aA
Kauno miesto taryba paskutiniame savo posėdyje pritarė, kad būtų rengiami Bendrojo plano pakeitimai, atveriantys kelią naujajam krovinių uostui statyti Marvelėje. Šis sprendimas turėtų baigti kelerius metus trukusius miesto politikų ginčus: uostą statyti Petrašiūnuose ar Marvelėje.
© Corbis
Praėjusią kadenciją, nepaisydami specialistų išvadų, kai kurie miesto politikai aktyviai protegavo Petrašiūnų uosto viziją.

Specialistų teigimu, šiam variantui reikėtų milžiniškų investicijų, mat Nemune tektų statyti patvankas. Be to, krovininiai laivai plauktų per miesto centrą.

Kol politikai ginčijosi, verslininkai nustojo plukdyti krovinius į Kauną. Pernai iš Klaipėdos buvo atplukdyta nemažai statybinių medžiagų, o šiemet krovininiai laivai jau neatplaukia.

Verslininkai pasakojo, kad senojoje krovinių prieplaukoje Žemojoje Fredoje dėl techninių kliūčių krovos darbai užtrukdavo net kelias paras. Dėl to būdavo patiriama nemažų nuostolių.

Nori statyti namus

Senąjį uostą Žemojoje Fredoje įsigiję verslininkai dar prieš kelerius metus patvirtino, kad čia krovos verslo neketina vystyti. Jie pristatė būsimojo gyvenamojo ir komercinio kvartalo viziją. Gyvenamieji namai ir biurai turėtų iškilti 10 hektarų uosto teritorijos plote.

„Mūsų planai nepasikeitė. Rengiame detalųjį planą. Savo veiksmus esame priversti derinti su savivaldybe, nes rengiama O. ir H. Minkovskių gatvės rekonstrukcija. Manau, kad naujojo kvartalo statyba galėtų prasidėti 2009-aisiais“, – teigė uosto Žemojoje Fredoje savininkų atstovas Robertas Jocius.

Šiuo metu uosto teritorija Žemojoje Fredoje stūkso apleista. „Kranais tik iškraunami traukiniais atvežti kroviniai“, – sakė R.Jocius.

Neoficialiai kalbama, kad buvusią uosto teritoriją įsigiję verslininkai ieško investuotojo, kuriam viską norėtų parduoti. Kol kas neva nesutariama dėl kainos.

Statys laikiną prieplauką

Valstybinės įmonės „Vidaus vandens kelių direkcija“ generalinis direktorius Gintautas Labanauskas replikavo: „Jeigu ne užtrukę politikų ginčai, naujas krovinių uostas Marvelėje jau galėjo būti pradėtas statyti.“

Kol kas pradėtos tik 20 hektarų teritorijos Marvelėje Bendrojo plano keitimo procedūros. „Norime tikėti, kad reikalai į priekį judės greitai ir statybos Marvelėje prasidės kitų metų pabaigoje, tačiau jau rengiame ir atsarginį variantą. Mūsų žiemos uosto teritorijoje Vilijampolėje žadame įrengti laikiną krovinių prieplauką. Joje galėtume iškrauti maždaug 100 tūkstančių tonų krovinių. Tai būtų tik laikinas sprendimas, nes žinome artimiausius verslininkų poreikius - maždaug 600 tūkstančių tonų“, – sakė G.Labanauskas.

Valstybinės įmonės vadovas neatskleidė, kiek teks investuoti į naująjį uostą, esą apie konkrečius skaičius dar anksti kalbėti. Iki šiol viešai buvo minėta, kad tokio objekto statyba kainuos apie 20 milijonų litų.

Žemė bus grąžinta

Petrašiūnų uosto viziją netoli Kauno HE valstybinės įmonės vadovas vadino utopija. „Didžiausia blogybe vadinčiau ne tai, kad buvusi miesto valdžia nusprendė krovinių uostą iškelti iš miesto centro. Žemojoje Fredoje uostą buvo galima rekonstruoti investuojant mažiausiai pinigų. Tačiau tuomet teigta, kad kroviniai Kauno centre nepageidaujami. Nepaisant to, iš pradžių pasirinktas utopinis Petrašiūnų variantas. Uostą siūlyta įkurti šalia ornitologinio draustinio. Be to, kroviniai būtų plukdomi per miestą. Nesuprantama, kodėl iškart nebuvo pasirinktas Marvelės variantas. Tai tiesiog buvo kelių populistų žaidimas“, – tvirtino G.Labanauskas.

Naujoji miesto valdžia naujo uosto Petrašiūnuose vizijos atsisakė. Vienas pirmųjų politinių sprendimų - šioje teritorijoje leisti atkurti nuosavybės teises.

„Praėjusią kadenciją buvo deklaruojama, kad Petrašiūnuose žemė reikalinga uostui ir savininkams ji natūra nebus grąžinta. Viename pirmųjų miesto tarybos kolegijos posėdžių šioje teritorijoje rekomenduota atkurti nuosavybės teises“, – aiškino Kauno vicemeras Rimantas Mikaitis.

Kauno krovinių uosto istorija

1970 metais Žemojoje Fredoje pastatytas krovinių uostas. Per sezoną jame buvo galima priimti iki 1,5 milijono tonų krovinių. Uostas buvo pritaikytas „upė-jūra“ tipo laivams.

1995 metais įkurta bendrovė „Nemuno laivininkystė“, krovinių uostas tapo privačia nuosavybe.

Nuo 1996 metų Nemunu plukdomų krovinių skaičius pradėjo mažėti ir galiausiai uosto veikla realiai buvo sustabdyta.

2004 metais pasikeitė uosto savininkai. Naujieji šeimininkai pradėjo kurti Žemosios Fredos gyvenamojo ir komercinio kvartalo viziją. Ji buvo pristatyta tarptautinėje nekilnojamojo turto parodoje Kanuose.

2004 metais Kauno valdžia nusprendė, kad naujasis uostas turėtų būti statomas Petrašiūnuose.

2006 metais valstybinė įmonė „Vidaus vandens kelių direkcija“ pristatė galimybių studiją, kurioje įvardyta, kad tinkamiausia vieta uostui - Marvelė.

2007 metais į apleistą Žemosios Fredos uostą neatplukdytas nė vienas krovinys. Kauno miesto taryba pritarė, kad naujasis uostas būtų statomas Marvelėje.

Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Dyzelgeitas“: Vokietija pradėjo „Porsche“ tyrimą (1)

Vokietijos prokurorai paskelbė pradedantys naują tyrimą dėl „Porsche“ vaidmens sukčiavimo...

Vilniaus oro uoste ketinama įrengti naują VIP keleivių terminalą (11)

Lietuvos oro uostai ketina įsigyti naujo VIP (liet. labai svarbių asmenų) keleivių terminalo...

Berlyne pristatyta lietuviško startuolio „Trafi“ sukurta transporto platformos programėlė

Berlyne pirmadienį buvo pristatyta programėlė, leisianti žmonėms Vokietijos sostinėje naudotis...

„Lietuvos geležinkeliai“ sveikina Lietuvą: ant aukščiausio tilto suplevėsavo rekordinė trispalvė (30)

„Lietuvos geležinkeliai“ tęsia tradiciją originaliai pasveikinti šalį Lietuvos Valstybės...

Trys įmonės steigia Transporto inovacijų centrą (4)

Valstybės įmonės „Lietuvos geležinkeliai“ , Lietuvos paštas bei „Kelių priežiūra“...

Top naujienos

Painiava dėl išmokos susirgus: į kurį skaičių reikia žiūrėti, kad matytųsi reali situacija? (63)

Po mokesčių reformos įvykę pokyčiai supainiojo dalį gyventojų, kurie susirgę pamatė, kad...

Lietuvoje daugėja milijonierių: naudą turėtų pajausti visi (259)

Lietuvoje ne vienas šimtas žmonių jau sukrovė didesnį nei milijonas eurų turtą. Analitikai...

Italijoje „suremontuota“ NCAA dvigubų dublių mašina nebenori liesti „Ryto“ temos (2)

Lietuvos krepšinio rinktinėje yra du nauji veidai, bet tik vienas iš jų nepratęs šeimininkauti...

Negydomas dažnas gerklės skausmas gali baigtis tragiškai: pažeidžia inkstus, širdį, sąnarius ir net dantis

Gerklės skausmas nėra retas simptomas ir dažnam vasarą jis susijęs su oro kondicionieriais, o...

Vilniaus centre – tikra gamtos oazė: kokių gyvūnų čia galima pamatyti (5)

Ieškoti gamtos gyventojai įpratę užmiestyje, kur plyti daugiausiai miškų ir ramiems...

Melas apie Freddie Mercury ir grupę „Queen“, kuriuo daugelis vis dar tiki (26)

Jie ne veltui yra vadinami roko legendomis. Legenda pranoksta gyvenimą, ji perskrodžia laiką ir...

Nauja tvarka: pasą bus galima gauti per dieną (31)

Antradienį pradeda veikti nauja asmens dokumentų gamybos įranga.

Meghan Markle bandė slapta išskristi į Niujorką (5)

Nors ir tikėjosi tai padaryti slapta, Meghan Markle nepavyko - oro uoste ją vis tik nufotografavo...

Robotas bando spręsti Fukušimos 600 tonų išsilydžiusio kuro galvosūkį

Japonija žengė dar vieną sunkų žingsnį 194 milijardus dolerių kainuosiančiame 2011 m....

Matijošaitis: aš dar jaunas, man tik 62-eji, spėsiu kandidatuoti į prezidentus kitą kartą (466)

Praėjusią savaitę laikęs intrigą dėl prezidento rinkimų Kauno meras pirmadienį paskelbė savo...