aA
Kauno miesto taryba paskutiniame savo posėdyje pritarė, kad būtų rengiami Bendrojo plano pakeitimai, atveriantys kelią naujajam krovinių uostui statyti Marvelėje. Šis sprendimas turėtų baigti kelerius metus trukusius miesto politikų ginčus: uostą statyti Petrašiūnuose ar Marvelėje.
© Corbis
Praėjusią kadenciją, nepaisydami specialistų išvadų, kai kurie miesto politikai aktyviai protegavo Petrašiūnų uosto viziją.

Specialistų teigimu, šiam variantui reikėtų milžiniškų investicijų, mat Nemune tektų statyti patvankas. Be to, krovininiai laivai plauktų per miesto centrą.

Kol politikai ginčijosi, verslininkai nustojo plukdyti krovinius į Kauną. Pernai iš Klaipėdos buvo atplukdyta nemažai statybinių medžiagų, o šiemet krovininiai laivai jau neatplaukia.

Verslininkai pasakojo, kad senojoje krovinių prieplaukoje Žemojoje Fredoje dėl techninių kliūčių krovos darbai užtrukdavo net kelias paras. Dėl to būdavo patiriama nemažų nuostolių.

Nori statyti namus

Senąjį uostą Žemojoje Fredoje įsigiję verslininkai dar prieš kelerius metus patvirtino, kad čia krovos verslo neketina vystyti. Jie pristatė būsimojo gyvenamojo ir komercinio kvartalo viziją. Gyvenamieji namai ir biurai turėtų iškilti 10 hektarų uosto teritorijos plote.

„Mūsų planai nepasikeitė. Rengiame detalųjį planą. Savo veiksmus esame priversti derinti su savivaldybe, nes rengiama O. ir H. Minkovskių gatvės rekonstrukcija. Manau, kad naujojo kvartalo statyba galėtų prasidėti 2009-aisiais“, – teigė uosto Žemojoje Fredoje savininkų atstovas Robertas Jocius.

Šiuo metu uosto teritorija Žemojoje Fredoje stūkso apleista. „Kranais tik iškraunami traukiniais atvežti kroviniai“, – sakė R.Jocius.

Neoficialiai kalbama, kad buvusią uosto teritoriją įsigiję verslininkai ieško investuotojo, kuriam viską norėtų parduoti. Kol kas neva nesutariama dėl kainos.

Statys laikiną prieplauką

Valstybinės įmonės „Vidaus vandens kelių direkcija“ generalinis direktorius Gintautas Labanauskas replikavo: „Jeigu ne užtrukę politikų ginčai, naujas krovinių uostas Marvelėje jau galėjo būti pradėtas statyti.“

Kol kas pradėtos tik 20 hektarų teritorijos Marvelėje Bendrojo plano keitimo procedūros. „Norime tikėti, kad reikalai į priekį judės greitai ir statybos Marvelėje prasidės kitų metų pabaigoje, tačiau jau rengiame ir atsarginį variantą. Mūsų žiemos uosto teritorijoje Vilijampolėje žadame įrengti laikiną krovinių prieplauką. Joje galėtume iškrauti maždaug 100 tūkstančių tonų krovinių. Tai būtų tik laikinas sprendimas, nes žinome artimiausius verslininkų poreikius - maždaug 600 tūkstančių tonų“, – sakė G.Labanauskas.

Valstybinės įmonės vadovas neatskleidė, kiek teks investuoti į naująjį uostą, esą apie konkrečius skaičius dar anksti kalbėti. Iki šiol viešai buvo minėta, kad tokio objekto statyba kainuos apie 20 milijonų litų.

Žemė bus grąžinta

Petrašiūnų uosto viziją netoli Kauno HE valstybinės įmonės vadovas vadino utopija. „Didžiausia blogybe vadinčiau ne tai, kad buvusi miesto valdžia nusprendė krovinių uostą iškelti iš miesto centro. Žemojoje Fredoje uostą buvo galima rekonstruoti investuojant mažiausiai pinigų. Tačiau tuomet teigta, kad kroviniai Kauno centre nepageidaujami. Nepaisant to, iš pradžių pasirinktas utopinis Petrašiūnų variantas. Uostą siūlyta įkurti šalia ornitologinio draustinio. Be to, kroviniai būtų plukdomi per miestą. Nesuprantama, kodėl iškart nebuvo pasirinktas Marvelės variantas. Tai tiesiog buvo kelių populistų žaidimas“, – tvirtino G.Labanauskas.

Naujoji miesto valdžia naujo uosto Petrašiūnuose vizijos atsisakė. Vienas pirmųjų politinių sprendimų - šioje teritorijoje leisti atkurti nuosavybės teises.

„Praėjusią kadenciją buvo deklaruojama, kad Petrašiūnuose žemė reikalinga uostui ir savininkams ji natūra nebus grąžinta. Viename pirmųjų miesto tarybos kolegijos posėdžių šioje teritorijoje rekomenduota atkurti nuosavybės teises“, – aiškino Kauno vicemeras Rimantas Mikaitis.

