Kauno keleivinio transporto specialistai pradeda įgyvendinti miesto transporto strategiją. Vienas punktų joje - organizuoti kvalifikacijos kėlimo kursus mikroautobusų vairuotojams. Maršrutinių taksi įmonių atstovai šią idėją laiko absurdiška.
Mikroautobusai
© DELFI
Specialių mokymų metu vežėjai bus supažindinami, kokia atsakomybė gresia neduodant keleiviams bilietų, vairuotojai bus mokomi saugaus eismo pagrindų, dirbti kasos aparatais ir netgi gražiai elgtis su keleiviais.

Siūlomą tvarką miesto tarybai atmetus, specialistai teigia projektą patobulinę. Konkurso metu, pasak keleivinio transporto skyriaus vedėjo Antano Šlepiko, bus atrinktos įmonė, galinčios pasiūlyti daugiau vaizdinės medžiagos mokymams, galinčios pateikti konkrečių pavyzdžių apie dabar vairuotojų daromus pažeidimus.

Idėjos oponentas keleivinio transporto komisijos pirmininko pavaduotojas Algirdas Krivickas sako, jog tokie mokymai naudos neduos, nes jie bus priverstiniai. Negana to, vairuotojams arba jų įmonėms teks mokėti. Pasak A.Krivicko, tai nebus geranoriška, sukels vairuotojų pasipriešinimą, todėl bus neefektyvu. Jo teigimu, negalima išskirti būtent mikroautobusų vairuotojų – su keleiviais nemandagiai elgiasi ir autobusų bei troleibusų vairuotojai.

A. Krivicko teigimu, jeigu ir reikėtų kursų būtent mikroautobusų vairuotojams, tai juos organizuoti turėtų keleivinio transporto skyrius už tai pats ir sumokėdamas.

Maršrutinių taksi įmonių atstovai siūlymą mokyti vairuotojus laiko nepamatuotu. Jų manymu, tai tik gerokai paplonins vairuotojų ar pačių įmonių piniginę, bet naudos neatneš.

„Kodėl aš turėčiau mokėti už vairuotojo mokymą, jeigu nežinau, kiek jis laiko pas mane dirbs. Yra vienadienių vairuotojų, kurie, padirbę keletą dienų keliauja į kitą įmonę. Be to, dar nežinia, kokia ši tvarka bus – gal bus reikalaujama, kad į įmonę atėjęs kiekvienas naujas vairuotojas išlaikytų šiuos kursus. Yra vairuotojų, kurie važinėja kultūringai, yra mandagūs su keleiviais. Kodėl toks žmogus (jeigu teks mokėti patiems vairuotojams) turėtų mokėti už kursus, jeigu jis ir taip tvarkingai važiuoja?“ – sako Nerijus Vaitkūnas.

Tuo tarpu paklaustų keleivių nuomonės skirtingos – vieni susidūrę su grubaus vairuotojų elgesio atvejais ir mano, kad vairuotojai nemandagūs, jime pasimokyti kultūros būtų ne pro šalį. Kiti teigia esantys patenkinti vairuotojų aptarnavimo kultūra.

Keleivinio transporto komisijos pirmininko pavaduotojas A.Krivickas kaip tik ir siūlo mokyti vairuotojus, gaunančius iš kelių policijos daugiausia baudų už pažeidimus, o ne visus vairuotojus be išimties.

Keleivinio transporto skyriaus specialistai kitų metų kovą siūlymą teiks svarstyti miesto tarybai. Jei ši pritars, 600 – tai vežėjų iki liepos privalės baigti nuo 100 iki 150 – ties litų kainuojančius kursus. Neturintiems pažymėjimo, nebus pratęsiama licencija.

