Pagrindinis „Volvo 7700 Hybrid“ skirtumas nuo įprastų autobusų – du varikliai. Šis autobusas iš vietos pajuda naudodamas elektrinį variklį, kuris įtaisytas ant stogo. Vėliau, pasiekus 15-20 km/val. greitį įsijungia dyzelinis variklis.

Gamintojų duomenimis, nauja technologija leidžia sutaupyti apie 35 proc. dyzelino, iki 35 proc. sumažinamas išmetamo anglies dvideginio kiekis, o azoto oksidų ir kietųjų dalelių emisijos lygis sumažėja 40-50 proc.

„Volvo“ hibridiniame autobuse sumontuotas 5 litrų darbinio tūrio dyzelinis variklis, pasiekiantis 210 AG ir 160 AG elektros motoras. Abu varikliai gali veikti ir kartu, ir atskirai – ši kombinacija vadinama paraleliniu hibridu.

Autobusui, kuris talpina apie 100 žmonių, stabdant, susidaranti energija panaudojama ličio jonų akumuliatorinių baterijų įkrovimui.

Palyginimui, įprastas „Volvo 7700“ autobusas yra varomas 9 litrų darbinio tūrio variklio.

Tačiau hibridinis autobusas yra brangesnis nei įprastas – „Volvo 7700 Hybrid“ kaina siekia apie 270 tūkst. eurų, „Volvo 7700“ – apie 200 tūkst. eurų.

„Reikia gerai paskaičiuoti – ar labiau apsimoka pirkti dujomis ar šiuos autobusus. Aišku, jei galvosime apie gamtos tausojimą „Volvo“ turi pranašumą. Tačiau reikia atsižvelgti ir į kainą bei eksploatacijos išlaidas“, - DELFI sakė UAB „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.

„Kauno autobusų“ parką šiuo metu sudaro 195 autobusai, kurie vidutiniškai pagaminti prieš 20 metų. Autobusų „amžiaus“ vidurkį gerokai pagerino 2005 metais įsigyti 55 nauji autobusai „Solaris“, tačiau kiti autobusai yra gerokai senesni.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją