“Vaikai ir vyrai iš tiesų yra labai panašūs. Esminis skirtumas yra turbūt vienas - žaislų kaina. Susumavus visas išlaidas, susijusias su bolido bazinio detalių rinkinio įsigijimu, prie šios mašinos plušėjusių mechanikų darbo užmokesčiu, lenktynėms pritaikytų agregatų paieška, tobulinimu ir testavimu, pirmojo egzemplioriaus kaina jau priartėjo prie 50 tūkst. eurų.
Tačiau šitas skaičius neturėtų gąsdinti. Kai gamybą įsisavinsime, mūsų mašinų ar jų detalių rinkinių kaina tikrai bus protinga”, - demonstruodamas pirmąjį Kaune surinktą angliško roadsterio prototipą WLR šypsojosi bendrovės “Adampolis” vadovas Vidas Čebatavičius.

Gyvenimas po mirties

Tiksliai išversti į lietuvių kalbą anglišką terminą “Kit-car” gana sudėtinga, tačiau besidomintieji automobilizmu, ko gero, žino, jog taip vadinamos iš detalių komplektų surinktos mašinos. Norintiems važinėti daug originalių bruožų turinčiais keturračiais paprastai siūlomas tik norimo automobilio rėmas, kėbulas, važiuoklė, pirkėjui pageidaujant - variklis ir transmisija. Sutaupius sąlyginai nedidelę pinigų sumą komplektui įsigyti, turint pakankamai konstravimo įgūdžių ir užsispyrimo, paversti tokią “geležies krūvą” važiuojančiu automobiliu galima per keletą savaičių. Kai kuriems modeliams surinkti pakanka maždaug 100 darbo valandų.

Anglijoje, kur “kitkarai” yra itin populiarūs, paprastai detalių komplektai siūlomi klasikinių sportinių automobilių gerbėjams. Bene dažniausiai atliekamos konstruktorių improvizacijos tema legendinis modelis “Lotus Seven”. 1957-aisiais dienos šviesą išvydęs roadsteris, pagamintas laikantis principo “mažiau kėbulo, daugiau variklio”, sverdavo mažiau nei 400 kilogramų. Todėl net ir turėdamas sąlyginai silpną jėgos agregatą vairuotojus pakerėdavo dinaminėmis charakteristikomis bei valdymo galimybėmis.

Per keletą metų tokie automobiliai tapo itin populiarūs, nepaisant spartietiškų kelionės sąlygų. Didesnių pakeitimų legendinio “Lotus Seven” konstrukcijoje nepadarė beveik pusantro šimto nedidelių firmelių Didžiojoje Britanijoje, Japonijoje, Olandijoje, Vokietijoje, Čekijoje ir netgi Estijoje. Jos įsigijo licencijas gaminti garsiojo “Lotus” modelio įpėdinius ir tam tikra prasme prikėlė automobilį naujam gyvenimui.

Angliški kaprizai

Sunkvežimių prekybos ir techninio aptarnavimo versle sėkmingai dirbančios bendrovės “Adampolis” savininkas V.Čebatavičius svajonę įsigyti tokio tipo automobilį brandino keletą metų. Bent tris kartus jis keliavo į Anglijoje vykstančias specializuotas egzotiškų keturračių parodas ir kruopščiai rinko informaciją apie “kitkarų” pasaulį.

“Ilgą laiką mums sekėsi gan sunkiai, nes arba nepavykdavo susiderėti dėl kainos, arba patikusios mašinos kokpitas (vairuotojo darbo vieta) būdavo pernelyg mažas, arba gamintojai nenorėdavo parduoti savo detalių rinkinių į Rytų Europą. Galų gale praėjusių metų rudenį pavyko rasti visais aspektais priimtiną variantą ir pasirašyti kontraktą su dviejų kompanijų - AGM ir “Luego” vadovais”, - pasakojo V.Čebatavičius.

