Čia, visai šalia Hamburgo priemiesčio Finkenverderio, 300 hektarų plote įsikūręs „Airbus“ miestelis. Jame yra kavinės, poilsio zonos, medicinos punktai. Yra čia ir sargybiniai, saugantys visą gamyklos perimetrą – įvažiavimas čia tik pagal kvietimus ir su dokumentais. Sako, Lietuvos žurnalistų čia dar nėra buvę. Priešingai rusiškoms aviacijos gamykloms – čia viskas atvira, nieko slapto, fotografuoti galima ką nori ir kaip nori.

Miestelyje kursuoja ir autobusai, vežantys keleivius žiediniu maršrutu, mat atstumai tarp įvairiausių cechų ir pastatų čia nemaži. Įrengtas čia ir oro uostas, iš kurio pirmajam, bandomajam skrydžiui kyla nauji lėktuvai. Čia kyla ir leidžiasi legendiniai „Beluga“ lėktuvai - jais tarp įvairių „Airbus“ gamyklų Europoje skraidinamos dar nesurinktų lėktuvų dalys. Pasaulyje jų yra vos penki vienetai ir visi jie priklauso kompanijai „Airbus“ (kitiems užsakovams jie neparduodami).

Miestelyje darbuojasi 12 tūkst. žmonių. Kai kuriuose cechuose, pavyzdžiui, dažymo, darbas verda visą parą. Suprantama, mat lėktuvas dažomas 5-7 paras (priklausomai nuo apdailos sudėtingumo). Žinoma, visą parą veikia ir medikai, apsauga. Be to, be pertraukų dirba klientų aptarnavimo bei atsarginių dalių tiekimo padaliniai.

Kompanija gamina apie pusę pasaulyje išleidžiamų reaktyvinių keleivinių lėktuvų. Didžiausias europietiškos įmonės konkurentas – amerikiečių firma „Boeing“, gaminanti populiarųjį 737 modelį. Arši kova vyksta dėl kiekvieno lėktuvo užsakymo. Šiuo metu kone didžiausi klientai – kinai, lėktuvus perkantys dešimtimis. Todėl „Airbus“ Kinijoje turi gamyklą ir diegia ten europietiškas technologijas, nes šios šalies rinka laikoma prioritetine.

Po „Airbus“ miestelį darbuotojai važinėja ir dviračiais (už juos sumoka kompanija). Ne tik tarp pastatų, bet ir pačiuose fabrikų cechuose. Plotai čia milžiniški, atstumai dideli. O gamykla dar plečiasi – netoliese esančiame lauke netrukus bus pastatytas cechas naujausiems A350 XWB lėktuvams, suprojektuotiems pagal paskutinį technikos žodį. Konkurentai „Boeing“ jau suskubo išleisti savo modelį 787, tačiau „Airbus“ nusprendė palaukti kelis metus, kad sukurtų dar patogesnį ir taupesnį europietišką variantą. Tad kompanija šiuo metu atlieka baigiamuosius medžiagų bandymus, įvairius tikrinimus ir kuria programinę įrangą lėktuvui. Planuojama, kad po poros metų naujasis „Airbus A350 XWB“ pakils pirmajam skrydžiui Europos aviacijos sostinėje Tulūzoje (Prancūzija). Tam jau ruošiami pilotai-bandytojai.

O kol kas Hamburgo gamykla gamina lainerius A320 ir naujuosius A380. Pastarasis modelis komforto lygį lėktuvuose pakėlė į naujas aukštumas – štai arabų kompanija „Emirates Airlines“ užsakė ir jau eksploatuoja „Airbus“ lainerius su dušais. Žinoma, norint pasinaudoti paslauga reikia skristi pirmąja klase ir užsisakyti iš anksto, bet vis dėlto... Iki tol tokiu komfortu galėjo naudotis nebent asmeninius lainerius turintys valstybių vadovai ir turtuoliai. Tuo tarpu A380 milžinų jau užsakyta apie 200 vienetų, iš kurių pagaminta vos apie 30.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją