aA
Antžeminio orlaivių aptarnavimo įmonė „Litcargus“ Kauno oro uoste pristatė moderniausią orlaivių nuledinimo automobilį su naujos kartos nuledinimo įranga – tai užtikrins dar efektyvesnį orlaivių aptarnavimo procesą. Skaičiuojama, kad naujas „Volvo“ sunkvežimis su visa specialia įranga kainavo apie 350 tūkst. eurų.
© Organizatorių nuotr.

Antiledodara (De-icing/Anti-icing) orlaiviams dažniausiai atliekama esant nepalankioms oro sąlygoms, ant orlaivio paviršiaus susidarius ledo ir sniego sankaupoms, kurios gali daryti įtaką skrydžio saugai. Dėl susidariusio ledo ir sniego ant orlaivio, pablogėja jo aerodinaminės savybės, todėl kilimo metu orlaivis gali tiesiog neatsiplėšti nuo žemės arba kristi.

„Tam, kad orlaivis galėtų saugiai skristi, jo paviršius turi būti švarus. Antiledodaros metu, kuomet orlaivis nupurškiamas nuo 60 iki 80 laipsnių įkaitintu specialiu skysčiu, pašalinamas ledas, sniegas ir kitos sankaupos. Vaizdą, kai aukštu slėgiu nupurškiamas orlaivis, pro orlaivio langą tikriausiai yra matę daugelis keleivių“, – pasakojo moderniausią įrangą įsigijusios bendrovės „Litcargus“ generalinis direktorius Saulius Batavičius.

Priklausomai nuo oro sąlygų, ant orlaivio gali susidaryti tik plonas sluoksnis šerkšno arba net kelios tonos ledo bei sniego, kuris turi būti pašalintas per kuo trumpesnį laiką prieš orlaivio skrydį.

Orlaiviams antiledodara paprastai atliekama žiemos metu, tačiau yra pasitaikę atvejų, kai ją teko atlikti ir gegužės mėnesį, esant +15 laipsnių temperatūrai, prasidėjus staigiai ledo krušai.

Kiekiai

Naujoji įranga leidžia efektyviau aptarnauti orlaivius. Progresyvesnės hidraulinės ir apsauginių daviklių turinčios sistemos užtikrina orlaivio saugą. Ant „Volvo“ bazės pagaminto nuledinimo automobilio mechanizmai kompiuterių pagalba valdomi tiksliau. Antiledodaros automobilio darbinis aukštis siekia 14 metrų, tai leidžia aptarnauti didesnius orlaivius.

Be to, antiledodaros automobilis yra draugiškesnis gamtai, nes sunaudoja mažiau kuro bei nuledinimo skysčio, darbas atliekamas greičiau, nei naudojant senosios kartos mašinas.

Antiledodaros automobilį valdo vairuotojas ir nuledinimą atliekantis operatorius, kuris nuledinimo skystį ant orlaivio iš abiejų pusių turi padengti vienodai. Tik apmokyti ir sertifikuoti darbuotojai gali atlikti šį procesą.

Įdomu tai, kad, priklausomai nuo orlaivio dydžio ir oro sąlygų, sunaudojama nuo kelių šimtų litrų iki 5–6 tonų nuledinimo skysčio, kuris laikomas specialiuose konteineriuose. Antiledodaros automobilis prie orlaivio išvažiuoja prisipildęs 6000 litrų nuledinimo ir antiledodaros skysčių, kurie yra oranžinės ir žalios spalvos.

„Antiledodaros skystis veikia prevenciškai – sugeria drėgmę ir neleidžia vėl susidaryti ledui, kol orlaivis pakils esant nepalankioms oro sąlygoms“, – pasakojo „Litcargus“ Orlaivių antžeminio aptarnavimo skyriaus vadovas Darius Vinciūnas.

Pagal aviakompanijų reikalavimus, antiledodara turėtų būti atliekama per penkiolika minučių, esant itin prastoms oro sąlygoms, pavyzdžiui, dideliam snygiui, laikas gali ilgėti. Pasak S. Batavičiaus, skaičiavimai rodo, kad reakcija į orlaivio pilotų užklausas atlikti procedūrą vidutiniškai sutrumpėjo iki 10 minučių.

Dėl technologinio pažangumo naujoji mašina greičiau pašildo skystį, o tai sutrumpina pasiruošimo laiką ir pagreitina nuledinimo procesą, todėl orlaivis gali greičiau išskristi.

