aA
Ilgai trypčiojusi vietoje, miesto savivaldybės Saugaus eismo komisija pagaliau ėmėsi ryžtingų žingsnių kovojant su eismo spūstimis Kauno gatvėse. Antradienį posėdžiavusi iš miesto politikų, valdininkų ir policijos atstovų sudaryta Saugaus eismo komisija pagrindinį dėmesį skyrė kovai su spūstimis Kaune.
Laisvės alėja
Laisvės alėja
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)
Transporto skyrius išanalizavo situaciją opiausiose Kauno gatvių sankirtose ir pasiūlė optimaliausius problemų sprendimo būdus.

"Mūsų specialistai eismo situaciją analizuoja nuolat. Stebime spūstis, sankryžų pralaidumus ir, suradę problemų, ieškome jų sprendimo būdų, - tikino Transporto skyriaus vedėjas bei komisijos narys Paulius Keras. - Daugelyje miesto vietų kylančias problemas galima išspręsti tik statant dviaukštes sankryžas. Tačiau mes nuolat ieškome būdų, kaip eismo sąlygas pagerinti be didesnių investicijų."

Viena problemiškiausių vietų mieste yra M.K.Čiurlionio gatvės ir Vytauto prospekto sankryža. Rytinio piko metu susidarančios spūstys dažnai nutįsta net iki Dainų slėnio."Nutarėme, jog pirmąja juosta bus galima sukti ne tik į dešinę, tačiau ir važiuoti tiesiai tilto link. Taip pat pareguliuosime ir toje sankryžoje veikiantį šviesoforą", - aiškino P.Keras.

Leidus pirmąja juosta važiuoti tiesiai, vairuotojams trukdytų vis dažniau M.K.Čiurlionio gatvėje ties "Ragučio" gamykla statomi automobiliai, tad nuspręsta iki pat sankryžos su Kaunakiemio gatve uždrausti palikti transporto priemones.

"Be to, prieš sankryžą su Vytauto prospektu apie 20 metrų bus pailginta zona, kurioje bus draudžiamas automobilių stovėjimas", - teigė Transporto skyriaus vedėjas.

Kita opia transporto eismo vieta savivaldybės specialistai įvardijo A.Mickevičiaus ir Maironio gatvių sankryžas su Karaliaus Mindaugo prospektu. "Iš šių gatvių išvažiuojant į prospektą, vairuotojai iškart atsimuša į gausybę šalikelėje pastatytų automobilių. Mes siūlėme prieš ir už šių sankryžų pastatyti stovėjimą draudžiančius ženklus", - teigė P.Keras.

Tačiau uždraudus automobilius statyti didelėje Karaliaus Mindaugo prospekto dalyje, miestiečiai prarastų galybę automobilių statymo vietų, kurios vienintelės miesto centre yra nemokamos. Tad Saugaus eismo komisija nepritarė šiam transportininkų siūlymui.

"Šią problemą išspręsime paprasčiau - prieš ir už šių sankryžų esančias zonas ant gatvės grindinio pažymėsime vadinamuoju "zebru", ant kurio nebus galima statyti automobilių. Vairuotojams bus patogiau, o prarasime tikrai nedaug stovėjimo vietų", - žadėjo Komunalinio ūkio skyriaus vedėjo pavaduotojas Zenonas Girčys.

Saugaus eismo komisija nusprendė uždrausti statyti automobilius pirmojoje Savanorių prospekto juostoje nuo Laisvės alėjos iki pat sankryžos su Taikos prospektu. "Dėl pristatytų automobilių, užimančių visą pirmąją juostą, susidaro didelės spūstys, nes intensyvus eismas vyksta tik viena juosta", - paaiškino P.Keras.

Mėnesio pradžioje uždarius Vilijampolės tiltą, automobilių srautas persikėlė į netoliese esantį Varnių tiltą. "Nuo Varnių tilto važiuojant Linkuvos gatvės link, pirmoje eismo juostoje nuolat būna pristatyta automobilių, tuo tarpu iš trečios juostos daugelis suka į kairę, tad eismas vyksta tik viena juosta. Nusprendėme atkarpoje nuo tilto iki pirmos šviesoforinės sankryžos uždrausti automobilių statymą, išskyrus tas vietas, kur galima stovėti ant šaligatvio", - teigė P.Keras.

Kita miesto vieta, kur - ypač rytais - susidaro didžiulės eismo spūstys, yra prie prekybos centro "Senukai", visiškai greta sankryžos su Draugystės gatve. Nuo pat ankstaus ryto pirmojoje eismo juostoje nuolat stovi gausybė sunkiasvorių sunkvežimių, kurie sumažina gatvės pralaidumą. Nuspręsta rytais, nuo 7 iki 10 valandos, uždrausti transporto priemones statyti šalikelėje.

Beveik prieš mėnesį Saugaus eismo komisijos sprendimu leistinas greitis Tunelio gatvėje buvo sumažintas iki 50 km/val. Iškart po šio sprendimo į komisiją kreipėsi nemažai kauniečių, kurie pareikalavo jį atšaukti. "Siūlėme šioje gatvėje leistiną greitį padidinti iki 60 km/val. arba leisti vairuotojams važiuoti greičiau vėliu paros metu. Tačiau tam pasipriešino policijos atstovai, tad buvo paliktas galioti dabartinis sprendimas", - pasakojo Transporto skyriaus vedėjas. "Toje gatvėje yra kelios pėsčiųjų perėjos, be to, didelis avaringumas. Per tą mėnesį, kai nuėmėme ženklus, gatvėje nebuvo nei vieno rimto eismo įvykio", - dėstė Kauno policijos Eismo priežiūros tarnybos viršininkas Alfonsas Tarasevičius.

