Antžeminio orlaivių aptarnavimo įmonė „Litcargus“ Kauno oro uoste pristatė moderniausią orlaivių nuledinimo automobilį su naujos kartos nuledinimo įranga – tai užtikrins dar efektyvesnį orlaivių aptarnavimo procesą. Skaičiuojama, kad naujas „Volvo“ sunkvežimis su visa specialia įranga kainavo apie 350 tūkst. eurų.
© Organizatorių nuotr.

Antiledodara (De-icing/Anti-icing) orlaiviams dažniausiai atliekama esant nepalankioms oro sąlygoms, ant orlaivio paviršiaus susidarius ledo ir sniego sankaupoms, kurios gali daryti įtaką skrydžio saugai. Dėl susidariusio ledo ir sniego ant orlaivio, pablogėja jo aerodinaminės savybės, todėl kilimo metu orlaivis gali tiesiog neatsiplėšti nuo žemės arba kristi.

„Tam, kad orlaivis galėtų saugiai skristi, jo paviršius turi būti švarus. Antiledodaros metu, kuomet orlaivis nupurškiamas nuo 60 iki 80 laipsnių įkaitintu specialiu skysčiu, pašalinamas ledas, sniegas ir kitos sankaupos. Vaizdą, kai aukštu slėgiu nupurškiamas orlaivis, pro orlaivio langą tikriausiai yra matę daugelis keleivių“, – pasakojo moderniausią įrangą įsigijusios bendrovės „Litcargus“ generalinis direktorius Saulius Batavičius.

Priklausomai nuo oro sąlygų, ant orlaivio gali susidaryti tik plonas sluoksnis šerkšno arba net kelios tonos ledo bei sniego, kuris turi būti pašalintas per kuo trumpesnį laiką prieš orlaivio skrydį.

Orlaiviams antiledodara paprastai atliekama žiemos metu, tačiau yra pasitaikę atvejų, kai ją teko atlikti ir gegužės mėnesį, esant +15 laipsnių temperatūrai, prasidėjus staigiai ledo krušai.

Kiekiai

Naujoji įranga leidžia efektyviau aptarnauti orlaivius. Progresyvesnės hidraulinės ir apsauginių daviklių turinčios sistemos užtikrina orlaivio saugą. Ant „Volvo“ bazės pagaminto nuledinimo automobilio mechanizmai kompiuterių pagalba valdomi tiksliau. Antiledodaros automobilio darbinis aukštis siekia 14 metrų, tai leidžia aptarnauti didesnius orlaivius.

Be to, antiledodaros automobilis yra draugiškesnis gamtai, nes sunaudoja mažiau kuro bei nuledinimo skysčio, darbas atliekamas greičiau, nei naudojant senosios kartos mašinas.

Antiledodaros automobilį valdo vairuotojas ir nuledinimą atliekantis operatorius, kuris nuledinimo skystį ant orlaivio iš abiejų pusių turi padengti vienodai. Tik apmokyti ir sertifikuoti darbuotojai gali atlikti šį procesą.

Įdomu tai, kad, priklausomai nuo orlaivio dydžio ir oro sąlygų, sunaudojama nuo kelių šimtų litrų iki 5–6 tonų nuledinimo skysčio, kuris laikomas specialiuose konteineriuose. Antiledodaros automobilis prie orlaivio išvažiuoja prisipildęs 6000 litrų nuledinimo ir antiledodaros skysčių, kurie yra oranžinės ir žalios spalvos.

„Antiledodaros skystis veikia prevenciškai – sugeria drėgmę ir neleidžia vėl susidaryti ledui, kol orlaivis pakils esant nepalankioms oro sąlygoms“, – pasakojo „Litcargus“ Orlaivių antžeminio aptarnavimo skyriaus vadovas Darius Vinciūnas.

Pagal aviakompanijų reikalavimus, antiledodara turėtų būti atliekama per penkiolika minučių, esant itin prastoms oro sąlygoms, pavyzdžiui, dideliam snygiui, laikas gali ilgėti. Pasak S. Batavičiaus, skaičiavimai rodo, kad reakcija į orlaivio pilotų užklausas atlikti procedūrą vidutiniškai sutrumpėjo iki 10 minučių.

Dėl technologinio pažangumo naujoji mašina greičiau pašildo skystį, o tai sutrumpina pasiruošimo laiką ir pagreitina nuledinimo procesą, todėl orlaivis gali greičiau išskristi.

