Prieš pusantrų metų maršrutiniais taksi Kaune vežti keleivius pradėjusi bendrovė „Kautra“ jau patyrė milijono eurų nuostolį. Pasak įmonės vadovo, prie keleivių sumažėjimo labiausiai prisidėjo atpigęs kuras. Nukritus kuro kainoms, keleiviai persėdo į automobilius. Dėl to nuo kovo 1 dienos 10 euro centų norima branginti bilieto kainą. Tam dar turi pritarti taryba.

„Branginimas galėtų sumažinti apie 60-70 procentų to nuostolio, kurį patyrėme – tai yra 1 mln. Eur. Įmonė turėjo padengti šiuos nuostolius iš kitos veiklos. Turime kažką daryti, o ne sėdėti rankas sudėję, kad paskui nereiktų iš to verslo išeiti“, – kalbėjo UAB „Kautra“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas.

Kauno valdžia kainų kėlimui linkusi pritarti. Esą kitos išeities nėra, o bendrovės „Kautra“ teikiamos paslaugos – kokybiškos, verslas – skaidrus. Todėl esą reikia apsispręsti ar bus siekiama išlaikyti kokybiškai darbą atliekančią bendrovę, ar grįžti į šešėlį, niūrią praeitį, kai miestą teršė seni mikroautobusai, o mokesčiai nepasiekdavo miesto biudžeto.

„Savivaldybė tiesiog neturi kitos situacijos, kadangi teisės aktai šiandiena neleidžia subsidijuoti ar kompensuoti patiriamų nuostolių maršrutiniam taksi, kaip tai yra leidžiama autobusų ir troleibusų atveju, todėl vežėjų siūlymas bus svarstomas“, – sakė Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Verslininkai ieško būdų kaip pabrangusią paslaugą padaryti patrauklią, todėl į automobilius integravus elektroninio bilieto sistemą, nuo rugsėjo bus siūloma įsigyti 35 eurus kainuosiančius mėnesinius bilietus. Jais bus galima naudotis be apribojimų ir papildomų mokesčių visomis savaitės dienomis. O per 30 minučių nuo bilieto pažymėjimo persėdus į kitą maršrutinį taksi papildomai mokėti nereikės.