aA
Nuo praėjusių metų liepos 1-osios kauniečiai ir miesto svečiai į autobusus bei troleibusus lipa pro priekines duris. Pasak Kauno miesto savivaldybės Transporto organizavimo skyriaus vedėjo Pauliaus Kero, pusmetį galiojanti naujoji tvarka pasiteisino.
© DELFI (A.Didžgalvio nuotr.)

„Didžioji dalis kauniečių patenkinti naująja įlipimo į miesto viešąjį transportą tvarka. Be abejo, sulaukėme ir neigiamų atsiliepimų, ypač iš pradžių, tačiau tokių būta gerokai mažiau“, - sako P. Keras.

Įsigaliojus naujajai tvarkai, gerokai padidėjo vežėjų gaunamos pajamos. „Nors per šį laikotarpį Kauno viešajame transporte keleivių šiek tiek sumažėjo, tačiau pajamų gauta 400 tūkst. Lt daugiau. Galima teigti, jog šios papildomos pajamos – ankstesnių „zuikių“ sąskaita“, - aiškina P. Keras.

Naująja tvarka nesiskundžia ir vairuotojai; jų patogumu pasirūpinta iš anksto – įrengtos nuo salono atskirtos kabinos, papildomi šildymo prietaisai. Be to, jie daugiau uždirba už autobuse parduodamus vienkartinius bilietus. „Vairuotojų parduodamų popierinių bilietų kiekis didėjo itin ženkliai. Vien per pastaruosius keturis mėnesius iš to Kauno vežėjai uždirbo daugiau kaip 600 tūkst. litų“, - teigia P. Keras.

Sėkmingai įgyvendinti projektą padėjo ir tai, kad Kaune puikiai veikia elektroninio bilieto sistema. Įlipę pro priekines duris, keleiviai elektroninę bilieto kortelę priglaudžia prie komposterio, esančio šalia vairuotojo. Bilieto galiojimą patvirtina garso ir šviesos signalai. Čia pat keleiviai gali pažymėti ir vienkartinį elektroninį ar popierinį bilietą. „Iki vasaros miesto viešajame transporte ketiname visai atsisakyti popierinių bilietų. Nustatyta, kad žymėdami popierinį bilietą, keleiviai užtrunka maždaug tris kartus ilgiau, taigi jų atsisakius, įlaipinimas dar labiau pagreitės“, - sako P. Keras.

Be to, jau vasarą Kaune bus įdiegtas ir vadinamasis persėdimo bilietas. „Jį pažymėjus vienoje transporto priemonėje ir per tam tikrą nustatytą laiką persėdus į kitą, nebereikės mokėti visos naujojo bilieto kainos“, - aiškina P. Keras. Tai atpigins važiavimą viešuoju transportu, tuo pačiu suteiks jam daugiau patrauklumo.

Įlipimo pro priekines duris tvarka galioja daugelyje Vakarų Europos miestų, taip pat Klaipėdoje, Kėdainiuose ir Panevėžyje. Metus pro priekines autobusų bei troleibusų duris lipo ir vilniečiai. Nors sostinės gyventojai prie tokios tvarkos jau buvo įpratę, nuo 2011-ųjų rugpjūčio 1-osios Vilniaus savivaldybės sprendimu ją nutarta atšaukti.

Naujausi Vilniaus miesto savivaldybės pateikti duomenys rodo, jog pastaruoju metu „zuikių“ viešajame transporte sulaikoma daugiau. 2011 metų rugpjūčio-gruodžio laikotarpiu, lyginant su 2010 tuo pačiu laikotarpiu, viešajame transporte sulaikyta 27 proc. daugiau pažeidėjų, važinėjančių be bilieto. 2011 metais nustatyta 29,380 tūkst. pažeidėjų, o 2010 m. – 22,975 tūkstančiai.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Amžiaus projektas“: prie Kauno klinikų neliks automobilių statymo problemų (157)

Prie Kauno klinikų rasti vietą, kur piko metu pastatyti automobilį tampa rimtu iššūkiu. Kauno...

Neverovičius: susitikime su „Japan Airlines“ atstovu kalbėjome apie tiesioginio skrydžio galimybę (15)

Penktadienį vykusiame prezidento Gitano Nausėdos ir Japonijos pramonės įmones vienijančios...

Seimas atmetė dar vieną Nausėdos veto – šįkart dėl kelių įmonių (10)

Seimas ketvirtadienį atmetė prezidento Gitano Nausėdos veto sprendimui įtraukti kelių...

Į Estiją atriedėjusi „CityBee“ klientams siūlo „išgerti ir vairuoti“ (14)

Prieš porą savaičių į Estijos rinką atėjusi Lietuvos automobilių dalijimosi platforma „...

Vyriausybė pratęsė išimtį dėl traukinių pritaikymo neįgaliesiems (3)

Vyriausybė trečiadienį iki 2024-ųjų pabaigos pratęsė išimtį, leidžiančią „ Lietuvos...

Top naujienos

Pirko rusišką lėktuvnešį, o įsigijo nesibaigiantį galvos skausmą (139)

Kaip ir daug kitų šalių, Indija nori įsigyti geriausių ginklų, kokių tik išgali nusipirkti....

Rimvydas Valatka. Lietuvos lenko pasikalbėjimas su arabų šeichu

Iki šiol abejojama, kas parašė „Lenko pasikalbėjimą su lietuviu“. Bet niekas neabejoja, kad...

R.I.T.A. Gydytojai rezidentai – pigi darbo jėga: atlyginimas po mokesčių siekia apie aštuonis šimtus eurų (40)

Jauni gydytojai skundžiasi, kad rezidentūros metu, išskyrus retas išimtis, negauna pakankamai...

Užkalnis: noriu, kad Vilniuje bent pusė gyventojų būtų užsieniečiai (148)

Pasakysiu dar kartą – niekas manęs taip nedžiugina, kaip tai, kad vis didesnę Lietuvos dalį...

Viktorijos Jakučinskaitės interviu: po straipsnių apie mane pirmą kartą buvau priversta kreiptis į teismą

Po žiniasklaidoje pasirodžiusių straipsnių apie tariamą Viktorijos Jakučinskaitės santuokos...

Įspėja šiukštu nemaišyti šių dažniausiai vartojamų vaistų: galima ne tik apsinuodyti, bet ir pakenkti svarbiems organams (7)

Užklupus skausmui, peršalimui ar kitiems netikėtumams, pirmiausia puolame į savo vaistinėlę. Ten...

Investavimas, kuriam užtenka vos 5 eurų – itin pamėgo emigrantai uždarbio be rizikų nebūna (49)

Iki 19 proc. metinių palūkanų, - tiek, anot specialių platformų atstovų, kurios užsiima minios...

Naujo namo statybos: 6 klaidos, kurias daro bene kiekvienas (29)

Kol svajonė turėti namą virs realybe, teks sužinoti begalę dalykų, nes statybos – ypač...

Lapkričio išdaigos: Ukmergės rajone pasipylė baravykai (18)

Praeitą savaitę rajono miškai skardėjo žmonių balsais – jie... grybavo. Rovė ne bet kokius,...