Sukirtus rankom su minėtomis firmomis, šių metų pavasarį į Lietuvą atgabenti trys surenkamų automobilių detalių rinkiniai. Vienas jų itin originalus žiedinėms lenktynėms pritaikytas modelis WLR bei du “Luego Viento”. Pastarieji - “Lotus Seven” roadsterio “proanūkiai”, vienas nuo kito jie skiriasi numatytomis vietomis 8 ir 4 cilindrų varikliams montuoti. “Adampolio” dirbtuvėse Kaune abu automobiliai konstruojami šiek tiek lėčiau, tačiau įvertinti galutinį rezultatą bus galima dar šiais metais.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kai kuriose Vilniaus gatvėse veiks nauji šviesoforai (16)

Vienos judriausių Vilniaus mieste gatvės – Žirmūnų bei Kalvarijų – artimiausiu metu...

„Kelių priežiūrai“ suaktyvėjus, privatus verslas mato nelygybę (9)

Kelių tiesimo konkursus vieną po kito laimi naujai sukurta valstybės įmonė „Kelių...

Vilniaus viešasis transportas bus nudažytas raudonai ir geltonai (43)

Vilniaus miesto savivaldybės viešasis transportas per pusketvirtų metų bus nudažytas raudonai ir...

Gatvės remonto darbai sustos neprasidėję - kalta žiema (13)

Rekonstruojant Klaipėdos Tilžės gatvės atkarpą nuo geležinkelio pervažos iki žiedinės...

„Ryanair“ pilotai Jungtinėje Karalystėje sutinka su 20 proc. algų didinimu (4)

Jungtinėje Karalystėje (JK) dirbantys „ Ryanair “ pilotai sutiko su jiems pasiūlytu 20 proc....

Top naujienos

Papasakojo, kas Kaune dedasi vakarais: be dujų balionėlio į gatvę nekelia kojos (181)

„Apie 22 val. laukiau autobuso ir telefonu kalbėjau su drauge. Stotelėje sėdėjęs aiškiai...

Baikerio Kilkaus nužudymu įtariamas Baltrūnas griebėsi naujos taktikos (229)

Prieš daugiau kaip tris mėnesius mįslingai dingusio baikerio Aivaro Kilkaus tyčiniu nužudymu...

Kaip buvo „taisoma“ nomenklatūrininkų sveikata (125)

Dažnas vyresnio amžiaus skaitytojas atsimena sovietmečiu sklidusius gandus apie tai, kad įtakingus...

Gyvai / Lemtingasis 13-asis Dakaro etapas: lietuviai nesiruošia sudėti ginklų Peterhanselis pateko į avariją (277)

Paprastai 13-asis Dakaro ralio etapas vadinamas lemtinguoju, mat jame sportininkai galutinai...

Brolių Ballų vardu reklamuoja šakočius (23)

Kai buvo paskelbta, kad į Lietuvą atvyks krepšininkų Ballų šeima, netruko pasipilti prognozės,...

Šie specialistai taps aukso vertės (235)

Pastarąjį pusmetį įsibėgėjusios intensyvios diskusijos apie idėjas, kurios į Lietuvą...

Sugalvojo, kaip pagauti nesilaikančius kelio ženklo vairuotojus (42)

Kėdainiuose Didžiosios gatvės atkarpoje nuo Senosios gatvės iki Didžiosios Rinkos aikštės...

Tragiška avarija prie įvažiavimo į Kelmę: sužaloti 5 žmonės, vienas jų mirė ligoninėje (11)

Penktadienį, apie 16.50 val., Kelmės r., kelyje Šiauliai-Kelmė, prie pat įvažiavimo į Kelmę,...

Gyvai / Eurolygos jaunimo atrankos turnyras: „Žalgiris“ - VEF

Eurolygos jaunimo atrankos turnyras: „Žalgiris“ - Rygos VEF. Tiesiogiai iš Kauno.

Top 5 telefonai jaunimui (1)

Studentams ar jaunuoliams, dar tik pradedantiems gyventi savarankiškai, prabangūs flagmanai – nors...