Kaunas būtų pirmasis miestas, kuriame maršrutinių taksi vairuotojai būtų mokomi mandagumo. Bene prieš metus tai ketinta daryti Vilniuje, tačiau idėjos iniciatoriai ilgainiui nurimo. Europos valstybėse kvalifikacijos kėlimo kursai keleivių vežėjams organizuojami nuolat, pvz. Latvijoje vairuotojai juos išklauso dukart per metus.

Kauno radijo ir televizijos žinių tarnyba
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Gatvės remonto darbai sustos neprasidėję - kalta žiema (12)

Rekonstruojant Klaipėdos Tilžės gatvės atkarpą nuo geležinkelio pervažos iki žiedinės...

„Ryanair“ pilotai Jungtinėje Karalystėje sutinka su 20 proc. algų didinimu (3)

Jungtinėje Karalystėje (JK) dirbantys „ Ryanair “ pilotai sutiko su jiems pasiūlytu 20 proc....

Uždraustas eismas apsemtame Šilutė–Rusnė kelio ruože

Pakilus vandens lygiui apsemtame kelio Šilutė–Rusnė ruože, jame draudžiamas lengvųjų...

Eismo sąlygas sunkina snygis (13)

Ankstų ketvirtadienio rytą šalyje oro temperatūra nuo 3 iki 7 laipsnių šalčio.

Amsterdamo Schipholio oro uoste dėl stiprių vėjų atšaukiami skrydžiai (2)

Amsterdamo Schipholio oro uoste trečiadienį energingai ruošiamasi sutikti stiprią audrą, jau...

Top naujienos

Po pirmagimio netekties gyventi teko mokytis iš naujo virusas „suvalgė“ smegenų kamieną  (9)

Tai buvo toli gražu ne pirmasis interviu, kurio metu ne tik atsiveriančiam, bet ir man –...

Liūdnai pagarsėjęs „Lexus“ vairuotojas: gavau nuo pareigūnų normaliai (212)

Ketvirtadienį į Vilniaus miesto apylinkės teismą atžygiavo liepos mėnesį siautėjęs...

Programišių ataka: įsilaužus į Lietuvos portalą apšmeižtas ministras Karoblis (101)

Įsilaužus į naujienų portalą tv3.lt, jame ketvirtadienio vakarą paskelbta išgalvota melaginga...

Lemiamą šturmą atlaikęs „Žalgiris“ dramatiškoje mačo pabaigoje įveikė Ispanijos čempionus (216)

17 taškų persvarą iššvaistęs Kauno „Žalgiris“ (12-7) sugebėjo išsaugoti pergalę savo...

Darbo vietą susikūrė atsidūrusi gyvenimo duobėje: liko viena su dvynukais ant rankų (61)

Su Lina Šukiene susitikome jos įkurtame vaikų žaidimo kambaryje. Švelniais spalvų tonais...

Aistros apimto senolio žmona baiminasi, kad akto metu jis nenumirtų (24)

Aš ir mano vyras gulime pataluose, švytintys nuo to momento intensyvumo. Mūsų kūnai susipynę ir...

Vis daugiau paauglių tampa žudikais: skaičius išaugo beveik trigubai (242)

Lietuvos policija pastebi nerimą keliančią tendenciją: vis daugiau paauglių nesibaido paimti...

Karbauskis žada išviešinti dalį LRT dokumentų: to net nebuvo įmanoma įsivaizduoti papildyta Siaurusevičiaus komentaru (1366)

„Valstiečių“ lyderis Ramūnas Karbauskis žada paviešinti dalį Lietuvos radijo ir...

Gyvai / Dvyliktasis Dakaro etapas: ilgiausias išbandymas automobiliams finišavo Juknevičius ir Vanagas (201)

Išbandymų dieną jau atlaikė Antano Juknevičiaus ir Benedikto Vanago ekipažai. "Craft Bearings"...

Kaip veiks vienintele likusi Valstybinių miškų urėdija (24)

Lietuvoje nebeliko 42 valstybinius miškus valdžiusių urėdijų – antradienį Registrų centras...