis sutvarkymas.

Minėtoje Gatvių priežiūros programoje, kurią kovo 29 dienos Kauno miesto tarybos posėdžiui teikia komunalininkai, įvardytos 67 gatvės, kurios neva bus suremontuotos. Tačiau Z.Girčys pripažino, kad tai tėra vizija.

“Tikimės, kad šiemet pavyks naujai išasfaltuoti Parodos kalną, sutvarkyti Vokiečių gatvę ir kelias gatves Senamiestyje”, - teigė Z.Girčys.

Jis sakė, kad daug didesnė sąmata parengta nenumatytam atvejui. “Turime būti pasirengę, jei iš Europos Sąjungos Kaunui netikėtai nubyrėtų pinigų”, - sakė Z.Girčys.

Gatvėms suteikiama garantija

Vadovaujantis sutartimis su rangovais, pastarieji turi suteikti išasfaltuotai gatvei 5 metų garantiją. “Atsiradus duobei, ją rangovas turi sutvarkyti nemokamai, - sakė Z.Girčys. Tačiau ši nuostata galioja tik kapitaliai suremontuotai gatvei.”

Rangovai išvengia garantinių įsipareigojimų, jei sutartyje nenumatyta gatvės pagrindą suformuoti iš kelių grunto sluoksnių. Kokybiškesniems darbams Savivaldybė lėšų neskiria, todėl duobės tampa amžinai neatsiejama Kauno gatvių problema.

Paklaustas, kiek per pastaruosius penkerius metus miestas kapitaliai sutvarkė gatvių, Z.Girčys paminėjo Europos prospektą, Maironio gatvę ir dvi gatves, kurios už valstybės lėšas buvo išasfaltuotos privačiame Fredos miestelyje. Dėl Fredos miestelio istorijos iki šiol nemalonumų turi meras Arvydas Garbaravičius ir jo bičiulis, miesto Tarybos narys Arvydas Žilevičius.

Tvarkdariui gresia atleidimas

Daugiau nei 300 mln. litų vertės gatvių priežiūros programą jau patvirtino vienas Kauno politikų komitetų. “Mes du kartus ją atmetėme, bet laikinasis Savivaldybės administracijos direktorius Robertas Stanionis mus įtikino, kad ji tokia reikalinga”, - sakė Miesto ūkio ir energetikos komiteto vadovas Zenonas Vainoras. Pasak jo, paskutiniame šios kadencijos Tarybos posėdyje administracijai programą teks apginti prieš visus Kauno politikus.

Pernykštė sąmata sudarė 63 mln. litų, bet realių darbų atlikta už du kartus mažesnę sumą (31 mln. Lt). Neatlikti darbai kasmet perkeliami į kitus metus. Programoje nėra ir aiškių kriterijų, kokias gatves reikia remontuoti pirmiausia. Tai palikta spręsti valdininkams.

Dėl neskaidrios veiklos papeikimais jau buvo nubausti ir Komunalinio ūkio skyriaus vedėjas Ramūnas Noreika, ir jo pavaduotojas Z.Girčys. Nusižengimus nustatė Savivaldybės Vidaus audito skyrius.

Z.Girčiui šiuo metu gresia ir antra nuobauda dėl Kauno hidroelektrinės plento sutvarkymo darbų, todėl jis gali būti atleistas iš tarnybos.