Viską nutaria komisija

Kauno miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Robertas Stanionis, vadovaujantis Saugaus eismo komisijai, pripažino, kad pėsčiųjų perėjų stygius mieste vis dar jaučiamas, tačiau, atsižvelgiant į gyventojų pageidavimus, jas ne visur įmanoma įrengti.

R.Stanionis paaiškino, kad bet kuris pilietis ar organizacija gali teikti pasiūlymus bei prašymus Savivaldybės administracijai. Adresuoti juos reikia Saugaus eismo komisijai. Pastarosios pirmininkas teigė, kad į jos sudėtį įeina Kauno miesto vyriausiojo policijos komisariato Eismo priežiūros tarnybos pareigūnai, Savivaldybės Komunalinio ūkio bei Transporto skyrių darbuotojai ir vietinio susisiekimo paslaugas teikiančių įmonių atstovai. Komisija, gavusi pasiūlymus dėl pėsčiųjų perėjų įrengimo, posėdžiuose svarsto, atsižvelgia į įvairias aplinkybes ir tik po to nutaria, ar tikslinga imtis kažkokių priemonių. Vieni pagrindinių faktorių, kurių paisoma - vietovės avaringumas ir pavojingumas. Tad neretai tenka patiems vykti ir tiksliai apžiūrėti galimas perėjų vietas.

Eismo priežiūros tarnybos atstovė spaudai Gražina Jasiūnienė pridūrė, kad gyventojų, mokyklų ar įmonių bei kitų įstaigų atstovų teikiami prašymai būtų kur kas efektyvesni, jei juos rašytų dviem egzemplioriais - vieną Savivaldybės administracijai, o antrąjį - Eismo priežiūros tarnybai, nes policijos pareigūnai geriau žino miesto gatvėse esančias avaringas vietas.

Perėjos trukdytų eismui

Dėl pėsčiųjų perėjų įrengimo miesto Savivaldybėje sulaukiama kone daugiausia pasiūlymų. Pasak R.Stanionio, yra trys pagrindiniai juos teikiantys šaltiniai: gyventojai, Savivaldybės Transporto skyrius ir Eismo priežiūros tarnyba. Neretai pageidaujama ne įrengti, o perkelti vieną ar kitą perėją.

“Šiuo metu viena problemiškiausių vietų, kurioje gyventojai taip pat nori turėti artimesnę vietą kelio perėjimui - Briedžių tako gatvė. Tačiau Saugaus eismo komisijos pagrindiniai prioritetai teikiami būtent žmonių saugumui, o tai, kas yra saugu, ne visada yra patogu, ir magistralėje Vilnius - Klaipėda, einančioje pro Kauną, teks tenkintis tik esamais dviem viadukais ir statomu trečiuoju”, - konstatavo R.Stanionis.

Tuo tarpu dėl Karaliaus Mindaugo prospekto nė vieno prašymo ar pasiūlymo, komisijos pirmininko tikinimu, dar nesulaukta. Kita vertus, jei tokių ir atsirastų, R.Stanionis teigia manąs, jog prerogatyva vis tiek išliks automobiliams, nes jų eismas šioje gatvėje yra itin intensyvus ir trikdžiai transportui čia būtų nepalankūs. Be to, nepaisant vienintelio didžiojo pėsčiųjų tilto į Nemuno salą virš prospekto, pašnekovas pastebėjo, jog yra dar viena požeminė perėja, netoli mažesniojo tilto. Juo labiau, R.Stanionis pripažino, kad visos naujovės reikalauja papildomų lėšų.

Požeminėmis perėjomis niekas nevaikšto

“Kauno dienos” kalbinti vietos gyventojai sako nė nežiūrintys į požemines perėjas, kad ir kiek daug jų būtų, nes, jų manymu, tai potenciali vieta chuliganiškiems užpuolimams ir kitokioms nelaimėms. Kas vakarą Nemuno saloje sportuojantys ar su savo augintiniais laiką leidžiantys žmonės sako mieliau pasirenkantys judrią gatvę nei apleistus ir pavojingus požeminius perėjimus.

Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas atkreipė dėmesį, jog, pagal Kelių eismo taisykles, perėjos pėstiesiems nėra būtinos, jei kelyje yra sankryžų: “Gyventojai turi daugiau vietų, kur gali eiti per gatvę - “T” formos arba kryžminio pavidalo sankryžos, kuriose vairuotojas privalo pėstįjį praleisti, o perėja būtų tik papildomas žymėjimas”.

Tačiau derėtų pripažinti, kad “T” formos sankryžoje vargu ar pėsčiuosius praleis automobilių vairuotojai, jei tose vietose nėra pažymėtos perėjos ir nė iš tolo nesimato jokių apie pėsčiųjų eismą įspėjančių kelio ženklų. Karaliaus Mindaugo prospekto atkarpoje, vedančioje nuo Birštono gatvės Kaunakiemio gatvės link, kryžminio pavidalo sankryžų išvis nerasime.

Ateityje numatyta

Vis tik R.Stanionis mano, kad abiejose Karaliaus Mindaugo prospekto pusėse nėra ypatingai svarbių objektų, į kuriuos būtų nukreiptas didesnis pėsčiųjų srautas. Tad kol kas gyventojams reikėtų tenkintis esamomis vietomis gatvei pereiti: “Į Nemuno salą vis dėlto einama tik per tiltelius, o šalia mažesniojo iš jų yra požeminė perėja, todėl dėl kelių žmonių interesų, esu beveik įsitikinęs, svarbesnis vaidmuo vis tiek atitektų vairuotojams, net jei toks siūlymas būtų pateiktas ir svarstomas”. Paklaustas apie vykstančius masinius renginius, Eismo saugumo komisijos pirmininkas taip pat surado išeitį, sakydamas, jog tokiais atvejais kaskart yra statomi specialūs kelio ženklai, sumažinantys transporto priemonių greitį iki minimumo ir eismo reguliavimas vyksta kitaip.

Kad ir kaip pesimistiškai būtų kalbama apie pėsčiųjų patiriamus nepatogumus (ypač tų, kurie, pasikeitus eismo tvarkai, priversti pereiti prospektą išlipę iš keleivinio transporto), Eismo priežiūros tarnybos vyresnysis specialistas Linas Gudonis įžvelgė geresnes perspektyvas. Pareigūnas taip pat pripažino, kad įrengti perėją tokioje gatvėje būtų pernelyg rizikinga, nes abiejose prospekto pusėse yra daugiau nei po tris eismo juostas, todėl reikėtų pastatyti netgi saugos saleles. L.Gudonis taip pat tikino, kad perėja tokioje gatvėje būtų pavojinga: “Žinant mūsų vairuotojų drausmę, incidentų ties paprasčiausiomis perėjomis neišvengtume, o policininko ties kiekviena tokia vieta irgi kasdien nepastatysi”. Tačiau pareigūnas pridūrė, jog pagal numatytas naujoves ketinama ne vienoje sankryžoje Karaliaus Mindaugo prospekte įrengti šviesoforus, o tai smarkiai sudrausmintų vairuotojus ir pagerintų esamą situaciją.

“Jei visgi bus pastatytas “Akropolis” ir naujieji sporto rūmai, tai daug kas keisis ir perėjų tikrai bus daugiau, nes šiuos klausimus mes savo ruožtu jau esame įtraukę tarp svarbesniųjų, o be to, tai yra numatyta projektuose”, - pasakojo L.Gudonis.

Prieš tris mėnesius įvykusi avarija, kai tarptautiniu maršrutu vykęs dviejų aukštų autobusas partrenkė ir mirtinai sužalojo į Karaliaus Mindaugo prospektą išbėgusį vyriškį, atrodo, byloja apie esamą gatvės avaringumą. Nuo Nemuno salos į namus grįžtantis vietos gyventojas nepasiekė savojo tikslo. Jo kaimynams belieka tikėtis, jog daugiau tokių tragedijų neįvyks, o gal bus imtasi ir atitinkamų priemonių miestiečių saugumui kelyje užtikrinti.