Kauno krovinių uosto istorija

1970 metais Žemojoje Fredoje pastatytas krovinių uostas. Per sezoną jame buvo galima priimti iki 1,5 milijono tonų krovinių. Uostas buvo pritaikytas „upė-jūra“ tipo laivams.

1995 metais įkurta bendrovė „Nemuno laivininkystė“, krovinių uostas tapo privačia nuosavybe.

Nuo 1996 metų Nemunu plukdomų krovinių skaičius pradėjo mažėti ir galiausiai uosto veikla realiai buvo sustabdyta.

2004 metais pasikeitė uosto savininkai. Naujieji šeimininkai pradėjo kurti Žemosios Fredos gyvenamojo ir komercinio kvartalo viziją. Ji buvo pristatyta tarptautinėje nekilnojamojo turto parodoje Kanuose.

2004 metais Kauno valdžia nusprendė, kad naujasis uostas turėtų būti statomas Petrašiūnuose.

2006 metais valstybinė įmonė „Vidaus vandens kelių direkcija“ pristatė galimybių studiją, kurioje įvardyta, kad tinkamiausia vieta uostui - Marvelė.

2007 metais į apleistą Žemosios Fredos uostą neatplukdytas nė vienas krovinys. Kauno miesto taryba pritarė, kad naujasis uostas būtų statomas Marvelėje.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Perspėja vairuojančius: keliuose yra slidžių ruožų (2)

Sekmadienio rytą Alytaus bei Varėnos rajonuose valstybinės reikšmės kelių dangos padengtos...

Buvęs aplinkos ministras Navickas: automobilių taršos mokestis parengtas (27)

Buvęs aplinkos ministras Kęstutis Navickas teigia, kad ministerija yra visiškai parengusi...

„CityBee“ perka daugiau nei 5 000 automobilių (17)

Dalijimosi automobiliais paslaugas Lietuvoje ir Lenkijoje valdanti bendrovė „CityBee Solutions“...

Dzūkijos savivaldybės sieks, kad laivyba Nemuno aukštupyje atsigautų (3)

Prie Nemuno esančių savivaldybių ir Vidaus vandens kelių direkcijos vadovai pasirašė ketinimų...

Skvernelis: taršių automobilių apmokestinimo sprendimai – jau kitąmet neatsisako NT mokesčio idėjos (288)

Kitas metais Vyriausybė grįš prie siūlymų apmokestinti taršius automobilius ir nekilnojamąjį...

Top naujienos

Prezidentiniai reitingai: atsakius į šiuos keturis klausimus galima eiti lažintis dėl rinkimų rezultato

Lapkričio mėnesio prezidentiniuose reitinguose toliau savo pozicijas tvirtina jų lyderis Gitanas...

Orai: gausesnis sniegas – tik trumpam (14)

Atkeliavusi sniego zona pirmadienio dieną iš Lietuvos po truputį trauksis. Keliai kai kur vis dar...

Itin nuožmus diktatorius savo aukų ramybėje nepaliko net po kankinančios mirties (117)

Idi Aminas ne be pagrindo įtraukiamas į nuožmiausių pasaulio diktatorių sąrašą. Tai...

Kraupus 14-metės iš Lietuvos nužudymas apauga vis naujomis detalėmis: tarnyboms buvo žinomas ir žudikas, ir jo auka (118)

16-metis, kaltinamas išžaginęs 14 m. Viktoriją, o paskui mirtinai uždaužęs ją į plaktuką...

Per Kalėdas parduotuvės nedirbs: paskelbė visų prekybos centrų darbo laiką (365)

Šiemet nė vienas prekybos centras Lietuvoje nedirbs pirmąją Kalėdų dieną, gruodžio 25-ąją,...

Gudaitis po rungtynių susimušė su varžovu (29)

Artūras Gudaitis sekmadienį Italijos krepšinio čempionate surengė sėkmingą pasirodymą, tačiau...

Kaip meluoja filmų kūrėjai: kas iš tiesų nutinka, kai į automobilį pataiko kulka (34)

Automobiliai yra dažnas veiksmo filmų motyvas. Suderinkite automobilių gaudynes su susišaudymu...

Sabonis sustiprino savo pozicijas lygos lyderių sąraše, „Pacers“ pratęsė pergalių seriją

Ilgiausią savo šio sezono pergalių seriją NBA pirmenybėse pratęsė Indianos „Pacers“...

Kaip pasirinkti – kaupti II ar III pakopos pensijų fonduose? (121)

Lietuvoje egzistuoja trys pensijų pakopos ir kiekviena iš jų suteikia skirtingas kaupimo galimybes....

Rimvydas Valatka. Septyni kiaulių ūkio principai (697)

Eina į pabaigą trečiasis Džiaugsmo sekmadienis su valstiečiais ant altoriaus. Plėsdami vidinę...