Vos tapęs Kauno meru Andrius Kupčinskas pažadėjo, kad miestas taps dviračių sostine. „Kauno dienos“ žurnalistai nutarė patikrinti, kiek prie šio pažado per metus priartėta.
Dviratininkas
© DELFI (J.Markevičiaus nuotr.)
Takas savaitgalio poilsiui

Kelionę dviračiais pradėjome nuo Panemunės šilo ir nustebome – per parką vingiavo naujas asfaltuotas dviračių takas. Mindamas juo supranti, kad jis daugiausia skirtas važinėtis savaitgaliais – šiokiadieniais per pietus dviratininkų čia nesutiksi.

Sunkiai mindami dviračių pedalus šiaip taip pakilome pėsčiųjų tiltu į kitą Nemuno pusę ir netrukus atsidūrėme judrioje K.Baršausko gatvėje.

Vos ja pavažiavę patyrėme, kad Kauno gatvėse dviratininkai nėra laukiami.

Tereikėjo nuo kelkraščio atitolti apie pusmetrį, kai iš karto už nugaros išgirdome nepatenkinto vairuotojo automobilio signalą. Situacija pasikeitė pasukus Kauno technikos universiteto rūmų link. Prie universiteto pastato stovėjo vorele išrikiuoti dviračiai, tapę pirmaisiais ženklais mūsų kelyje, kad dviračiai mieste nėra užmiršti.

Pėstieji neskubėjo trauktis

Toliau mūsų maršrutas driekėsi per Ąžuolyną, kurį įveikėme be didelių kliūčių. Pirmosios staigmenos prasidėjo dviračių taku leidžiantis iš Žaliakalnio į Laisvės alėją. Staigūs ir statūs posūkiai vertė stebėtis, kad jis skirtas dviratininkams. Takas labiau panėšėjo į amerikietiškų kalnelių atrakcioną, skirtą aštrių pojūčių mėgėjams.

Tai, kad pasiekėme Laisvės alėją ir artėjame prie Kauno savivaldybės, išdavė dviračių tako spalvos. Jos buvo tokios ryškios, kokių nė su žiburiu neradome kitose mūsų aplankytose vietose. Tačiau ramiai ir be kliūčių pervažiuoti alėjos nepavyko – visą dviračių taką buvo užėmę pėstieji, kurie neskubėjo trauktis iš kelio, todėl teko manevruoti juos aplenkiant.

Po kelių minučių jau buvome prie Žaliakalnio funikulieriaus, kuriuo į viršų užsikėlėme dviračius ir pasukome į judrųjį Savanorių prospektą. Tolesnei kelionei pasirinkome važiuojamąją prospekto dalį, nes šaligatviai atrodė ne mažiau pavojingi ir lėtino kelionę dėl gausybės žmonių ir prastos dangos. Greta važiuojantys automobiliai vertė nuolat gręžiotis atgal, o galvoje kirbėjo pavojus.

Šaligatvis nusėtas šukėmis

Nemažai laiko užtrukę prie šviesoforų bei pėsčiųjų perėjų, pasiekėme Nuokalnės gatvę ir pasukome Varnių tilto link. Važiavimas juo priminė pavojingą triuką: vėl teko nuolat gręžiotis ir manevruoti, kad nepapultume po automobilių, švilpiančių vos per kelis centimetrus nuo mūsų, ratais.

Bandymas važiuoti Varnių gatvės šaligatviais vėl baigėsi nesėkme – statūs jų kraštai pasirodė per aukšti dviračiams. Siauros Linkuvos gatvės įkalnės, vedančios į Šilainius, įveikti net nebandėme – per daug pavojinga. Tačiau šiuo maršrutu iš namų į darbą ir atgal kasdien važiuoja ne vienas Vilijampolės ir Šilainių gyventojas.

