Praėjusių metų birželio pabaigoje Kauno miesto taryba iš Europos rekonstrukcijos ir plėtros banko nusprendė imti 15 milijonų eurų paskolą naujiems troleibusams pirkti. Kauno miesto savivaldybė paskolą turės grąžinti per 10 metų.

Žemagrindžius, visus keleiviniam transportui keliamus reikalavimus atitinkančius, neįgaliesiems pritaikytus troleibusus pagamino AB "Solaris" kartu su Čekijos firma "Cezelec". Troleibusams suteikiama 10 metų garantija.

Antradienį Kauną pasiekė paskutinis naujas troleibusas, o ateityje planuojama tęsti troleibusų parko atnaujinimą.

„Šiuo metu rengiama paraiška „CIVITAS 3" iniciatyvai ir prašysime bei tikimės gauti finansavimą naujų troleibusų įsigijimui. Iš ES tikimės gauti 5 milijonų eurų paramą troleibusų įsigijimui su 50 proc. kofinansavimu iš miesto pusės. Tai būtų apie 10 milijonų eurų ir būtų galima įsigyti 30 naujų troleibusų. Tačiau šiuo metu tik rengiama paraiška ir artimiausiu metu ji bus teikiama tarybai svarstyti ir šiandien pasakyti ar parama bus gauta yra ganėtinai anksti.

Bet kuriuo atveju, tai yra nepaskutiniai nauji troleibusai, kaip ir nepaskutiniai nauji autobusai, nes parkus miestui reikės atnaujinti. Tačiau kada tai įvyks - pasakyti dar anksti", - sakė Kauno miesto savivaldybės administracijos Transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Kada troleibusai važiuos į Šilainius – neaišku

Kauno vadovai sutinka, kad būtina nutiesti troleibusų linijas į Šilainius, tačiau šie darbai stringa. AB "Autrolis" generalinis direktorius Algirdas Krivickas apgailestavo, kad miestas pasirinko kitus prioritetus.

„Praėjusiais metais buvo parengtas projektas (troleibusų linijai į Šilainius – DELFI) ir teiktas gauti paramai. Jis atitiko visus reikalavimus tik miesto buvo pasirinkti kiti prioritetai ir finansavimas buvo pasirinktas kitam objektui, o ne Šilainių linijos plėtimui. Manau šis projektas šiemet bus teikiamas pakartotinai. Jeigu bus palankūs sprendimai miesto vadovybės, tai bus tikimybė tęsti, nes pirmas žingsnis jau žengtas (troleibusai važiuoja Varnių gatve – DELFI), tai tikėtina kad žengus vieną žingsnį reikia žengti ir antrą, ir trečią", - sakė A.Krivickas

Antruoju etapu planuojama nutiesti troleibusų linijas į I ir II Šilainių mikrorajonus, taip sujungiant vienus didžiausių Kauno „miegamųjų" mikrorajonų su miesto centru.

Tačiau P.Kero teigimu, miestas savo lėšomis nepajėgus nutiesti troleibusų linijos į Šilainius.

„Projektas yra parengtas prieš keletą metų, jis yra teiktas tiek ES finansavimui, tiek valstybės investicinei programai, tačiau kol kas finansavimas jam nebuvo gautas. Jeigu miestui pavyktų gauti finansavimą šiam projektui, neabejoju, jis būtų įgyvendinamas, nes miestui savo lėšomis projektą įgyvendinti yra ganėtinai sudėtinga", - sakė P.Keras, kuriuo teigimu projekto įgyvendinimui reiktų apie 30 milijonų litų.

Dabar „Autrolis" eksplotuoja 171 troleibusą iš kurių 42 – nauji. Vidutinis troleibusų amžius siekia 14 metų, o ES šalyse važinėjantys troleibusai vidutiniškai pagaminti prieš 5-7 metus.

Kaune yra 16 troleibusų maršrutų, kurių bendras ilgis - 368,3 kilometrai.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją