„Jeigu šnekėt apie visus (automobilius. – ELTA), (...) tokiu atveju būtų problema tiems vairuotojams, automobilių savininkams, kurie iš tikrųjų labai mažai važiuoja, turi labai senus automobilius, nes negali įpirkti naujesnių, tai daugiausia senesnio amžiaus žmonės, kurie dažniausiai važiuoja tik į sodą (...). Tai mes nenorėjome šitų problemų sukurti, nes turime atsižvelgti į savo valstybės specifiką“, – žurnalistams Seime sakė R. Karbauskis.

„Panašaus pobūdžio mokesčiai kitose valstybėse daug didesni ir atitinkamai po kažkiek metų, kada mūsų parkas pajaunės, galėsime peržiūrėti tarifus ir visa kita, bet dar situacija tokia, kad socialiai mūsų gyventojai, automobilių savininkai, tokių mokesčių, kurie yra Lenkijoje ar netgi Latvijoje, nepakeltų“, – tęsė jis.

Anot R. Karbauskio, teiginiai, kad siūlomas automobilių registracijos mokestis nesusijęs su tarša, yra klaidingi.

„Girdžiu argumentus kai kurių kolegų, kad šis mokestis neturi nieko bendro su tarša, tai jis turi. Kiekvienas automobilio pirkėjas (...) pagalvos, dėl ko perka tokį ar kitokį automobilį. Nes tos pačios galios automobilis skirtingų kompanijų (gamintojų. – ELTA) turi skirtingą taršą, tai tas mokestis yra skirtas įvertinti tai“, – sakė „valstiečių“ lyderis.

ELTA rašė, kad parlamentarai antradienį turėtų apsispręsti dėl automobilių registracijos mokesčio.
Po svarstymo penktadienį „už“ balsavo 51 Seimo narys, „prieš“ – 36 , susilaikė 9 parlamentarai.

„Valstiečių” frakcijos narys Tomas Tomilinas penktadienį įregistravo siūlymą, kad šis mokestis įsigaliotų nuo kitų metų liepos, o ne nuo balandžio, kaip yra pritaręs Seimo Biudžeto ir finansų komitetas.

Anksčiau valdantieji siūlė apmokestinti tik pirmą automobilio registraciją. Dabar siūloma tokį mokestį taikyti kiekvieną kartą pasikeitus mašinos savininkui. Mažiausias mokestis turėtų siekti 13,5 euro, didžiausias – 540 eurų.

Seimo Ekonomikos ir Kaimo reikalų komitetai šiam mokesčiui nepritarė ir grąžino jį iniciatoriams tobulinti.

Spalio pabaigoje Seimas atmetė Vyriausybės siūlytą automobilių registracijos mokestį, kurį būtų mokėjęs pirmą kartą Lietuvoje įregistruotos transporto priemonės valdytojas.