Saugaus eismo komisija pagaliau priėmė sprendimą dėl atskiros eismo juostos viešajam transportui. "Netrukus bus ženklinamos gatvės, tad nuspręsta, jog Vytauto prospekte nuo M.K.Čiurlionio gatvės iki Karo ligoninės gatvės bei E.Ožeškienės gatvėje nuo Laisvės alėjos iki K.Donelaičio gatvės pirmoji juosta bus skirta tik viešajam transportui", - sakė P.Keras.

Prieš kurį laiką miesto vadovai nusprendė gatvių ženklinimo priežiūros funkciją iš Komunalinio ūkio skyriaus rankų perduoti Transporto skyriui. Pastarojo vadovas tikino, jog dėl tokių rokiruočių kol kas negali tiksliai pasakyti, kada komisijos priimti sprendimai bus įgyvendinti. "Kai perimsime šią funkciją, tada ir žiūrėsime, kokia situacija - ar reikės skelbti naują viešųjų pirkimų konkursą, ar ne", - aiškino P.Keras.

Preliminariai planuojama, jog gatvių ženklinimo darbai bus pradėti balandžio mėnesio pabaigoje arba gegužės pradžioje. Būtent tada ir įsigalios Saugaus eismo komisijos priimti sprendimai.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Baigiamas antrasis žemės paėmimo „Rail Balticai“ etapas

Antrasis europinės vėžės geležinkeliui „Rail Baltica“ reikalingos žemės paėmimo etapas...

Kelininkai įspėja apie neišvažiuojamus kelius ir slidžius ruožus (1)

Ketvirtadienio popietę Lietuvos keliuose yra slidžių ruožų, Vilniaus apskrityje gali...

Vilniaus ir Trakų rajonų keliams bus skiriama mažiau lėšų: ruošiamasi kovoti, kad sprendimas būtų pakeistas (6)

Vyriausybei trečiadienį pakeitus lėšų skirstymą Vilniaus ir Trakų rajonų vietinės reikšmės...

Skuodis: transporto sektorius susiduria su iššūkiais (11)

Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad transporto sektorius šiuo metu susiduria su daug...

„Air Baltic“ pernai Lietuvoje skraidino 63 proc. mažiau keleivių (1)

Latvijos oro bendrovė „ Air Baltic “ praėjusiais metais Lietuvoje skraidino 195 tūkst....

Top naujienos

Čaplinskas: vien tokiomis priemonėmis pandemijos tikrai nesuvaldysime, tik bus žlugdomi žmonių gyvenimai (251)

Nereikėtų tikėtis, kad vien vakcina ir griežti karantino ribojimai užkirs kelia koronavirusui,...

Gyventojai šaukiasi pagalbos: jau trys dienos be elektros, o gedimų tik padaugėjo (138)

Prieš kelias dienas gausiai prisnigus visoje Lietuvoje, tūkstančiai gyventojų liko be elektros ....

Buvęs Vilniaus prokuroras nuteistas dėl piktnaudžiavimo: iš prokuratūros išsinešė daugybę bylų (52)

Ne vienoje rezonansinėje byloje valstybinį kaltinimą palaikęs dabar jau buvęs Vilniaus miesto...

Kovą su koronavirusu pralaimėjo žinomas Klaipėdos kardiologas (5)

Nors COVID-19 ligos plitimas Lietuvoje mažėja, jis vis dar nusineša žmonių gyvybes. Klaipėdos...

Baudos sulaukęs verslininkas stebisi: ar padavęs lėkštutę išsinešti jau platinu virusą? (140)

Paskelbus karantiną kai kurie pareigūnai itin uoliai ėmėsi baudimo taktikos. Klaipėdoje...

Rekomendavo „AstraZeneca“ vakcina skiepyti tik jaunesnius nei 65 metų amžiaus žmones (34)

Vokietijos skiepijimo komisija (STIKO) ketvirtadienį paskelbė rekomenduojanti „AstraZeneca“...

Ilgametė socialdemokratė prabilo apie tai, kas vyksta partijoje: tai absoliuti nelaimė, absoliuti (431)

Dėl nuo pat Seimo rinkimų besitęsusios kritikos bangos Lietuvos socialdemokratų partijos ( LSDP )...

Lietuva pagal sergamumą yra šešta, pagal mirtingumą – penkta Europoje (64)

Lietuvoje toliau nežymiai, bet mažėja sergamumas koronavirusu . Kaip skelbia Europos ligų...

Tiesioginė transliacija / Ar kelia Putinui pavojų Navalno filmo žiūrovai? diskusija vyksta rusų kalba (1)

Aleksejus Navalnas išgyveno po apnuodijimo, grįžo į Rusiją, buvo suimtas, parodė filmą apie...

EP komitetas ragina stabdyti Astravo AE veiklą (28)

Astravo atominė elektrinė (AE) yra geopolitinis Baltarusijos ir Rusijos projektas,...