Kelionę atgal iki senamiesčio tęsėme Jonavos gatve. Šį kartą važiavome tuščiu šaligatviu. Tačiau šis pasirinkimas pasirodė esąs netinkamas – šaligatvis buvo sėte nusėtas butelių šukėmis.

Po poros valandų kelionės dviračiu Kauno gatvėmis piršosi išvada: mieste atsiranda vis daugiau vietų, kuriose laisvalaikį galima leisti maloniai važinėjant dviračiais, tačiau kelionės iš miegamųjų rajonų į darbą centre – vis dar yra pavojingos.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Rajoniniuose keliuose yra slidžių ruožų

Pirmadienio rytą Lietuvoje rajoniniuose keliuose yra slidžių ruožų, perspėja kelininkai.

Keliuose yra slidžių ruožų (9)

Sekmadienio rytą keliuose esama slidžių ruožų, įspėja Automobilių kelių direkcija .

Kelininkai: mažesnio eismo intensyvumo keliuose gali būti slidžių ruožų (2)

Šeštadienį mažesnio eismo intensyvumo keliuose gali būti slidžių ruožų, įspėja Automobilių...

Kai kuriose Vilniaus gatvėse veiks nauji šviesoforai (19)

Vienos judriausių Vilniaus mieste gatvės – Žirmūnų bei Kalvarijų – artimiausiu metu...

„Kelių priežiūrai“ suaktyvėjus, privatus verslas mato nelygybę (11)

Kelių tiesimo konkursus vieną po kito laimi naujai sukurta valstybės įmonė „Kelių...

Rinkimų į prezidentus prognozė: naujas favoritas šovė į viršų (560)

Gruodžio mėnesio „Spinter tyrimų“ duomenys dėl galimų kandidatų į prezidentus vertinimo...

Jei susirgote ne laiku, rizikuojate prarasti pinigų (13)

Jeigu netyčia susirgote ir ligos laikotarpiu jums sumokami pinigai už anksčiau atliktus darbus,...

Sveikatos apsaugos ministras linkęs drausti, o ne šviesti (111)

Sveikatos apsaugos ministras, regis, rezultatui pasiekti pripažįsta tik vieną priemonę –...

5 charakterio savybės, galinčios jums labai pakenkti darbe ir sukelti pavojingą sindromą (4)

Ne vienas žmogus yra patyręs jausmą, kai intensyviai dirbant dingsta visos jėgos, kiekviena darbo...

Patikrinau Berlyno kainas: skirtumas nešokiruoja, bet kai kurie produktai įspūdį padarė Kainų galerija (31)

Kainos Lietuvoje apipintos legendomis ir kas antras lietuvis įsitikinęs, kad viskas pas mus kur kas...

Simo Jasaičio ir Oksanos Pikul-Jasaitienės konfliktas areštine nesibaigė: krepšininkui - nauji nemalonumai (200)

Sekmadienį daugelį sukrėtė netikėta žinia: sekmadienio rytą areštinėje atsidūrė neblaivus...

Sabonis ir „Pacers“ svečiuose sugebėjo parklupdyti galingą San Antonijaus klubą (2)

NBA pirmenybėse skambią pergalę iškovojo Indianos „Pacers“ (25-20) krepšininkai, svečiuose...

Neįtikėtina po jūrą blaškomo lenko istorija: gelbėtojai tikina nematę nieko panašaus (65)

Gruodžio 25 d. Indijos vandenyne išgelbėtas nelaimėlis keliautojas iš Lenkijos, kelis mėnesius...

Valstybės tarnautojų laukia neramūs metai: rengiami pokyčiai užkabins dešimtis tūkstančių (387)

Į Seimą keliauja valstybės tarnybos pertvarka, paliesianti dešimtis tūkstančių dabartinių...

Orai: plūstelėjus – 19 laipsnių šalčiui žiema staiga persigalvos (13)

Savaitės pradžia šalyje bus šalta, naktimis vietomis temperatūra kris iki –19 laipsnių....