„Todėl, trumpinant orlaivio stovėjimą oro uoste, mažinami aviakompanijos kaštai, nes net ir esant nepalankioms oro sąlygoms, orlaivis gali greičiau išskristi, rečiau vėluoti. Tai ypač aktualu keleiviams, kurie keliauja jungiamaisiais skrydžiais. Orlaiviui pavėlavus, keleivis negali persėsti į kitą skrydį, o aviakompanija turi kompensuoti nuostolius dėl prarasto bilieto bei neplanuotos keleivio nakvynės“, – pasakojo S. Batavičius.

Kauno oro uoste bendrovė „Litcargus“ kasdien aptarnauja ir paruošia skrydžiui vidutiniškai 10–12 orlaivių.

Naujos kartos nuledinimo mašiną bendrovė naudoja ir Vilniuje. Tokių mašinų Lietuvoje yra dvi.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kauno rajonas planuoja pirkti keleivinį laivą (14)

Kauno rajonas planuoja už 200 tūkst. eurų pirkti keleivinį laivą.

Žiniasklaida: į Vilnių vėluojama pristatyti naujus autobusus ir troleibusus (18)

Iki šių metų pabaigos Vilnių turėtų pasiekti 17 naujų autobusų ir 40 troleibusų, tačiau...

Ruošiamasi skelbti „Rail Baltica“ ruožo Rokai–Kaunas rangovo konkursą (1)

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ruošiasi skelbti europinės vėžės geležinkelio...

„Small Planet Airlines“ Lietuvoje atleidžia apie ketvirtadalį darbuotojų (2)

Finansinių sunkumų slegiama persitvarkanti Lietuvos užsakomųjų skrydžių bendrovė „ Small...

Paskelbtas oro taršos mažinimo plano projektas: apie automobilių mokestį nebeužsimenama (4)

Ketvirtadienį viešai paskelbtas Aplinkos ministerijos parengtas Nacionalinis oro taršos mažinimo...

Top naujienos

Eksperto prognozė: kaip kriptovaliutų rinka atrodys 2019 metais (12)

Londono universiteto koledžo mokslininkas Paolo Tasca sako, kad kriptovaliutų rinka tampa vis...

Užkalnis norėjo atsikąsti šviestuvo ir pakramsnoti baldus (9)

Jeigu šviestuvai, baldai ir baro puošmenos būtų valgomi, „Pachamama Dinner Club“ būtų...

Bioarcheologė: prieš kelis šimtus metų lietuviai gyvendavo tik iki 40 m. ir mirdavo nuo baisių ligų (59)

„Žmogaus griaučiai yra nuostabūs tuo, kad jie ne tik suteikia galimybę judėti ar apsaugo...

Ar jumyse tūno parazitai: specialistai įvardijo, kam gresia didesnė tikimybė užsikrėsti ir koks gydymo būdas pražūtingas (16)

Naršydami internete aptinkame ne tik vertingos informacijos, bet ir tikrovės neatitinkančių...

Iš byrančio lėktuvo krito 3 km ir išgyveno: atrodžiau kaip zombis žaizdose po oda išsirito dešimtys kirmėlių (103)

Septyniolikmetė Juliane Koepcke matė, kaip jos mamą galinga jėga išsiurbė lauk iš skrydžio...

Dėl lėktuvo gedimo prezidentė neišskrido į 100-mečio iškilmes Latvijoje (576)

Lietuvos delegacija, vadovaujama Respublikos Prezidentės Dalios Grybauskaitės, dėl netikėto...

Po daugelio metų aplankė Gariūnus: tokias kainas mieste sunkiai rasi (571)

Ilgus metus Gariūnuose nesilankiusi Aistė apniukusį šeštadienį nusprendė netysoti namie, o...

Goda Alijeva pirmajame interviu po skyrybų: stengiausi išgelbėti šeimą, bet nepavyko (83)

Skyrybų metu visuomet dūžta širdys, o kai esi viešas žmogus ir tavo asmeninį gyvenimą po...

Geidžiamas darbdavys Vilniuje samdiniams leidžia itin daug: įvaizdžiai privers gardžiai pasijuokti (93)

Vilniuje įsikūrusi IT sprendimus visame pasaulyje teikianti įmonės „ Tesonet “ yra esantys...

Didžiausio zumba šokių festivalio Lietuvoje „Timeless Zumba Fest 2018“ transliacija (81)

Didžiausio zumba šokių festivalio Lietuvoje „Timeless Zumba Fest 2018“ transliacija. Tiesiogiai...