aA
Kauno pramoginių ir sportinių laivų gamintoja „Vm Production“ teigia baigianti surinkti pirmą pasaulyje elektrinį laivą bei garažą su vėjo ir saulės jėgainėmis. Anot įmonės, netrukus jie bus išbandomi, o vėliau eksportuojami į Skandinaviją.
Uostas
© Organizatorių archyvas

Iki šiol dyzeliu ir benzinu varomus laivus gaminusi „Vm Production“ sako, kad dabar gamins tik vėjo ir saulės elektra varomus žvejybinius katerius bei garažus – jai bus galima pakrauti ir elektrinius automobilius, katerius bei aprūpinti žuvies ūkius energija.

„Valtis iki 5-6 metrų su pakabinamu varikliu nėra naujovė, yra labai daug gamintojų, kurie gamina pakabinamus. Bet nėra technologijos ir išbaigimo dideliems laivams. Pas mus laivas 9 metrų, sveria 4,5 tonos, pritaikytas žvejybai. Tokio dydžio elektrinių laivų daugiau nėra“, – BNS sakė įmonės eksporto vadybininkas Šarūnas Danilavičius.

Anot jo, garažas turi po 12 vėjo ir saulės jėgainių, kurios tarpusavyje sujungtos, energija iš jų perduodama išorinėms baterijoms (angl. powerbank ). Tuo metu laivuose ant dvigubo stogo numatyta įrengti 6 vėjo ir 4 saulės baterijas, todėl jie iš dalies bus nepriklausomi nuo pakrovimo krante.

Pasak Š. Danilavičiaus, įmonė kol kas pajėgi per metus pagaminti apie 12 garažų ir 3 laivus, juos numatoma eksportuoti į Skandinavijos šalis.

„Jie yra truputį labiau pažengę ekologijos srityje, netgi Oslo srityje yra 550 greito įkrovimo stotelių, pas mus, Lietuvoje, nėra nė vienos greito įkrovimo stotelės. (...) Produktas yra nepigus, ir kitas dalykas, jis yra skirtas žmonėms, labiau suprantantiems apie globalinį atšilimą. Reikia pripažinti, kad pas mus dar nėra mąstymo į priekį“, – teigė jis.

Š. Danilavičiaus teigimu, šiuo metu pirmasis toks laivas baigiamas surinkti, balandžio pabaigoje ketinama jį išbandyti Kauno mariose. Garažas taip pat baigiamas konstruoti, jo bandymai truks bent dvi savaites.

Investicijų įmonės atstovas neatskleidė, tačiau nurodė, kad laivo kaina sieks nuo 170 tūkst. eurų (be PVM), o garažo – nuo 40 tūkst. eurų (be PVM).

Pasak Š. Danilavičiaus, šiuo metu gamybai pakanka įmonės patalpų, tačiau svarstoma apie įmonės plėtrą.

„Plėtra priklauso nuo poreikio, jei yra poreikis, vadinasi didinsime gamybos apimtis, o jei poreikio nėra, rinka dar išsigandusi, mes po truputį tada įeidinėsim į ją“, – sakė jis.

Registrų centro duomenimis, „Vm Production“ akcijos priklauso Kęstučiui Gailiui, Audriui Juknai ir Eugenijui Jančiui.

2017 metais „Vm Production“ pajamos siekė 118,6 tūkst. eurų, pelnas – 818 eurų. Įmonėje dirba šeši darbuotojai.

BNS
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(12 žmonių įvertino)
4.2500
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Europarlamentarai apribojo sunkvežimių taršą (4)

Nuo 2025-ųjų nauji sunkvežimiai ES vidutiniškai turės išmesti 15 proc., o nuo 2030 m. – 30...

Kelių ženklintojai pradeda darbus (3)

Atšilus orams kelininkai pradeda horizontaliojo kelių ženklinimo atnaujinimo darbus. Pirmiausia bus...

Skvernelis: Kukuraičio pasiūlymas dėl atlyginimų vežėjams – kompromisinis (16)

Socialinės apsaugos ir darbo ministro Lino Kukuraičio pasiūlymas tolimųjų reisų vairuotojams...

Indijos „Jet Airways“ stabdo visus skrydžius

Finansinių sunkumų kamuojama Indijos oro linijų bendrovė „Jet Airways“ pranešė stabdanti...

Taksistai kyla į kovą prieš pavėžėjus: dabar su jais labai sunku konkuruoti (131)

Praėjusios savaitės antradienį paskutinį kartą posėdžiavusi dabartinės sudėties Klaipėdos...

Top naujienos

Sezamai, atsiverk: Sutkus aukštų krašto apsaugos sistemos pareigūnų kabinetuose – kaip namie (115)

Aukštų Lietuvos krašto apsaugos sistemos (KAS) pareigūnų kabinetuose Lietuvos verslo...

Ulanovui asmeniškai dėkojęs Jasikevičius: čia vyksta aukščiausio lygio atkrintamųjų krepšinis specialiai Krepšinis.lt iš Stambulo (100)

Iš skurdžių – į turtuolius. Prieš dvi dienas rezultatyvumo antirekordus fiksavęs Kauno...

Dabartinė situacija NT rinkoje – nerami: būstų centre mažės, o kainos gali drastiškai pakilti (29)

Nekilnojamojo turto (NT) rinkos aktyvumas pirmąjį šių metų ketvirtį nustebino tiek pardavėjus,...

Atsakomybę prisiėmęs Obradovičius: aš juk sakiau, kad „Žalgiris“ sureaguos (1)

Kauno „Žalgiris“ ketvirtadienio vakarą Stambule vėjais paleido turėtą dviženklę persvarą,...

Rungtynių didvyris apie pergalingą savo metimą: visiška nesąmonė specialiai Krepšinis.lt iš Stambulo (9)

Daug vandens nutekėjo nuo to laiko, kai Edgaras Ulanovas vedė į pergalę Kauno „Žalgirį“....

„Spinter" apklausa parodė: lietuviai netiki, kad Jurijus Veklenko gali laimėti „Euroviziją“, tačiau paskutinis tikrai neliks (40)

Kol visa šalis laukia didžiosios „Eurovizijos“, o mūsų šalies atstovas šiame konkurse...

Sunku atsikelti, dieną migdo ir nėra jėgų: gydytoja nurodė žingsnius, kaip tai spręsti (1)

Saulė užsibūna vis ilgiau, šildo vis daugiau, tačiau daug kam iš lovos pakilti ryte darosi kai...

„Žalgiris“ įspūdingai smogė atgal – šį sezoną pirmasis triumfavo „Fenerbahče“ tvirtovėje (838)

Eurolygos atkrintamosiose varžybose Kauno „Žalgiris“ iškovojo pirmą pergalę ir pirmą kartą...

Orai: po apsiblaususių Velykų – tikra vasara (7)

Šiandien, penktadienį, Lietuvos orus dar lems giedro ir labai sauso anticiklono rytinė dalis.

„Uber“ ruošia naują plėtros strategiją, tik ji nebus pelninga

Jei norite tikėti, kad „ Uber Technologies Inc.“ gali iš nuostolingos pavėžėjimo bendrovės...