„Todėl, trumpinant orlaivio stovėjimą oro uoste, mažinami aviakompanijos kaštai, nes net ir esant nepalankioms oro sąlygoms, orlaivis gali greičiau išskristi, rečiau vėluoti. Tai ypač aktualu keleiviams, kurie keliauja jungiamaisiais skrydžiais. Orlaiviui pavėlavus, keleivis negali persėsti į kitą skrydį, o aviakompanija turi kompensuoti nuostolius dėl prarasto bilieto bei neplanuotos keleivio nakvynės“, – pasakojo S. Batavičius.

Kauno oro uoste bendrovė „Litcargus“ kasdien aptarnauja ir paruošia skrydžiui vidutiniškai 10–12 orlaivių.

Naujos kartos nuledinimo mašiną bendrovė naudoja ir Vilniuje. Tokių mašinų Lietuvoje yra dvi.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pasirašytas susitarimas dėl 110 mln. eurų dotacijos „Rail Baltica“ projektui

Pasirašytas trečiasis Infrastruktūros tinklų priemonės (CEF) dotacijos susitarimas finansuoti...

Kaune mažėja vietų, kur galima nemokamai statyti automobilį (67)

Kauno miesto savivaldybė Karaliaus Mindaugo prospekt e už automobilių parkavimą ketina rinkti...

Žadama apmokestinti stovėjimą dalyje Kauno Karaliaus Mindaugo prospekto (31)

Kauno savivaldybė planuoja apmokestinti stovėjimą dalyje vienos pagrindinių miesto gatvių –...

„Lietuvos geležinkelių“ pajamos šiemet augo 8 proc. iki 222 mln. eurų (10)

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ pirmąjį šių metų pusmetį gavo 222 mln. eurų...

Lietuvos oro uostų valdyba turi naują narį (2)

Atsinaujino Lietuvos oro uostų valdyba - prie jos veiklos prisidėjo daugiau kaip 20-ies metų...

Top naujienos

Rusijoje - įsiūtis dėl apdovanojimo Baltijos šalims: Lietuvą palygino su kanibalais (22)

Po to, kai praėjusią savaitę Lietuvos prezidentė Dalia Grybauskaitė kartu su kitų Baltijos...

54 tūkst. gyventojų netrukus sulauks VMI laiškų (13)

Gyventojai, kurie deklaravo pajamas už 2017 metus, tačiau iki dabar nesumokėjo gyventojų pajamų...

Įvertino Trumpo ir Putino kūno kalbą: itin keista (15)

Ką iš tiesų Donaldas Trumpas galvoja apie Vladimirą Putiną? O ką pastarasis apie savo kolegą...

Turi planą B „valstiečiams“: Kirkilas įvardijo, kas galėtų būti bendras partijų kandidatas į prezidentus (180)

Lietuvos socialdemokratų darbo partijos ( LSDDP ) lyderis Gediminas Kirkilas teigia, kad užsienio...

APOEL skaičiuoja nuostolius: per pirmas 20 minučių Lietuvoje praradome milijoną „Sūduvos“ rūbinėje – nevaržomos pergalės emocijos

Po nesėkmės Marijampolės „Sūduvai“ Kipro čempionė APOEL turės koreguoti biudžeto...

Staigmena naujausiuose kandidatų į prezidentus reitinguose: lyderių trejetuke įvyko pokyčiai (935)

Birželio 19-27 dienomis visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovės „ Spinter tyrimai “...

Didesnėms algoms pinigų neturi, bet verslui – milijonų vertės dovanos (101)

Patys daugelį metų už valstybės turtą nieko nemoka, o iš kitų pinigus ima. Bent jau toks...

Klaipėdoje žuvusios manekenės byloje kyla įtampa: įsikišti teko ir Generalinei prokuratūrai (97)

Klaipėdoje žuvusios manekenės Dovilės mirties tyrime šeimai atstovaujantis advokatas atkakliai...

Orai nudžiugins poilsiautojus: karšta vasara niekur nedings (1)

Geros žinios poilsiaujantiesiems – karšta vasara niekur nedings. Artimiausiomis dienomis ir toliau...

Vaizdą lygina su apokalipse: miestų gatvės nusėtos lašalų būriais (2)

Vėlyvą vakarą palei tiltus vaikštinėjančius ar važiuojančius alytiškius pasitinka...